đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
KyllÀ vain. Hakuun lÀhdetÀÀn. Mulla takana liiketalouden polkuopintoja vuoden ajalta ja jatkan vielÀ niitÀ tÀmÀn syksyn, kun hiukan jÀi opintopisteet kevÀÀllÀ vajaaksi. Erillishaussa loppuvuodesta pitÀisi sisÀÀn toki pÀÀstÀ, mutta bongasin nykyistÀ kiinnostavamman tradenomilinjan toisesta amk:sta niin katsotaan josko sinne pÀÀsisi yhteishaussa sisÀÀn. NÀytti kyllÀ olevan aiempien vuosien datan pohjalta melko suosittu linja ja todistusvalinnoissa alimmat sisÀÀnpÀÀsypisteet melko korkeat, joten todennÀköisesti pÀÀsykokeisiin tÀytyy mennÀ.
Vuosi ennen kuin menetÀtte asumistuen ja joudutte heikommalle asumislisÀlle, miltÀ tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vuosi ennen kuin menetÀtte asumistuen ja joudutte heikommalle asumislisÀlle, miltÀ tuntuu?
En saa asumistukea muutenkaan. Ei haittaa vaikka asumistuki lakkautetaan kokonaan.
Vakituisen työn ohessa tÀssÀ on polkuopintoja koko ajan tehty. VÀlillÀ kokopÀivÀtyössÀ, vÀlillÀ osittaisella opintovapaalla. Aikuiskoulutustukea sain ensin, mutta pienensin menoja vaihtamalla edullisempaan ja pienempÀÀn asuntoon, kun tuli tietoon, ettÀ tuki lopetetaan. YmmÀrrÀn, ettÀ kaikille ei sellainen ratkaisu vÀlttÀmÀttÀ ole mahdollista, mutta kukin tekee sen mitÀ omassa tilanteessaan pystyy ja venyy niin paljon kuin hyvÀltÀ tuntuu.
Tradenomiksi. Ensisijaisesti turvallisuus ja riskienhallinta, mutta yritÀn myös muita erikoistumisvaihtoehtoja.
Maisterihaku Vaasaan kiinnostaa.
Haitteko kevÀÀn yhteishaussa, löytyykö syksyn hausta samoja tai vastaavia vaihtoehtoja? Itse huomasin yllÀtyksekseni ettÀ joitakin koulutuksia ei ollut kevÀÀn haussa, mutta nyt ne ovatkin auki. TsemppiÀ kaikille! :)
Hain itse viimeksi kevÀÀn 2023 yhteishaussa. Mut joo, joissain koulutuksissa voi vaihdella toimipiste/kaupunki, haettavan koulutuksen suuntautumisvaihtoehdot tai toteutusmuodot (pÀivÀ/monimuoto) eri hakukausina. Joskus koulujen omilla sivuilla voi olla ennakkoon ilmoitettu jo seuraavan yhteishaun haettavat vaihtoehdot. Eli jos ei vaikka nyt tÀnÀ syksynÀ löydy sitÀ omaa suosikkikohdetta niin se voikin olla sitten ensi kevÀÀnÀ taas mukana haussa.
Mihin haitte? Oliko kenellÀkÀÀn valintakurssia tms. tehtÀviÀ tehtÀvÀnÀ? MillÀ mielin odottelette tuloksia? MillÀ mielin pÀÀsykokeisiin?
Odottavan aika on taas pitkÀ :D
Oliko muuten vÀhemmÀn hakijoita nyt syksyllÀ, kuin yleensÀ? Ketju on ainakin jÀÀnyt lyhyeksi. Tosin ei ole kaikkia hakukohteitakaan mukana.
Syksyn 2023 ketjussa ainakin nÀytti olleen vilkkaampaa kuin tÀnÀ syksynÀ. Se nyt ei tosin vÀlttÀmÀttÀ kerro vielÀ mitÀÀn hakijamÀÀristÀ.
Mietin, ettÀ tukien kiristyminen/loppuminen saattaisi kyllÀ joiltain osin vÀhentÀÀ hakuintoa. Etenkin aikuisopiskelijoiden keskuudessa.
Luulen, ettÀ ainakaan ekaan toiveeseen en todistusvalinnalla pÀÀse. Jos pÀÀsen johonkin alempaan, niin varmaan otan vastaan sillÀ varauksella, ettÀ jÀÀn kuitenkin oottaa ylempÀÀ.
Valintakokeeseen ehkÀ jotain treeniÀ pitÀis tehdÀ. Viime hakukerralla, 2023 kevÀt, meni yllÀttÀvÀn ok siihen nÀhden, ettÀ yo-kokeista oli aikaa jo reippaasti yli 10 vuotta enkÀ ollu yhtÀÀn valmistautunut. JÀin silloin kuitenkin aika kauas varasijoille kaikissa hakukohteissa.
MÀ laitoin hakua myös menemÀÀn. Mutta todistusvalinnalla mennÀÀn. Olin sen verran myöhÀssÀ hakemuksen kanssa, ettÀ lÀhimmÀt koepaikat oli jo tÀyttyneet enkÀ lÀhde kauemmas.
YleltÀ löytyy jo kivasti aika tarkkaa tilastotietoa tÀn syksyn hakijamÀÀristÀ.
Kiitos linkistÀ! Oi voi.. on kyllÀ paljon hakijoita ollut Vaasaan maisteriohjelmaan. 649 hakijaa ja 45 paikkaa jaossa. Onkohan tÀÀllÀ muita Vaasaan hakeneita?
TÀssÀ haussa mukana olevat koulutukset:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhteâŠ