Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?
Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.
Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.
Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.
Kommentit (239)
Mun mies on innokas rakentaja ja yleensä ihan kelvollinen on tuloskin. Mutta pistäpäs hänet vaikka Ikean laatikkoa kasaamaan, niin ei pienjintäkään elettä, että katsoisi kokoamisohjeet, joissa ko firmalla on helvetin pitkät ohjeet ja ne pitää tehdä juuri oikeassa järjestyksessä.
Kaikki osat vain lattialle ja sitten sitten siitä miettimään ja noitumaan, että miten nämä nyt kasataan.
Silloin menen aina pelastamaan tilanteen ja aloitan kokoamisohjeista lukemisen.
Mun mies ei osaa juuri mitään kummempia remppahommia, mutta en osaa kyllä minäkään. Ollaan kerrostalojen kasvatteja. Yhdessä on maalattu seiniä ja opeteltu tapetoimaan. Kirves pysyy kädessä että saa mökillä klapit aikaiseksi, kalastus sujuu, mutta lapsuudessa ja nuoruudessa ei ollut kotona sellasia projekteja, että olisi päässyt rakentelemaan.
Myös isäni on aivan kädetön rakennus- ja remppahommissa. Kaikki remppaprojektit mökillä teetetään ammattilaisilla. Hänellä on kyllä muita käytännön taitoja, esimerkiksi erähommat ja metsästys, mutta rakentelu ei ole kiinnostanut ja vakituinen osoite on aina ollut kerrostalossa.
Jos on rahaa teettää ammattilaisella laatua, niin miksi vaivautua söhertämään jotain, joka ei tekemisenä kiinnosta ja lopputulos on käytettyyn aikaan ja vaivaan nähden kuitenkin huono?
Meillä ei miehen kanssa ole niin paljoa rahaa että voitais ostaa kaikki mahdollinen palveluina, joten opetellaan pikkuhiljaa semmosia hommia, jotka ei vaadi erityisosaamista (sähköt ym). Onneksi lähipiiristä löytyy osaavampia ihmisiä joiden kanssa on mukava puuhata ja ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kouluttamattoman homma tehdä remontteja. Ei tartte osata.
Sen verran pitää ymmärtää asioista, että tietää milloin on syytä kutsua asiantuntija.
Kyllä naiset kelpuuttaa kaikenlaisia juoppoja jotka ei osaa mitään remontoida se on monta kertaa todettu ja nähty. Ja sellaisia miehiä naiset haluaa jotka ei tee edes kotitöitä.
Vanhempien pitäisi kyllä omilleen muuttaville lapsilleen tärkeimmät asunnossa tarvittavat toimenpiteet opettaa. Joku mamma hihitti, kun lapsi oli soittanut ja kysynyt miksi vessassa haisee ja missä se on se viemäri, joka pitäisi puhdistaa.
Meillä teinit osallistui muuton jälkeen tehtävään remonttiin. Oppivat tapetoimaan ja maalaamaan asentamaan laattoja.
Ovat opiskelijpiireissän kovin suosittuja neuvojia kuulemma nykyisin.
Teen kaikkea rempaa, piharemontteja olen tehnyt tässä korona ajan aikana pimeesti. Aina löytyy joku vanha pariskunta joka ei jaksa pihaa hoitaa niin soittavat minulle koska maakunnassa sana leviää naapurien kesken joten sen takia minulla riittää töitä. 2022 vuonna sain 200 euroa kun hävitin muurahaispesän yhden naisen pihalta. Se oli kamalaa hommaa koska muurahaisia oli miljoona ja piti suojautua hyvin. Lapiolla muurahaispesä säkkeihin ja ne kannettiin syvälle metsään. Muurahaisten munat tuhosin joten ne ei palaa pihalle enää. Olen sille naiselle tehnyt 5-6 kesänä töitä, kaatanut puita, maalannut autotallin, valannut autotallin lattian sille, tehnyt salaojaa, kaivanut satoja kasveja ja tehnyt sille uutta kasvimaata. Olen tehnyt uutta lattiaa ja kattoa ihmisten taloihin ja olen maalannut paljon taloja. Jos joku maksaa niin minä teen oli työ suuri tai pieni.
Itse olen mies, joka on täysin kädetön. Olen sitä siis lähestulkoon kirjaimellisesti.
Osaamattomuuteni ei johdu siitä, etteikö minua olisi opetettu tai ohjattu: oma isäni oli tavattoman kätevä ja osaava, ja olin hänen mukanaan tekemässä yhtä ja toista.. tai siis auttamassa. Pystyn nippa nappa käyttämään vasaraa ja esimerkiksi ulkorakennukseen olen uusinut ulkovuorta, mutta missään monimutkaisemmissa tai tarkkuutta vaativissa töissä en menesty. En osaa edes piirtää, vaikka olen sitä tavattomasti harjoitellut. Tapetoinnissa tuhoan kaikki materiaalit. Maalatessa tarvitsen valtavan määrän suojamuoveja ympärilleni. Puukkoa en ota edes käteeni, koska sormeni ovat vaarassa.
