Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
81/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa tÀÀ keskustelu yhtÀ aktiivinen ku viimevuoden:(

ÄlĂ€ huoli, eiköhĂ€n keskustelu vilkastu kun tuloksia alkaa tippumaan :)

Vierailija
82/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vipunen nÀyttÀÀ, ettÀ jo 30 onnekasta olis valittu syksyn yhteishaussa, ettÀ eiköhÀn niitÀ tuloksia ala pian tulemaan muillekin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

amk valintakokeet ainakin osassa kouluissa vasta lokakuun lopussa, toki onhan nÀmÀ todistusvalinnat. Ei- ensikertalaisena valintakoetta odottava :)

Vierailija
84/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laitatko linkin? En sitÀ nyt löydÀ

Vierailija
85/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipunen nÀyttÀÀ, ettÀ jo 30 onnekasta olis valittu syksyn yhteishaussa, ettÀ eiköhÀn niitÀ tuloksia ala pian tulemaan muillekin.

Siis tÀmÀ. Laitatko linkin?

Vierailija
86/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paikan vastaanottaneita (koulun alkamisvuosi 2025) ei ainakaan nÀy AMK:n eikÀ yliopiston puolella vielÀ Vipusessa.

Vierailija
87/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀvin Oma Opintopolussa katsomassa ihan mielenkiinnosta, kun Vipusen mukaanTurkuunkin jotain valintoja jo tullut. Ja kas, siellÀ nÀkyi, ettÀ todistusvalinnan varasijani on 8. YAMK opintoihin siis hain.

Hakukohteeseeni pÀÀsee kymmenen todistusvalinnalla ja tiedostan kyllÀ, ettei mitÀÀn saumaa siihen, ettÀ yhdeksÀn henkilöÀ edeltÀni ei ottaisikaan paikkaa vastaan. Mutta tosi hyvÀ fiilis silti tuosta sijoituksestani jÀi. Marraskuun loppua siis odotellessa...

Vierailija
88/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Linkki Vipusen jatkuvasti pĂ€ivittyvÀÀn raporttiin: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H

Ja toden totta, siellĂ€hĂ€n on jo tuloksia nĂ€kyvissĂ€! HAMK, Turun AMK, Vaasan AMK ja Karelian osalta prosessi ainakin kĂ€ynnistynyt. 

Vierailija
89/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hei! TiedÀttekö menevÀtkö ei-ensikertalaiset suoraan valintakokeeseen eli ovatko mukana todistusvalinnassa? Pohdin kun joku kirjoitti ettÀ "ei ensikertalaisena valintakoetta odottava".

Vierailija
90/1187 |
08.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun mielestĂ€ menee valintakokeeseen, koska todistusvalinta menee ensikertalaisuuden kanssa kĂ€si kĂ€dessĂ€? Ainakin nĂ€in oon ite ajatellut, koska aikanaan pÀÀsin todostusvalinnalla ja oon ajatellut et meni hukkaan hyvĂ€ todistus ku ensikertalaisuus meni opiskelupaikkaan, mikĂ€ osottautu pettymykseksi :D Opintopolussa tais olla siellĂ€ Q&A osiossa tĂ€stĂ€, mutta en kyllĂ€ muista varmaksi. 

Vierailija
91/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ensikertalaiset ovat mukana todistusvalinnassa. Vaikeampi pÀÀstÀ toki

Vierailija
92/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tÀmÀ. Laitatko linkin?

Jotain YAMK-tutkintoja. Vipunen.fi - koulutuksen yhteiset - haku ja valinta ja sitte oikealta paikan vastaanottaneet ja hakeneet (pÀivittyÀvÀ raportti).

Vierailija
93/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestĂ€ menee valintakokeeseen, koska todistusvalinta menee ensikertalaisuuden kanssa kĂ€si kĂ€dessĂ€? Ainakin nĂ€in oon ite ajatellut, koska aikanaan pÀÀsin todostusvalinnalla ja oon ajatellut et meni hukkaan hyvĂ€ todistus ku ensikertalaisuus meni opiskelupaikkaan, mikĂ€ osottautu pettymykseksi :D Opintopolussa tais olla siellĂ€ Q&A osiossa tĂ€stĂ€, mutta en kyllĂ€ muista varmaksi. 

Kaikki jotka ovat saaneet todistuksen elokuun 2015 jÀlkeen (jos muistan nyt ulkoa kuukauden oikein, kevÀÀllÀ -15 valmistuneet eivÀt ole oikeutettuja hakemaan), saa hakea todistusvalinnassa. Ainoastaan vaan koulut sitten itse mÀÀrittelee prosentit, eli kuinka monta prosenttia paikoista varataan ensikertalaisille ja montako paikkaa on ei-ensikertalaisille. Itse kun olen hakenut esimerkiksi kÀtilön tutkinta-ohjelmaan, on ei-ensikertalaisille ollut jaossa tasan yksi paikka ammatillisen tutkintotodistuksen todistusvalinnassa. Viime syksynÀ jÀin ensimmÀiselle varasijalle, ja vaikka normaalisti eka varasija on moneen tutkintoon ns varma paikka, ei tÀssÀ tapauksessa ole. Koska suuri todennÀköisyys on, ettei se ainokainen amis todistuksella paikan saanut ihminen peru paikkaansa.

