Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselen ihaillen kuinka ranskalaisäiti viesti elekielellä sihahtaen syöttötuolitaaperolle lopettamaan väninä. Ja loppui heti

Vierailija
27.08.2024 |

Eikä tullut parkua. Eikä ylimääräistä teatteria 

Suomimamma olisi tarkonnut kolmea sorttia makeaa palaa ja sanoittanut taaperon mielihalut niin, että koko kahvila olisi joutunut mukaan performanssiin

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuillasta ravintolassa syömässä. Isä ulkomaalainen ( ranskaa tuntui puhuvan) , äiti suomalainen. Syöttötuolissa oleva lapsi alkoi kitisemään, isä oitis  nappasi lapsen kainaloonsa  ja vei ulos. Äiti jäi istumaan paikalleen ja alkoi napsia miehenkin lautaselta ruokaa.  Isä ja lapsi tulivat ja ruokailu jatkui.  Sama toistui uudestaan, lapsi kitisi ja isä heti reagoi vieden lapsen pois.  Sitten eivät tulleetkaan enää takaisin. Arvostan a) ettei lapselle laitettu padia nenän eteen viihdyttämään b) ei annettu häiritä kitinällään muita asiakkaita

Vierailija
62/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lasten kasvatus yleensä ottaen mennyt ihan retuperälle. Kyllä tukkapölly tms. on välillä ihan paikallaan.

Ilman kuria ja sääntöjä kasvaneet täyttävät vankilat ja mielisairaalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuillasta ravintolassa syömässä. Isä ulkomaalainen ( ranskaa tuntui puhuvan) , äiti suomalainen. Syöttötuolissa oleva lapsi alkoi kitisemään, isä oitis  nappasi lapsen kainaloonsa  ja vei ulos. Äiti jäi istumaan paikalleen ja alkoi napsia miehenkin lautaselta ruokaa.  Isä ja lapsi tulivat ja ruokailu jatkui.  Sama toistui uudestaan, lapsi kitisi ja isä heti reagoi vieden lapsen pois.  Sitten eivät tulleetkaan enää takaisin. Arvostan a) ettei lapselle laitettu padia nenän eteen viihdyttämään b) ei annettu häiritä kitinällään muita asiakkaita

Eli taaperoa ei saa hiljaiseksi, vaikka täällä väitetään, että on kasvatuksesta kiinni. Kun pikkuinen on väsynyt, nälkäinen tai kyllästynyt, hän kitisee. Se on pienen tapa kommunikoida.

Vierailija
64/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on lasten kasvatus yleensä ottaen mennyt ihan retuperälle. Kyllä tukkapölly tms. on välillä ihan paikallaan.

Ilman kuria ja sääntöjä kasvaneet täyttävät vankilat ja mielisairaalat.

Antaisit siis taaperolle tukkapöllyn, jos hän ei jaksa istua syöttötuolissa. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
65/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsittääkseni liity niinkään kansallisuuteen, vaan taaperon temperamenttiin.

Esikoiselle riitti katse ja ankarimmillaan sihahdus, käytiin kaikkialla ja sujui kuin unelma. 15 vuotta esikoisen jälkeen syntynyttä kuopusta sen sijaan on kannettu sylissä poikittain potkivana ulos ravintolasta/kaupasta sen verran usein, ettei pahimpaan uhmavuoteen käyty missään ulkona syömässä.

Ei oltu niin itsetuhoisia, että olis pilattu oma JA toisten ruokailu! 

Ranskassahan näkee vain pelkästään näitä hyvätapaisia lapsia, koska heidät viedään ravintolaan vasta sitten kun osaavat käyttäytyä. Jotkut aiemmin, toiset myöhemmin.

Ravintola ei ole käytöstapojen opettamiseen tarkoitettu tila, toisin kuin Suomessa luullaan. Kyllä ne kaikki oppivat pöytätavat kotonakin.

Vierailija
66/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa on myös ihan tavallista läppäistä lasta ja koulussa nurkassa seisotraminen on ok. 

Niin on Italiassa ja muissakin etelävaltioissa ja lapset sekä nuoret kunnioittavat vanhempia. Minua on itseäni seisotettu nurkassa koulussa ja minusta se oli ihan oiken. Mikä ihmeen lässyn lässyn tyyppi sinäkin olet? Tuollaisten ihmisten takia Suomi onkin nyt näin pohjamudissa kun on.

Oot ihan tosissasi että lapsen lyöminen koulussa on ok?

Missä sanotaan, että koulussa lyödään? Koulussa nurkassa seisottaminen mainitaan.

Vierailija
67/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöttötuolissa oleva taapero lopettaa natinan pelkän eleen perusteella, jotain on kasvatuksessa todella pahasti pielessä.

tulee mieleen sähköiskut johon oppii,,ai ai mitähän tuohonkin liittyy, järkkyä. ei normaalia lapsi on lapsi ja ikäkauden käytös. ei häntä opeteta säikäyttämällä johon ehdollistuu,että tulee vaikka satutus,luunappi joka sattuu.

Vierailija
68/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen mietin, että miten ihmeessä suomalaiset kasvattaa tai oikeastaan jättää kasvattamatta mukulansa? Lapsen yksi kaveri ihan suorastaan tulkuttaa meille aikuisillekin vastaan, toinen ei osaa pyytää anteeksi riehumistaan, eikä sitä kotona edes vaadita, huudetaan toisten kotona, kävellään pokkana kyläpaikassa jääkaapille jne. Ihan käsittämätöntä touhua ja kyllä; 3 nuorta aikuista löytyy perheestä ja jokainen on osannut käytöstavat ja kyllä tää nuorin vielä kasvatetaan ihan samalla kaavalla

Vierailija
69/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syöttötuolissa oleva taapero lopettaa natinan pelkän eleen perusteella, jotain on kasvatuksessa todella pahasti pielessä.

Joku kasvatuksessa on mennyt aivan nappiin. Kyllä pienenkin lapsen on tajuttava miten käyttäydytään! Siksihän niitä kasvatetaan.

ei noilla metodeilla. aikuisen on kyettävä ohjaamaan ei lyömään.ei ehdollistu aina vaikka luunapeille tai kuten itsekin tiedän,silitysraudanjohdon lyönneille. ja pöytäruokailu jos ei nappiin huomioiden lapsen iän ja kehitystason, uhataan vetää sormet poikki. ai lapsi tottelee veitseä. heietään ruoka roskiin sieltä syötetään myöhemmin. ai sun mielestä metodeja pitää olla. lapsen ikäkehitykseen kuuluu monia vaiheita myös se riskaamine. vähitelle opetetaan vaihe vaiheelta mm mallioppimisella

Vierailija
70/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaislapsi vaikenee kun on tottunut että sihahduksen jälkeen seuraavaksi tulee kirpeä litsari naamaan.

Vierailija
71/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa on myös ihan tavallista läppäistä lasta ja koulussa nurkassa seisotraminen on ok. 

Niin on Italiassa ja muissakin etelävaltioissa ja lapset sekä nuoret kunnioittavat vanhempia. Minua on itseäni seisotettu nurkassa koulussa ja minusta se oli ihan oiken. Mikä ihmeen lässyn lässyn tyyppi sinäkin olet? Tuollaisten ihmisten takia Suomi onkin nyt näin pohjamudissa kun on.

kukaaaaan ei kunnioita lyöjäänä. mustemia,verta. jos aikuisella on ole muita kykyjä ohjata neuvoa ja kasvattaa,antaa aikkaansa,mallioppimista jne hänen ei pidä lasta hankkia. ei ihme jos nyt puukottavat ja ampuvat kouluissa, kaupungilla. kierre valmis. tykkääkös aikuinen,että häneen saa koskea. ja aina sanottu älä lyö pienempääs.

Vierailija
72/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ulkosuomalainen, tai siis äiti on suomalainen ja perheeme on asunut suuren osan elämästäni ulkomailla, tietty lomia vietetty aina suomessa ja äiti puhunut suomea kotona.

Miksi kaikki täälä sanoo, että suomalaiset lapset on huonostikäyttäytyviä tai että Suomessa lapset huutaa? Mun mielestä ja mun kokemuksen mukaan suomalaiset lapset on tosi fiksuja, kivoja, rauhallisiakin tai riipuu tietty lapsesta joku on vilkas ja joku hiljainen, mutta siis yleinen ajatus esim. jenkkien ja eurooppalaisten keskuudessa on, että pohjoismaissa lapset on tosi hyvin kasvatettuja ja koulut ja nurseryt on todella hyviä. Mun kaverit aina ihastelee ja ihmettelee, kun lapsetkin on suomessa aika hiljaisia niin kuin aikuisetkin, ja että tosi pienet lapset osaa liikkua ulkona yksin esimerkiksi koulumatkat.  Mutta suomalaiset ei itse ajattele näin?

