Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet hyvin perinteisistä rooleista avioliitossa?

Vierailija
25.08.2024 |

Mies elättää perheen, vaimo on kotona lasten kanssa tai kotirouvana eikä käy kodin ulkopuolella töissä. Äiti hoitaa kotityöt ja lapset ja mies hoitaa raskaammat miesten työt. Kumpikin osaa tarvittaessa tehdä myös toiselle kuuluvia töitä.

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tulisi painostaa tekemään 80% kotitöistä. ~Mies26

Ja suomiakat yläpeukuttaa. Mitä tapahtui tasa-arvolle?

Me akat ei ehditä kun ollaan palkkatöissä.

Sinä joutilas paska ehdit oikein hyvin, kun nostat läskipersusi sohvalta. Hopi hopi

Olen palkanlaskija. Teidän läskiperseiden tulee tehdä 50% kotitöistä. Miehen ei ikinä tarvitse tehdä enempää kuin naisten. Tasa-arvo. Piste.

Vierailija
122/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopisi itselle hyvin. Mieluummin teen ruokaa, kuin leikkaan nurmikkoa tai hakkaan halkoja tms.

Elät rahattomana toisen kukkarolla ja eron tullessa jäät ihmettekemään, mihin sun elämä ja elintaso meni ja miten ihmeessä saisit taulun seinälle.

Avioehto ja elatussopimus, jos nainen luopuu urastaan miehen vuoksi. Siis avioehto, missä määritetään että mies elättää naisen. Jos mies ei suostu tähän, miehelle ei tule antaa pääsyä lapsiin vaan siemenet haetaan siemenpankista

Kaikille ei parisuhde ole sotatanner.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nainen tekee tässä sinun mallissasi sitten kun lapset on jo eskarissa ja koulussa? Ei siellä kotona riitä hommia koko päiväksi enää siinä vaiheessa

Olen tuo aiemmin vastannut kotirouva, jolla kouluikäinen lapsi. Kyllä täällä tilavassa asunnossa tekemistä riittää. On ihanaa, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen tai vapaapäivänä siivota vaan voin aamulla miettiä, että sulatanko pakastimen (en elokuussa sentään), pesenkö kylpyhuoneen ja saunan vai vienkö matot pesulaan. Ikinä ei tarvitse viikonloppuina tehdä muuta kuin ruokaa ja ehkä pyykkiä pyöräyttää.

Minä hoidan myös kaikki lapsen asiat. Niitä riittää kouluikäiselläkin. On vaikka mitä keskustelua, vanhempainiltoja, Kodin ja koulun päivää, lauantaikoulupäivä (perheet osallistuu), leirikoulua varten pitää järjestää rahankeruuta. Kaikki lääkärikäynnit hoidan minä. Hommaa

Sinulla on rikas mies. Tuo ei onnistu millään bussikuskin palkalla.

Vierailija
124/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tässä keskustelussa ovat suomalaisten miesten tietämättömyys siitä, että suurimmassa osassa maailmaa, se on se mies joka elättää vaimon ja perheen, mutta myös maksaa ihan kaiken, maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa vaan terveydenhoito- ja lasten opiskelut ja usein vaimon vanhempien elatuskin on maksettava miehen omasta pussista, siis miehen pussista. 

Suomalainen mies ajattelee, että on kiva kun vaimo tekee ruoan ja siivoaa, unohtaen, että vaimolle tuossa ns perinteisessä mallissa kuuluu myös koko miehen omaisuus, ei vain miehen ansaitsemat tulot, jotka usein se vaimo ottaa haltuun antaen miehelle haluamansa käyttörahan. 

Vierailija
125/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joutilas paska ehdit oikein hyvin, kun nostat läskipersusi sohvalta. Hopi hopi

Olen palkanlaskija. Teidän läskiperseiden tulee tehdä 50% kotitöistä. Miehen ei ikinä tarvitse tehdä enempää kuin naisten. Tasa-arvo. Piste.

Ei. Mies tekee enemmän kotitöitä. Mieluiten 70%, niin meille naisille jää aikaa harrastuksille. Sorry. :-)

Vierailija
126/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa yhtään, jos nainen ei suostu tekemään kotitöitä. :] ~Mies26

Eli haluat alistua kotiorjaksi? Kertoo paljon, että kommenttisi on saanut yläpeukkuja naisilta...

Tällä hetkellä ihan kokonaiset kolme yläpeukkua. Hui kauhea.

Miksi on kauheaa, jos nainen haluaa palata töistä puhtaaseen kotiin, jossa on lämmin ateria valmiina odottamassa. Onkohan kotiorjakommentoijalla hiekkaa kilotolkulla esinahan alla, kun jonkun muun valinnat noin ärsyttää.

Vierailija
127/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mies tekee enemmän kotitöitä. Mieluiten 70%, niin meille naisille jää aikaa harrastuksille. Sorry. :-)

Miesvihaaja. Alistaja.

Vierailija
128/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nainen tekee tässä sinun mallissasi sitten kun lapset on jo eskarissa ja koulussa? Ei siellä kotona riitä hommia koko päiväksi enää siinä vaiheessa

Olen tuo aiemmin vastannut kotirouva, jolla kouluikäinen lapsi. Kyllä täällä tilavassa asunnossa tekemistä riittää. On ihanaa, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen tai vapaapäivänä siivota vaan voin aamulla miettiä, että sulatanko pakastimen (en elokuussa sentään), pesenkö kylpyhuoneen ja saunan vai vienkö matot pesulaan. Ikinä ei tarvitse viikonloppuina tehdä muuta kuin ruokaa ja ehkä pyykkiä pyöräyttää.

