Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi älykkäät ihmiset ovat usein laiskoja?

Vierailija
27.08.2024 |

Johtuuko se siitä että he ymmärtävät kokonaiskuvan paremmin kuin vähemmän älykkäät jotka ovat yksityiskohtiin sulkeutuneita ahkeria raatajia.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elon on pelle joka osti muiden lafkat isin rahoilla ja esitää ne nyt ominaan. V ajakki se on, mutta palvokaa vaan tuota pösi löä, kyllä tekin ootte älykkäitä jos annatte kakaralle nimeksi h2o tai xyz, lmao.

Miten ihminen voi suuttua näin pahasti siitä, että joku muu on kanssasi eri mieltä?

Älykkäät ihmiset kykenevät keskustelemaan ja myös olemaan asioista eri mieltä. Tämä taitaa sinulta puuttua? 

Sinulla on hirveä tarve puolustella tuota amerikan putinistia. Anna jo olla, ei sitä teeskentelijää kukaan minään pidä. Samanlainen teeskentelijä kuin Steve Jobs. 

Projosoit nyt omaa tapaasi tuntea jatkuvaa tarvetta hyökätä Muskia kohtaan sen takia, koska et pidä hänestä. Näkeehän noista kirjoituksistasi että sinulle henkilö josta et pidä = ei voi olla älykäs, vaikka oikeasti kun katsotaan tilannetta objektiivisesti näin ei ole. En sitten tiedä ymmärrätkö mitä tarkoittaa subjektiiviset ja objektiiviset näkökulmat. 

Enkä myöskään ole missään kohdassa puolustellut häntä? Olen jopa sanonut, että olen samaa mieltä kanssasi, ettei Musk ole persoonaltaan mikään kiltti ihminen enkä myöskään pidä Muskista. Mutta tämä menee sinulta täysin ohi, koska en ole kanssasi täysin samaa mieltä.

Kyllä älykkään ihmisen pitäisi kyetä olemaan muiden kanssa eri mieltä, ilman, että alkaa muita haukkumaan tai kohdetta, jonka älykkyydestä ollaan eri mieltä. Kyllä se nyt on vaan mieelstäni totuus, että vain tyhmät alkavat muita haukkumaan, kun eivät kykene argumentoimaan omaa kantaansa kuin pelkästään tunteisiin vetoamalla. 

Vierailija
82/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erittäin älykäs ja minusta löytyy kaikki älykkyyden piirteet, kuten: Laiskuus, sotkuinen kämppä ja työpöytä, iltavirkku, kiroilen ja puhun yksinäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotenkin huomaa, että esimerkiksi jos henkilö X:llä on poliittisesti eriävät mielipiteet henkilö C:n kanssa, niin henkilö C on sitä mieltä, että henkilö X ei ole älykäs.

Mutta eikös tuolla tavalla ajattele vain vähemmän älykkäät? 

Vierailija
84/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, älykäs ihminen koittaa tunkea mikrosirua aivoihin ja antaa kakaralle nimeksi "h2o" tai "e=mc2". Samalla kun ostaa muiden työt isin rahoilla ja esittää ne ominaan.

Vierailija
85/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, älykäs ihminen koittaa tunkea mikrosirua aivoihin ja antaa kakaralle nimeksi "h2o" tai "e=mc2". Samalla kun ostaa muiden työt isin rahoilla ja esittää ne ominaan.

Lapsen tasolla nämä tekstisi jo tässä vaiheessa.

Vierailija
86/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sitä kun musk toimi putinin advokaattina esitellessään "rauhansopimusta" ukrainalle? Älykäs mies, varmaan jonkun vkk:laisen mielestä.

Vierailija
87/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elon on pelle joka osti muiden lafkat isin rahoilla ja esitää ne nyt ominaan. V ajakki se on, mutta palvokaa vaan tuota pösi löä, kyllä tekin ootte älykkäitä jos annatte kakaralle nimeksi h2o tai xyz, lmao.

Miten ihminen voi suuttua näin pahasti siitä, että joku muu on kanssasi eri mieltä?

Älykkäät ihmiset kykenevät keskustelemaan ja myös olemaan asioista eri mieltä. Tämä taitaa sinulta puuttua? 

Sinulla on hirveä tarve puolustella tuota amerikan putinistia. Anna jo olla, ei sitä teeskentelijää kukaan minään pidä. Samanlainen teeskentelijä kuin Steve Jobs. 

