Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumisaappaiden säilytys , hoitaminen ja kestävyys.

Vierailija
28.08.2024 |

Kumpparien laatu on heikentynyt varmaan kaikilla valmistajilla. Tuotemerkkien ja mallien välilläkin on paljon eroja. Nokianjalkineet lupaa sivuillaan saappaidensa kestävän kaksi kertaa pidempään, kuin muut pohjoismaiset laatumerkit. Aika paljon luvattu, Minkälaisia kokemuksia teillä on, miten paljon oikealla säilytyksellä, käytöllä ja hoidolla voi vaikuttaa kestävyyteen ?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan nokialaiset kestivät vuosikymmeniä.

Vierailija
2/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kesti ja ilman mitään hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne on sateella/kurakelillä jalassa ja muuten tossa kenkätelineessä. Jos ne tulee ihan mutaan, niin sitten huuhtelen. Muuta huoltoa en ole tarjonnut.

Vierailija
4/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa en säilyttäisi, enkä auringonpaisteessa. 

Vierailija
5/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten kestavyyteen vaikuttaa ostotilanteessa se kun ei valitse mitään halpaa, eikä kivalla kuviolla tai värillä varustettua.

Vierailija
6/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasessa en säilyttäisi, enkä auringonpaisteessa. 

Ihan hyvänä ovat pakkasessa auton paksissa pysyneet kymmeniä vuosia.

Vierailija
7/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kuistilla säilytetty samana päivänä ostetut toisen lapsen Tretornin saappaat ja toisen lapsen Nokian saappaat. Tretornit haalistuivat auringon valosta ihan hirveän näköisiksi, Nokian saappaisiin aurinko ei vaikuttanut mitenkään. 

Toki ymmärrän, että aurinko vahingoittaa materiaalia kuin materiaalia, mutta noissa ero oli kyllä todella selkeä. 

Vierailija
8/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ennen sai käyttää kunnon myrkkyjä kumin valmistuksessa. Nykyään kun tuntuu, että saappaat kompostoituu itsestään ihan parissa vuodessa.

Vierailija
9/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kymmeniä vuosia todella vanhat äidiltä tai joltakin muulta perityt kumisaappaat (ei nokialaiset) muovikassissa häkkivarastossa ja ne ovat ihan köyttökelpoiset vieläkin.

Vierailija
10/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nokian Kontiot vuodelta 2004. Käytän niitä jonkin verran kesällä, mutta aivan erityisesti talvella, koska korkean varren ansiosta eivät ihan heti hörppää lunta. Täällä maalla ei kovin usein kannata lumen aurausta soittaa, eikä oma terveys enää salli juurikaan lumitöitä tehdä. Ihan ilman mitään kummoista hoitoa ovat aivan kunnossa edelleen. Toki on säilytetty sisäeteisessä, ei pakkasessa eikä auringossa.

Vierailija
11/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Nokialaisetkasn ei välttämättä ole yhtä pitkäikäiset kuin ennen, ovat silti aika kestäviä vieläkin. En kyllä usko että kestäisivät kaksi kertaa kauemmin kuin, vaikka jotkut Vikingit tai Tretornit. Mutta ovat varmaan jotain 30% kestävämmät luulisin. Mulla on itsellä Hai-saappaat, jotka on kestäneet jo monta vuotta.

Vierailija
12/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai 30% heikommat. Tuo kyllä täysin puppua. Minulla on vuoden vanhat Viking Seilas saappaat. Käytän niitä aika paljon. Pidän niistä myös erittäin hyvää huolta. Säilytän ja hoidan niitä valmistajan ohjeiden mukaan. Suojassa auringonvalolta, ja käsittelen kerran kuussa saappaiden hoitoon tarkoitetulla silikonilla. Kyllä nämä siinä kestää, kuin jotkut Kontiot ja Hait. Uskon että hyvällä hoidolla tuollaiset 30% laatuerot voi unohtaa. 

Vierailija
13/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin saappaat on ihan parhaat.

Mukavat jalassa, niillä pystyy kävelemään pitkiäkin matkoja. Ovat lämpimät kylmillä syyskeleilläkin. Eivät hiosta älyttömästi lämpimälläkään säällä.

Mutta niissä on ominaisuus, että jos et käytä saappaita, niin pohjat alkavat hapertua ja maatua.

Ekat Sievin saappaat kestivät moitteettomina satunnaisessa käytössä 10 vuotta. Sitten olivat 2 vuotta käyttämättä. Sen jälkeen totesin, että pohja oli hapertunut ja vuosi vettä.

Joten nyt on käytössä uudet Sievit.

Vierailija
14/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin saappaat on ehkä kestävät, mutta rumat. Soveltuvat jonnekin työmaalle tai metsään. Mielestäni Hai-saappaat ovat sopiva sekoitus kestävyyttä ja tyylikästä ulkonäköä, joten niistä en luovu.

Vierailija
15/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Hait. Hui hai,eivät kestäneet yhtä kesää,eivätkä taatusti auringossa lojuneet.

Vierailija
16/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai 30% heikommat. Tuo kyllä täysin puppua. Minulla on vuoden vanhat Viking Seilas saappaat. Käytän niitä aika paljon. Pidän niistä myös erittäin hyvää huolta. Säilytän ja hoidan niitä valmistajan ohjeiden mukaan. Suojassa auringonvalolta, ja käsittelen kerran kuussa saappaiden hoitoon tarkoitetulla silikonilla. Kyllä nämä siinä kestää, kuin jotkut Kontiot ja Hait. Uskon että hyvällä hoidolla tuollaiset 30% laatuerot voi unohtaa. 

Sä käsittelet kerran kuussa silikonilla, suojaat jne. Kuinka paljon tuossa on vaivaa?! Mulla on 35-vuotta vanhat nokialaiset ja ainut huolto on ollut puutarhaletkulla huuhtelu! 

Vierailija
17/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä käsittelet kerran kuussa silikonilla, suojaat jne. Kuinka paljon tuossa on vaivaa?! Mulla on 35-vuotta vanhat nokialaiset ja ainut huolto on ollut puutarhaletkulla huuhtelu! 

Oli minullakin joskus tuollaiset Nokialaiset, niitä vaan ei saa enää uusia. Saappaiden laatu on huonontunut varmaan kaikilla merkeillä. Eikä tuo saappaiden hoitaminen nyt niin iso työ ole. Pidän Seilas saappaistani, ja haluan näyttää, että kyllä myös Viking voi olla kestävä oikealla hoidolla. Seilas ja Kadett ovat Norjassa Klassikko, vähän kuin Hai tai Kontio Suomessa.

Vierailija
18/55 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä uskaltais lähteä vaikka suoretkelle mitkään 35-vuotta vanhat kumisaappaat jalassa. Enemmän luottamusta herättää vaikka nuo hyvin hoidetut Vikingit. No mulla ei ole Vikingejä eikä Nokialaisia, kun en tarvitse saappaita.

Vierailija
19/55 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Hait. Hui hai,eivät kestäneet yhtä kesää,eivätkä taatusti auringossa lojuneet.

Nokialla on vuoden takuu. Itse sain uudet tilalle, jotka ovat kyllä kestäneet vuosia ilman mitään suurempaa huolehtimista.

Vierailija
20/55 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saappaiden ja yleensä kenkien laatu on huonontunut EU-määräysten takia. Entisajan kengät eivät lähteneet hajoamaan kaatopaikkaoloissa ollenkaan. Nyt kenkiin on laitettava kemikaalja, jotka nopeuttavat materiaalien tuhoutumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi