Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä
En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Olen 48-vuotias kahden lapsen äiti, ja olen ollut koko ikäni suunnilleen samoissa mitoissa. Nyt pituutta on 176 cm ja painoa 57 kg. En ole koskaan laihduttanut tai rajoittanut muutenkaan syömisiäni. Pyrin pitämään ruokarytmin sellaisena, ettei ehdi tulla kiljuva nälkä, ja syön niin paljon, että olo on sopivasti kylläinen. Tässä on listaus tyypillisistä syömisistäni ja ruokien energiamääristä yhden päivän aikana:
Aamupala
tuorepuuroa (pari desiä marjoja, pari desiä sokeritonta jukurttia, pari desiä kaurahiutaleita sekä kaura- ja kookosjauhoa ja desi kauramaitoa), kahvia ja appelsiinimehua 480
Lounas
maksalaatikkoa ja salaattia 500
Välipala
juusto-kurkkuvoileipä, banaani ja mehua 450
Päivällinen
kanaa, riisiä ja kesäkurpitsaa + oliiviöljyä 300
jälkkärinä jukurttia ja ananasta 160
10 tuntia viikossa?! Miten ihmeessä?
Siis 5 - 10 tuntia viikossa. Tavallisin määrä on noin 7 tuntia viikossa, mutta välillä tunteja kertyy enemmän, jos juoksen tai hiihdän tavallista pitempiä lenkkejä. Pidän liikunnasta paljon ja harrastan monia lajeja, niin tällainen liikunnan määrä ei tunnu kovin suurelta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen enemmän sellaisia pullukoita mikseivät tee asialle jotain. Hoikkuus oli ihan normi vielä jokunen vuosikymmen sitten. Herkutelkaa vaikka marjoilla eikä aina niillä makeisilla.
Kyllä pulleita vanhempia naisia on ollut aina, tai ainakin valokuvien perusteella jo 1900-luvulla. Hekin varmaan olivat hoikkia nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v ja kokoa XS-S. Liikun paljon, juoksen, kävelen tanssin ja nostelen painoja ja liikun päivittäin, joskus enemmän ja toisinaan vähemmän. Työhöni liittyy paljon liikkumista. Syön jogurttia, marjoja, pähkinöitä, kanaa, kalaa, jauhelihaa, salatteja, ruis-tai kauraleipää johon laitan oivariinia, leivon satunnaisesti jolloin saatan syödä kolmekin korvapuustia, suklaata syön muutaman palan viikossa ja Pizzaa syön muutaman kerran vuodessa mutta silloin aina vaan puolikkaan. Hedelmiä ja marjoja ja vihanneksia siis joka päivä. Syön siis yhden lämpimän aterian lounaalla ja iltaisin joko kaurapuuroa marjoilla tai kaura/ruisleivän jossa paprikaatai kurkkua, harvoin juustoa. Välipalaksi syön hedelmää, smoothien tai ruisleipää.
Vatsa toimii säännöllisesti 2-3 krt päivässä ja paino pysyy kurissa kun annokset on suhteellisen pieniä ja en enää mässäile iltaisin. Juon paljon vettä ja
En ymmärrä minäkään. Tuntuu että lihon vain ja ruoan ja herkkujen himo ei kyllä helpota tilannetta :(
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Tuntuu että lihon vain ja ruoan ja herkkujen himo ei kyllä helpota tilannetta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esimerkkiä päivän syömisistä joltain?
41-vuotias, kokoa xs vastaa: tänään aamupala maustamaton jogurtti & maustamatonta rahkaa, puolukoita, mustikoita, mangososetta & kanelia. Sen jälkeen 5 kilsan reipas kävelylenkki. Yksi persikka & pieni omena. Iltapäivällä salaattia, raejuustoa & uunilohta. Salitreeni & pyöräily 1,5 h. Persikka, omena & cantaloupe-meloni. Vielä jotain iltapalaksi.
Eilen syötiin ravintolassa illalla, mutta en yleensäkään sielläkään juo alkoholia tai syö makeaa, jälkkäriä saatan maistaa lusikallisen, jos esim. miehelle sopii. En koe vaikeaksi/jääväni mistään paitsi. Liikun paljon, useasti viikossa, eri lajeja. Rasvat liian alhaalla tällä hetkellä, pitäisi siinä vähän skarpata.
On kyllä aika niukka ruokavalio. Minäkin liikun paljon, olen koko xs- s ja olen 41. Mutta minun ruokavalio ei näytä lähellekään tuota ja en ensinnäkään tuolla jaksaisi kunnolla edes treenejä. Minä syön yleensä aamiaiseksi kaurahiutaleita, puolukkaa, maitorahkan ja banaania. Lounaaksi perusruokaa, kuten pastaa ja kanaa, perunaa ja lihaa/kalaa ym ihan perusruokaa. Päivälliseksi toisen kerran lämmintä perusruokaa. Kokkaan samalla urheilullisille lapsille,joten nuo ruuat eivät ole salaatteja vaikka sinänsä tykkään kyllä ruokaisia salaatteja syödä. Niiden syönti on enemmänkin poikkeus. Iltapalaksi rahkaa ja leipää ja esim.kananmunaa. Syön lähes päivittäin karkkia/keksiä/pullaa, joka on paheeni ja olisin varmasti vieläkin hoikemmassa kunnossa ilman niitä. Minut pitää kunnossa aktiivinen elämäntapa (liikun koiran kanssa päivittäin ainakin n.2 h) ja lisäksi liikuntaharrastukset, ei niinkään se, mitä syön :D
Olen 48-vuotias kahden lapsen äiti, ja olen ollut koko ikäni suunnilleen samoissa mitoissa. Nyt pituutta on 176 cm ja painoa 57 kg. En ole koskaan laihduttanut tai rajoittanut muutenkaan syömisiäni. Pyrin pitämään ruokarytmin sellaisena, ettei ehdi tulla kiljuva nälkä, ja syön niin paljon, että olo on sopivasti kylläinen. Tässä on listaus tyypillisistä syömisistäni ja ruokien energiamääristä yhden päivän aikana:
Aamupala
tuorepuuroa (pari desiä marjoja, pari desiä sokeritonta jukurttia, pari desiä kaurahiutaleita sekä kaura- ja kookosjauhoa ja desi kauramaitoa), kahvia ja appelsiinimehua 480
Lounas
maksalaatikkoa ja salaattia 500
Välipala
juusto-kurkkuvoileipä, banaani ja mehua 450
Päivällinen
kanaa, riisiä ja kesäkurpitsaa + oliiviöljyä 300
jälkkärinä jukurttia ja ananasta 160
Iltapala
graavilohi-kurkkuvoileipä, kananmuna ja appelsiinituoremehua 475
Yhteensä 2360 kcal
Laitan leivälle ihan kunnolla margariinia ja salaattiin ja lisukeriisiin lorautan reilusti oliiviöljyä. Harrastan liikuntaa 5 - 10 tuntia viikossa, ja hyötyliikuntaakin kertyy paljon, sillä en omista autoa.