Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä

Vierailija
25.08.2024 |

En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!

Kommentit (588)

Vierailija
101/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kuvitellaan, ettei tukevammat liiku ollenkaan? Itsellä on fyysinen työ, jossa seison/kävelen 7 h päivässä, pyöräilen 5 km työmatkan kesäisin, käyn salilla 3 kertaa viikossa ja teen pidemmän pyörälenkin pari kertaa viikkoon, talvella sisäpyöräilyä, viikossa ehkä 1 lepopäivä liikunnasta.

Ruokailuihin kuuluu hyvin harvoin mitään pitsaa tai herkkuja, mutta perusruokakin riittää ylläpitämään painoa, vaikka syön järkevästi kasviksia, hedelmiä, kanaa, pehmeitä rasvoja esim. pähkinöistä (punnitsen annokset), maitorahkaa, raejuustoa, puuroa, täysjyvähiilihydraatteja jne. Geeneistä ei saisi puhua, mutta suvussani on isoja ja tukevia ihmisiä, itse olen pienimmästä päästä ja siihenkin näen älyttömästi vaivaa.

Vierailija
102/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimerkkiä päivän syömisistä joltain?

En nyt koe olevani missään mallinmitoissa, mutta olen hoikka ja muutama vuosi sitten muutin shortseiksi farkut, jotka olin ostanut 23 vuotiaana ja siis nyt käytän edelleen (59/172, mutta lanteikas ja isotissinen).

Melko tyypillinen päivän ruoka: 

Aamulla iso muki kahvia kauramaidolla

Kello 12 kulhollinen (rasvaista) kreikkalaista jugurttia pähkinöillä, marjoilla ja hunajalla

Kuuden aikoihin iso kulhollinen aasialaista kaalisalaattia sekä esim halloumia tai kalaa tai jotain lihaa.

Näillä pärjään aivan mainiosti. Joskus juon kupillisen kaakaota kermalurauksella ja makeutan joko stevialla tai ihan sokerilla, ja joskus syön välipalana jotain juustoa tai joku makkaran pala tai pähkinöitä, ja ihan joskus jotain laadukasta tummaa suklaata. Päivän mittaan juon paljon yrttiteetä.

Juhlissa tai muissa erikoistilanteissa syön ihan mitä on tarjolla ihan kursailematta ja juon alkoholia. Joskus (noin kerran kahdessa kuukaudessa) tulee syötyä pizzaa tai ranskalaisia tai muuta vastaavaa ei-itsetehtynä.

Urheilen kolmena päivänä viikossa (pilates, juoksu, sali, uinti) ja pyöräilen suurimman osan työ- ja kauppamatkoista, sekä koira pitää minut säännöllisesti liikkeessä. Muuten olen aika laiska ja tykkään loikoilla sohvalla lukien.

N51, 2 lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla tee+ voileipä, siis pelkkä voileipä. Vähän myöhemmin tee ja leipää juustolla / lihalla. kurkulla tms. Päivällä taas tee ja leipä pällysteillä. Ehkä joku hedelmä

Iltapäivällä / alkuillasta lämmin ruoka, kalaa, lihaa,  munia tai  äyriäisiä, kasviksia,soijamaitoa 

Illalla hedelmiä, marjoja, ( vähän jäätelöä ) 

Jos valvon myöhään , teetä ja  voileipää

Tanssi-iltoina saatan juoda sokerillisen  kokiksen  ja kivennäisvettä

66 v ja  58 kg,  171 cm

Vierailija
104/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-v., mitat 162/51. Katson mitä syön, lenkkeilen ja teen lihasjumppaa. Vaatii itsekuria, mutta mulle on tärkeää pysyä kunnossa.

Vierailija
105/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla tee+ voileipä, siis pelkkä voileipä. Vähän myöhemmin tee ja leipää juustolla / lihalla. kurkulla tms. Päivällä taas tee ja leipä pällysteillä. Ehkä joku hedelmä

Iltapäivällä / alkuillasta lämmin ruoka, kalaa, lihaa,  munia tai  äyriäisiä, kasviksia,soijamaitoa 

Illalla hedelmiä, marjoja, ( vähän jäätelöä ) 

Jos valvon myöhään , teetä ja  voileipää

Tanssi-iltoina saatan juoda sokerillisen  kokiksen  ja kivennäisvettä

66 v ja  58 kg,  171 cm

Unohdin sanoa että joskus juon piimää, käytän voita, enkä syö lisäaineellisia ruokia juuri ollenkaan, kokkaan jopa leikkeleitä itse 

Vierailija
106/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä herkutellaan, muttei koko ajan. Toisin sanoen herkuttelun jälkeen syödään pari päivää kevyesti, niin paino ei nouse. Monipuolinen urheilu pitää kunnossa. Ja ei, ei tarvitse käydä salilla kun erilaisia urheilumuotoja on satoja. 

Minua kiinnostaisi nuo sadat eri urheilumuodot ja urheilujuttu muutenkin. Asun aivan korvessa, aika alkeellisesti, ihan omasta valinnasta kyllä. Mutta lenkkeily tarkoittaa minulla yhtä tienpätkää edes takaisin. Asun nimittäin tien päässä, eli sinne päätielle ja takaisin olisi lenkki. Voin sanoa että käy todella tylsäksi ja talvella hyvin hankalaksi. Tie on ns yksityinen, eli sen ylläpito ei ole samaa tasoa kuin taajamissa: jonkun lumimyrskyn jälkeen ei ole paljon lenkkikelejä pariin päivään

Kuntosaleja ei tietenkään ole, wanhas

Lumityöt, polkujuoksu, sauvakävely, maastopyöräily, hiihto, lumikenkäily, kehonpainoharjoittelu, painonnosto ulkona, rucking, crossfit, triathlon, maantiejuoksu, kahvakuulailu... esimerkiksi.

nää on tosi hyviä lajeja rasvanpolttoon, mutta riippuu ihmisestä kelle nää sopii. Joku saattaa olla pyöreä koska keho on stressaantunut ja kaikki rajut lajit stressaa kehoa vaan lisää. 

en sano etteikö nämä toimisi! Varmasti toimii niillä kelle sopii.

mutta kannattaa tutkia mikä sopii itselle. Esim itse väsyn jo kun luen tuon listan. Ja olen aina ollut hoikka ja lihaskunto on kunnossa vaikka harrastan vaan kevyempiä lajeja ja kehonpainojumppaa, joogaa ja kävelyä sekä uintia luonnon vesissä lähinnä. 

ehkä kannattaa ap selvittää ensin sun kehotyyppi, niin tiedät mitä luontaisesti kaipaat. 

https://www.ruohonjuuri.fi/blogs/ajankohtaista/ayurveda-ja-liikunta?utm

Täh, tuossa listassahan on lajeja aika laidasta laitaan ja monia (kuten nyt vaikka se hiihto) voi harrastaa just niin rankasti tai kevyesti kuin haluaa. Toki jooga tai pilates on myös hyviä lajeja, niissäkin voi säädellä sitä vaativuustasoa oman kunnon ja tarpeiden mukaan. 

Vierailija
107/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt koe olevani missään mallinmitoissa, mutta olen hoikka ja muutama vuosi sitten muutin shortseiksi farkut, jotka olin ostanut 23 vuotiaana ja siis nyt käytän edelleen (59/172, mutta lanteikas ja isotissinen).

Melko tyypillinen päivän ruoka: 

Aamulla iso muki kahvia kauramaidolla

Kello 12 kulhollinen (rasvaista) kreikkalaista jugurttia pähkinöillä, marjoilla ja hunajalla

Kuuden aikoihin iso kulhollinen aasialaista kaalisalaattia sekä esim halloumia tai kalaa tai jotain lihaa.

Näillä pärjään aivan mainiosti. Joskus juon kupillisen kaakaota kermalurauksella ja makeutan joko stevialla tai ihan sokerilla, ja joskus syön välipalana jotain juustoa tai joku makkaran pala tai pähkinöitä, ja ihan joskus jotain laadukasta tummaa suklaata. Päivän mittaan juon paljon yrttiteetä.

Ju

Miten tuolla painoindeksillä voi olla lanteikas ja isotissinen?

Vierailija
108/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön mitä vain haluan ja paljon jos vertaan syömisiä saman ikäisiin kavereihini. Ei vaan tartu liikakilot. Nuorena olin liiankin laiha ja yritin aina lihottaa itseäni. Eilen olen syönyt aamupalaksi kaksi paahtoleipää ja jugurtin. Päivällä söin makaronilaatikkoa ison annoksen. Iltapäivällä Marabou suklaalevystä puolet ja illalla söin leivän. En harrasta mitään erityistä liikuntaa. Sohvalla ei vaan tule makoiltua vaan puuhailen kaikenlaista. 

Tämäkö on mielestäsi "paljon" syömistä? Ei ainakaan kovin terveellisen kuuloinen ruokavalio. 

Vierailija
109/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo sanottu mutta ne geenit. Monella naisella on huippu vartalo vaikka eivät kuntoile yhtään. Toisaalta jos on sattunut saamaan sen "huonon kortin" ei siinä hirveästi itsensä rääkkääminenkään auta.

Ei ole. Se ei käytännössä ole mahdollista. Vaatteet päällä voi tietysti näyttää hyvältä. Kuntoilun ei tarvitse olla erityistä tekemistä, se voi olla hyötyliikuntaa tai vaikka raskas työ. 

Nuo geenitkin on kaluttu juttu. Suuremman eron tekee lapsena opitut mallit ja rutiinit. 

Vierailija
110/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo sanottu mutta ne geenit. Monella naisella on huippu vartalo vaikka eivät kuntoile yhtään. Toisaalta jos on sattunut saamaan sen "huonon kortin" ei siinä hirveästi itsensä rääkkääminenkään auta.

Ei ole. Se ei käytännössä ole mahdollista. Vaatteet päällä voi tietysti näyttää hyvältä. Kuntoilun ei tarvitse olla erityistä tekemistä, se voi olla hyötyliikuntaa tai vaikka raskas työ. 

Nuo geenitkin on kaluttu juttu. Suuremman eron tekee lapsena opitut mallit ja rutiinit. 

Niillä geeneillä on olennainen vaikutus siihen, mihin ne kilot kertyy jos on kertyäkseen. Jos sattuu omaamaan vartalomallin, jossa paino kertyy lanteille ja rintoihin, muutama ylimääräinen kilo haittaa paljon vähemmän kuin jos kaikki kertyy vatsaan. 

Vierailija
111/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Käytä sitä kehoas.

Ja tutustu kehoon. Liikkuvuus, lihakset .. kun nostat jotain painavaa, tarkkaile millä lihaksilla sen teet, mitä kehossa tapahtuu. Hoivaa kehoasi !

Ei hoivaa keholle, vaan raippaa.

Liha tottelee kuria.

Vierailija
112/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä herkutellaan, muttei koko ajan. Toisin sanoen herkuttelun jälkeen syödään pari päivää kevyesti, niin paino ei nouse. Monipuolinen urheilu pitää kunnossa. Ja ei, ei tarvitse käydä salilla kun erilaisia urheilumuotoja on satoja. 

Minua kiinnostaisi nuo sadat eri urheilumuodot ja urheilujuttu muutenkin. Asun aivan korvessa, aika alkeellisesti, ihan omasta valinnasta kyllä. Mutta lenkkeily tarkoittaa minulla yhtä tienpätkää edes takaisin. Asun nimittäin tien päässä, eli sinne päätielle ja takaisin olisi lenkki. Voin sanoa että käy todella tylsäksi ja talvella hyvin hankalaksi. Tie on ns yksityinen, eli sen ylläpito ei ole samaa tasoa kuin taajamissa: jonkun lumimyrskyn jälkeen ei ole paljon lenkkikelejä pariin päivään

Kuntosaleja ei tietenkään ole, wanhassa talossani ei ole tilaa välineille, eikä soutulaitteelle, eikä crosstrainerille tai mitä näitä o

Tuon jutun perusteella sun ongelma on hyötyliikunnan puute. Jos ei päivässä saa edes niitä suositeltuja askeleita, on tiedossa ikävä vanhuus. 

