Onnittelin exää uudesta suhteesta
Erosta on siis jo 5 vuotta. Kuulin lapselta,että exällä on uusi.Laitoin viestiä,onnittelin ja sanoin olevani iloinen hänen puolestaan.
Ex vastasi "Ookoo. Mun elämä ei kuulu sinulle,älä jatkossa laita tuollaisia viestejä tai kysele mun elämästä".
Siis wtf? Ero meni ihan asiallisesti.Tapahtui kyllä mun aloitteesta (tunteet enemmän kaveruutta kuin parisuhde fiilistä). Aidosti olin iloinen,että on löytänyt rakkauden.
Miten te muut reagoisitte vastaavassa tilanteessa? Itse kiittäisin onnitteluista!
Kommentit (74)
Miksi onnitella jostain parisuhteesta, jos toinen ei ole edes mistään kertonut siitä?
Olihan tuo sinulta nyt aika hyökkäävää.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on ex vielä kovin katkera ja kuvittelee toisaalta itsestään liikoja. On aivan normaalia onnitella.
Kuulostaa siltä että luuli että AP v ittuilee.
(En mä kyllä ole ikinä exiä onnitellut. Tosin eipä olla oltu missään väleissä eron jälkeen.)
En ole ikinä oikein tajunnut miksi parisuhteesta onnitellaan.
Vierailija kirjoitti:
What? Mitä te vastaajat nro 1 ja 2 meinaatte ja mitä ihmettä ap:n ex sekoilee. Se että onnittelee toista ihmistä ei ole mitään toisen ihmisen elämän sekoamista ja normaalia kohteliasta toimintaa. Eli jatkossa, kun joku onnittelee mua, niin pitääkö mun vastata, että mun elämä ei kuulu sulle.
Luoja paratkoon, miten ootte juntteja.
Miksi joku onnittelee jostain parisuhteesta? Eri asia, jos menivät kihloihin tai naimisiin.
Tuo nyt kuulostaa siltä, että toinen halusi ilmiottaa, että minäpä tiedän teidän suhteesta vaikka et ole mitään kertonut.
Onpa erikoista keskustelua. Ettekö ole esim. FB:ssä nähneet, kuinka joku on laittanut statukseensa parisuhteessa henkilön x kanssa, ja kuinka pitkä litania onnitteluita perässä on?
Minusta ap:n ajatus oli kaunis ja kertoo enemmän exän ajatuksista tuo vastaustyyli.
Asia kuin asia: Jos kohde ei ole sulle jotain merkittävää asiaa kertonut itse, hän ei joko välitä kuulla mielipidettäsi tai ei halua sun tietävän. Älä siis onnittele mistään (suhde, naimisiinmeno, raskaus, ylennys jne) , jos kohde ei itse ole asiaa sinulle kertonut. Onnitteminen sivusta kertoo vain, että juoruilet tai stalkkaat. Kummin vain, vastaanotto ei ole positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista keskustelua. Ettekö ole esim. FB:ssä nähneet, kuinka joku on laittanut statukseensa parisuhteessa henkilön x kanssa, ja kuinka pitkä litania onnitteluita perässä on?
Minusta ap:n ajatus oli kaunis ja kertoo enemmän exän ajatuksista tuo vastaustyyli.
Tässä tapauksessa onnittelut in ok, koska henkilö itse kertoo asian. Ap:n tapauksessa näin ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan menee onnittelemaan toisen Facebookin, jos tätä parisuhdeasiaa ei ole ilmoitettu kavereille.
Ihminen, joka lähtee onnittelemaan toista parisuhteesta ilman, että ex on tästä edes maininnut kuulostaa vain hyvin syvästi katkeralta ihmiseltä. Ja luulenpa, että oikeasti olet katkera, että ex on mennyt eteenpäin. Ethän sinä nyt muuten tuollaista sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka lähtee onnittelemaan toista parisuhteesta ilman, että ex on tästä edes maininnut kuulostaa vain hyvin syvästi katkeralta ihmiseltä. Ja luulenpa, että oikeasti olet katkera, että ex on mennyt eteenpäin. Ethän sinä nyt muuten tuollaista sanoisi.
