Mitä mieltä olet hyvin perinteisistä rooleista avioliitossa?
Mies elättää perheen, vaimo on kotona lasten kanssa tai kotirouvana eikä käy kodin ulkopuolella töissä. Äiti hoitaa kotityöt ja lapset ja mies hoitaa raskaammat miesten työt. Kumpikin osaa tarvittaessa tehdä myös toiselle kuuluvia töitä.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies26 on suomiakka, joka larppaa miestä.
Kaikki miehet eivät ole kuin sinä, onneksi on vielä kunnon miehiä kuten Mies26.
Mies26 on sama kuin M28. Se vain vittuilee teille naisille olevan teidän puolella.
Busted! :D Noh, sainpahan todistettua ylänuolilla, että suomiakat ei halua tasa-arvoa, ja sain jopa ylänuolia, kun sanoin meidän suomalaisten miesten olevan paskaa. :D ~Mies
Ovela superaivojen toteuttama ylivertaisen älykäs salaoperaatio. Suosittelen hakeutumaan Venäjälle "supon salaoperaatioon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies26 on sama kuin M28. Se vain vittuilee teille naisille olevan teidän puolella.
Busted! :D Noh, sainpahan todistettua ylänuolilla, että suomiakat ei halua tasa-arvoa, ja sain jopa ylänuolia, kun sanoin meidän suomalaisten miesten olevan paskaa. :D ~Mies
Kranssitukkaisella miesasiamiehellä meni pahasti tunteisiin :D Täriset siellä holtittomasti kuumat nöyryytyksen kyynelet virttyneelle t-paidallesi valuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nainen tekee tässä sinun mallissasi sitten kun lapset on jo eskarissa ja koulussa? Ei siellä kotona riitä hommia koko päiväksi enää siinä vaiheessa
Olen tuo aiemmin vastannut kotirouva, jolla kouluikäinen lapsi. Kyllä täällä tilavassa asunnossa tekemistä riittää. On ihanaa, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen tai vapaapäivänä siivota vaan voin aamulla miettiä, että sulatanko pakastimen (en elokuussa sentään), pesenkö kylpyhuoneen ja saunan vai vienkö matot pesulaan. Ikinä ei tarvitse viikonloppuina tehdä muuta kuin ruokaa ja ehkä pyykkiä pyöräyttää.
Minä hoidan myös kaikki lapsen asiat. Niitä riittää kouluikäiselläkin. On vaikka mitä keskustelua, vanhempainiltoja, Kodin ja koulun päivää, lauantaikoulupäivä (perheet osallistuu), leirikoulua varten pitää järjestää rahanker
Raivaussiivooja. Muuttomies lääväasunnoista. Narkkikämpistä.
Jos se nstyö onkin yhteiskuntapalvelua eli soviteltua rikoksensovitusta tehdyistä rikkeistä.
Ei sillä elä.
Kulissisuhde. Asumismuoto. Hyvä.
Minusta yhdenkään miehen ei pitäisi tehdä alle 70% kotitöistä. Me olemme vuosisatoja alistaneet ja hakanneet naisia, joten nyt meidän täytyy alistua. :] ~Mies26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan normaaliasenne Etelä-Euroopassa, Itä-Euroopassa ja itse asiassa ihan Keski-Euroopassakin. Siellä Sveitsissä ja Itävallassakin on aivan tavallista, että äiti on kotiäiti. Se ei herätä kulmien nostatusta sitten piiruakaan.
Tää on ihan kulttuurinen juttu, Suomessa tähän ei ole enää ns. julkista hyväksyntää, mitä ihmettelen, sillä muualla Euroopassa se ns. hyväksytään.
Suomessa on ehkä totuttu ajattelemaan isänmaallisesti. Kun nainen käy töissä, hän maksaa verot. Työnteollaan hän ikään kuin edistää yhteiskunnan hyvinvointia.