Projosoit nyt omaa tapaasi tuntea jatkuvaa tarvetta hyökätä Muskia kohtaan sen takia, koska et pidä hänestä. Näkeehän noista kirjoituksistasi ett

Musk on innovatiivinen ja samaan aikaan ihan hiton tyhmä äijä. Ei kukaan järkevä ihminen kannata jenkeissä republikaaneja ja kyllähän se Trumpin ja Muskin keskustelukin kertoi paljon. Ydinaseita voisi käyttää, koska Hiroshimastakin rakentui miljoona kaupunki vaikka se tuhottiin täysin. Venäjän puolella oleminen Ukrainan sodassa, no onko yllätys, kun sai Twitterin ostoon venäläistä rahaa. Twitterikin on kaikille mielipiteille avoin paitsi, jos ne eivät ole Muskin mieleen ja tällöin bannivasara paukkuu.

Vierailija
88/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, sain pienet hihittelyt tästä miten paljon tuo yksi raivoaa tuosta Musksita täällä :D Hauskinta ehkä siinä mielessä, että hän käyttäytyy samalla tavalla kuin Trump ja Musk itse. 

Vierailija
89/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tasolla nämä tekstisi jo tässä vaiheessa.

Etkö parempaan pysty? Mitäs jos kertoisit meille mitä "älykästä" putinisti Musk on tehnyt?

Vierailija
90/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen, niin onko se sitten älykkyyttä tai viisautta, niin monet tällaiset ihmiset katsovat tätä maailmaa hieman ulkopuolelta. He näkevät maailman absurdiuden, eivät kunnioita ns. luterilaista työkulttuuria, eivätkä näe tähdellisenä niska limassa raataa. Enemmän yrittävät ehkä saada niistä elinvuosistaan irti muuten. Ei toki kaikki ole tällaisia, on joukossa myös kunnianhimoisia työnarkomaaneja. 

Muistan joskus Bill Gatesin rekryfilosofian. Hän sanoi, että I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it. 

Tuohon kun kytkee sen suomalaisen vanhan sananlaskun. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Niin näkee kuinka viisaus ja laiskuus kulkee käsikädessä. 

Olen itse sovelluskehittäjä ja olen juuri nyt pienessä päässäni miettimässä yhtä ratkaisua, jossa pienillä resursseilla pitäisi saada paljon aikaan. Valtava urakka olisi tyhjältä työpöydältä ratkaisua koodata, toki onnistuisi, mutta maksaisi, veisi paljon aikaa ja päälle ylläpidettävyys, tietoturva yms. aspektit mietityttää. Nyt yritän löytää nimenomaan sellaisen vaatimukset täyttävän mahdollisimman valmiin ratkaisun asian hoitamaan. Joku ei-laiska olisi lähtenyt tekemään isoa ohjelmistoprojektia tässä vaiheessa.

Vierailija
91/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musk on innovatiivinen ja samaan aikaan ihan hiton tyhmä äijä. Ei kukaan järkevä ihminen kannata jenkeissä republikaaneja ja kyllähän se Trumpin ja Muskin keskustelukin kertoi paljon. Ydinaseita voisi käyttää, koska Hiroshimastakin rakentui miljoona kaupunki vaikka se tuhottiin täysin. Venäjän puolella oleminen Ukrainan sodassa, no onko yllätys, kun sai Twitterin ostoon venäläistä rahaa. Twitterikin on kaikille mielipiteille avoin paitsi, jos ne eivät ole Muskin mieleen ja tällöin bannivasara paukkuu.

Eli Muskin pitäisi antaa omien yrityksien vain kaatua... Ja tämä on mielestäsi älykästä?

Musta alkaa tuntumaan, ettei täällä moni ymmärrä mitä älykkyys tarkoittaa. 

Vierailija
92/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, sain pienet hihittelyt tästä miten paljon tuo yksi raivoaa tuosta Musksita täällä :D Hauskinta ehkä siinä mielessä, että hän käyttäytyy samalla tavalla kuin Trump ja Musk itse. 

No sehän on vain meriitti teidän piireissä, servata ja jauhottaa.

Vierailija
93/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiseen kysymykseen, niin onko se sitten älykkyyttä tai viisautta, niin monet tällaiset ihmiset katsovat tätä maailmaa hieman ulkopuolelta. He näkevät maailman absurdiuden, eivät kunnioita ns. luterilaista työkulttuuria, eivätkä näe tähdellisenä niska limassa raataa. Enemmän yrittävät ehkä saada niistä elinvuosistaan irti muuten. Ei toki kaikki ole tällaisia, on joukossa myös kunnianhimoisia työnarkomaaneja. 

Muistan joskus Bill Gatesin rekryfilosofian. Hän sanoi, että I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it. 

Tuohon kun kytkee sen suomalaisen vanhan sananlaskun. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Niin näkee kuinka viisaus ja laiskuus kulkee käsikädessä. 

Olen itse sovelluskehittäjä ja olen juuri nyt pienessä päässäni miettimässä yhtä ratkaisua, jossa pienillä resursseilla pitäisi saada

Kun Bill Gates puhuu laiskasta ihmisestä, niin ei hän puhu ihmisestä, joka ei käy töissä tai siivoa kotiaansa. Tai joka ei ole käynyt kouluja.

Gates puhuu ihmisistä, jotka eivät ole valmiita tekemään 24h töitä pienellä palkalla, vaan keksivät siihen tavan millä tehdä vähemmän töitä suuremmalla palkalla. Se on hänelle laiskuutta. 

Yksikään ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt töitä ei pääsisi Gatesille töihin. Yksikään ihminen joka välttelee töitä ja tekee työt huonosti koska on laiska, ei myöskään hänelle pääsisi töihin. 

Vierailija
94/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän elämäniloa ja vähemmän voimaa ja sisua, siksi puoliksi haudassa kuin toinen ja ei koe edes elämää taistelun arvoiseksi. Älykkyys veltostuttaa ja tekee heikoksi. Voima on todellista älykkyyttä.

Kuollut ei komentele.

Älykäs näkee realiteetit. Kaikki kuollaan kumminkin. Miksi pitäisi ponnistella tai taistella elämästään?

Eipä kuulosta kovin älykkäältä. Kokoajan kannattaa tehdä jotain älykästä. Minulla on penapenkki tuossa kahden metrin etäisyydellä ja teen penaa joka päivä neljästi päivässä.

Koska voima on todellista älykkyyttä.

Joo, me ymmärretään jo että olet tyhmä, ei tarvitse mainostaa.

Jos

Älykäs osaa pitää suunsa kiinni, eikä sano toista tyhmäksi suoraan päin naamaa tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
95/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat jo luomaan omia fantasiamaailmoja ja pidät niitä faktoina? Helppohan se on argumentoida, kun olet itse päässäsi keksinyt  kuvitteellisen tilanteen, jota vastaan on helppo väitellä ja hyökätä.

Vierailija
96/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hei, Muskin lapsuus oli rankka. Äiti oli menestyvä malli ja isä smaragdikaivosfirman omistaja. Kuinka hän loi Paypalin tyhjästä ja jätetään sanomatta nimet Peter Thiel, Max Levchin, Ken Howery ja Luke Nosek, jotka loivat sen koko Paypalin toimintaperiaatteen.

Vierailija
97/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hei, Muskin lapsuus oli rankka. Äiti oli menestyvä malli ja isä smaragdikaivosfirman omistaja. Kuinka hän loi Paypalin tyhjästä ja jätetään sanomatta nimet Peter Thiel, Max Levchin, Ken Howery ja Luke Nosek, jotka loivat sen koko Paypalin toimintaperiaatteen.

Siis.. Älykkäänhän hänestä tekee sen, että hän on kyennyt noilta ihmisiltä ottamaan tämän ideoinnin oman nimensä alle. Etkö vieläkään ymmärrä mitä tarkoittaa älykkyys? Se, että on älykäs ei aina tarkoita sitä, ettäkö tekee oikein. Tai että on hyvä ihminen. 

Sinun mielestä älykkään ihmisen pitäisi olla hyvä ihminen, mutta eihän se näin ole. On paljon pahoja älykkäitä ihmisiä, mutta se että he ovat pahoja ei tee heistä vähempää älykkäitä. 

Kamala Harris on sosiaalisesti älykäs ihminen myös. Hän kykenee keskustelemaan ja puhumaan ihmisille niin, että ihmiset haluavat häntä seurata. Kamala harris on varmasti monene mielestä älykäs ihminen, joka on myös hyvä. 

Vierailija
98/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat jo luomaan omia fantasiamaailmoja ja pidät niitä faktoina? Helppohan se on argumentoida, kun olet itse päässäsi keksinyt  kuvitteellisen tilanteen, jota vastaan on helppo väitellä ja hyökätä.

Mitä välii, niin tekee meidän valtiovarainministerikin. Anna meille muillekin oikeus siihen.

Vierailija
99/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sovelluskehittäjä ja olen juuri nyt pienessä päässäni miettimässä yhtä ratkaisua, jossa pienillä resursseilla pitäisi saada

Mun mielestä tähän ensimmäinen ratkaisu on selvittää, olisiko joku jo tuollaisen ohjelmiston tehnyt, joka on projektina.

Seuraava askel on selvittää, saako lähdekoodin ilmaiseksi.

Sitten copy-paste.

T: Laiska koodari

Vierailija
100/173 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii, niin tekee meidän valtiovarainministerikin. Anna meille muillekin oikeus siihen.

Eli älykkyytesi taso on samalla tasolla valtionvarainministerin kanssa.