Riippuu siis paljon koulusta, koska jokainen koulu mÀÀrittÀÀ itse ne prosentit siihen, montako paikkaa jaossa missĂ€kin jonossa. 

Vierailija
94/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aiempina vuosina syksyn haussa tulokset on tulleet 1-2 viikkoa aiemmin, kuin mitĂ€ viimeistÀÀn pĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ on ollut. Maltoin mieleni, ja aloitin opintopolkuun kirjautumisen "vasta" 7.10, eli viikkoa ennen. VielĂ€ ei palkkejakaan nĂ€y, joten ilman kun ne tulee, niin oon skeptinen ettĂ€ tulokset sinne lĂ€vĂ€htĂ€isi itsestÀÀn. Muistelen ettĂ€ joka kerta palkit tullut pĂ€ivÀÀ-kahta ennen tuloksia. 

Vierailija
95/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka ovat saaneet todistuksen elokuun 2015 jÀlkeen (jos muistan nyt ulkoa kuukauden oikein, kevÀÀllÀ -15 valmistuneet eivÀt ole oikeutettuja hakemaan), saa hakea todistusvalinnassa. Ainoastaan vaan koulut sitten itse mÀÀrittelee prosentit, eli kuinka monta prosenttia paikoista varataan ensikertalaisille ja montako paikkaa on ei-ensikertalaisille. Itse kun olen hakenut esimerkiksi kÀtilön tutkinta-ohjelmaan, on ei-ensikertalaisille ollut jaossa tasan yksi paikka ammatillisen tutkintotodistuksen

Kiitos tarkennuksesta! Ei ole osunut omaan silmÀÀn sellaista tutkintoa, missÀ olis varattu ei-ensikertalaisille todistusvalintapaikkoja. Kiva kuulla, ettÀ todistuksesta voi hyötyÀ myöhemminkin.

Vierailija
96/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oma Opintopolku -palvelussa on kÀyttökatko maanantaina 14.10.2024 klo 7:00-10:00. KÀyttökatkon aikana Oma Opintopolun palvelut ovat poissa kÀytöstÀ. Pahoittelemme katkon aiheuttamaa haittaa.

^ lukee opintopolussa. Tarkoittaakohan tÀÀ sitÀ et tuloksia siirretÀÀn tuolloin opintopolkuun, eli vasta maanantain nÀkis?

Vierailija
97/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma Opintopolku -palvelussa on kÀyttökatko maanantaina 14.10.2024 klo 7:00-10:00. KÀyttökatkon aikana Oma Opintopolun palvelut ovat poissa kÀytöstÀ. Pahoittelemme katkon aiheuttamaa haittaa.

^ lukee opintopolussa. Tarkoittaakohan tÀÀ sitÀ et tuloksia siirretÀÀn tuolloin opintopolkuun, eli vasta maanantain nÀkis?

Ei tulokset mielestÀni ole ennen tulleet kÀyttökatkon aikana.

Vierailija
98/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Myös vanhemmalla kuin 2015 todistuksella saa kyllĂ€ hakea todistusvalinnassa. Vanhasta reaalista ei tokikaan saa pisteitĂ€ ollenkaan. 

Vierailija
99/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös vanhemmalla kuin 2015 todistuksella saa kyllĂ€ hakea todistusvalinnassa. Vanhasta reaalista ei tokikaan saa pisteitĂ€ ollenkaan. 

Todella! HyvĂ€ tarkennus. Yo-todistuksella nĂ€in voi olla, mutta nyt itse ajattelin vain ammattikoulun todistusta, kun itsellĂ€ni ei lukion papereita ole :) Alla lainaus opintopolun sivuilta UKK. 

"Minulla on ammatillinen perustutkinto olenko mukana todistusvalinnassa?

Olet mukana todistusvalinnassa, jos olet suorittanut ammatillisen perustutkintosi 1.8.2015 jÀlkeen. Huomaathan, ettei nÀyttötutkintona suoritettua tutkintoa ei huomioida todistusvalinnassa."

Eli kevÀÀllĂ€ 2015 tai sitĂ€ aiemmin ammatillisen perustutkinnon suorittaneet eivĂ€t niillĂ€ todistuksilla voi valitettavasti hakea todistusvalinnassa. 

Vierailija
100/1187 |
09.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NÀkyykö kellÀÀn palkkeja?