Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on vielä uskoa Jennin ja Jyrkin yhteiseen tulevaisuuteen.
Ei kannata kuvitella liikoja viime jakson jälkeen, kaiken huippuna tuo pillittäminen koko kansan edessä.
Jenni hakee miehistä miestä.
Niinpä. Mikään ei ole yhtä luontaantyöntävää kuin itkevä, tunteitaan näyttävä mies. Viehätys katoaa kuin tuhka tuuleen heikkoa miestä katsellessa.
Suurinta rohkeutta ja vahvuutta on näyttää rehellisiä tunteita. Varsinkin tässä pinnallisesti kovien maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain tilanne on herkullinen. 50 000 euron vuositulot ja oletettavasti varsin minimaaliset asumiskulut, jos ollenkaan. Ei kalliita harrastuksia kuten moottoripyörä, ökyautot jne. Eli säästövarallisuutta täytyy olla paljon. Hän on itse asiassa aika hyvä saalis :D , kun on kaiken lisäksi niin mukava ja rauhallinen.
Herkullinen tilanne?
Itse lähtisin siitä, että mies joka asuu vanhempiensa kanssa on aika lailla poikanen. Eli selvittäisin, onko aikeissa piakkoin itsenäistyä ja aikuistua. En haluaisi miestä, joka muuttaisi vanhempiensa luota suoraan yhteen.
Hain rahat ovat Hain rahat, ja sellaisina lähtökohtaisesti pysyvät. Onhan se tietysti hyvä asia, että hänkin tulee toimeen ja pystyy laittamaan kortensa kekoon, mutta se on aika normaalia.
Parasta Haissa on hänen vilpitön persoonansa. Vaikuttaa ihan kunnon tyypiltä.
Eikös Hai asunut veljensä talossa? Mutta yleensä, jos sanotaan, että ei haluta miestä suoraan vanhempien kodista asumaan yhteen, tarkoitetaan sillä sitä, että mies on passattu kotonaan, eikä osaa tehdä esim ruokaa ja sitä sitten pitää alkaa vaimon passamaan.
Mutta Hai osaa tehdä ruokaa ja ilmeisesti paremmin, kuin Anna joten sitä ongelmaa ei Hai kohdalla ole. Muutenkaan Hai ei vaikuta mieheltä, joka vaatii, että nainen passaa ja palvelee. Taitaa olla aika itsenäinen tyyppi kuitenkin ja osaa pitää itsestää huota ja pestä pyykkinsä.
Kyllä Hai on ihan aviomiesainesta. Paras noista miehista, ihan heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääksesi vaimon tyytyväisenä sinun on välillä annettava kovaa, välillä pehmeää
Onnelliseen parisuhteeseen kuuluu kyky olla välillä toisen kanssa hiljaa, välillä taas saada toinen huutamaan kovaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt päätettäisiin, että ei enää kertaakaan kirjoiteta Hain asuvan vanhempiensa luona, näinhän ei ole. Schluss, finito, slut - loppu. Fini. The end.
Miksi täällä ei saa puhua totta ?
Sinä et sitä määrää ja poistata toisten rehellisiä kommentteja.
Eikös Hai asunut veljensä talossa? Vai olenko ymmärtänyt väärin.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän on joku jo sanonut, mutta jaksaa ihmetyttää.
Jyrkille on annettu pariksi aivan 5/5 nainen Jyrkin näkökulmasta: nainen käy töissä, kokkaa, tekee kotitöitä, on 10 v nuorempi, sosiaalinen, kaunis, pitää itsestään huolta jne. Plus appiukoksi vaimon kautta tulee futispiireissä arvostettu pappa, jonka kanssa Jyrki voisi bondailla. Tällaista naista ei ikinä olisi tarjolla Jyrkin kaltaiselle miehelle "tosielämässä". Mitä joku muu mies tekisi tilanteessa (jos lähtökohdat olisi samat kuin Jyrkillä)? Ajattelisi, että nyt on sellainen nainen, että oksat pois ja millä pidän tämän? No hurmaamalla tietenkin! Mies huhkisi hiki hatussa, jotta antaisi tuoreelle vaimolle mahdollisimman hyvän kuvan.
No ehkä Jyrki ei oikeastaan edes ole niin kovasti ihastunut Jenniin, että haluaisi tehdä häneen vaikutuksen. Jos minä ajattelen itseäni, niin jos mä tapaan jonkun tosi huipputyypin, niin kyllä mä toivon, että hän ihastuu minuun.
Voipi olla noinkin. On aika luonnollista yrittää näyttää alkuun toiselle ne parhaat puolet ja antaa ymmärtää että kehittyäkin voin tästä. Sillä kihlasormuksellakin tuntuu olevan Jennille iso symbolinen arvo, ja luulen että hän on loukkaantunut siihen että Jykä ei edes halua esittää haluavansa ostaa vaimolleen sormuksen. (Ne joilla avioituivat taisivat tulla tuotantoyhtiöltä, eli ei varsinaisesti sama asia kuin oman puolison rakkauden symboli.)
Osatakseen tunnistaa valon, on ensin tarvottava pimeässä!
Voidakseen asua yksin, on ensin asuttava vanhempiensa kanssa!
Muuta en tähän teemaan liittyen sano.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin ohjelmassa osallistujana, niin olisin kyllä aika pettynyt ja harmistunut siitä, että ohjelman tuottajakanava (maikkari) laittaa etusivun uutiseksi minun viime vuoden vuositulot, kysymättä lupaa minulta saako tarkat tuloni uutisoida. Ja tämä siis vaikka tuloissa ei olisikaan mitään hävettävää. Ne on kuitenkin aika henkilökohtainen asia eikä edes liity ohjelman tekoon.
Verotiedot ovat Suomessa julkisia, jos sitä ei erikseen kiellä. Ihan hyvin joku taho voisi raportoida vastaavalla tavalla myös av-mammojen tulot, jos kiinnostusta riittäisi. Tämä ei kuitenkaan ole koko totuus, sillä esim. tietyt Kelan maksamat tuet eivät näy verotuksessa, eikä verotietojen perusteella pysty suoraan päättelemään kuinka paljon joku on saanut esim. toimeentulotukea. Omat verotettavat tuloni olivat muuten reilut 9000 euroa ja ne koostuivat kokonaisuudessaan Kelan maksamasta työmarkkinatuesta. Toimeentulotukea en saanut yhtään.
Ja tuloerokin oli vain pari tonnia, joten ei sen Jennin tarvitsisi Jykiä elättää :D
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-jennin-ja-jyrkin-tulot-…
Vierailija kirjoitti:
Vain pimeässä näkee tähdet. - Kamala Harris
Mä hiukan ihmettelen sitä että pitäisi olla paljon säästöjä jotta voi tehdä lapsia. Itse olen duunariperheestä ja varmaan sitten persaukisuuteen tottunut, niin uskalsin kyllä saada ensimmäiset lapsemme kun olin vielä opiskelija. Mies kävi ihan normitöissä. Toki opiskelin alaa jossa on tosi hyvät palkat, että tulevaisuus näytti sinänsä valoisalta, mutta en muista yhtään miettineeni rahaa silloin. Ja vauvat on aika halpoja kun voi ostaa vaatteet ja vermeet kirpparilta ja ruoka tulee rinnasta. Nykyään kun ovat koululaisia niin heidän ylläpito alkaa olla tyyristä. Ja varmaan pahenee vaan kun mennään teini-ikään. 😄
Mutta joka tapauksessa: varautuminen on ihan järkevää mutta liikaa ei kannata himmata elämäänsä ja odottaa täydellisiä olosuhteita. Jää vaan asioita tekemättä sillä tavalla.
Niin ja olen 36v että tää ei ollut mikään boomerin muistelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kumma, miksi iltapäivälehden kommenteissa ihmetellään Jennin vaativuutta ja säälitellään Jyrkiä. Ei Jenni mitään mahdottomia vaadi. On ihan perusasia odottaa, että perheestä haaveileva kumppaniehdokas on säästänyt sukan varteen. Jenni on hyvin selväksi hakuprosessissa tehnyt, että haluaa omillaan toimeen tulevan miehen, joka on ns. perinteinen mies (eli tienaa). Jostain syystä Jennille on pistetty puolisoksi mies, joka ei tällainen ole. Ei se Jennin vaatimuksia silti liiallisiksi tee.
