Onnittelin exää uudesta suhteesta
Erosta on siis jo 5 vuotta. Kuulin lapselta,että exällä on uusi.Laitoin viestiä,onnittelin ja sanoin olevani iloinen hänen puolestaan.
Ex vastasi "Ookoo. Mun elämä ei kuulu sinulle,älä jatkossa laita tuollaisia viestejä tai kysele mun elämästä".
Siis wtf? Ero meni ihan asiallisesti.Tapahtui kyllä mun aloitteesta (tunteet enemmän kaveruutta kuin parisuhde fiilistä). Aidosti olin iloinen,että on löytänyt rakkauden.
Miten te muut reagoisitte vastaavassa tilanteessa? Itse kiittäisin onnitteluista!
Kommentit (74)
Ap minusta tuo oli ihan kaunis ele. Mutta jos exäsi vastaa noin, pysyisin mahdollisimman etäällä. Puhutte selvästi eri kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei nyt kiinnosta sinun onnittelut ja ei muutenkaan halua olla enää tekemisissä.
Yhteinen lapsi kuitenkin, joka tuon uuden kumppanin jo tavannut. Kummallista, jos ap ja exä eivät olisi tekemisissä?
No sitten hän olisi asian varmaan itse kertonut, mutta eipä kertonut, joten tuskin onnitteluita kaipasi.
Mun mielestä on tökeröä udella eksän uusia kuvioita jos ei itse kerro tms. Onnittelutkin tekisin vain Instagram tai fb puolella erittäin suurella harkinnalla,.
Oikea tapa tietysti olisi, että ex olisi itse kertonut, eikä ap:n olisi tarvinnut kuulla asiaa lapsilta. Vaan näin ei nyt kuitenkaan ollut. Eli ex ei halunnut ap:n tietävän (epärealistista, koska lapsi) tai ei halunnut kuulla ap: mielipidettä (todennäköistä). Niin tai näin, onnittelut menee metsään, jos ne tehdään kolmannelta osapuolelta kuullun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on tökeröä udella eksän uusia kuvioita jos ei itse kerro tms. Onnittelutkin tekisin vain Instagram tai fb puolella erittäin suurella harkinnalla,.
No tämäpä just. Kuten moni on jo todennut, oleellista on tuo itse kertominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Mitä te vastaajat nro 1 ja 2 meinaatte ja mitä ihmettä ap:n ex sekoilee. Se että onnittelee toista ihmistä ei ole mitään toisen ihmisen elämän sekoamista ja normaalia kohteliasta toimintaa. Eli jatkossa, kun joku onnittelee mua, niin pitääkö mun vastata, että mun elämä ei kuulu sulle.
Luoja paratkoon, miten ootte juntteja.
Kun on erottu,se on siinä.Ei ole tarpeen onnitella.Enkä halua kuulla mitään imeliä p a s ka p u h ei ta
Minustakin ihan omituista. Melkein ottaisin v i t t u i l u n a, ihan kuin olisi harvinaista että joku muu nainen voisi kiinnostua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Mitä te vastaajat nro 1 ja 2 meinaatte ja mitä ihmettä ap:n ex sekoilee. Se että onnittelee toista ihmistä ei ole mitään toisen ihmisen elämän sekoamista ja normaalia kohteliasta toimintaa. Eli jatkossa, kun joku onnittelee mua, niin pitääkö mun vastata, että mun elämä ei kuulu sulle.
Luoja paratkoon, miten ootte juntteja.
Kun on erottu,se on siinä.Ei ole tarpeen onnitella.Enkä halua kuulla mitään imeliä p a s ka p u h ei ta
Minustakin ihan omituista. Melkein ottaisin v i t t u i l u n a, ihan kuin olisi harvinaista että joku muu nainen voisi kiinnostua
Vittuilulta se tosiaan kuulostaa, jos viiteen vuoteen ei olla muuten yhteyksissä kuin lapsen asioissa. Jos ei olla muuten vaihdettu mitään kuulumisia.
Ei kuulu eksän asiat sulle pätkääkään.
Taidat olla vähän sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on ex vielä kovin katkera ja kuvittelee toisaalta itsestään liikoja. On aivan normaalia onnitella.
AP luulee.Kuvittelee,et hänen onnitteluilla on väliä ja sillä, että iloitsee.Ystävien puolesta iloitaan,ex on nobody.
Eihän se ex mikään nobody ole koskaan. Hän on edelleen yhteisten lasten isä.
Ja hänen kanssaan on vietetty ja eletty yhdedessä vuosia. Johon aikaan mahtuu paljon onnellisia ja hyviä hetkiäkin ja elämää.
Ex säilyy iäti syvässä muistissa, vaikkakasn ei aktiivisessa muistissa.
Ei ero tee toisesta yhtä-äkkiä vihamiehestä toisesta, koko lopuksi elämää.
Joo, ei kuulu sulle. Exäsi käy parisuhdekeskustelunsa ja käsittelee parisuhteeseen liittyvät tunteensa nykyisen, ei entisen kumppaninsa kanssa.
Oli sulla mitä vaan tunteita exän uuteen suhteeseen liittyen, pidä ne omana tietonasi.
Onnitteluja voit antaa kun asia julkistetaan tai sulle henkilökohtaisesti kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on ex vielä kovin katkera ja kuvittelee toisaalta itsestään liikoja. On aivan normaalia onnitella.
AP luulee.Kuvittelee,et hänen onnitteluilla on väliä ja sillä, että iloitsee.Ystävien puolesta iloitaan,ex on nobody.
Eihän se ex mikään nobody ole koskaan. Hän on edelleen yhteisten lasten isä.Ja hänen kanssaan on vietetty ja eletty yhdedessä vuosia. Johon aikaan mahtuu paljon onnellisia ja hyviä hetkiäkin ja elämää.
Ex säilyy iäti syvässä muistissa, vaikkakasn ei aktiivisessa muistissa.
Ei ero tee toisesta yhtä-äkkiä vihamiehestä toisesta, koko lopuksi elämää.
Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys. Viha on voimakas tunne. Jos ex muuttuu vihamieheksi, se tarkoittaa, että häntä kohtaan on vielä tunteita.
Eli ex nimenomaan on lähempänä nobodya. Jossain uusperhekirjassa oli sanottu hyvin: Hyvä tapa suhtautua exään on kuin etäiseen työkaveriin. Hommat hoidetaan asiallisesti ja toista kunnioittavasti, muuten ei kaveerata, udella tai mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mieheni ex on tätä kuvaamaasi mutta kun yhteiset lapset -tyyppiä. Niiden lasten varjolla sitten puututaan milloin mihinkin ja esitetään ex-miehen kaveria. Raskasta on ja olemme joutuneet vetämään tiukat rajat hänen suuntaansa. Itselläni on exäni kanssa useampi lapsi ja olimme myös kauemmin yhdessä, lähes 20 vuotta. Näin ollen tiedän ihan käytännössä, että kyllä ne lapset hoituu tekemättä tikusta asiaa ja korostamatta kuinka ollaan aina perhettä lasten kautta. Tulen hyvin toimeen exäni vaimon kanssa. Väitän, että se johtuu suurelta osin siitä, etten ole ikinä puuttunut heidän elämäänsä.
Mun mielestä suhteesta ei onnitella. Tosi hassu ajatus reagoida onnittelemalla.
Ihme syy onnitella ja aivan kamalaa, jos ex ottaisi yhteyttä onnitellakseen mistään.
Ap jätti siis exän ja nyt toivoo, että lähentyisitte ystäviksi?!
Jos mun exä, jonka aloitteesta erosimme, onnittelisi mua uudesta suhteestani, mulle tulisi sellaiset "no hyvä, että sinäkin maan matonen jonkun vihdoin löysit" -fiilikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se exä ole joskus ollut paras ystävä? Täällähän monet väittää että ystävien kanssa voi harrastaa seksiäkin eikä se haittaa. Miksi exä yhtäkkiä olisi arvoasteikossa tippunut kavereista pois?
Onnitellaanko ihmisiä uudesta parisuhteesta ylipäätään?
Kerrankos sitä nyt tilannetaju pettää. Sulle kävi nyt niin.
Vierailija kirjoitti:
No ei minusta tai itse en ainakaan ole onnitellut eikä minua ole onniteltu. Tulis tunne, että onko se nyt niin erikoinen asia löytää uusi parisuhde, että pitää ihan onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu meni kihloihin ja hän suuttui, kun toinen sanoi hänelle, että onnittelee sitten kun tulee 5-vuotispäivä. Suuttui perhana :D
Ainakin facessa tuntuu olevan tämä yleistä. Sitten suhde menee poikki, niin ollaan vähin äänin ja poistellaan nämä aikajanalla.
Viimeisin tämmönen julkistus taisi kestää jopa kuukauden.
Miksi edes laittaisit viestiä kun selvästi kieltää?