Kontrollointia ja katkeruutta aplla. Ap itse lopetti suhteen. Ap salaa toivoo että mies haluaisit hänet. Sairasta aplta.
Aikoinaan kun tulin raskaaksi, kerroin siitä yhdelle ystävälle saatesanoin, että siitä ei saa puhua kenellekään. Pari päivää myöhemmin kaupassa yksi tutuntuttu onnitteli minua. En oikein ilahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan menee onnittelemaan toisen Facebookin, jos tätä parisuhdeasiaa ei ole ilmoitettu kavereille.
Tiedän tapauksen, jossa sukulainen meni onnittelemaan raskaudesta erään naisen facebook sivulle. Nainen oli kertonut raskaudesta vain äidilleen ja sisaruksilleen ja tuleva mummo ei sitten ollut malttanut pitää suutaan kiinni. Vähemmän yllättäen nainen ei onnitteluista ilahtunut. Että kyllä näitäkin törppöjä löytyy.
Jos avioexäni onnittelisi minua uudesta suhteesta, ajattelisin, että hän varmaan pitää onnittelemista kivana muodollisuutena.
Jos avoexäni onnittelisi minua uudesta suhteesta, olisin todella ihmeissäni. Hän on mielestäni erittäin kylmä ja etäinen, eikä ikinä kykenisi tuollaiseen kohteliaisuuteen. Ehkäpä pitäisin jopa xxxtuiluna.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on ex vielä kovin katkera ja kuvittelee toisaalta itsestään liikoja. On aivan normaalia onnitella.
Niinpä. Enää puuttuu että ex selittää nykyiselleen Ap:n vokotelleen häntä katkerana takaisin. Joskus ihmiset tulkitsevat toisten sanomiset ja tekemiset aivan mielivaltaisen psykoottisesti.
Olisit nyt odottanut, että eksä itse kertoo asiasta sinulle ja sitten olisit onnitellut.
Tämä on kyllä todella hämmentävä keskustelu. Kuin vastaukset olisivat trolleja melkein kaikki.
Häntä ei nyt kiinnosta sinun onnittelut ja ei muutenkaan halua olla enää tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa sukulainen meni onnittelemaan raskaudesta erään naisen facebook sivulle. Nainen oli kertonut raskaudesta vain äidilleen ja sisaruksilleen ja tuleva mummo ei sitten ollut malttanut pitää suutaan kiinni. Vähemmän yllättäen nainen ei onnitteluista ilahtunut. Että kyllä näitäkin törppöjä löytyy.
On eri asia mennä FB:hen onnittelemaan kuin laittaa henkilökohtainen viesti.
Minä muistelen saaneeni ohjeen, että uusista parisuhteista kerrottaisiin exälle eron jälkeen itse, jotta viestin ei tarvitsisi kulkea lasten kautta. Ja näin olen toiminutkin. Olen laittanut exälle viestiä, että olen aloittanut parisuhteen ja lapseni ovat tutustuneet häneen nyt, kun olemme olleet 8 kk yhdessä. Että jos lapset mainitsevat Markosta jotain, on se tämä minun uusi miesystävä.
Eli itse olisin odottanut ap:na viestiä exältään ja lapsensa isältä, että on esitellyt uuden kumppanin lapselleen, jotta lapsen ei tarvitse tuoda viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei nyt kiinnosta sinun onnittelut ja ei muutenkaan halua olla enää tekemisissä.
Yhteinen lapsi kuitenkin, joka tuon uuden kumppanin jo tavannut. Kummallista, jos ap ja exä eivät olisi tekemisissä?
Olet vain utelias ja haluat tietää lisää tai tiedottaa, että tiedät, koska olet loukattu siitä, koska sinulle ei ole kerrottu ennen lapsia.