Onnittelin exää uudesta suhteesta
Erosta on siis jo 5 vuotta. Kuulin lapselta,että exällä on uusi.Laitoin viestiä,onnittelin ja sanoin olevani iloinen hänen puolestaan.
Ex vastasi "Ookoo. Mun elämä ei kuulu sinulle,älä jatkossa laita tuollaisia viestejä tai kysele mun elämästä".
Siis wtf? Ero meni ihan asiallisesti.Tapahtui kyllä mun aloitteesta (tunteet enemmän kaveruutta kuin parisuhde fiilistä). Aidosti olin iloinen,että on löytänyt rakkauden.
Miten te muut reagoisitte vastaavassa tilanteessa? Itse kiittäisin onnitteluista!
Kommentit (74)
Mun exä kyseli multa, että vieläkö olen nn:n kanssa. Kun sanoin, että ei mun asiat sulle kuulu, niin sanoi, että eksä ny vois kertoo. Miksi???
Mulle ei koskaan tullut pieneen mieleenkään kertoa exälle omia kuulumisia, koska nimenomaan halusin etäisen työkaverisuhteen kuten eräässä kommentissa mainittiin. Eikä mua kiinnostanut hänen asiatkaan.
Lasten kauttakaan en halunnut mitään tietoja, etenkin kun eräs yh-ystävä avoimesti kertoi kuppaavansa tietoja exästään lasten kautta. Tiesi ja myönsi sen vääräksi tosin, mutta itse päätin, että omat lapset eivät ikinä minun takia koe sitä hetkeä, että ymmärtävät olleensa hyväksikäytettyjä. Omat lapseni eivät vielä ole tajunneet, miksi isää niin kiinnosti heidän jutut minusta.
Vierailija kirjoitti:
What? Mitä te vastaajat nro 1 ja 2 meinaatte ja mitä ihmettä ap:n ex sekoilee. Se että onnittelee toista ihmistä ei ole mitään toisen ihmisen elämän sekoamista ja normaalia kohteliasta toimintaa. Eli jatkossa, kun joku onnittelee mua, niin pitääkö mun vastata, että mun elämä ei kuulu sulle.
Luoja paratkoon, miten ootte juntteja.
Eksä todennäköisesti otti onnittelut vittuiluna tai jonkinlaisena vihjailuna. Jos ihminen reagoi noin, niin järkevä tapa toimia on olla tekemättä niin jatkossa.
Itse onnittelin naimisinmenosta, myös synttäreinä, jouluna laitellaan viestit. Ihan normaalia minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnitellaanko ihmisiä uudesta parisuhteesta ylipäätään?
Tuttu meni kihloihin ja hän suuttui, kun toinen sanoi hänelle, että onnittelee sitten kun tulee 5-vuotispäivä. Suuttui perhana :D
Ainakin facessa tuntuu olevan tämä yleistä. Sitten suhde menee poikki, niin ollaan vähin äänin ja poistellaan nämä aikajanalla.
Viimeisin tämmönen julkistus taisi kestää jopa kuukauden.
Kihlauksesta onnitteleminen on ihan eri asia, siitä onnitellaan ihan yleisesti, ennen jopa lahjalla. Ja pidettiin kihlajaiset.
Nyt kyse oli siitä, että ap kuuli ex-miehen uudesta parisuhteesta ja onnitteli. Se on ihan eri asia, eikä siitä onnitella, varsinkaan exää ja varsinkaan, kun exä ei itse kertonut.
Ei tulisi mieleenkään sortua vastaavaan.
Ap on päässyt erosta selville vesille, eksä ei.
Eihän tuo mitään muuta tarkoita.
Ikävä juttu sen eksän uudelle.
Vastaisin, että ookoo, en arvannut että ero on vieläkin kipeä asia. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista keskustelua. Ettekö ole esim. FB:ssä nähneet, kuinka joku on laittanut statukseensa parisuhteessa henkilön x kanssa, ja kuinka pitkä litania onnitteluita perässä on?
Minusta ap:n ajatus oli kaunis ja kertoo enemmän exän ajatuksista tuo vastaustyyli.
Tuo on eri asia. Jos henkilö A kertoo sinulle, että henkilö B on löytänyt uuden kumppanin. Henkilö B ei ole asiaa sinulle tai Facebookissa kertonut.
Menetkö kirjoittamaan henkilön B Facebook-seinälle onnittelun uudesta suhteesta?
Jos olisit itse henkilö B, miten suhtautuisit jos joku onnittelisi sinua tällaisessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Jos mun exä, jonka aloitteesta erosimme, onnittelisi mua uudesta suhteestani, mulle tulisi sellaiset "no hyvä, että sinäkin maan matonen jonkun vihdoin löysit" -fiilikset.
Just näin. Todella alentavaa käytöstä.
Eri asia jos eksä olisi itse kertonut asiasta, niin sitten ap olisi voinut vastata:
Kiva kuulla. Onnittelut!
Nyt kun eksä ei kertonut vaan ap oli aloitteellinen, niin eksä miettii lisäksi että mitähän kaikkea muuta häneen liittyvää se ap yrittää lapselta udella. Creepy.
Kunnon Cora Schumacher muuvi! Hänkin onnitteli Ralfin miesystävää koska yritti udella että onko mies homo vai ei. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi onnitella jostain parisuhteesta, jos toinen ei ole edes mistään kertonut siitä?
Tämä. Onnittelisin vasta sitten kun ex itse kertoo suhteesta, jos kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnitellaanko ihmisiä uudesta parisuhteesta ylipäätään?
Tuttu meni kihloihin ja hän suuttui, kun toinen sanoi hänelle, että onnittelee sitten kun tulee 5-vuotispäivä. Suuttui perhana :D
Ainakin facessa tuntuu olevan tämä yleistä. Sitten suhde menee poikki, niin ollaan vähin äänin ja poistellaan nämä aikajanalla.
Viimeisin tämmönen julkistus taisi kestää jopa kuukauden.
Kihlauksesta onnitteleminen on ihan eri asia, siitä onnitellaan ihan yleisesti, ennen jopa lahjalla. Ja pidettiin kihlajaiset.
Nyt kyse oli siitä, että ap kuuli ex-miehen uudesta parisuhteesta ja onnitteli. Se on ihan eri asia, eikä siitä onnitella, varsinkaan exää ja varsinkaan, kun exä ei itse kertonut.
Eri, mutta lisäisin vielä, eträ ap sai kuulla asiasta lapselta. Ehkä eksä ei edes ole uudessa parisuhteessa, ehkä suhde ei ole vielä "virallinen", ehkä he ovatkin vain kavereita jne. Lapsi kun ei tiedä aikuisten suhteiden statuksia ja kiekuroita. Itse kyllä voisin ottaa nokkiini, jos vaikka juttelisin naapurin Pertun kanssa postilaatikoilla ja oltaisiin hyvää pataa ja seuraavaksi eksä laittaisi viestiä että onneksi olkoon suhteesta...
Ap yrittää vain esittää exälle, että suhde on hänelle ok. Oikeasti hän kihisee raivosta, kun ex onkin kelvannut jollekin muulle.
No kyllä kihloihin ja naimisiin menosta onnitellaan, mutta onnitteleeko ihmiset, jos joku vaihtaa vaan parisuhdestatusta Facebookissa?
Kerran yksi sukulainen vaihtoi sitä statusta niin tiheään tahtiin ettei perässä pysynyt. Löytyi uusi, erottiin, sitten taas uusi ja erottiin... Loppujen lopuksi otti koko statuksen pois sitten.