Vierailija
113/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en tiedä, mutta melko isoista rinnoista olen kärsinyt jo ala-asteen viimeisistä luokista lähtien. Juuri ostin uudet rintaliivit ja koko oli 70h. Ärsyttävää. Tekee olemuksesta raskaamman kuin jos olisi pienemmät rinnat.

Vierailija
114/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan toinen asia on sitten se onko hyvin hoikka keski-ikäisenä kaunista tai edes tavoiteltavaa jos se tehdään kieltäymysten ja itsekurituksen kautta. Uimahallissa näkee kuivahtaneita, luisevia ja lonttosia "hyvin hoikkia" naisia. Makuasia sekin mutta minun silmissä ei ole mitenkään tavoiteltava sellainen kroppa millaiseksi keski-iässä laihuus useimmat tekee.

Pieni ylipaino on ikääntyessä hyödyksi. En jaksa etsiä tutkimuksia nyt mutta löytyy googlella. Terveydelle suotuisin bmi ikääntyneellä on 26-28.

Vierailija
115/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä geeneillä on olennainen vaikutus siihen, mihin ne kilot kertyy jos on kertyäkseen. Jos sattuu omaamaan vartalomallin, jossa paino kertyy lanteille ja rintoihin, muutama ylimääräinen kilo haittaa paljon vähemmän kuin jos kaikki kertyy vatsaan. 

Ja tähän olisi niin helppo vaikuttaa nostamalla rautaa. Vuosi 2024 eikä keskivertonainen vieläkään usko. Geenit sitä ja tätä - en tee asian eteen mitään. 

Vatsakilot muuten lähtevät pois helpoiten. 

Vierailija
116/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan toinen asia on sitten se onko hyvin hoikka keski-ikäisenä kaunista tai edes tavoiteltavaa jos se tehdään kieltäymysten ja itsekurituksen kautta. Uimahallissa näkee kuivahtaneita, luisevia ja lonttosia "hyvin hoikkia" naisia. Makuasia sekin mutta minun silmissä ei ole mitenkään tavoiteltava sellainen kroppa millaiseksi keski-iässä laihuus useimmat tekee.

Pieni ylipaino on ikääntyessä hyödyksi. En jaksa etsiä tutkimuksia nyt mutta löytyy googlella. Terveydelle suotuisin bmi ikääntyneellä on 26-28.

Vanhuksille suositellaan pientä ylipainoa, ei keski-ikäisille. 

Vierailija
117/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, en tiedä, mutta melko isoista rinnoista olen kärsinyt jo ala-asteen viimeisistä luokista lähtien. Juuri ostin uudet rintaliivit ja koko oli 70h. Ärsyttävää. Tekee olemuksesta raskaamman kuin jos olisi pienemmät rinnat.

Tämä siis vastauksena siihen kun joku kysyi miten 59/172 voi olla rintava ja lanteikas. Vaatekoko on yleensä M, ihan joskus S.

Vierailija
118/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä geeneillä on olennainen vaikutus siihen, mihin ne kilot kertyy jos on kertyäkseen. Jos sattuu omaamaan vartalomallin, jossa paino kertyy lanteille ja rintoihin, muutama ylimääräinen kilo haittaa paljon vähemmän kuin jos kaikki kertyy vatsaan. <

Vatsarasva lähtee nimenomaan viimeisenä ja on osalla todella sitkeässä vaikka kuinka salilla kävisi ja söisi tiukan dieetin mukaan. Ensimmäisenä lähtee monella rasva rinnoista.

Vierailija
119/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis vastauksena siihen kun joku kysyi miten 59/172 voi olla rintava ja lanteikas. Vaatekoko on yleensä M, ihan joskus S.

Paljonko sun lantio on? 

Vierailija
120/588 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä geeneillä on olennainen vaikutus siihen, mihin ne kilot kertyy jos on kertyäkseen. Jos sattuu omaamaan vartalomallin, jossa paino kertyy lanteille ja rintoihin, muutama ylimääräinen kilo haittaa palj