Yksinkertaisesti motoriikkani on kuin puu-ukolla. Olen myös tavattoman kankea, ja minulla on huono tasapaino. Esimerkiksi voimistelussa olen myös toivoton; luistimilla en pysy pystyssä, en osu pesäpalloon, armeijassa ammunnassa osunut edes tauluun, jos en saanut tähdätä pitkään. Olen siis kömpelö, hidas, huono tasapainoltani. Onneksi muuten olen pärjännyt, ja osaan rakennustöissä aina tarkasti kilpailuttaa ja tehdä itse sellaisia työvaiheita, joihin kykyni riittävät (valmistelevat työt, tavaroiden kantaminen, työmaan siistiminen, purku ym) ja vain vaativiin työtehtäviin otan ammattilaisen, jota itse avustan niin, että työ käy nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on innokas rakentaja ja yleensä ihan kelvollinen on tuloskin. Mutta pistäpäs hänet vaikka Ikean laatikkoa kasaamaan, niin ei pienjintäkään elettä, että katsoisi kokoamisohjeet, joissa ko firmalla on helvetin pitkät ohjeet ja ne pitää tehdä juuri oikeassa järjestyksessä.
Kaikki osat vain lattialle ja sitten sitten siitä miettimään ja noitumaan, että miten nämä nyt kasataan.
Silloin menen aina pelastamaan tilanteen ja aloitan kokoamisohjeista lukemisen.
Ettei miehesi ole vain insinööri? Insinöörin kultainen ohje nimittäin kuuluu: "Jos laite ei toimi, niin lue viime hädässä käyttöohje."
Mutta sen verran olen erilaisia isojakin huonekaluja (mm. Ikea ja Lundia) koonnut, että useimmissa joko puuttuu osia tai ohjeessa on virheitä. Moneen on saanut rakennella vielä lisäjäykisteitä tai vaihtaa alle isommat pyörät.
Vierailija kirjoitti:
Teen kaikkea rempaa, piharemontteja olen tehnyt tässä korona ajan aikana pimeesti. Aina löytyy joku vanha pariskunta joka ei jaksa pihaa hoitaa niin soittavat minulle koska maakunnassa sana leviää naapurien kesken joten sen takia minulla riittää töitä. 2022 vuonna sain 200 euroa kun hävitin muurahaispesän yhden naisen pihalta. Se oli kamalaa hommaa koska muurahaisia oli miljoona ja piti suojautua hyvin. Lapiolla muurahaispesä säkkeihin ja ne kannettiin syvälle metsään. Muurahaisten munat tuhosin joten ne ei palaa pihalle enää. Olen sille naiselle tehnyt 5-6 kesänä töitä, kaatanut puita, maalannut autotallin, valannut autotallin lattian sille, tehnyt salaojaa, kaivanut satoja kasveja ja tehnyt sille uutta kasvimaata. Olen tehnyt uutta lattiaa ja kattoa ihmisten taloihin ja olen maalannut paljon taloja. Jos joku maksaa niin minä teen oli työ suuri tai pieni.
Erinomaista! Juuri tätä tarvitaan! Ei ole kyse siitä että joka hommaan pitää olla palkkaamassa ns. alan asiantuntijat. Tässä tapauksessa nainen ei itse saanut muurahaisia pois, mutta tekevä mies löytyi. Maalata voi, valata voi, voi kaivaa ojia ja kasveja yms.just muurahaispesä pois. Tällaisiin ei löydy enää tekijöitä kun puhelin on niin tärkeä. Ihmiset maksavat ja joutuvat maksamaan isoja summia kun ei itse kykene tällaisiin tehtäviin. Ei kaikki ole tunari -teeseitsemiehiä. Osa vaan osaa ja on silmää tehdä asioita oikein.
Ei sytytä mies, jos ei osaa itse tehdä mitään vaan kaikki pitäisi muilla teetättää.
Fyysisen työnteko näkyy suoraan miehen käsistä. Ja ne jos mitkä on seksikkäät!
On siitä todella paljon hyötyä että osaa itse tehdä remonttia ja kaikenlaista tarvittavaa.
Minä tutustuin mieheen, joka osaa tehdä itse todella vaikka mitä. Hän osaa rakentaa esim. puusta, remontoida ja korjata kaikkea. Oikeastaan kaikkea. Tämä herättää itsessäni erittäin paljon kiinnostusta ja himoa miestä kohtaan. Ei todellakaan ole kädetön nykymies nyhverö, vaan kunnon vanhanajan mies, joka osaa ja hallitsee työkalut. Ja mies on kuitenkin nuori, ei mikään ikäloppu. Tällaiset tekevät miehet kunniaan!!
Ajattelen, ettei tällainen mies ole kokenut paljon isä-poika-aikaa. Isällä on ehkä ollut liian kiire vieraiden naisten kanssa.
No, asutaan vuokralla joten miten lapsi oppisi remontteja tekemään.
Mitä mieltä olen ap:stä, jonka miehuus on ilmeisesti siitä kiinni, että vaihtaa renkaat ja kolaa vähän lunta, jos sattuu huvittamaan.
Sitä mieltä, että nolo ja myrkyllinen jätkä. Täyspaska. Oppimiskyvytön. Pelkuri. Laiska. Mukavuudenhaluinen, heikko itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
No, asutaan vuokralla joten miten lapsi oppisi remontteja tekemään.
Jos kyllästyy vuokra-asunnon pintoihin niin pitää muuttaa toiseen vuokra-asuntoon.
Itse tykkään vaatteista enemmän kuin sisustamisesta.
Mitäpä tuosta. Mun mieheni ei ole kovinkaan käytännöllinen, mutta eipähän tuo haittaa. Itse olen aika kätevä ja hoidan pienet remppahommat, autot huoltuu liikkeessä ja renkaat osataan vaihtaa molemmat.
En juuri ajattele miehiä vaan s-marketin ihania kassaneitejä. Olenkohan heidän päiväunelmissaan.