🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jännitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessä haussa?
Kommentit (1187)
Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestä täydet kuten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain. Jos motivaatiokirjeestä tulee täydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25
Missä tuollainen motivaatiokirje on? Tai on ollut, jos olet tehnyt niitä useampia aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos linkistä! Oi voi.. on kyllä paljon hakijoita ollut Vaasaan maisteriohjelmaan. 649 hakijaa ja 45 paikkaa jaossa. Onkohan täällä muita Vaasaan hakeneita?
No huh!
Saanko udella pohjakoulutustasi? Millaiset pisteet arvelet saavasi niistä eri osioista? Olisi kiva tietää kuinka painotettu keskiarvo lasketaan. Ilmeisesti kieliä lasketa mukaan, jos olen ymmärtänyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestä täydet kuten aiemmin.
Tarkoitatko Vaasan maisterihakua? 27 pistettä on täydet pisteet.
Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu päättää mitkä aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissä laskettiin kieliä tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. Hyvä kuva siitä mitä tulee olemaan pisteet. Opinnäytetyön ja keskiarvon osalta en saa täysiä pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu päättää mitkä aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissä laskettiin kieliä tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. Hyvä kuva siitä mitä tulee olemaan pisteet. Opinnäytetyön ja keskiarvon osalta en saa täysiä pisteitä.
Sama koulutus minulla pohjana. Mä en ole hakenut aiemmin, joten keskiarvon pisteytys ja motivaatiokirjeen pisteytys mulle vielä arvoitus. Niistä parista muusta osiosta saan täydet pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Motivaatiokirje pitää kirjoittaa maisterihaussa Vaasaan.
Minulle ihan uutta. Mitä tuollaiseen noin yleensä ottaen pitäisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtä paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ihan uutta. Mitä tuollaiseen noin yleensä ottaen pitäisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtä paljon...
Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiä, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetään, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiä, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetään, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.
Ahaa, ok. Kiitos :)
Muistaako joku viime syksynä maisterihaussa hakenut milloin tulokset tulivat?
Onko muita jotka suorittavat Humakin valintakoekurssia hteisöpedagogiaan?
Tässä ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, että pääsen sisään. Tradenomitaustalla haen ja käsittääkseni näihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia.
Muuten, jos täällä on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tähän ohjelmaan, niin mitenköhän se pisteytys käytännössä esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistä saman verran haussa pisteitä kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, että yliopisto hyväksyy vain osan opinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, että pääsen sisään. Tradenomitaustalla haen ja käsittääkseni näihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia.
Muuten, jos täällä on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tähän ohjelmaan, niin mitenköhän se pisteytys käytännössä esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistä saman verran haussa pisteitä kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, että yliopisto hyväksyy vain osan opinnoista?
Ei ole tradenomikiintiötä käsittääkseni mitenkään erikseen ja eivät kaikki kandin tutkintoihin kuuluvat opinnot ole välttämättä liiketaloustieteellisiä opintoja, jos vaikka päättävät, että kieliopinnot eivät siihen kuulu. Kandit ovat hakeneet myös todennäköisesti jo alkujaan 3+2 tutkintoon eli kandi + maisteri. Eli eivät hae erikseen maisteriopintoihin. Viimevuonna syksyn haussa Vaasaan liiketoiminnan kehittämiseen (kokkola) sisään pääsi alimmillaan pistein 25/27 ja keskiarvolla 4,47. Se keskiarvo tosiaan niistä oppilaitoksen päättämistä liiketaloustieteellisistä opinnoista. Ei ole eri pisteitä tradenomeilla tai kandeilla jos kyseessä vaikka esim 5op markkinoinnin kurssi, josta molemmat saaneet arvosanan 5 niin molemmat saa yhtä paljon pisteitä käsitykseni mukaan. Näitkö sen taulukoinnin miten pisteet lasketaan? Mäkään en tiedä mitä kaikkia omista tradenomiopinnoista katsotaan kuuluvan liiketaloustieteellisiin opintoihin niin keskiarvon pisteytys itselle mysteeri vielä. Tietty ei voi oikein tietää myöskään millaiset pisteet motivaatiokirjeestä saa. Uskon, että siitä liiketaloustieteellisten opintopisteiden määrästä saat heittämällä sen täydet pisteet tradenomina. Kiva, että muitakin täällä, jotka jännää Vaadan tuloksia. 😊
Minä hain. Jos motivaatiokirjeestä tulee täydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25