Niillä maksetuilla verorahoilla saa alennuksen päivähoitomaksuista.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi feministit ei hyväksy trad wife kuvioita on se että ei ole tarkoituskaan olla yhdessä loppu elämää. Parisuhde perustuu luottamukseen siitä että ollaan yhdessä.
Minä miehenä en lähtisi lapsia tekemään lainkaan jos toinen osapuoli suhteesta ei jäisi kotiin kasvattamaan niitä. Voisin hyvin olla itsekkin se osapuoli.
Jaa, kyllä minä ainakin ihan loppuelämän tarkoituksella menen naimisiin. Tradwifeilu ei vain oikein onnistu, koska minulla ja miehellä on molemmilla urat. Mitä ehdottaisit? (Vanhempien vapaat jaamme toki puoliksi.)
Me suomalaiset miehet olemme paskaa. Paskaa. Paskaa. Naiset ovat onnellisempia sinkkuina. Me suomalaiset miehet olemme syrjäytyneitä inceleitä. Me katsomme animea ja unelmoimme Japanissa matkustelua, mutta eihän meillä ole rahaa. :D ~Mies26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kranssitukkaisella miesasiamiehellä meni pahasti tunteisiin :D Täriset siellä holtittomasti kuumat nöyryytyksen kyynelet virttyneelle t-paidallesi valuen.
Pitkä hörppy kaljapullosta ja lohtumakkaraa jääkaappikylmänä päälle, niin olo tasoittuu ja sitten on taas tarmoa katsoa sensuroimatonta hentaita ja röhnöttää loppupäivä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä hörppy kaljapullosta ja lohtumakkaraa jääkaappikylmänä päälle, niin olo tasoittuu ja sitten on taas tarmoa katsoa sensuroimatonta hentaita ja röhnöttää loppupäivä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi feministit ei hyväksy trad wife kuvioita on se että ei ole tarkoituskaan olla yhdessä loppu elämää. Parisuhde perustuu luottamukseen siitä että ollaan yhdessä.
Minä miehenä en lähtisi lapsia tekemään lainkaan jos toinen osapuoli suhteesta ei jäisi kotiin kasvattamaan niitä. Voisin hyvin olla itsekkin se osapuoli.
Se parisuhde perustuu muillekkin asioille, kuten sille, ettei se mies petä tai käytä fyysistä, henkistä tai taloudellista väkivaltaa naiseen. Harmi vaan, että ne "kunnollisenkin" oloiset miehet saattavat päätyä pettämään tai käyttmään jonkinmuotoista väkivaltaa. Kun ei ole kristallipalloa mistä näkee, että pettääkö se Kimmo 20v päästä prostitoidun kanssa vai ei. Siksi ei koskaan pitäisi laittaa omaa elämäänsä sellaiseen asemaan, että toinen voi tuhota koko elämäsi ja taloutesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni mies halua tuollaista mallia nykypäivänä.
Tämä. Useimmat miehet haluaa nykyään maksaa 50/50. Ne jotka ovat valmiita maksamaan enemmän, on yleensä näitä laatikkoleuka-lentäjä-kirurgeja.
En allekirjoita sitä että tuo on perinteikästä, varsinkaan Suomessa. Kyllä täällä on kumpikin tehnyt töitä leivän eteen.
Painajaismainen elämä. Vangittuna kotiin paskatykkien kanssa eikä mitään omaa elämää. Sehän on perussuomalaisten unelma, nyrkki silmässä hellan edessä. Täyshoito miehelle, naiselle vankila
Vierailija kirjoitti:
Me suomalaiset miehet olemme paskaa. Paskaa. Paskaa. Naiset ovat onnellisempia sinkkuina. Me suomalaiset miehet olemme syrjäytyneitä inceleitä. Me katsomme animea ja unelmoimme Japanissa matkustelua, mutta eihän meillä ole rahaa. :D ~Mies26
Sun pitäisi ihan oikeasti jutella jollekin lääkärille. Kai teillä palkanlaskijoillakin on työterveys.