Minä hoidan myös kaikki lapsen asiat. Niitä riittää kouluikäiselläkin. On vaikka mitä keskustelua, vanhempainiltoja, Kodin ja koulun päivää, lauantaikoulupäivä (perheet osallistuu), leirikoulua varten pitää järjestää rahanker

Jos jostain syystä miehen tulotaso romahtaa pohjamutiin?

Vierailija
129/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset miehet olemme paskaa. :] ~Mies26

Vierailija
130/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin jo kun mentiin yhteen että vaimo on kotona ja minä töissä. Säästyy ihon hitosti hermoja ja rahaa kun toinen voi panostaa kotiin 100% ja toinen töihin 100%. 

Jos se on jollekkin feministille hiekkaa pilluun, niin se on vaan plussaa minulle mielihyvän muodossa. 

Kaikki ollaan täällä vaan kerran ja jos haluaa elämänsä viettää jollakin tavalla niin siinä on turha jonkun ideologisen sinitukkahirviön muiden valinnoista mussuttaa.

Muistahan huomenna herätä ajoissa 8h/viikko kuntouttavaan työtoimintaasi.

Muistan huomenna herätä kahvin tuoksuun kum vaimo on tehnyt aamiaista ja keittänyt kahvit. Sitten luen vähän uutisia ja pussaan vaimoa kun lähen töihin. 

Kun tulen kotiin, niin on päivällinen valmis ja iloiset lapset ottamassa vastaan isukkia. 

Mites sulla? Masennuslääkettä ja itsetuhosia ajatuksia? Kenties pari miesvihaviestiä palstalle ja einesruokaa?

Vierailija
131/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset! Hakekaa mies ulkomailta. Me suomalaiset miehet emme ole tarpeeksi hyviä teille. ~Mies26

Vierailija
132/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tapauksen jossa kuvio on tämä, että nainen on kotona ja mies töissä. Niitten perusteella en kyllä tuota mallia hirveästi kehuisi, riitaa rahasta ja yhdessä vietetystä ajasta koko ajan, ei oikein ymmärrystä toisen osapuolen kokemuksesta ja työpanoksesta, väheksyntää toisen työpanosta kohtaan ja kumpikin kokee tekevänsä enemmän yhteiseksi hyväksi. Ei toki kaikilla työssäkäyvillä pareillakaan mitään onnea ja auvoa ole, mutta keskimäärin toisiaan arvostaa eniten ne, jotka tekee suht samantasoista työtä ja molemmat tekee myös kotihommia suht tasapuolisesti.

Vierailija
133/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon kun tuo kommentti on saanut ylänuolia naisilta.

Vierailija
134/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin jo kun mentiin yhteen että vaimo on kotona ja minä töissä. Säästyy ihon hitosti hermoja ja rahaa kun toinen voi panostaa kotiin 100% ja toinen töihin 100%. 

Jos se on jollekkin feministille hiekkaa pilluun, niin se on vaan plussaa minulle mielihyvän muodossa. 

Kaikki ollaan täällä vaan kerran ja jos haluaa elämänsä viettää jollakin tavalla niin siinä on turha jonkun ideologisen sinitukkahirviön muiden valinnoista mussuttaa.

Muistahan huomenna herätä ajoissa 8h/viikko kuntouttavaan työtoimintaasi.

Muistan huomenna herätä kahvin tuoksuun kum vaimo on tehnyt aamiaista ja keittänyt kahvit. Sitten luen vähän uutisia ja pussaan vaimoa kun lähen töihin. 

Kun tulen kotiin, niin on päivällinen valmis ja iloiset lapset ottamassa vastaan isukkia. 

Tämä sinun kuvaus lapsiperhearjesta on hillitöntä luettavaa :D

Vierailija
135/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset miehet olemme paskaa. :] ~Mies26

Naiset yläpeukuttaa tällaisia kommentteja. Kertoo paljon naisista.

Vierailija
136/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti sinkku vela. Mutta jos haluaisin olla parisuhteessa, niin en tekisi 70% kotitöistä. En ikinä. Tekisin 50% ja nainen tekisi 50%.

Vaadinko muka liikaa? M25

Vierailija
137/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopisi itselle hyvin. Mieluummin teen ruokaa, kuin leikkaan nurmikkoa tai hakkaan halkoja tms.

Elät rahattomana toisen kukkarolla ja eron tullessa jäät ihmettekemään, mihin sun elämä ja elintaso meni ja miten ihmeessä saisit taulun seinälle.

Tällaisista suhteista ei tule ero, ellei nainen halua.

Tai jos mies löytää työpaikalta jonkun kivan  naisen, joka on jännempi kuin se kotona hengaava vaimo. 

Vierailija
138/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon kun tuo kommentti on saanut ylänuolia naisilta.

Minun täytyy saada rentoutua raskaan työpäivän jälkeen. Miehelleni taas kotityöt ovat mukavaa työstä palauttavaa puuhastelua, joten ilolla jätän valtaosan kotitöistä hänelle.

Vierailija
139/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaaehtoisesti sinkku vela. Mutta jos haluaisin olla parisuhteessa, niin en tekisi 70% kotitöistä. En ikinä. Tekisin 50% ja nainen tekisi 50%.

Vaadinko muka liikaa? M25

Vaadit! Me miehet olemme paskaa. Meidän täytyy tehdä enemmän kotitöitä kuin naisen. Ja meidän täytyy antaa naisille rahaa. ~Mies26

Vierailija
140/189 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö vaimon myös olla kotona ollessa meikattu ja kauniit vaatteet päällä, vai onko miehille ihan ok jos naisella on huppari, lökärit ja hiukset harjaamatta? Mitä turhaan laittautumaan jos on vain kotona