đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestÀ tÀydet kuten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ hain. Jos motivaatiokirjeestÀ tulee tÀydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25
MissÀ tuollainen motivaatiokirje on? Tai on ollut, jos olet tehnyt niitÀ useampia aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos linkistÀ! Oi voi.. on kyllÀ paljon hakijoita ollut Vaasaan maisteriohjelmaan. 649 hakijaa ja 45 paikkaa jaossa. Onkohan tÀÀllÀ muita Vaasaan hakeneita?
No huh!
Saanko udella pohjakoulutustasi? Millaiset pisteet arvelet saavasi niistÀ eri osioista? Olisi kiva tietÀÀ kuinka painotettu keskiarvo lasketaan. Ilmeisesti kieliÀ lasketa mukaan, jos olen ymmÀrtÀnyt oikein.
Ainakin maisterihaussa Vaasaan.
Motivaatiokirje pitÀÀ kirjoittaa maisterihaussa Vaasaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pisteet 21/25, jos saan motivaatiokirjeestÀ tÀydet kuten aiemmin.
Tarkoitatko Vaasan maisterihakua? 27 pistettÀ on tÀydet pisteet.
Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu pÀÀttÀÀ mitkÀ aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissÀ laskettiin kieliÀ tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. HyvÀ kuva siitÀ mitÀ tulee olemaan pisteet. OpinnÀytetyön ja keskiarvon osalta en saa tÀysiÀ pisteitÀ.
Hupsista tuli virhe tuossa. Joo siis 23/27 olis mulla pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on taustalla tradenomi koulutus. Koulu pÀÀttÀÀ mitkÀ aineet lasketaan. Mulla sama lopputulos pisteissÀ laskettiin kieliÀ tai ei. Olen hakenut aiemminkin, joten suht. HyvÀ kuva siitÀ mitÀ tulee olemaan pisteet. OpinnÀytetyön ja keskiarvon osalta en saa tÀysiÀ pisteitÀ.
Sama koulutus minulla pohjana. MÀ en ole hakenut aiemmin, joten keskiarvon pisteytys ja motivaatiokirjeen pisteytys mulle vielÀ arvoitus. NiistÀ parista muusta osiosta saan tÀydet pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ihan uutta. MitÀ tuollaiseen noin yleensÀ ottaen pitÀisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtÀ paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ihan uutta. MitÀ tuollaiseen noin yleensÀ ottaen pitÀisi kirjoittaa? I really really really niin niin kovasti haluaisin... ? Ja jokainen hakija tahtoo yhtÀ paljon...
Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiÀ, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetÀÀn, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen oli ohje ja liuta kysymyksiÀ, johon sen kirjeen tulee vastata. Ne kirjeet sitten pisteytetÀÀn, ainakin tuossa Vaasan yliopiston maisterihaussa. Aika moniin maisteriopintoihin vaaditaan hakuvaiheessa motivaatiokirje. Tai ainakin KTM tutkintoihin.
Ahaa, ok. Kiitos :)
Muistaako joku viime syksynÀ maisterihaussa hakenut milloin tulokset tulivat?
Vierailija kirjoitti:
21.11.
Kiitos!
Onko muita jotka suorittavat Humakin valintakoekurssia hteisöpedagogiaan?
TÀssÀ ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, ettÀ pÀÀsen sisÀÀn. Tradenomitaustalla haen ja kÀsittÀÀkseni nÀihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia.
Muuten, jos tÀÀllÀ on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tÀhÀn ohjelmaan, niin mitenköhÀn se pisteytys kÀytÀnnössÀ esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistÀ saman verran haussa pisteitÀ kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, ettÀ yliopisto hyvÀksyy vain osan opinnoista?
Vierailija kirjoitti:
TÀssÀ ilmoittautuu taas yksi, joka on hakenut Vaasaan. En kuitenkaan usko, ettÀ pÀÀsen sisÀÀn. Tradenomitaustalla haen ja kÀsittÀÀkseni nÀihin maisteriohjelmiin ei oteta kovinkaan montaa tradenomia.
Muuten, jos tÀÀllÀ on sellaisia, jotka on jo aiemmin hakeneet tÀhÀn ohjelmaan, niin mitenköhÀn se pisteytys kÀytÀnnössÀ esim. tradenomien kohdalla menee? Ovatko tradenomiopintojen liiketaloustieteelliset opinnot suoraan verrannollisia yliopistossa suoritettuihin opintoihin? Eli saako tradenomi suoritetuista opintopisteistÀ saman verran haussa pisteitÀ kuin yliopisto-opiskelijat? Vai meneekö se niin, ettÀ yliopisto hyvÀksyy vain osan opinnoista?
Ei ole tradenomikiintiötĂ€ kĂ€sittÀÀkseni mitenkÀÀn erikseen ja eivĂ€t kaikki kandin tutkintoihin kuuluvat opinnot ole vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ liiketaloustieteellisiĂ€ opintoja, jos vaikka pÀÀttĂ€vĂ€t, ettĂ€ kieliopinnot eivĂ€t siihen kuulu. Kandit ovat hakeneet myös todennĂ€köisesti jo alkujaan 3+2 tutkintoon eli kandi + maisteri. Eli eivĂ€t hae erikseen maisteriopintoihin. Viimevuonna syksyn haussa Vaasaan liiketoiminnan kehittĂ€miseen (kokkola) sisÀÀn pÀÀsi alimmillaan pistein 25/27 ja keskiarvolla 4,47. Se keskiarvo tosiaan niistĂ€ oppilaitoksen pÀÀttĂ€mistĂ€ liiketaloustieteellisistĂ€ opinnoista. Ei ole eri pisteitĂ€ tradenomeilla tai kandeilla jos kyseessĂ€ vaikka esim 5op markkinoinnin kurssi, josta molemmat saaneet arvosanan 5 niin molemmat saa yhtĂ€ paljon pisteitĂ€ kĂ€sitykseni mukaan. NĂ€itkö sen taulukoinnin miten pisteet lasketaan? MĂ€kÀÀn en tiedĂ€ mitĂ€ kaikkia omista tradenomiopinnoista katsotaan kuuluvan liiketaloustieteellisiin opintoihin niin keskiarvon pisteytys itselle mysteeri vielĂ€. Tietty ei voi oikein tietÀÀ myöskÀÀn millaiset pisteet motivaatiokirjeestĂ€ saa. Uskon, ettĂ€ siitĂ€ liiketaloustieteellisten opintopisteiden mÀÀrĂ€stĂ€ saat heittĂ€mĂ€llĂ€ sen tĂ€ydet pisteet tradenomina. Kiva, ettĂ€ muitakin tÀÀllĂ€, jotka jĂ€nnÀÀ Vaadan tuloksia. đ
MinÀ hain. Jos motivaatiokirjeestÀ tulee tÀydet (kuten aiemmin) niin mun pisteet on 21/25