Katselen ihaillen kuinka ranskalaisäiti viesti elekielellä sihahtaen syöttötuolitaaperolle lopettamaan väninä. Ja loppui heti
Eikä tullut parkua. Eikä ylimääräistä teatteria
Suomimamma olisi tarkonnut kolmea sorttia makeaa palaa ja sanoittanut taaperon mielihalut niin, että koko kahvila olisi joutunut mukaan performanssiin
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syöttötuolissa oleva taapero lopettaa natinan pelkän eleen perusteella, jotain on kasvatuksessa todella pahasti pielessä.
Lapsi on kokenut väkivaltaa ja pelkää äitiään.Ap ihailee vauvan kurittamista.
Se on kasvatusta ei kurittamista. Euroopassa on hyvin käyttäytyviä pikkulapsia toisin kuin Suomessa jossa kasvatus on kielletty ja ulkoistettu muille kuin vanhemmille.
Väkivaltaa se on, vaikka kuinka sokerikuorruttaisitte sen.
Näköjään väkivalta sitten toimii tässä tapauksessa. Euroopassa lapset osaa käyttäytyä ja niistä kasvaa hyvin käyttäytyviä aikuisia. Jos tuo kasvatustapa aiheuttaisi traumat lapsiin niin kyll
ei noin. ai jos ei saa käyttää väkivaltaa niin lapsi ei kehity. väkivalta lisää väkivaltaa. vilja-eerika jätesäkkiinn,kumisaappaat leikattu jne. nyt on kyse kasvatuksesta ei kurittamisesta. eri asioita. saakos aikuista kurittaa,rikollistakin, hänenhän pitäisi jo osata elää kun on aikuinen, lapsi vasta opettelee. jos kotona lyödään, hän lyö sitten muita. yksikin lapsi n 10 v meni ja löi mummoaan,kun se muka normi käytöstä.
joka paikassa lasten tekemiä väkivaltarikoksia, ne pelit opettaa ja joko vanhempien väkivalta häneen tai täysi välinpitämättömyys lasta kohtaan saa aikaan tuota.
Minä en nyt erityisesti Ranskasta tiedä, mutta oikeasti lapset ja nuoret hyppivät nykyään pöydille sellaisissakin maissa, joissa on perinteisesti ollut kova kuri ja vanhempien ihmisten auktoriteettia (ei vain omia vanhempia) kunnioitettu. Esimerkiksi Etelä-Koreassa on viime aikoina pöyristytty kovasti siitä, että jopa alakouluikäiset lapset v*ttuilevat ja riehuvat nykyään opettajilleen, mikä oli vielä 10 vuotta sitten ihan ennenkuulumatonta.
Lyhyessä ajassa mistä tahansa yhteiskunnasta tuhoutuu - en halua välttämättä sanoa moraali tai kuri, mutta ehkä kurinalaisuus? järjestys? - jos sen annetaan tuhouta.
Etelä-Koreassakin tuo alkoi ihan hyvästä ajatuksesta. Lapsia ei pitäisi kurittaa fyysisesti eikä lapsilta ja nuorilta pitäisi vaatia niin paljon että mielenterveys kärsii. En tiedä miksi on niin vaikea löytää sellaista kultaista keskitietä menettämättä koko auktoriteettia.
Lyömisen pelossa on hyvä kasvaa T: suomalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pilattu.
Keski-Euroopassa kasvatetaan lapsia, vaaditaan käyttäytymään. Mikähän siellä on nuorten diagnoosien määrä? Ja mikä määrä: eläköityminen noin 18-25 vuotiaana?
Kerro nyt vinkkinä, miten vaadit taaperoa käyttäytymään syöttötuolissa. Ihan käytännön toimia.
ei taapero ole nukke. hän pieni olento käyttäytyy ikänsä mukaisest ja oikeutettu olemaan syöttötuolissa oma itsensä. ole itse rauhalline, ole ihan hiljaa kuin patas vaikka, hetki näin, sitten keskustelet ihan vaan kun pieni rauhoittunut. kukaan ei oleta taapero tai vauva, että kun ärähdät hän vaikenee. kehitysvaihheet on, se uhmaikä,jonka kanssa pitää luovia. pieni hakee identtiteettiään. ja turvaa, on lupa kiukutellakin,kuten aikuisellakin rajoissa. kyllä aikuisellakin tulee kiukkua vaikka sinkku olisi. hyväänkin parisuhteeseen kuuluu kiukkua,mutta rajapuitteissa,sentäs mitä ja miten vaan ja pidä näppisi erossa toisesta,itke ja hypi. mutta älä tee lapsen aikaan noin, hän ei sitä ymmärrä. katsele vaan hiljaa lasta,kohta hän huomaa kun ei saa kielteistä vastinetta, ihan itsekseen hiljenee,mutta älä jätä yksin. ikäänkuin kuuntelist mitä sun parhaalla kaverilla on asiaa,katsot silmiin ja olet myötätuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdollistaminen esimerkiksi jälkiruoan menettämisellä pelotteleminen voisi toimia tällaisessa tilanteessa. Mutta niistä uhkailusta pitää pitää kiinni muuten lapsi oppii että ne ovat vain sanahelinää. Eli sitten jos lapsi jatkaa häiriköintiä niin vanhempi voi itse syödä herkullista jäätelöä lapsensa edessä... Muistuttaa siitä minkä takia tänään herkullinen jäätelö ja ja taaperolta saamatta.
