Onko teidän kotiovella käynyt näitä Sector Alarm myyjiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/418e9e0c-0c50-470d-a02c-8e1d38d82241
Asun 40 neliöisessä kaksiossa ja heinäkuussa ovikello soi odottamattomasti illalla. Avasin oven ja siellä oli tällainen myyjä. Sanoi, että ollaan alettu kartoittamaan teidän taloyhtiön turvallisuusasioita ja milloin olisi sopiva aika tapaamiselle kotonasi. Sovittiin aika seuraavalle maanantaille kello 16. Jotenkin olin ihan jäässä ja kuvittelin tämän olevan joku sopimus vuokranantajan ja tämän kyseisen firman kanssa ja ajattelin, että tämä koskee jokaista asukasta. Sitten tajusin, että tästä olisi kyllä ilmoitettu isosti etukäteen. Rupesin googlettamaan ja tajusin, että tämä nuori mies oli ihan samaa kastia kuin joku imurikauppias tai puhelinmyyjä. Soitin heidän asiakaspalvelunumeroon ja peruin tapaamisen.
Onko teillä muilla kokemusta heistä? Aika röyhkeästi tulevat ja jättävät aika paljon kertomatta ensi kohtaamisella.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlaisia langattomia järjestelmiä saa 500€ netistä. Helppo asentaa itse ja hälytykset tulee suoraan omaan puhelimeen.
Kyttäät varmaankin puhelintasi koko yön kun olet pois kotoa? Poliisikaan ei minkään tekstiviestin perusteella lähde yhtään mihinkään eli aivan turha soitella 112.
Toi sovellus pitää sen verran ääntä että kyllä siihen herää. Ja kyllä sector alarminkin pitää todentaa murto. Tätä varten heillä on liiketunnistimissa kamerat. Itse en ainakaan halua kotiini kameraa johon muut pääse käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
On käynyt. Esitti ensin olevansa huolissaan, kun oli nähnyt "nuorisolauman" poistuvan pihaltani, että onko kaikki hyvin. Kerroin, että kyseessä oli oma teinini kavereineen ja ethä kaikki on hyvin. Aloitti aggressiivisen tyrkyttämisen ja suuttui, kun en ostanut.
Minua myös varoitettiin nuorisojengeistä. Kerroin tarjoavani heille kermavaahtoa ja ilokaasua iltaisin, myyjä meni hämilleen.
Ei ole toistaiseksi. Mutta alueen whatsapp-ryhmässä joku sanoi, että heillä oli käyty, eli odotellaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlaisia langattomia järjestelmiä saa 500€ netistä. Helppo asentaa itse ja hälytykset tulee suoraan omaan puhelimeen.
Hankalaa, jos itse olet kaukana.
Epäiletkö että en osaa soittaa 112?
Lähteekö ne tuollaisen vuoksi.
Minkä vuoksi? Näen kamerasta että meillä on tuntematon varas sisällä ja olisi mahdollisuus saada rysän päältä kiinni?
Joo, kyllä lähtee.
Mielummin valvin itse omilla kameroilla, kuin päästän hälytysfirmaa katselemaan kotiini tai pihaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa, jos itse olet kaukana.
Epäiletkö että en osaa soittaa 112?
Lähteekö ne tuollaisen vuoksi.
Minkä vuoksi? Näen kamerasta että meillä on tuntematon varas sisällä ja olisi mahdollisuus saada rysän päältä kiinni?
Joo, kyllä lähtee.
Vaimon poikkiksen aattelit laittaa putkaan? On hänellä vaimon lupa olla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltiin Verisuren nopeutta. Aiheutettiin itse hälytys ja 20min kuluttua soitti tyttö aspasta ja kysyi ollaanko kotona. Sanoin että ollaan mökillä, tyttö käski heti mennä kotiin koska sieltä tuli hälytys ja yhtään vartijaa ei juuri nyt ole lähellä.
Sector Alarmilta tulee kyllä välittömästi viesti keskukselta ja kohta soitellaan perään. On testattu.
Firmoilla on siis eroa, hyvä tietää. Taitaa aika olla laittaa 3kk irtisanomisaika vireille.
Juu, ei ole Sector Alarmin keskuksen toiminnasta mitään moitittavaa.
Olet ottanut sitten ihan asiaksesi tulla tänne kehumaan firmaasi ja kuvittelet ettei ihmiset tajua sitä. Olet juuri niin typerä, kuin itse havaitsin teidän porukoista kun aikoinaan olin tekemisissä teidän kanssanne.
