Onko teidän kotiovella käynyt näitä Sector Alarm myyjiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/418e9e0c-0c50-470d-a02c-8e1d38d82241
Asun 40 neliöisessä kaksiossa ja heinäkuussa ovikello soi odottamattomasti illalla. Avasin oven ja siellä oli tällainen myyjä. Sanoi, että ollaan alettu kartoittamaan teidän taloyhtiön turvallisuusasioita ja milloin olisi sopiva aika tapaamiselle kotonasi. Sovittiin aika seuraavalle maanantaille kello 16. Jotenkin olin ihan jäässä ja kuvittelin tämän olevan joku sopimus vuokranantajan ja tämän kyseisen firman kanssa ja ajattelin, että tämä koskee jokaista asukasta. Sitten tajusin, että tästä olisi kyllä ilmoitettu isosti etukäteen. Rupesin googlettamaan ja tajusin, että tämä nuori mies oli ihan samaa kastia kuin joku imurikauppias tai puhelinmyyjä. Soitin heidän asiakaspalvelunumeroon ja peruin tapaamisen.
Onko teillä muilla kokemusta heistä? Aika röyhkeästi tulevat ja jättävät aika paljon kertomatta ensi kohtaamisella.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlaisia langattomia järjestelmiä saa 500€ netistä. Helppo asentaa itse ja hälytykset tulee suoraan omaan puhelimeen.
Mutta ei ole televisiomainoksen tätiä hälytyskeskuksessa!
Huvittavan ilmiselvää miten Sector Alarmin henkilökuntaa on löytänyt tiensä tähän ketjuun teeskentelemään tyytyväisiä asiakkaita, tai mitä lie murtovarkaita ja koirantappajia.
Fakta on, että noita hälytyspalveluita ei juuri kukaan oikeasti tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas Sector Alarmin myyjä kehuu palveluitaan usealla eri viestillä? :D
On kyllä niin lapsentasoista myyntityötä, että en tiedä mitkä koulupudokkaat siellä oikein on hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlaisia langattomia järjestelmiä saa 500€ netistä. Helppo asentaa itse ja hälytykset tulee suoraan omaan puhelimeen.
Hankalaa, jos itse olet kaukana.
Täällä kävi varttia vaille 9 illalla. Ihmettelin aikaa ja sanoi, että ohje heille on, että klo 21 asti saa jatkaa.
Heillä on tavoite saada 10 kauppaa kuussa, jolloin saavat 2000 tai oliko se 2500 palkkaa. Tais olla niin, että pohjapalkkaa ei ole.
Oikein mukava nuori mies. Mutta en tykkää ovella käymisestä varsinkaan tuollaiseen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäiletkö että en osaa soittaa 112?
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltiin Verisuren nopeutta. Aiheutettiin itse hälytys ja 20min kuluttua soitti tyttö aspasta ja kysyi ollaanko kotona. Sanoin että ollaan mökillä, tyttö käski heti mennä kotiin koska sieltä tuli hälytys ja yhtään vartijaa ei juuri nyt ole lähellä.
Ohhoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäiletkö että en osaa soittaa 112?
Lähteekö ne tuollaisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kävi varttia vaille 9 illalla. Ihmettelin aikaa ja sanoi, että ohje heille on, että klo 21 asti saa jatkaa.
Heillä on tavoite saada 10 kauppaa kuussa, jolloin saavat 2000 tai oliko se 2500 palkkaa. Tais olla niin, että pohjapalkkaa ei ole.
Oikein mukava nuori mies. Mutta en tykkää ovella käymisestä varsinkaan tuollaiseen aikaan.
Jatkan, että heillä olisi samanlainen järjestelmä kustantanut 50 euroa kuussa, mikä meillä on verisurella 66 euroa kuussa.
Mutta paikka, jossa avasin oveni heille, oli eri kaupungissa. Mukavia olivat molemmat myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin lapsentasoista myyntityötä, että en tiedä mitkä koulupudokkaat siellä oikein on hommissa.
Aika puolueellistaja asenteellista myös se, kun kerroin positiivisesta kokemuksestamme, satoi pelkkää alanuolta. Luuletteko ihan oikeasti ettei yhtiöllä ole yhtään tyytyväistä asiakasta?
Yksityisessä vartiointifirmassa on järkeä vasta sitten, jos maan lainsäädäntö ja yhtiön toimintamalli mahdollistaa mm. aseistetut vartijat, jotka voivat käyttää tuliasetta murtovarkaan taltuttamiseen. Jos meille oikeasti murtautuu piripää, joka ensin ampuu koirat, ei paljon lohduta että keskuksessa on tieto tai jossain ehkä pullaa syövä vartiointi-Pate ajelee autollaan ja saattaa piipahtaa meilläkin. Osataan soittaa häkeen itsekin, jos oltaisiin tässä skenaariossa yhä hengissä soittamassa.
Itse asennetut kamerat, jotka hälyttävät puhelimiin kaikesta liikkeestä pihalla, ajavat Suomen oloissa ihan saman asian kuin vartiointipalvelu paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne ole "vastaavanlaisia" ja tosiaan siinä ei ole vartiointipalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika puolueellistaja asenteellista myös se, kun kerroin positiivisesta kokemuksestamme, satoi pelkkää alanuolta. Luuletteko ihan oikeasti ettei yhtiöllä ole yhtään tyytyväistä asiakasta?
Jep. Ihan tyypillistä nettimoskaa tämäkin keskustelu. Meilläkin kun on ollut Sector Alarm vuosia käytössä ja ollaan tykätty niin saa sata alapeukkua. Ihmisten pitäisi hankkia elämä ja mennä töihin.
On käynyt. Esitti ensin olevansa huolissaan, kun oli nähnyt "nuorisolauman" poistuvan pihaltani, että onko kaikki hyvin. Kerroin, että kyseessä oli oma teinini kavereineen ja ethä kaikki on hyvin. Aloitti aggressiivisen tyrkyttämisen ja suuttui, kun en ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on, mutta piilomainokset herättävät epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole mikään myyjä vaan tyytyväinen asiakas. Sinä taidat olla Verisuren myyjä joka täällä trollaa? :D
Sector Alarm muuten korvaa murrosta aiheutuneet kustannukset mikäli silti taloon murtaudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyttäät varmaankin puhelintasi koko yön kun olet pois kotoa? Poliisikaan ei minkään tekstiviestin perusteella lähde yhtään mihinkään eli aivan turha soitella 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivarissa Sector Alarm ja naapurit alkoivat valittaa, että nyt heidän asuntoihinsa murtaudutaan ensimmäisenä, että ihan epäreilua :D
Eikö se ole enempikin niin päin että siellä on murtautumisen väärtiä arvotavaraa missä on hälytysfirman tarrat?
Tuohan on se tuulipukujen ajatusmaailma, jota nämä hälytysärjestelmien myyjät saavat naurua pidätellen kuunnella joka päivä. "Ei ole mitään arvokasta", "Silloin on arvokasta, jos on järjestelmä" jne jne :D :D :D :D
Jättäkää ulko-ovetkin sitten lukitsematta jos ei kerran mitään haittaa.
Meillä on aina ulko-ovi lukitsematta.
Meillä on lukossa.