Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä

Vierailija
25.08.2024 |

En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!

Kommentit (588)

Vierailija
301/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nimenomaan nautin elämästä, kun ei ole vatsamakkaroita, vaatteet istuu ja liikkuminen on helppoa. 

Ja hyvin voi herkutellakin välillä, kun perusruokavalio on terveellinen. Ja nautin kyllä yleisesti ottaen huomattavasti enemmän terveellisestä ruoasta esim. aamulla smoothien luonnonjogurtti marjoilla yms kuin jostain rasvamätöstä. 

Ei se hoikkana pysyminen ole mitään kärvistelyä vaan ihan samaa tasapainoa kuin lihavallakin jos hän ei liho koko ajan. 

Eli jos syö esim .lomalla viikon tavallista raskaammin, niin pikkasen palauttelee sitten seuraavan eli keventää ja kas - pysyy paino samassa ja elämä tasapainossa. Ei se lihominen oikeasti käy mitenkään, että "kun pullan näkee, niin on lihava". 

Vierailija
302/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timmin ihmisen herkuttelu on kahvin kanssa siivu hyvää juustokakkua tai esimerkiksi leivos tai pieni annos jäätelöä. Tämä kerran viikossa tai parissa.

Reilusti ylipainoisen ihmisen herkuttelu kattaa puolestaan nämä kaikki kerrallaan monta kertaa viikossa. Eli herkuttelukin ymmärretään ihan eri tavalla.

Kyllä nykypäivänä ihmiset on lihavia elintapojen takia (ellei joku siaraus nyt lue tätä pois). Miksi ihmiset ei hyväksy tätä?

No tämä! Itselläni herkkupäivä on 1-2 krt viikossa vkl:isin, siihen kuuluu se 1-2 pientä annosta jäätelöä/sipsiä/suklaata. Muuten noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota terveydellisistä syistä (iho-ongelmat, ibs) liikun päivittäin jonkin verran (kävely/juoksu, sali, jooga). Lähipiirissä on näitä ylipainoisia ihmisiä joilla on sairauksia ja syö jatkuvasti hiilarimössöä ja herkkuja, lisäksi arvostellaan muiden terveellistä syömistä, on kuulemma epäterveellistä vältellä sokeria/vehnää/riisiä. Ihmettelen miten jaksaa vuodesta toiseen kantaa niitä kilojaan ja tiedän ettei ne niiden kumppanitkaan tykkää, mutta on näköjään luovuttaneet jo, en itsekään jaksa enää sanoa mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä onnekas etten pidä makeasta ja ruokailutottumukset ovat terveelliset jo lapsuudenkodista alkaen. Syön karkkia ehkä pari kertaa vuodessa. Ainoa paheeni syömis- ja juomistavoissani on alkoholi eli rutikuiva kuohari.

Olen saanut myös hyvät geenit eli tiimalasivartalo pysyy vaikken erityistä sen eteen teekään. Aina tietty voisi olla enemmän fit mutta nivelvaivat estävät punttitreenin. N56

Eivät estä. Ota PT avuksi, jos et yksin uskalla. Ilman lihaksia vaivasi pahenevat. Kuusikymppisissä näkee jo erot selvästi siinä kellä on lihasta ja kellä ei. 

Todennäköisesti olen vuosikausien punttitreeneillä saanut itselleni aikaan nivelrikkoa, kiitos epäammattimaisen ohjauksen. PT:n koulutukset ovat aivan sitä sun tätä, fysioterapeutti kannattaa ennemmin ottaa avuksi. Olisi pitänyt älytä välttää puntteja, kun suvussa on kaikilla nivelrikkoa, nyt se on myöhäistä. Liikunta ja jumppa on hyväksi, mutta punttitreenit ovat kyllä ohitse.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009761799.html

Vierailija
304/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä onnekas etten pidä makeasta ja ruokailutottumukset ovat terveelliset jo lapsuudenkodista alkaen. Syön karkkia ehkä pari kertaa vuodessa. Ainoa paheeni syömis- ja juomistavoissani on alkoholi eli rutikuiva kuohari.

Olen saanut myös hyvät geenit eli tiimalasivartalo pysyy vaikken erityistä sen eteen teekään. Aina tietty voisi olla enemmän fit mutta nivelvaivat estävät punttitreenin. N56

Kehonpainotreeni on todella hyväksi nivelille. Joka päivä 10-30 minuuttia. Ei tarvitse painoja välttämättä. YouTube.

Hyvä vinkki. Teen yleensä 50 minuuttia kolmesti viikossa jumppaa, mutta aika paljon pitää jättää liikkeitä pois jumpista. Onko vinkkiä hyväkuntoisen, liikunnallisen nivelrikkoisen jumppiin you tubesta? Mulla on ollut maksullisia jumppia ja treeniohjauksia, mutta en ole oikein löytänyt sopivia eli joko ovat liian rentoja tai sitten sisältävät paljon liikkeitä, joita en voi tehdä. Vain fyssarin kuntouttavia jumppia. Saa olla maksullinenkin.

Vierailija
305/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on sellaiset geenit, ei niiden tarvitse tehdä mitään sen eteen, syövät ihan normaalisti. 

Siis geenit vai syöminen? Koita nyt päättää.

ja hei entä jos on raskaat luut?

Mulla on raskaat geenit.

Vierailija
306/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän sellaisia pullukoita mikseivät tee asialle jotain. Hoikkuus oli ihan normi vielä jokunen vuosikymmen sitten. Herkutelkaa vaikka marjoilla eikä aina niillä makeisilla.

Sivusta huikkaan, että marjoilla EI VOI herkutella. Marjat eivät ole herkkua ellei niitäkin ole lillutettu sokerissa tai leivottu johonkin piirakkaan tai hillottu pannarin päälle tai täytekakaun väliin. Ihan turha yrittää uskotella, että ne kitkerät happamat marjat olisivat raakoina jotain suurta HERKKUA. Hyviä ja terveellisiä ne toki ovat, mutta herkut ovat ihan jotain muuta.

Vierailija
307/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän sellaisia pullukoita mikseivät tee asialle jotain. Hoikkuus oli ihan normi vielä jokunen vuosikymmen sitten. Herkutelkaa vaikka marjoilla eikä aina niillä makeisilla.

Sivusta huikkaan, että marjoilla EI VOI herkutella. Marjat eivät ole herkkua ellei niitäkin ole lillutettu sokerissa tai leivottu johonkin piirakkaan tai hillottu pannarin päälle tai täytekakaun väliin. Ihan turha yrittää uskotella, että ne kitkerät happamat marjat olisivat raakoina jotain suurta HERKKUA. Hyviä ja terveellisiä ne toki ovat, mutta herkut ovat ihan jotain muuta.

Helposti voi.

Mun suosikki on pensas mustikat. Kakkosena vatut ja sitten mansikat. Ei tarvii mitään lisuketta. 

Vierailija
308/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kypsiä marjoja ja hedelmiä. Ovat kyllä herkkua. 

Lasten kanssa olen huomannut, että osa kaataa koko karkkipussin suuhunsa ellei aikuinen katso perään. Toisille riittää muutama karkki. En sano, että tuo tulee niistä geeneistä, mutta jotain osviittaa ehkä antaa psyykkeestä ja tulevasta painosta. Onhan nykyään jo ylipainoisia pikkulapsiakin mikä tuntuu ihan hullulta. Siihen ei riitä vain epäterveellinen ruoka vaan sitä on syötävä paljon. 

Vierailija
309/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kypsiä marjoja ja hedelmiä. Ovat kyllä herkkua. 

Lasten kanssa olen huomannut, että osa kaataa koko karkkipussin suuhunsa ellei aikuinen katso perään. Toisille riittää muutama karkki. En sano, että tuo tulee niistä geeneist

En syö raakoja marjoja enkä hedelmiä. Eivät silti ole kakun ja makeiden leivonnaisten veroisia ikinä. Ja minulla ei onneksi ole paino-ongelmia, että pystyn vetämään kakkuakin silloin kun huvittaa. Kunhan kommentoin.

Vierailija
310/588 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän sitä kun naiset muuttuu laatikoiksi. Tulee laatikkopää jota vielä tehostetaan kynityillä hiuksilla, sitten tulee laatikonmallinen keskivartalo ja tikku jalat. Näitä laatikkoja näkee paljon. Eikö itseä lainkaan huoleta muuttua laatikon näköiseksi?

Mikä siinä ihmetyttää? Luonnollinen kehitys kun estrogeeni hiipuu vaihdevuosissa.

Höpsis !  Hormonitko sen tukan kynii  ?  Itse  66 v ja vartaloni ei häpeä . Liikuntaa, tanssia. pyöräilyä ja terveellinen ruokavaio

Kananp3rse kampaus... Aaaargh.

Vierailija
311/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo sanottu mutta ne geenit. Monella naisella on huippu vartalo vaikka eivät kuntoile yhtään. Toisaalta jos on sattunut saamaan sen "huonon kortin" ei siinä hirveästi itsensä rääkkääminenkään auta.