Fyysisellä väkivallalla uhkaaminen tai sen toteuttaminen eivät ole tervettä kasvatusta.
Tämä! Ehdollistaminen on hyvä toimiva strategia mutta liian moni lipsuu siitä jolloin se menettää tehonsa. Todellakin sanat ovat vain sanahelinää, lapsi oppii hyvin monesti jos uhkailuista ei pidetä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Saatko mieheltäsi useastikin turpaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa on myös ihan tavallista läppäistä lasta ja koulussa nurkassa seisotraminen on ok.
Niin on Italiassa ja muissakin etelävaltioissa ja lapset sekä nuoret kunnioittavat vanhempia. Minua on itseäni seisotettu nurkassa koulussa ja minusta se oli ihan oiken. Mikä ihmeen lässyn lässyn tyyppi sinäkin olet? Tuollaisten ihmisten takia Suomi onkin nyt näin pohjamudissa kun on.
Oot ihan tosissasi että lapsen lyöminen koulussa on ok?
Mitä sä horiset? Puhuin lapsen nurkassa seisottamisesta. Palsta onkin täynnä taas tahallaan väärinymmärtäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa käytetään ruumiillista kuritusta. Varmaan kotona patongilla päähän mätkitty.
Käyttäisin minäkin jos ei olisi laissa kielletty. Voitte laittaa valituksenne eteenpäin suomimammojen kasvatustaidoista suoraan pättäjille.
Luuletko että ruumiillinen kurittaminen on sallittu Ranskassa?
En luule vaan tiedän että on. Tietenkään mikään pahoinpitely ei ole, mutta luunapit ja tukistaminen on ihan normaalia ja pitäisi olla meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että palstaulit on pienenä hakatti aivovaurioiseksi 😂
Suomimamma tiputtaa muksun aina vähintään kahdesti päälleen. Siksi me ollaan tämmösiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko mieheltäsi useastikin turpaan?
Tarkoitan suomalaisten naisten antamia yläpeukkuja. Siis lapsen kasvatamiselle lyämisen pelolla. Mutta EN yllättynyt että suominainen ei tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pilattu.
Keski-Euroopassa kasvatetaan lapsia, vaaditaan käyttäytymään. Mikähän siellä on nuorten diagnoosien määrä? Ja mikä määrä: eläköityminen noin 18-25 vuotiaana?
Kerro nyt vinkkinä, miten vaadit taaperoa käyttäytymään syöttötuolissa. Ihan käytännön toimia.
Hei hei, huomaatko-käytät sanaa Vaadit oikein- Lasta joka ei tajua täsät elämästä paljon mitään. Eikö-Ohjaat, opetat, osoitat. maltillisesti. Taaperolla ei ole käytösmallia vielä.
Myöhemmin muissa askareissa mallioppinen kuten perheruokailu. Älä lähdemukaan huutamall, mitenkään vihaisesti, ole hiljaa, rauhoitu itse, ota hetki aikaa, jo viisi min hiljaa ja katslet lapsen touhua, toki estät loukkaamasta itseään. Kohta lapsi huomaa itse jo-mitäs tässä tapahtuikaan
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on lasten kasvatus yleensä ottaen mennyt ihan retuperälle. Kyllä tukkapölly tms. on välillä ihan paikallaan.
Ilman kuria ja sääntöjä kasvaneet täyttävät vankilat ja mielisairaalat.
ai linnakundeja ja sukain jos teet jotain saa tukistaa vähintääkin tai luunappista nenään.. kyllä aikuinen räj'htää jos häneen vähänkin kosketaan,mutta lapsen psyyke häiriintyy pienstäkin henkisestä että fyysisestä väkivallasta. Käräoikeuden rankut voisi hyvinkin korvata remmillä, eikö. Polttamalla tumpilla, potkimalla, luunapeilla, entäs teräaseet. Onhan lähiaikoina oma vanhempi uhannut sormiin väkivaltaa lapselleen. Vilja-Erikajätesäkkiin ja kumisaappaat rikki leikattu, Joensuun lapsen kuolema.
Eiöhän tuo väkivalta tv ja pelitanna väärää tpaa lapsille miten eletään, kotona heitä lyöty, sitten puskevat sen vihan muihin. Väkivalta kasvattaa väkivaltaa. Niinhän nekin lyö mua harjalla,,,kun 10 v löi mummoaan myös harjalla. Mieti sitä ja mee pois
Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.
"Kolmea sorttia makeaa palaa" 😄😄👍
Ranskassa lasten fyysinen kurittaminen on tavallista. Jos taapero ei olisi sihahdusta uskonut, äiti olisi lyönnyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pilattu.
Hei hei, huomaatko-käytät sanaa Vaadit oikein- Lasta joka ei tajua täsät elämästä paljon mitään. Eikö-Ohjaat, opetat, osoitat. maltillisesti. Taaperolla ei ole käytösmallia vielä.
Myöhemmin muissa askareissa mallioppinen kuten perheruokailu. Älä lähdemukaan huutamall, mitenkään vihaisesti, ole hiljaa, rauhoitu itse, ota hetki aikaa, jo viisi min hiljaa ja katslet lapsen touhua, toki estät loukkaamasta itseään. Kohta lapsi huomaa itse jo-mitäs tässä tapahtuikaan<
Käytin sanaa vaatia, koska sitä käytti aiempi kommentoija. Kukaan ei ole vielä sanonut, miten he käytännössä saavat taaperon lopettamaan kitinän syöttötuolissa, vaikka kovasti on kurin perään huudeltu. Todellisuudessa pikkuiselle muksulle ei ole mitään hyötyä mistään kurista tällaisessa tilanteessa. Jos lapsi on nälkäinen tai väsynyt, hän kitisee ja hänen tarpeisiinsa täytyy vastata. Luunapit ja tukkapöllyt eivät opeta pikkuiselle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa käytetään ruumiillista kuritusta. Varmaan kotona patongilla päähän mätkitty.
Käyttäisin minäkin jos ei olisi laissa kielletty. Voitte laittaa valituksenne eteenpäin suomimammojen kasvatustaidoista suoraan pättäjille.
En luule vaan tiedän että on. Tietenkään mikään pahoinpitely ei ole, mutta luunapit ja tukistaminen on ihan normaalia ja pitäisi olla meilläkin.
Sullekin saisi antaa niitä. Onko ok . Joku toinen aikuinen tai lapsi sulle tekis noin. Olsiko oikein että aikuisille olisi vaihtoehtoinen rankku vrt sakot mm. että otat sen fyysisenä. Jos sun puoliso tekis sulle noin, olisit uhri, säälipisteitä perheväkivaltaa,mutta sä saisit antaa kehityvälle lapselle, ai vaikk sähköiskuja, nappeja, tukkista,.Muista lepsi on kehityvä olento vielä. Jopa huutamisen on arvioitu vaurioittavan aivoja!!!! saati hnekinen ja ruumiillinen väkivalta myös, olkoon vaikka tönimistä.
Tajuutsää se sattuuuu. Siitä jääää muistiJälki!!!!! loppuelämäkseen. Ei noin. Älä hnaki lapsia jos sulla ei ole kasvattajan edellytyksiä. malttia rauhaa, ohjausta,malliesimerkkiä. Aikaaaa lapselle, ei pelejä joissamätkitään. Myös hyvä ravinto ja ns oleilua yhdessä. Kuuntelet kuin aikuista, seurustelet. että mitäs sulle kuuluu.
Mitä pienempänä aloitat, silloin murkkuiässäkin toi toimii. Kirjoittamasi perusteella voinko olettaa, teillä kotona käytetään väkivaltaa. haluatko tutkintapyynnön? Sinä ansaitset silloin sen rangaistuksen,ikävä kyllä rahalla selviää. talletetaan lapsen " rahstoon" korvaukset, saa kun täyttää 18v. Ikbää se yksikin kertymä. Surullista. Mee pois
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ulkosuomalainen, tai siis äiti on suomalainen ja perheeme on asunut suuren osan elämästäni ulkomailla, tietty lomia vietetty aina suomessa ja äiti puhunut suomea kotona.
Miksi kaikki täälä sanoo, että suomalaiset lapset on huonostikäyttäytyviä tai että Suomessa lapset huutaa? Mun mielestä ja mun kokemuksen mukaan suomalaiset lapset on tosi fiksuja, kivoja, rauhallisiakin tai riipuu tietty lapsesta joku on vilkas ja joku hiljainen, mutta siis yleinen ajatus esim. jenkkien ja eurooppalaisten keskuudessa on, että pohjoismaissa lapset on tosi hyvin kasvatettuja ja koulut ja nurseryt on todella hyviä. Mun kaverit aina ihastelee ja ihmettelee, kun lapsetkin on suomessa aika hiljaisia niin kuin aikuisetkin, ja että tosi pienet lapset osaa liikkua ulkona yksin esimerkiksi koulumatkat. Mutta suomalaiset ei itse ajattele näin?
Minä olen tiennyt jo pienestä että Finskin portin löytää ulkomailla parkuvien muksujen perusteella. Ja en käyttäisi Yhdysvaltojen kansalaisista sanaa jenkki, se on heillä haukkumanimi. T: Myös ulkomailla asunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullekin saisi antaa niitä. Onko ok . Joku toinen aikuinen tai lapsi sulle tekis noin. Olsiko oikein että aikuisille olisi vaihtoehtoinen rankku vrt sakot mm. että otat sen fyysisenä. Jos sun puoliso tekis sulle noin, olis
Lääkkeet.
Sitten kielioppitunnille mars. Voisi joku jopa ymmärtää, mitä yrität sokeltaa.
Paha on mieli, se on tullut näiden lukuisten sönkköviestien jälkeen selväksi.