Koita nyt ymmärtää edes se, ettei tuollainen mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas Sector Alarmin myyjä kehuu palveluitaan usealla eri viestillä? :D
On kyllä niin lapsentasoista myyntityötä, että en tiedä mitkä koulupudokkaat siellä oikein on hommissa.
Aika puolueellistaja asenteellista myös se, kun kerroin positiivisesta kokemuksestamme, satoi pelkkää alanuolta. Luuletteko ihan oikeasti ettei yhtiöllä ole yhtään tyytyväistä asiakasta?
Tekstisi perusteella olet juurikin se sama pösilö.
Tulivat talvella iltakahdeksalta arki-iltana. Nuorin lapseni avasi oven ja vähän ihmettelevällä äänellä huusi mut paikalle. Asutaan sellaisessa lintukodossa, johon ei koskaan kukaan ulkopuolinen eksy ja koko naapurusto ollaan ystävystytty ja hetken jo pumppu hakkasi että kuka hemmetti siellä voi olla. Sanoin sille, että sä olet se pelottavin ja uhkaavin tapahtuma 10 vuoden aikana kun ollaan asuttu, että ei kiitos. Yritti myös sanoa, että naapurustossa ollaan näitä asennettu, no satun kyllä tietämään että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tulivat talvella iltakahdeksalta arki-iltana. Nuorin lapseni avasi oven ja vähän ihmettelevällä äänellä huusi mut paikalle. Asutaan sellaisessa lintukodossa, johon ei koskaan kukaan ulkopuolinen eksy ja koko naapurusto ollaan ystävystytty ja hetken jo pumppu hakkasi että kuka hemmetti siellä voi olla. Sanoin sille, että sä olet se pelottavin ja uhkaavin tapahtuma 10 vuoden aikana kun ollaan asuttu, että ei kiitos. Yritti myös sanoa, että naapurustossa ollaan näitä asennettu, no satun kyllä tietämään että ei ole.
Joo mulle myös vihjaisi, että naapuri oli juuri tehnyt sopimuksen, että nyt saisi edullisesti, kun asentaja voisi sitten samalla käynnillä laittaa molemmille. Tunnen meidän naapurit varsin hyvin ja olen varma, että puhui paskaa. Sanoin, että tule myöhemmin uudelleen, kun olen ensin jutellut naapurin kanssa. Ei ole näkynyt.
Kuka sieltä Sector Alarmilta tai Verisurelta tulee paikanpäälle jos hälytys laukeaa, joku Parkkipaten pysäköinninvalvoja, joka on paikallinen sopimuskumppani? Vaikea kuvitella, että näin laajassa ja harvaan asutussa maassa saisi yksityiseltä firmalta nopeammin apua kuin naapureilta, poliisilta tai vapaapalokunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäät varmaankin puhelintasi koko yön kun olet pois kotoa? Poliisikaan ei minkään tekstiviestin perusteella lähde yhtään mihinkään eli aivan turha soitella 112.
Ensinnäkin kyllä kyttään, meillä äänelliset ilmoitukset tulee sovellukseen vaikka kännykkä olisi muuten älä häiritse -tilassa. Hyvin harvoin meidän pihalla on liikettä öisin, alle kerran viikkoon tulee yöilmoitus. Sovelluksessa voi muutenkin säätää herkkyyden, eli kuinka suurta liikettä pitää olla ja millä alueella ennen ilmoitusta. Koko itse ostetun ja asennetun palvelun vuosihinta 10€/kk (halvemmallakin pääsee, meillä kattavin tilaus), kamerat ostettu monta vuotta sitten ja pelittävät täydellisesti jo toisessa ok-talossa, samat oli asennettuna edelliseenkin.
Ja mistä ihmeen tekstiviestistä puhut? Sovelluksen esikatselu näyttää jo kuvan pihalta, avaamalla ilmoituksen näen sekä tallennetun videopätkän että halutessani livekuvaa kaikista kameroista. Jos siellä on murtovaras työssään, kytken hälytyssireenit päälle ulkona ja tarvittaessa soitan häkeen kuten normaali ihminen tekee. Jos häke ei reagoi aktiiviseen murtoon, vika on kyllä yhteiskunnallinen ja jossain muualla kuin kuin meidän Sector Alarmin tilauksen puutteessa.
Kerran kävi vanhemmillani, kun olin poistumassa kotiin päin. Sanoi mulle, että kyselevät naapurustoltakin, kun ovat saaneet sieltä päin yhden asiakkaan.
Joissain remonttifirmoissa sentään samalla periaatteella toimii, mutta kasvokkain sijaan laittavat postiluukusta firmansa mainoksen.