Tämä ei pidä paikkansa. Tuttavani on syntynyt lihaville vanhemmille, sisarukset ovat myös lihavia. Ystäväni lihoi kolmen lapsen saatuaan, mutta niin vaan laihdutti takaisin ihannepainoon, jossa on pysynyt nyt 20 vuotta. Miehensä on sporttinen ja veikkaan, että se vaikuttaa, vaikka fiksuna miehenä tuskin on painostanut mitenkään. Liikuntaa ja järkevää syömistä, elämästä kuitenkin nauttien.

Vierailija
312/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa niin moni työtön söisi erilailla, joku 6 kuukauden sijaisuus ei auta mitään.

Työikäisiltä leikataan koko ajan eikä anneta vakituisia kokoaikatyöpaikkoja.

Moni alkaa olla sairaseläke kunnossa.

Vierailija
313/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa niin moni työtön söisi erilailla, joku 6 kuukauden sijaisuus ei auta mitään.

En syönyt yhtään mansikkaa tänä kesänä. Kalliita.

Vierailija
314/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lääkettä, joka hillitsee ruokahalua ja sen vuoksi olen laihtunut ja olen nykyään kokoa S. Juon vettä useita litroja päivässä koska tämä lääke myös kuivattaa suuta. Syön pakollisesti tasaisin väliajoin kevyesti, jotta verensokeri ei pääse heittelemään ja tule huono olo. 

Vierailija
315/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei marjoilla voi herkutella. Ei oikeasti. Kyllä ne hyviä ja terveellisiä on mutta herkkuja vasta sokerin kanssa jossain leivonnaisessa.

Mä herkuttelen parilla palalla suklaata.

T. N50+ 55kg

Vierailija
316/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja todella usein, mut sit vastaavasti pystyn kyllä olemaan syömättäkin. Geenit on hyvät ja aineenvaihdunta on jollain tapaa poikkeuksellinen, sillä en liho helposti vaikka söisin miten paljon ja vastaavasti pystyn laihduttamaan helposti 10 kiloa kuukaudessa, minkä tein tänä vuonna kun painoin yli 70 kiloa, johon en ollut tyytyväinen. Mittaa on 182 cm ja vyötärö tasan 70 cm, en siis mikään mallin vartaloinen välttämättä ole, mutta erittäin hoikka kuitenkin suhteessa pituuteeni. Nyt painan reilut 60 kiloa. Enimmillään oon painanut 77 kiloa, mut mä söin kun hevonen ja valehtelematta 4000-6000 kcal päiväaterioita, et kyl sitä ruokahalua löytyy jos niikseen tulee, mut paino ei käytännössä noussut tuosta enää yhtään enempää. Toki sitä tuli treenailtukin jonkin verran, mutta lähinnä kotitreenejä ja ulkoilua.

Vierailija
317/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maidon juomisen 40 v. Paino tippui 25 kg pelkästään sillä. Jos juot litran päivässä maitoa niin vuodessa juot jo 5,5 kg rasvaa, 11 kg sokereita.

Vierailija
318/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin voi! 😅 Tää on just tätä, kun on tottunut makeaan, niin marjatkin kaipaa sokeria, mut kokeile olemaan muutama viikko ilman sokeria, niin makuaisti muuttuu, marjat ja tumma suklaa on tarpeeks makeita. Itse syön mustikoita, mansikoita, vadelmia.

Vierailija
319/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syönyt yhtään mansikkaa tänä kesänä. Kalliita.

Metsämansikka, mustikka, puolukka, sienet - ilmaisia metsässä, itse keräten. Pieni puutarhapalsta, jossa voi kasvattaa ja kerätä satoa. Melko pienellä rahalla saa lähes ilmaista, terveellistä ruokaa.

Vierailija
320/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei marjoilla voi herkutella. Ei oikeasti. Kyllä ne hyviä ja terveellisiä on mutta herkkuja vasta sokerin kanssa jossain leivonnaisessa.

Mä herkuttelen parilla palalla suklaata.

T. N50+ 55kg

No kyllä todellakin voi! Mun herkku nimenomaan on esim. vadelmat ja pensasmustikat samassa astiassa. Nam! Suklaata taas en voi nauttia. Tulee raskas olo, se rasva liimaantuu kurkkuun ja tulee närästys. Jotenkin makukin liian "väkevä". Toki on myös hyvääkin suklaata, jota joskus harvoin syön. 

Mutta kevyistä herkuista jää myös hyvä olo eikä syyllisyys paina. 

Ainoa "miinus" on se että marjat on kalliita. Mulle ei ongelma, mutta ymmärrettävästi joillekin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi