Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä

Vierailija
25.08.2024 |

En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!

Kommentit (588)

Vierailija
341/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla upea kroppa KUNNES 58 v tuli vatsa!

Paino on ok, mutta yhtäkkiä löysää vatsan kohdalla. Miten siitä pääsee eroon?

Ei siitä valitettavasti pääse.

Vierailija
342/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 v 171 cm 55 kg ja tämän päivän eväät:

Aamupala: 2 ruisleipää, margariinia, tomaattia, juustoa, kuppi teetä

Aamupäivän välipala: manteleita ja rahka

Lounas: Kasvispastaa, iso annos

Välipala: Samanlainen ruisleipä kuin aamulla, suklaatuutti

Päivällinen: Kalaa ja perunamuusia, rasvatonta maitoa, porkkanaa

Iltapala: 2 sämpylää, paljon kasviksia, juustoa, maitoa, mustikoita.

Mä olen aina ajatellut, että mulla on sellaiset geenit, etten liho, mikä varmaan voi pitää paikkansakin. Nyt vasta viime aikoina olen lisäksi tajunnut, että olen itse asiassa aina syönyt aika lailla ravitsemussuositusten mukaan ja säännöllisesti, ja usein ihmisten käsitys terveellisestä ruoasta on aivan vinoutunut. Ihmiset temppuilee syömisen kanssa, paastoilee ja syö "terveysvalmisteita", joissa on hitosti esimerkiksi sokeria ja niukasti mitään ravintoa. Mikä tahansa kelpaa, paitsi ihan normaali säännöllinen reipas syöminen. Se ei nimittäin lihota, kunhan hakee ensin annoskoot kohdilleen, jos niiden taju on päässyt hämärtymään. Me kaikki synnytään nälänsäätelykyvyn kanssa, ja se on myös palautettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/588 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään repivää suorittavaa liikuntaa. Se mielestäni sekoittaa elimistön.

Vierailija
344/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta mitään repivää suorittavaa liikuntaa. Se mielestäni sekoittaa elimistön.

Mielestäsi. Mutta oletko lukenut aiheesta mitään tutkimuksia tueksi? Se kyllä tiedetään, että keski-ikäiselle HIIT ei ehkä ole enää sitä parasta liikuntaa. Mutta syyt ihan muualla kuin elimistön sekoittamisessa, se tehdään ruokavaliolla ja ihmeellisillä dieeteillä.  

Vierailija
345/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, että mulla on sellaiset geenit, etten liho, mikä varmaan voi pitää paikkansakin. Nyt vasta viime aikoina olen lisäksi tajunnut, että olen itse asiassa aina syönyt aika lailla ravitsemussuositusten mukaan ja säännöllisesti, ja usein ihmisten käsitys terveellisestä ruoasta on aivan vinoutunut. Ihmiset temppuilee syömisen kanssa, paastoilee ja syö "terveysvalmisteita", joissa on hitosti esimerkiksi sokeria ja niukasti mitään ravintoa. Mikä tahansa kelpaa, paitsi ihan normaali säännölli

Olen täysin samaa koulukuntaa! En olisi paremmin osannut itse sanoa!

Vierailija
346/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan vähemmän kuin 30 vuotta sitten. Ei tee mieli herkutella siten kuin silloin teki.

Vierailija
347/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samoissa mitoissa (168 cm ja 55 kg) 20-vuotiaasta ja olen nyt 48 v. En tee asian eteen mitään. Eilen just söin suklaata normiruokien päälle. Liikun muutaman kerran viikossa. Luultavasti annoskokoni on pienempi kuin monella muulla, mutta itse en kärsi missään tapauksessa nälästä. En mallista toki menisi.

Vierailija
348/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, että mulla on sellaiset geenit, etten liho, mikä varmaan voi pitää paikkansakin. Nyt vasta viime aikoina olen lisäksi tajunnut, että olen itse asiassa aina syönyt aika lailla ravitsemussuositusten mukaan ja säännöllisesti, ja usein ihmisten käsitys terveellisestä ruoasta on aivan vinoutunut. Ihmiset temppuilee syömisen kanssa, paastoilee ja syö "terveysvalmisteita", joissa on hitosti esimerkiksi sokeria ja niukasti mitään ravintoa. Mikä tahansa kelpaa, paitsi ihan normaali säännölli

Erittäin fiksu viesti. Kun syö säännöllisesti hyvälaatuista ja kasvispitoista ruokaa, johon ei ole kaadettu kermaa ja voita, niin nälän tunteet eivät kasva ja annoskoot pysyvät maltillisina. Mutta on luultavasti todella paljon ihmisiä, jotka ovat jo lapsuudestaan asti syöneet epäsäännöllisesti vähän mitä sattuu. Siihen on kaikenmaailman humpuukilaihdutusten hyvä iskeä.

