Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä

Vierailija
25.08.2024 |

En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!

Kommentit (588)

Vierailija
61/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaudet pilaavat vartalon. 

Vätysmäinen selkäranka pilaa vartalon.

Vierailija
62/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät pilaa. Itsellä 4 lasta ja aina palautunut ihan tuosta vaan entisiin mittoihin. Ja nyt kun olen jo yli60v ei vieläkään ylipainoa yms. Tytär sai lapsen ja oli  oikeastaan samantien samoissa mitoissa, kuin ennen raskautta. meillä ei varmaan kummallakaan paino noussut raskausasikana liikoja. Ja ollaan  molemmat hoikkia edelleen, ei rakauskiloja raskausarpia tai muutakaan. Ne on ne ruokailutottumukset ja ei syödä xxxl annoksia. Normaalit annokset riittää oikein hyvn. 

Kyllä mulla ainakin pilasi. Hoikka olen edelleen, mutta kroppa on aika karmean näköinen arpinen, veltto ja rinnaton. Mitat 86-68-96 bmi alle 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on sellaiset geenit, ei niiden tarvitse tehdä mitään sen eteen, syövät ihan normaalisti. 

niitä sanotaan läpipaskoksi, eli kun syö niin jo hetkenkuluttua paskalle. Mikään ei kajetu ja tuo ominaisuus säilyy läpi elämän. Puolisoni on sellainen ja tunnen muutaman muunkin. Itse olet sitä lajia joka hautoo kaiken lihaksi, eli paskon vasta viikon kuluttua sen minkä tänään syön. Tuon voi havainnollistaa käytännössä syömällä mustikkaa, viikon päästä se väri vessanpytyssä on nähtävillä, kun taas puolisolla samana päivänä

Vierailija
64/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaus mitään pilaa vaan laiskuus. Liikkumattomuus ja vetelyys. Siinä se oikea syy on. Syötte liikaa kulutukseenne nähden, ettekä liiku. Ennen ihmiset oli hoikempia. Ne lihavimnatkin kun oli pakko liikkua enemmän.

Vierailija
65/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoikka koko ikäni, nyt lähes viisikymppisenä edelleen hoikka, mutten samoissa mitoissa kuin parikymppisenä. Eikä minusta tarvitsekaan. 

Syön kaikkea, mutta kohtuudella. Jos ostan karkkia, ostan AINA pienimmän löytämäni pussin. Tai suklaapatukan, en levyä. Jätskiä otan PIENEN kulhollisen, ja hyvin riittää. Iltanapostelu ei minua juuri houkuta, eli syön aina iltapalaksi esim. yhden leivän/viilin/jogurttia tmv. Ei herkkuja joka ilta, eikä tee mielikään. En koe jääväni mistään paitsi.

Vierailija
66/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkana pysyy vaikka herkuttelisi kohtuudella silloin tällöin kunhan pääasiassa syö terveellisesti. Hoikkana pysyminen edellyttää myös maltillisia annoskokoja.

Vielä helpommin pysyy kun ei herkuttele koskaan. Ihme pakonomainen fiksaatio ihmisillä mässyihin, lähentelee jo addiktien vieroitusoireita.

Vierailija
67/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se herkuttelu välillä ketään lihota. Vanha sanontahan on, ettei sillä ole suuremmin väliä, mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä. Se, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välissä on se ratkaiseva juttu.

Vierailija
68/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin geeneistä kiinni, millainen vartalomalli ja millainen aineenvaihdunta on. Sitä voi omilla toimillaan hidastaa tai nopeuttaa, mutta vain siinä oman kehon mukaisessa skaalassa.

Oma sukuni on ikiajoista lähtien ollut mallia 'tankkeri' naisissa sekä isän että äidin puolelta, niin on muuten vaikeaa pysytellä pienessä koossa itse! Vaatii aamupalattomuuden (aloitan kahvilla jossa on kauramaitoa), lounaan, päivällisen ja iltapalan. Jos on runsas lounas, skippaan päivällisen.

Hoikkana pysymistä ei edesauta geneettisesti saatu suolistosairaus, joka karsii osan niistä terveellisenä ja täyttävänä pidetyistä ruoka-aineista multa pois, mutta mahdollistaa mm. vehnän. Saadakseni monipuolisesti ravintoaineita ja kuituja, pysyäkseni kylläisenä ja välttääkseni suolisto-ongelmia, ruokavalioni on aika taiteilua. Yksi väärä ruoka-aine ja turpoan viikoksi vatsan kohdalta näyttäen raskaanaolevalta, lisäksi valtavat kivut ja kaasut.

Liikuntaa harrastan sen mukaan miten kroppa voi, toi suolisto määrittää sitäkin.

Vierailija
69/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä herkutellaan, muttei koko ajan. Toisin sanoen herkuttelun jälkeen syödään pari päivää kevyesti, niin paino ei nouse. Monipuolinen urheilu pitää kunnossa. Ja ei, ei tarvitse käydä salilla kun erilaisia urheilumuotoja on satoja. 

Minua kiinnostaisi nuo sadat eri urheilumuodot ja urheilujuttu muutenkin. Asun aivan korvessa, aika alkeellisesti, ihan omasta valinnasta kyllä. Mutta lenkkeily tarkoittaa minulla yhtä tienpätkää edes takaisin. Asun nimittäin tien päässä, eli sinne päätielle ja takaisin olisi lenkki. Voin sanoa että käy todella tylsäksi ja talvella hyvin hankalaksi. Tie on ns yksityinen, eli sen ylläpito ei ole samaa tasoa kuin taajamissa: jonkun lumimyrskyn jälkeen ei ole paljon lenkkikelejä pariin päivään

Kuntosaleja ei tietenkään ole, wanhassa talossani ei ole tilaa välineille, eikä soutulaitteelle, eikä crosstrainerille tai mitä näitä on.

Mitä näitä satoja lajeja on joita minäkin voisin harrastaa? Haluaisin todella päästä parempaan, tai edes jonkinlaiseen, kuntoon.

Vielä kysyisin, että tarkoittaako se sanonta liikkuminen ja urheileminen sitä että aina hengästyy ja hikoilee itsensä kokonaan? En ole sellaista vuosiin edes kokenut. 

Vierailija
70/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä herkutellaan, muttei koko ajan. Toisin sanoen herkuttelun jälkeen syödään pari päivää kevyesti, niin paino ei nouse. Monipuolinen urheilu pitää kunnossa. Ja ei, ei tarvitse käydä salilla kun erilaisia urheilumuotoja on satoja. 

Minua kiinnostaisi nuo sadat eri urheilumuodot ja urheilujuttu muutenkin. Asun aivan korvessa, aika alkeellisesti, ihan omasta valinnasta kyllä. Mutta lenkkeily tarkoittaa minulla yhtä tienpätkää edes takaisin. Asun nimittäin tien päässä, eli sinne päätielle ja takaisin olisi lenkki. Voin sanoa että käy todella tylsäksi ja talvella hyvin hankalaksi. Tie on ns yksityinen, eli sen ylläpito ei ole samaa tasoa kuin taajamissa: jonkun lumimyrskyn jälkeen ei ole paljon lenkkikelejä pariin päivään

Kuntosaleja ei tietenkään ole, wanhassa talossani ei ole tilaa välineille, eikä soutulaitteelle, eikä crosstrainerille tai mitä näitä o

Nyt on kyllä rajoittunut mielikuvitus sulla. Osta vaikka kahvakuula ja mene ulos heiluttelemaan sitä.

Vierailija
71/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on sellaiset geenit, ei niiden tarvitse tehdä mitään sen eteen, syövät ihan normaalisti. 

Ja lapsuudesta asti järkevät elintavat, liikunta kuuluu luonnollisena osana elämään ja samoin se normaali ruoka on pääosin terveellistä. Silloin ei vaadi kummoisempaa yrittämistä pysyä samoissa mitoissa koko ikänsä. 

Vierailija
72/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät pilaa. Itsellä 4 lasta ja aina palautunut ihan tuosta vaan entisiin mittoihin. Ja nyt kun olen jo yli60v ei vieläkään ylipainoa yms. Tytär sai lapsen ja oli  oikeastaan samantien samoissa mitoissa, kuin ennen raskautta. meillä ei varmaan kummallakaan paino noussut raskausasikana liikoja. Ja ollaan  molemmat hoikkia edelleen, ei rakauskiloja raskausarpia tai muutakaan. Ne on ne ruokailutottumukset ja ei syödä xxxl annoksia. Normaalit annokset riittää oikein hyvn. 

Kyllä mulla ainakin pilasi. Hoikka olen edelleen, mutta kroppa on aika karmean näköinen arpinen, veltto ja rinnaton. Mitat 86-68-96 bmi alle 20.

Oletko nyt ihan varma ettei se karmean näköisyys ole ihan oman pääsi sisässä? 

Minunkin rinnat kyllä kärsi raskauksista ja imetyksistä ja vatsanahka jäi veltommaksi, mutta ei silti voisi sanoa että kroppa olisi "pilalla" tai karmean näköinen. Kuulun kyllä niihin onnekkaisiin joilla raskauskilot katosi imetyksen myötä ihan itsekseen. 

Vierailija
73/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosaleja ei tietenkään ole, wanhassa talossani ei ole tilaa välineille, eikä soutulaitteelle, eikä crosstrainerille tai mitä näitä o

No se on sun valinta asua korvessa ja olla lähtemättä sieltä kuntosalille tai jumppaan jonnekin taajamaan. Kai sun kaupassakin täytyy käydä? 

Mutta omakotitalossa voi kuntoilla toki myös hyötyliikkumalla puutarhatöissä ja lumitöitä tehdessä. Joogaa, pilatesta ja jumppaakin voi toki harrastaa ihan ilman mitään välineitä. Yksi maalla aika vastaavissa oloissa asuva kaverini harrastaa maantiepyöräilyä ja hevosia, on hoikka ja timmi kuin mikä vielä liki kuusikymppisenä.

Vierailija
74/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni korvien välistä. Syö normaalisti, muistaa että ruokaa saa huomennakin, pyöräilyn sijasta kävelee kauppaan. Pieni nälän sieto, jota yhdelläkään naisella en ole havainnut. Boikottiin kuivakakut, pikkuleivät, makeiset. Lomat kaupunkilomia, ei mitään vetelehtimistä ja ryyppäämistä rannalla.

Vierailija
75/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto, jooga ja liiallisten hiilareiden ja maitotuotteiden välttäminen. Syön siis hiilareita mutta päivittäiset pienet valinnat: lounaalla vain vähän perunaa tai ei laisinkaan, skippaan leivän tms. Kermajuttuja en syö ellei ole kasvikermaa. Syön aina paljon salaattia ja kasviksia ja normaalimäärän myös lämmintä ruokaa mutta aina huolehdin siitä että tulee syötyä tosi paljon salaattia ja kasviksia. Olen joskus kuullut kuittia siitä miten isoja annoskokoja syön.. kun siitä on 3/4 salaattia ja kasvista. 

en ole mikään himoliikkuja. Kävelen, vietän aikaa luonnossa , joogaan päivittäin , lihaskuntojumppaa kotona omalla painolla kun sille päälle satun . Hyötyliikuntaa tulee jonkun verran kotona puutarhatöistä, saunapuiden teosta jne . Huolehdin yöunista . Nukun 7-8 tuntia ja menen nukkumaan klo 21-22 ja herään 05

Oma painoindeksi 20,5

Vierailija
76/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumityöt, polkujuoksu, sauvakävely, maastopyöräily, hiihto, lumikenkäily, kehonpainoharjoittelu, painonnosto ulkona, rucking, crossfit, triathlon, maantiejuoksu, kahvakuulailu... esimerkiksi.

Vierailija
77/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että kun kerran elämässä hankit rasvasolut vyötärölle, niin ne ei katoa kuin rasvaimussa. Treenaamalla ja laihduttamalla saat sen rasvan pois niistä, mutta se tyhjät jää odottamaan seuraavaa herkuttelua ja täyttyy helposti.

Tämä takia laihduttaminen on yhtä jojoilua.

No mutta tuo on psykologinen ongelma. Jollei jatka herkuttelulinjalla, ne mahamakkarat pysyy poissa. Ei herkuttelua tarvitse kokonaan lopettaa, mutta ihmettelen ihmisten tarvetta mättää pullaa ja suklaata jopa päivittäin!

Kuinka monta päivittäin pullaa ja suklaata syövää ihmistä tunnet ihan oikeasti? Heillä on siihen rahaa. Kun katsoo hintoja, ei todellakaan ole varaa suklaata ostaa kuin merkkipäivänä ja jouluna. Pullan leipomisessakaan ei

Tunnen montakin. Työpaikan naiset on aina syömässä pullaa tai kakkua. Muutama ystävä on sellainen että kahvin kanssa pitää olla jotain. Edes keksi. Minusta ei tai sitten se on joku erikoistilanne että treffataan kaupungilla. Mieheni pupeltaa joka päivä jotain. Lakua, suklaata, täytekeksejä. Aikuinen mies. En käsitä

Minäkin olen tämmöinen sokerihiiri, en koskaan kieltäydy kakusta ja makeaa tekisi mieli usein. Se sokeri vaan koukuttaa. Mutta hoikka olen silti joten kai ne määrät pysyy kohtuudessa sitten, toki myös geeneillä on varmaan osansa koska myös isäni ja äitini ovat olleet koko ikänsä hoikkia. 

Vierailija
78/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Käytän paljon alkoholia. Ehkä se on nuoruuden lähde.

Vierailija
79/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan varma ettei se karmean näköisyys ole ihan oman pääsi sisässä? 

Minunkin rinnat kyllä kärsi raskauksista ja imetyksistä ja vatsanahka jäi veltommaksi, mutta ei silti voisi sanoa että kroppa olisi "pilalla" tai karmean näköinen. Kuulun kyllä niihin onnekkaisiin joilla raskauskilot katosi imetyksen myötä ihan itsekseen. 

Olen varma. Viimeksi eilen purskahdin itkuun kun näin mun rinnat ja vatsan samaan aikaan pestessäni kainaloita. Näytän 90-vuotiaalta niiltä osin, pelkkää ryppyistä ja arpista roikkuvaa nahkaa.

Vierailija
80/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä sano että et koskaan pysty. 

puhu itsellesi nätisti ja kauniisti mieluummin.

aloita jostain pienestä. Kokeile vaikka tätä 2 viikkoa https://bingobaker.com/view/3810646

ja sitten vaikka 10 -20 min kevyt venyttelyjooga joka aamu. YouTubesta esim yoga with kassandra , 20 minutes morning yin tai joku 10 minutes beginner morning yoga. 

aloita jooga hiljalleen jos et ole tehnyt äläkä pakota itseäsi asentoihin ettei mene lonkat/alaselkä. 

lisäksi, jos innostut eikä ole liikaa kerralla: 

ruokavaliossa voisi vaikka vaihtaa juuston vähärasvaiseen ja maidon kahvista kasvimaitoon tai pois kokonaan ja lisätä kofeiinittomia yrttisekoituksia kuten piparminttuteetä aamiaisen ja lounaan väliin ja lounaan jälkeen, illlalla kamomilla tai hibiskus- tai ruusunmarjatee iltateeksi tunti ennen nukkumaan menoa. 

koita saada myös viimeisen ruokailun ja seuraavan päivän ekan ruokailun väliin vähintään 12 tuntia. Eli iltapala 19:30, iltatee 20:30 > aamiainen 7:30 

tsemppiä! 

ja muista että ei sillä mallivartalolla tee mitään jos ei ole hyvä olla. Painonpudotus on terveellistä kyllä mutta mielen pitää voida hyvin myös. Huolehdi suolistosta. Se on itselläni vielä retuperällä että en jaksa ylläpitää suoliston hyvinvoinnin rutiineja. Muutaman kerran viikossa puoli ruokalusikallista liotettuja chian tai pellavan siemeniä.. rutiinit on tosi vaikeita muuttaa ja aloittaa. Ole itsellesi armollinen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän