Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
21/1187 |
12.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ hain. Jos motivaatiokirjeestÀ tulee tÀydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25

Vierailija
22/1187 |
12.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestĂ€ tĂ€ydet kuten aiemmin. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1187 |
12.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ hain. Jos motivaatiokirjeestÀ tulee tÀydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25

MissÀ tuollainen motivaatiokirje on? Tai on ollut, jos olet tehnyt niitÀ useampia aiemmin?

Vierailija
24/1187 |
12.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistÀ! Oi voi.. on kyllÀ paljon hakijoita ollut Vaasaan maisteriohjelmaan. 649 hakijaa ja 45 paikkaa jaossa. Onkohan tÀÀllÀ muita Vaasaan hakeneita?

No huh!

Vierailija
25/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saanko udella pohjakoulutustasi? Millaiset pisteet arvelet saavasi niistĂ€ eri osioista? Olisi kiva tietÀÀ kuinka painotettu keskiarvo lasketaan. Ilmeisesti kieliĂ€ lasketa mukaan, jos olen ymmĂ€rtĂ€nyt oikein. 

Vierailija
26/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainakin maisterihaussa Vaasaan.

Vierailija
27/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Motivaatiokirje pitÀÀ kirjoittaa maisterihaussa Vaasaan. 

Vierailija
28/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestĂ€ tĂ€ydet kuten aiemmin. 

Tarkoitatko Vaasan maisterihakua? 27 pistettĂ€ on tĂ€ydet pisteet. 

Vierailija
29/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu pÀÀttÀÀ mitkĂ€ aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissĂ€ laskettiin kieliĂ€ tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. HyvĂ€ kuva siitĂ€ mitĂ€ tulee olemaan pisteet. OpinnĂ€ytetyön ja keskiarvon osalta en saa tĂ€ysiĂ€ pisteitĂ€. 

Vierailija
30/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hupsista tuli virhe tuossa. Joo siis 23/27 olis mulla pisteet. 

Vierailija
31/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu pÀÀttÀÀ mitkĂ€ aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissĂ€ laskettiin kieliĂ€ tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. HyvĂ€ kuva siitĂ€ mitĂ€ tulee olemaan pisteet. OpinnĂ€ytetyön ja keskiarvon osalta en saa tĂ€ysiĂ€ pisteitĂ€. 

Sama koulutus minulla pohjana. MÀ en ole hakenut aiemmin, joten keskiarvon pisteytys ja motivaatiokirjeen pisteytys mulle vielÀ arvoitus. NiistÀ parista muusta osiosta saan tÀydet pisteet.

Vierailija
32/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihan uutta. MitÀ tuollaiseen noin yleensÀ ottaen pitÀisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtÀ paljon...

Vierailija
33/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihan uutta. MitÀ tuollaiseen noin yleensÀ ottaen pitÀisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtÀ paljon...

Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiÀ, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetÀÀn, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.

Vierailija
34/1187 |
13.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiÀ, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetÀÀn, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.

Ahaa, ok. Kiitos :)

Vierailija
35/1187 |
14.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muistaako joku viime syksynÀ maisterihaussa hakenut milloin tulokset tulivat?

Vierailija
36/1187 |
15.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

21.11. 

Vierailija
37/1187 |
16.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21.11. 

Kiitos!

Vierailija
38/1187 |
17.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko muita jotka suorittavat Humakin valintakoekurssia hteisöpedagogiaan? 

Vierailija
39/1187 |
17.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€ssĂ€ ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, ettĂ€ pÀÀsen sisÀÀn. Tradenomitaustalla haen ja kĂ€sittÀÀkseni nĂ€ihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia. 

Muuten, jos tÀÀllĂ€ on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tĂ€hĂ€n ohjelmaan, niin mitenköhĂ€n se pisteytys kĂ€ytĂ€nnössĂ€ esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistĂ€ saman verran haussa pisteitĂ€ kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, ettĂ€ yliopisto hyvĂ€ksyy vain osan opinnoista? 

Vierailija
40/1187 |
17.09.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€ssĂ€ ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, ettĂ€ pÀÀsen sisÀÀn. Tradenomitaustalla haen ja kĂ€sittÀÀkseni nĂ€ihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia. 

Muuten, jos tÀÀllĂ€ on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tĂ€hĂ€n ohjelmaan, niin mitenköhĂ€n se pisteytys kĂ€ytĂ€nnössĂ€ esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistĂ€ saman verran haussa pisteitĂ€ kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, ettĂ€ yliopisto hyvĂ€ksyy vain osan opinnoista? 

Ei ole tradenomikiintiötĂ€ kĂ€sittÀÀkseni mitenkÀÀn erikseen ja eivĂ€t kaikki kandin tutkintoihin kuuluvat opinnot ole vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ liiketaloustieteellisiĂ€ opintoja, jos vaikka pÀÀttĂ€vĂ€t, ettĂ€ kieliopinnot eivĂ€t siihen kuulu. Kandit ovat hakeneet myös todennĂ€köisesti jo alkujaan 3+2 tutkintoon eli kandi + maisteri. Eli eivĂ€t hae erikseen maisteriopintoihin. Viimevuonna syksyn haussa Vaasaan liiketoiminnan kehittĂ€miseen (kokkola) sisÀÀn pÀÀsi alimmillaan pistein 25/27 ja keskiarvolla 4,47. Se keskiarvo tosiaan niistĂ€ oppilaitoksen pÀÀttĂ€mistĂ€ liiketaloustieteellisistĂ€ opinnoista. Ei ole eri pisteitĂ€ tradenomeilla tai kandeilla jos kyseessĂ€ vaikka esim 5op markkinoinnin kurssi, josta molemmat saaneet arvosanan 5 niin molemmat saa yhtĂ€ paljon pisteitĂ€ kĂ€sitykseni mukaan. NĂ€itkö sen taulukoinnin miten pisteet lasketaan? MĂ€kÀÀn en tiedĂ€ mitĂ€ kaikkia omista tradenomiopinnoista katsotaan kuuluvan liiketaloustieteellisiin opintoihin niin keskiarvon pisteytys itselle mysteeri vielĂ€. Tietty ei voi oikein tietÀÀ myöskÀÀn millaiset pisteet motivaatiokirjeestĂ€ saa. Uskon, ettĂ€ siitĂ€ liiketaloustieteellisten opintopisteiden mÀÀrĂ€stĂ€ saat heittĂ€mĂ€llĂ€ sen tĂ€ydet pisteet tradenomina. Kiva, ettĂ€ muitakin tÀÀllĂ€, jotka jĂ€nnÀÀ Vaadan tuloksia. 😊 

Ketju on lukittu.