Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?
Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.
Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.
Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.
Kommentit (239)
Moni eukkokaan ei osaa mitään perinteisiä naistentöitä, kyse on siis uusavuttomuudesta yleisesti.
Minusta on miehekästä, kun miehellä pysyy kädessä muutkin kun pleikkarin ohjain. Mieheni osaa korjata autot, rakentaa ja korjata taloja ja tehdä remonttia, mutta samalla tavalla hoituu mukisematta kotityöt, ruuanlaitot sekä siivoukset ja osaa huolehtia lapsista. Hänellä on myös omia harrastuksia sekä kavereita, eikä ole mikään äidin pikku apulainen tai tossukka, vaan oman tahdon omaava suoraselkäinen ja rehti Mies!😍 Makuja on monia, mutta minun miestäni on kyllä useat ystäväni jaksaneet kehua ..enkä ihmettele miksi.
Kerrostaloissa ei tietenkään tarvitse juurikaan mitään kädentaitoja, mutta on se vaan kätevää kun omakotitalossa mies osaa korjata ja tehdä kaikenlaista. Joka pikku hommaan eikä isompaankaan tarvitse kutsua ketään sitä tekemään vaan miehellä on taito omissa käsissä tehdä ja ratkaista asiat itse. Moni kerrostalo eläjä ei tätä tietenkään tarvitse, mutta onhan se nyt kätevää kun ei tarvitse juuri mihinkään asiaan hommata ns. ammattimiestä tekemään perusjuttuja
Tehdään miehen kanssa yhdessä miesten ja naisten töitä. Jos ei osata, opetellaan, jos tarvitaan ammattilaista, maksetaan.
Mun miesystävä ei osaa mitään tuollaista. En ymmärrä miksi edes pitäisi osata.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa ei tietenkään tarvitse juurikaan mitään kädentaitoja, mutta on se vaan kätevää kun omakotitalossa mies osaa korjata ja tehdä kaikenlaista. Joka pikku hommaan eikä isompaankaan tarvitse kutsua ketään sitä tekemään vaan miehellä on taito omissa käsissä tehdä ja ratkaista asiat itse. Moni kerrostalo eläjä ei tätä tietenkään tarvitse, mutta onhan se nyt kätevää kun ei tarvitse juuri mihinkään asiaan hommata ns. ammattimiestä tekemään perusjuttuja
Minusta taas on naisena kätevää, kun osaan hoitaa nuo asiat itse, kuten moni omakotitalossa asuva osaa, sukupuolesta riippumatta. En tarvitse mieheltäni sen suurempaa remontointitaitoa tai osaamista perushuoltoihin, vaan me molemmat osaamme ja pystymme ne hoitamaan kyllä. Jos kumpikaan ei osaa tai jaksa jotain tehdä, tilataan ammattilainen hoitamaan.
Kyllä noita itseään kätevinä pitäviä tunareita on ihan tarpeeksi. Markan suutari ja tonnin vahinko yleensä.
No, meillä toimii pää sitäkin paremmin. Tekijöitä voi palkata.
Ei haittaa mitään, vaikka mies ei osaisi mitään, jos se muuten on kiva, luotettava ja rakastava. Minä osaan itse tehdä remontit ja kaikenlaista muutakin. Tarvitsen toisen ihmisen kumppaniksi, en remontoimaan.
Aika kova jätkä, jos tekee kaikki nuo hommat jaloillaan!
Vierailija kirjoitti:
No ensiksi tulee mieleen, että miehellä etäinen suhde isäänsä; isä ei ole halunnut tehdä pojan kanssa aloituksessa mainittuja asioita tämän ollessa lapsi. Etäisestä isäsuhteesta taas seuraa monia asioita.
Tai elänyt yh-äidin kanssa, jonka mielestä kaiken voi ostaa valmiina, rikki menneet tavarat korvataan aina uusilla ja kaikki työt pitää teettää ammattilaisella, koska muuten voi tulla sormeen pipi tai rikotaan jotain sääntöä. Lapsesta kasvattuu kyllä täysin kädetön, jos hänellä ei itsellä ole kova polte tehdä korjauksia jne.
Kaikki isätkään eivät toki tee mitään kädentöitä ja toisaalta myös äideissä on tosi käteviä näprääjiä ja toiminnallisia henkilöitä, joiden päätavoite ei ole pitää "kynnet laitettuna"
Kohta alkaa taas puhelin soida kun aikuiset ihmiset tarvitsevat huoltomiehet heidän omaan kotiinsa laittamaan esim. uudet listat tai verhotangot. No minä ne sitten heidän kotonaan laitan sanaan aikaan kun talonväki katsoo vierestä ymmärtämättä mitään aiheesta. Minusta se on ihmeellistä ettei aikuinen ihminen osaa tehdä kerrassaan mitään esim. käyttää perus työkaluja.
On kyllä kätevä kun on itsellä käsistään kätevä mies. Koskaan ei tarvita ulkopuolista apua pikku juttuihin. Esim. minulla ollut erittäin laadukas toki nyt vanha mutta edelleen hyvätoiminen hiustenkuivaaja. Siitä meni iän myötä piuha rikki. Mies nappasi itse uuden piuhan joka maksoi Motonetista 0,50€, kun uusi maksaisi useita kymppejä. Tämä esimerkki tapahtui jo vuosia sitten ja fööni toimii edelleen moitteettomasti.
Minua ärsyttäisi, sekä tulisi kalliiksi, jos ihan kaikki omakotitalon rempat pitäisi teettää jollain firmalla. Olen itsekin ihan taivava remontoimaan, mutta arastelen hiukan kaikenlaisten isojen sähkötyökalujen käyttöä.
Kerrostalossa kasvaneet eivät ole koskaan nähneet, miten remontteja tehdään. Mieheni osaa melkein mitä vaan, osaa rakentaa, tehdä sähkö ja putkityöt ja korjata autot, samanlainen on tullut pojasta. Olen itse kasvanut maalaistalossa ja isä oli myös taitava käsityöläinen ja minulla on hänen tekemiään tavaroita, joissa eniten ihmetyttää se, että kaikki on tehty yksinkertaisilla käsityökaluilla. Kaikkiin ei oppi tartu, veljeni ei osaa juuri mitään ja onkin osakeessa asuja.
Maalla asuvat osasivat tehdä melkein mitä vaan tai ainakin naapurista löytyi taitaja, yhteistyössä oli koko yhteisön menestys.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa kasvaneet eivät ole koskaan nähneet, miten remontteja tehdään. Mieheni osaa melkein mitä vaan, osaa rakentaa, tehdä sähkö ja putkityöt ja korjata autot, samanlainen on tullut pojasta. Olen itse kasvanut maalaistalossa ja isä oli myös taitava käsityöläinen ja minulla on hänen tekemiään tavaroita, joissa eniten ihmetyttää se, että kaikki on tehty yksinkertaisilla käsityökaluilla. Kaikkiin ei oppi tartu, veljeni ei osaa juuri mitään ja onkin osakeessa asuja.
Maalla asuvat osasivat tehdä melkein mitä vaan tai ainakin naapurista löytyi taitaja, yhteistyössä oli koko yhteisön menestys.
Mahtavaa! Arvostettavaa toimintaa nykymaailmassa!!
Sellainen mies on nolo kuka ei osaa tehdä mitään itse omilla käsillään. Pikkurempat ja rakennukset yms.
Olen pari taloa rakentanut ja remontoinut 20 taloa mutta en kelpaa naisille. Joskus remontoin sellaisen yli 100 vuotiaan talon joka paloi tulipalossa. Sain sen homman ja remontoin sitä yhden palomies kirvesmiehen kanssa kahdestaan. Siihen meni 8 kuukautta.
Varmaan samaa kuin se, jos nainen ei osaa irronutta nappia ommella.