Vierailija
73/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tapahtuu kerran katseesi alla.

Et tiedä.

Ettei se tapahdu seuraavalla viikolla kertaakaan.

Näin kerran miten parkkipaikalla kaksi autoa peruutteli yhtäaikaisesti ja sulavasti. Kera upeiden liikeratojen.

Seuraavalla viikolla 6 autoa ajoi eri päivänä saman parkkipaikan valotolppiin.

Vierailija
74/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös lapsen luonteesta kiinni. Kyllä Suomessakin osa lapsista tottelee helposti ja toiset vaativat kunnon kuria. Tytöt ovat poikia useammin tottelevaisia. On kyllä myös totta että jos esim fyysinen kuritus on sallittua niin varmaan lapsi hiljenee helpommin, Suomessa jo pienestä luunapista tulee lasua joten harva tuollaista kasvatusta tohtii toteuttaa.

saakos aikuista retkua lyödä kun tehnyt rikoksen,mutta lasta saa ja oikein toivot miten saisi. aikuisella aikuisen järki jos ei osaa olla tekemättä rikoksia, lapsi vasta opettelee elämistä. kaikkia linnankundejakin pitäsi kurittaa sitten kuten jos lasta pitäis oikein saaadakin.. mites sua, kyllä älähdät jos joku tönäisee edes sua tai napsaa luunapilla, voi voi poliiiiisia nyt apuun hah

Vierailija
75/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ranskalainen vaimo joka sihisee jos tulen humalassa kotiin saunaillasta. En aina kaikkia sanoja ymmärrä mutta on seksikäs vihaisena 😅

M37

Vierailija
76/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kotona olisi taapero saanut turpaan.

Kotona olisi ehkä saanut tukistusta ja nipistyksen poskelle, joka toimii kasvatuksessa. Eri asia on Suomen lumihiutale-kasvatuspolitiikka.

sitten saa aikuisekkin tehdä noin, ukko akalleen jne. se on kauheeta,mutta pientä lasta saa joka vasta opettelee elämään. eläimenkään koulutuksessa ei sallita kuritusta ikinä

Vierailija
77/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot ihan tosissasi että lapsen lyöminen koulussa on ok?

Ei! Parempi on vyö tai pyörän kettingit, kuten minä sain 50-luvulla lapsena!!

Vierailija
78/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajanoksalla kauhukakarat pitää kasvattaa!

Vierailija
79/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ulkosuomalainen, tai siis äiti on suomalainen ja perheeme on asunut suuren osan elämästäni ulkomailla, tietty lomia vietetty aina suomessa ja äiti puhunut suomea kotona.

Miksi kaikki täälä sanoo, että suomalaiset lapset on huonostikäyttäytyviä tai että Suomessa lapset huutaa? Mun mielestä ja mun kokemuksen mukaan suomalaiset lapset on tosi fiksuja, kivoja, rauhallisiakin tai riipuu tietty lapsesta joku on vilkas ja joku hiljainen, mutta siis yleinen ajatus esim. jenkkien ja eurooppalaisten keskuudessa on, että pohjoismaissa lapset on tosi hyvin kasvatettuja ja koulut ja nurseryt on todella hyviä. Mun kaverit aina ihastelee ja ihmettelee, kun lapsetkin on suomessa aika hiljaisia niin kuin aikuisetkin, ja että tosi pienet lapset osaa liikkua ulkona yksin esimerkiksi koulumatkat.  Mutta suomalaiset ei itse ajattele näin?

Täällä on äänessä negatiiviset narisijat, jotka rientävät joukoin alapeukuttamaan, jos tulee kertomaan, ettei koe, että Suomessa lapset häiritsisivät.

Vierailija
80/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa annetaan lasten kirkua äänensä käheäksi kieltämättä laisinkaan. Kaupassa - jossa ääni kaikuu - on erittäin ikävää kuunnella kirkuvia lapsia. Vanhempi antaa vaikka karkin hyllystä ennen kuin kieltää kersaa huutamasta. Eskarit, leikkipuistot, päiväkodit; kaikissa sama ongelma, lapsia ei kielletä. Miksi Suomi on tällainen junttila?

Ne pahimmat kirkujat ja riehujat, jotka minä olen nähnyt ovat olleet ihan muita kuin kantaväestöä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän