Onko teidän kotiovella käynyt näitä Sector Alarm myyjiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/418e9e0c-0c50-470d-a02c-8e1d38d82241
Asun 40 neliöisessä kaksiossa ja heinäkuussa ovikello soi odottamattomasti illalla. Avasin oven ja siellä oli tällainen myyjä. Sanoi, että ollaan alettu kartoittamaan teidän taloyhtiön turvallisuusasioita ja milloin olisi sopiva aika tapaamiselle kotonasi. Sovittiin aika seuraavalle maanantaille kello 16. Jotenkin olin ihan jäässä ja kuvittelin tämän olevan joku sopimus vuokranantajan ja tämän kyseisen firman kanssa ja ajattelin, että tämä koskee jokaista asukasta. Sitten tajusin, että tästä olisi kyllä ilmoitettu isosti etukäteen. Rupesin googlettamaan ja tajusin, että tämä nuori mies oli ihan samaa kastia kuin joku imurikauppias tai puhelinmyyjä. Soitin heidän asiakaspalvelunumeroon ja peruin tapaamisen.
Onko teillä muilla kokemusta heistä? Aika röyhkeästi tulevat ja jättävät aika paljon kertomatta ensi kohtaamisella.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on talossaan mitään arvokasta ja vakuutukset korvaa.
Lisäksi itse on helppoa asentaa kameravalvonnat.
No eihän tuo ole se pointt, että "onko arvokasta". Sinua ei haittaa, jos taloosi on murtauduttu ja paikat pengottu ja töhritty? Ja tosiaan Sector Alarmin järjestelmä hälyttää myös tulipaloista, vesivahingoista jne. Vakuutus ei koskaan korvaa esim. varastettua polkupyörää täydestä arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivarissa Sector Alarm ja naapurit alkoivat valittaa, että nyt heidän asuntoihinsa murtaudutaan ensimmäisenä, että ihan epäreilua :D
Eikö se ole enempikin niin päin että siellä on murtautumisen väärtiä arvotavaraa missä on hälytysfirman tarrat?
Tuohan on se tuulipukujen ajatusmaailma, jota nämä hälytysärjestelmien myyjät saavat naurua pidätellen kuunnella joka päivä. "Ei ole mitään arvokasta", "Silloin on arvokasta, jos on järjestelmä" jne jne :D :D :D :D
Jättäkää ulko-ovetkin sitten lukitsematta jos ei kerran mitään haittaa.
Mulla on sector alarm jo pihalla. Se on 11v ja rähisee ja haukkuu. Mahdolliset myyntiesittelyt ohjaan sen pakeille. Se haistaa huijarit yleensä kaukaa.
Oon saanut olla aika rauhassa turvajärjestelmien tyrkyttäjiltä.
M46
Se on ihan tilastollista faktaa, että jos talossa on Sector Alarm ja naapurissa ei, niin liimapäävarkaat menevät todennäköisemmin siihen naapuriin, koska Sector Alamista tulee 100% varmasti hälytys.
Kokeiltiin Verisuren nopeutta. Aiheutettiin itse hälytys ja 20min kuluttua soitti tyttö aspasta ja kysyi ollaanko kotona. Sanoin että ollaan mökillä, tyttö käski heti mennä kotiin koska sieltä tuli hälytys ja yhtään vartijaa ei juuri nyt ole lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nuo koirilla lesoilijat. Minä olen kuulkaa niin monta murtoa tehnyt koirataloihin, että en osaa edes laskea. Koira kun koira hiljenee myrkkysyötillä tai viimeistään aseella. Eikä näissäkään taloissa aina olla kotona.
Sinä nyt et ole tehnyt ainoatakaan murtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sector alarm jo pihalla. Se on 11v ja rähisee ja haukkuu. Mahdolliset myyntiesittelyt ohjaan sen pakeille. Se haistaa huijarit yleensä kaukaa.
Oon saanut olla aika rauhassa turvajärjestelmien tyrkyttäjiltä.
M46
Varmaan kivaa naapureille tuollainen jatkuva rähinä ja haukkuminen. Jos joku haluaa teille murtautua niin koiran kyllä saa pysyvästi hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltiin Verisuren nopeutta. Aiheutettiin itse hälytys ja 20min kuluttua soitti tyttö aspasta ja kysyi ollaanko kotona. Sanoin että ollaan mökillä, tyttö käski heti mennä kotiin koska sieltä tuli hälytys ja yhtään vartijaa ei juuri nyt ole lähellä.
Sector Alarmilta tulee kyllä välittömästi viesti keskukselta ja kohta soitellaan perään. On testattu.
Norjassa ja Ruotsissa on melkein kaikissa taloissa hälytysjärjestelmät, Suomi on tällainen köyhä takapajula. Meillä oli ensin Verisure, mutta vaihdettiin Sector Alarmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sector Alarmilta tulee kyllä välittömästi viesti keskukselta ja kohta soitellaan perään. On testattu.
Firmoilla on siis eroa, hyvä tietää. Taitaa aika olla laittaa 3kk irtisanomisaika vireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmoilla on siis eroa, hyvä tietää. Taitaa aika olla laittaa 3kk irtisanomisaika vireille.
Juu, ei ole Sector Alarmin keskuksen toiminnasta mitään moitittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ole Sector Alarmin keskuksen toiminnasta mitään moitittavaa.
Jos ehtii laittaa hälytyksen tarpeeksi nopeasti pois niin siitä tulee myös tekstiviestikuittaus. Siitä tulee myös tekstiviesti heti, jos talosta menee sähköt poikki ja toinen viesti kun sähköt palaavat takaisin.
Täällä taas Sector Alarmin myyjä kehuu palveluitaan usealla eri viestillä? :D
Pakko sanoa rumasti, kaksi nuorta tytönlärppänää kävi. Kehuivat että ko firman kylteillä voisi tapetoida vaikka olohuoneen seinän. Siis mitä?
Sanoimme kiitos EI!
Ps Ei tyttöjen ikä, vaan se käytös.
Olen asunut nykyisessä rivitaloasunnossani 1,5 vuotta ja 3 kertaa on jo käynyt ko. firman heppu ovella. Ekan kerran hämmennyin ja avasin (en sopinut mitään aikaa, yritti melkein väkisin inkuttaa, että tulee tiettynä päivänä, sanoin lopuksi, että sen kun tulet, mutta en avaa ovea, koska en halua, että tulet), sitten on jälkeenpäin käynyt 2 kertaa ja en edes avaa ovea heille (näen yhden huoneen ikkunasta kuka ovella on ja en vain edes mene avaamaan).
Vierailija kirjoitti:
Norjassa ja Ruotsissa on melkein kaikissa taloissa hälytysjärjestelmät, Suomi on tällainen köyhä takapajula. Meillä oli ensin Verisure, mutta vaihdettiin Sector Alarmiin.
Suomi ei ole vielä luokkayhteiskunta niin kuin yllä olevat monarkiat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin köyhä takapajula, että porukka tilaa itselleen Verisurea tai Sector Alarmia, kun ei ole varaa kunnon hälytyjärjestelmään.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nuo koirilla lesoilijat. Minä olen kuulkaa niin monta murtoa tehnyt koirataloihin, että en osaa edes laskea. Koira kun koira hiljenee myrkkysyötillä tai viimeistään aseella. Eikä näissäkään taloissa aina olla kotona.
Tottakai. Mutta ei hälytysjärjestelmästäkään silloin iloa ole. Meille kestää kuitenkin puol tuntia firmalla ja poliisilla pidempään.
Meillä on pilveen tallentavat koirien valvontakamerat. Niihin tallentuu oman tien liikenne ja naama.
Eikä täällä ole edes käännettävää niin ihan turhaa vaivaa pölliä auto ja ajella pipo silmillä pihaan. Siitäkin tulee hälytys mulle.
Mutta jos koirille kävis jotain niin tg kävis kuumana kun rottaa ettittäis.
En pistäis edes vierasta asialle, henkilökohtaisesti toivottaisin hyvää loppuelämää kun löytyy.
N 50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivarissa Sector Alarm ja naapurit alkoivat valittaa, että nyt heidän asuntoihinsa murtaudutaan ensimmäisenä, että ihan epäreilua :D
Eikö se ole enempikin niin päin että siellä on murtautumisen väärtiä arvotavaraa missä on hälytysfirman tarrat?
Tuohan on se tuulipukujen ajatusmaailma, jota nämä hälytysärjestelmien myyjät saavat naurua pidätellen kuunnella joka päivä. "Ei ole mitään arvokasta", "Silloin on arvokasta, jos on järjestelmä" jne jne :D :D :D :D
Jättäkää ulko-ovetkin sitten lukitsematta jos ei kerran mitään haittaa.
Meillä on aina ulko-ovi lukitsematta. Jos on valmis ampumaan koirat että pääsee sisälle niin ei siinä lukittu ovi tunnu missään.
Kävi, koska pyysin käymään.