Toinen hölmöys on salille menon markkinointi. Saleja ei tarvita välttämättä mihinkään, kun lisätään päivittäisiä askeleita ja asioidaan kävellen, siivotaan, jätetään auto parkkiksen kauimmaiseen reunaan jne. Kaksi tuntia salilla ei merkkaa juuri mitään verrattuna aktiivisuuteen arjessa. Liikkumalla ei muutenkaan voi laihtua kovin paljon, syömisen muuttamisesta on lähdettävä. Ateriarytmi kuntoon, sitä myöden on helpompi tarttua annoskokoihin eikä makean nälkää ja napostelua enää tule.

Vierailija
349/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön lääkettä, joka hillitsee ruokahalua ja sen vuoksi olen laihtunut ja olen nykyään kokoa S. Juon vettä useita litroja päivässä koska tämä lääke myös kuivattaa suuta. Syön pakollisesti tasaisin väliajoin kevyesti, jotta verensokeri ei pääse heittelemään ja tule huono olo. 

Huom. Vettä ei saisi juoda useita litroja päivässä, se laskee kalium-arvoja mistä voi seurata jopa henkeä uhkaavia rytmihäiriöitä! Laske joku päivä juomasi vesi tarkasti ja vähennä, jos juot suosituksiin nähden liikaa. Suun kuivamiseen käytä apteekista saatavia kostutustuotteita, veden juominen ei muutenkaan auta syljen erityksen ongelmiin.

Vierailija
350/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hölmöys on salille menon markkinointi. Saleja ei tarvita välttämättä mihinkään, kun lisätään päivittäisiä askeleita ja asioidaan kävellen, siivotaan, jätetään auto parkkiksen kauimmaiseen reunaan jne. Kaksi tuntia salilla ei merkkaa juuri mitään verrattuna aktiivisuuteen arjessa. Liikkumalla ei muutenkaan voi laihtua kovin paljon, syömisen muuttamisesta on lähdettävä. Ateriarytmi kuntoon, sitä myöden on helpompi tarttua annoskokoihin eikä makean nälkää ja napostelua enää tule.

Salilla käyminen ei ole pakollista, mutta se on monelle helpoin tapa vahvistaa lihaksia. Sitä tarvitsee kaikki, ja virallisten suositusten mukaan juuri se vähintään pari tuntia viikossa. Lihaskato alkaa kolmekymppisenä. 

Mitä enemmän lihaksia, sitä suurempi peruskulutus ja sitä helpommin pysyy normaalipainoisena. Mutta salilla käynnin suurin bonus on terveys ja etenkin terve vanhuus. Jopa autolla ajaminen vaatii alavartalon lihaksia. 

Aktiivinen arki tietenkin siihen lisäksi. Ei kuntosali sen tarvetta poista. 

Vierailija
351/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetön määrä ruokaa. Itse syön vain kolme kertaa päivässä (ruoka aika sama kuin sulla, mutta ei mitään välipaloja, eikä todellakaan suklaatuutteja). Harrastan triathlonia ja treenaan päivittäin silti paino 75 kg (48 vuotta, 173 cm eli ylipainoa on). Tuollaisella syömisellä en mahtuisi ovista. 

Vierailija
352/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. Itse olen raavas mies, ja paisuisin takuuvarmasti noilla hiilarieväillä. Iso annos pastaa, perunaa, sämpylää ja vielä välipalojakin. Onnittelut hyvistä geeneistä. Ei mene tasan nallekarkit, ei todellakaan.

Vierailija
353/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten niin sanotuista lihavuusgeeneistä tunnetaan FTO-geeni. FTO:n lihavuuteen altistava geenimuutos on poikkeuksellisen yleinen. Se löytyy noin 16 prosentilta eurooppalaisista.

FTO-geenin vaikutus aikuisen painoon on noin kolmesta kuuteen kiloa, sisätautien erikoislääkäri Matti Uusitupa kertoo.

Tutkimuksessamme pystyimme kuitenkin osoittamaan, että vaikka ihmisellä olisi lihavuuteen altistava poikkeama FTO-geenissä, se ei vaikuta laihtumistulokseen. Geenin omaavat jäävät kuitenkin muita pikkuisen lihavammaksi muutoksen jälkeen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/23/miksi-en-laihdu-vaikka-mita-te…

Vierailija
354/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän sitä kun naiset muuttuu laatikoiksi. Tulee laatikkopää jota vielä tehostetaan kynityillä hiuksilla, sitten tulee laatikonmallinen keskivartalo ja tikku jalat. Näitä laatikkoja näkee paljon. Eikö itseä lainkaan huoleta muuttua laatikon näköiseksi?

Mikä siinä ihmetyttää? Luonnollinen kehitys kun estrogeeni hiipuu vaihdevuosissa.

Höpsis !  Hormonitko sen tukan kynii  ?  Itse  66 v ja vartaloni ei häpeä . Liikuntaa, tanssia. pyöräilyä ja terveellinen ruokavaio

Kananp3rse kampaus... Aaaargh.

Yritin kasvattaa hiukseni pidemmäksi, todettiin lopulta kampaajani kanssa että ei se kasva lyhyttä polkkaa pidemmäksi. Kohta 50v.

Vierailija
355/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen:

Aamulla itse leivottu kaurasämpylä oivariinilla ja kermajuustolla, 2 kuppia kahvia kermalla. Pari desiä lappapuuroa kermalla.

Lounas/päivällinen keitettyjä perunoita 4 pientä, kalapullia 6kpl, vihreitä papuja ja paistettua kesäkurpitsaa. Vettä.

Välipala mustikkamaitoa muumikulhollinen.

Iltapala kaurasämpylä, teetä, mustikkamaitoa muumikulhollinen.

Oli vapaapäivä, nukuin myöhään joten aamupala ja ruoka venähti myöhään ja toiselle "lämpimälle ruualle" ei ollut tarvetta. Poikkeuksellisesti mitään mustikoita kummempaa makeaa en syönyt.

N45 164 55 

Vierailija
356/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne "laihat geenit" välttämättä loppuikää kestä. Ihminen voi muuttua äkistikin. Keski-iässä monet muutokset tapahtuvat arvaamatta ja äkkiä. Tämä on jatkuvaa järkyttymistä.

Ei sitä olisi vielä 37-v:nä arvannut, miten paljon aineenvaihdunta hidastuu viidessä vuodessa. Käytännössä pitäisi syödä vain pieniä annoksia riisiä yrteillä, jos haluaisi välttää keskivartalopönäkkyyden. Melkein mikä tahansa suuhun menevä tuntuu paisuttavan HETI vatsan. Ei siihen auta edes liikkuminen, ei todellakaan. Pelkkä ankara ruokavalio auttaa, ja ketä se nyt kiinnostaa.

Ja hoikkuus vie rasvat kasvoista, ja sitä ei totisesti halua tässä iässä. Parempi olla hiukan pyöreä.

- Nimim. Olin vuosikymmeniä langanlaiha luonnostani

Vierailija
357/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapala: 2 sämpylää, paljon kasviksia, juustoa, maitoa, 

Minä olen aina syönyt tähän tyyliin. Välillä myös syön ravintolassa, juon viiniä, kahvin kanssa pulla tai kahvilassa kakkua. Liikun lähes joka päivä (sali, spinning, hiihto jne). Nykyään minulla on kuitenkin hieman ylipainoa (BMI 27). Olo on hyvä ja nautin elämästä eli jatkan varmaan näin. Enempää en kyllä haluaisi painoa kerryttää.

Vierailija
358/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi n. 18

Aamupala tänään: kahvia, kaksi palaa reissumiestä, rypsilevitettä, paprikaa, kaurapuuroa ja puolukoita, Ladyvita-tabletti. 

Muuta en ole vielä syönyt. Aion syödä vielä kunnon päivällisen. 

Vierailija
359/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lihava ja yritän juoda nälkääni mahdollisimman paljon vettä. Tänään olen syönyt kreikkalaisen mansikkajogurtin, suklaamoussen ja sipsejä ja juonut vettä. Olen ollut lohtusyöjä niin kauan kuin muistan ja yritän hoitaa ahdistustani syömällä. Olen myös huono kokki, enkä oikein jaksa laittaa ruokaa. Lisäksi kun joudun tiskaamaan kaiken käsin yritän rajoittaa astioiden likaamista ja se tarkoittaa sitä, että ei oikein voi kokata. Suhteeni ruokaan on ollut ongelmallinen myös siinä mielessä, että kun jouduin lapsena ja teininä syömään niin paljon pahaa ruokaa, eikä herkkuja olisi saanut syödä, että aikuisena syön tasan sitä mitä itse haluan ja herkkuja joka päivä. Toisaalta en myöskään laihdu millään ja olen ollut aina lihava. 

Vierailija
360/588 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen päivittäin, mutta herkkuni ovat aika kevyitä. En pidä makeasta, esimerkiksi lempijäätelöni on Solero, siinä ei montaa kaloria ole. Karkkia en käytännössä syö koskaan, kun ei tee mieli.

Syön kunnon ruuan 1-2 kertaa päivässä, kunnollisen aamiaisen ja pari välipalaa. Annoskoot eivät ole valtavia eli syön lautasmallin mukaisesti. 

Pudotin painoa hieman äskettäin eli on siitäkin kokemusta. Onnistuin lisäämällä kasvisten määrää ja syömällä ne ennen pääateriaa. Olen normaalipainossa N56