Katsoin dokumentin merirosvoista. Yksi suurimmista päälliköistä 1500 luvulla oli nainen. Hänen uransa oli menestyksekäs ja hänen nimensä jäi historiankirjoihin. Kun hän meni naimisiin ja sai lapsia hän jäi muutamaksi vuodeksi kotiin, mutta jatkoi uraansa tämän jälkeen menestyksekkäästi. Hänen miehensä kuoli ja hän meni uudestaan naimisiin. Tämä liitto oli vain taloudellinen siirto ja lopulta mies sai kenkää ja nainen otti erossa miehen linnan itselleen. Erosta ilmoittamiseen riitti kun siirsi miehen kengät ulko-oven ulkopuolelle.
Hyi hellvetti, pyydellä mieheltä rahaa ja olla riippuvainen, ei ikinä. Mun elämän, mun rahat, elämä ei lopu parisuhteen loppumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen avioliitto: kumpikin raataa: nainen hakee veden joesta/järvestä, mies raataa pellolla, metsässä, kunnostustöissä, nainen navetassa, kotona ja erityisesti pyykinpesussa. Ruoka on naisen vastuulla: Aamulla puuroa ja kuivaa leipää, kounaslla kuivaa leipää, naurishaudikkaita ja, jos on varakas niin palanen suolasilakkaa, illalla puuroa. Eliniän odote noin 40-45v, jos on selvinnyt 6-vuotiaaksi. Puolet lapsista kuolee ennen kuin täytyävöt 5v.
Juu, ei kiinnosta perinteinen avioliitto.
Nopeasti muuttuvassa maailmassa onkin hyvä kysymys, mikä on se oikea aikakausi tai mitä perinteisiä asioita konservatiiviset ihmiset valikoivat säilyttämisen arvoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös yleensä yhteiskunta halveksu kotiäitejä ja pidä heitä arvottomina? Naisella kuulemma pitää aina olla oma ura, ja töihin pitää mennä viimeistään kun lapset kouluikäisiä. Ap
Yhteiskunta on me... Minä en ainakaan halveksu, sinäkö siis itse halveksut? Voisit koittaa miettiä, et miksi.
Kun on sekä isäntä että emäntä omassa taloudessaan niin ei tässä mitään roolijakoa ole.
Mutta jos nyt leikitään että parisuhteessa olisin, niin takuulla ei olisi miesten ja naisten töitä.
En halua lapsia joten niitä en suostuisi synnyttämään joten hoidostakaan ei tarvitsisi tapella.
En tykkää ruoanlaitosta joten kyllä se mies"parka" joutuisi itselleen kokkailemaan jos jotain muuta kuin hyvin yksinkertaisita kasvisruokaa haluaisi.
Huushollin siisteys olisi molempien asia ja vastuulla. En siivoasi kenenkään sotkuja enkä poimisi p-skaisia kalsareita lattioilta. Omani siivoan ja siivoaisin.
Ostosten teko olisi kinkkisempää. Olen tarkka mitä ostan, siinä mielessä että tuoretuotteiden on oltava tuoreita, ei mitään eilispäivän tai viime viikon tarjouksia. Maksan ostoksistani, siksipä vaadin rahalleni vastikkeen.
Ruohonleikkuuta ja puutarhanhoitoa tai pientä auton remonttia jota osaan tehdä koska isän kanssa olen sitä aikanaan aika paljon harrastanut, voisin varsin hyvin suorittaa.
Ja totta kai omat autot molemmilla eikä mitään "vaimon autoa" minulle.
Myös puolisoiden vapaus ja velvollisuudet olisi oltava samat. Sama vapaus molemmilla, ei mitään kompromisseja. Jos haluaisin mennä, se olisi sallittua ilman mutinoita jos mies sitä samaa vaatisi.
Mutta yksin on varsin hyvä olla, oma vapaus ja oma vastuu. Enkä usko että sellaista miestä olisi joka minunlaiseni hyväksyisi jos vaikka mieleni muuttaisin jostain syystä.