Sekä Jennin että Jyrkin kannalta olisi ollut parempi, että olisivat saaneet erilaiset puolisot. Jyrkille olisi sopinut paremmin vaimo, joka on samanlainen hälläväliä-tyyppi kuin Jyrki itse. Siinä voisi yhdessä katsella sohvalla futista, eikä kumpikaan stressaisi säästämisestä ja kotitöistä. Jenni taas olisi loistanut ihan eri tavalla, jos olisi saanut vastuullisemman miehen. Nyt keskittyy p
Ei se välttämättä ole naisvihaa ollenkaan, vaan just sitä tottumusta. Kun heidän oma ikäpolvi on elänyt niin erilaisessa maailmassa, niin me nuoremmat, vaikkapa kotitöiden tasa-arvoisen jakamisen kannattajat tunnutaan prinsessoilta. Ymmärrän tämänkin, mutta ei se naisvihaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on vielä uskoa Jennin ja Jyrkin yhteiseen tulevaisuuteen.
Ei kannata kuvitella liikoja viime jakson jälkeen, kaiken huippuna tuo pillittäminen koko kansan edessä.
Jenni hakee miehistä miestä.
Niinpä. Mikään ei ole yhtä luontaantyöntävää kuin itkevä, tunteitaan näyttävä mies. Viehätys katoaa kuin tuhka tuuleen heikkoa miestä katsellessa.
Suurinta rohkeutta ja vahvuutta on näyttää rehellisiä tunteita. Varsinkin tässä pinnallisesti kovien maassa.
Erittäin rohkeata se kyllä on, siitä olen täysin samaa mieltä. Uhkarohkeaa jopa, sillä harva parisuhde sitä kestää. Varsinkaan alkutaipaleella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pimeässä näkee tähdet. - Kamala Harris
Kamala - Kanala, melkein kuin serkuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään mahdollisuutta.
Anna haluaa perheen, mutta ensin pitäisi uskaltaa tutustua johonkin mieheen. Ei uskalla.
Puhuu siitä, miten tällä hetkellä suhteessa on ongelmia toi
Ja että vois niitä lapsia tulla, pitäs koskettaa toista ihmistä aika tavalla. Nyt on Annan puolesta kerrottu, että Hain on ok ja luvallista koskettaa Annaa vaikka olkapäähän. Niinku apua!
Ja sitten joku täällä väittää Jyrkiä adhd:ksi. Yksikään adhd-mies ei jaksa sohvalla makailla tuohon malliin mitä Jyrki 😅
Jaksaa. Ainakin ennen puhuttiin inattentiivisesta ADHD:sta. Siihen ei liity ylivilkkautta.
Nämä ovat tietysti myös yksilöllisiä asioita, mutta ainakin omassa lähipiirissäni me inattentiiviset (ADD:t ilman h:ta) olemme ihan yhtä tarmokkaita esimerkiksi aloittamaan uusia harrastuksia ja projekteja kuin "perinteisetkin" ADHD:t. Ero on lähinnä siinä, että kun "tavalliselta" ADHD:ltä loppuu keskittyminen koulun oppitunnilla, koko luokka huomaa sen sähläämisen, kun taas inanttentiiviselta lähtee ajatukset laukkaamaan (ja se on muuten ihan uskomatonta, miten kauas ja moneen suuntaan ne yhden oppitunnin aikana ehtivät!).
Vierailija kirjoitti:
Tämän on joku jo sanonut, mutta jaksaa ihmetyttää.
Jyrkille on annettu pariksi aivan 5/5 nainen Jyrkin näkökulmasta: nainen käy töissä, kokkaa, tekee kotitöitä, on 10 v nuorempi, sosiaalinen, kaunis, pitää itsestään huolta jne. Plus appiukoksi vaimon kautta tulee futispiireissä arvostettu pappa, jonka kanssa Jyrki voisi bondailla. Tällaista naista ei ikinä olisi tarjolla Jyrkin kaltaiselle miehelle "tosielämässä". Jennin kaltaiset naiset olisivat laittaneet Jyrkin mäkeen siinä vaiheessa, kun mies olisi kertonut, ettei monet velvollisuudet nappaa ja mies olisi ryhtynyt vippailemaan.
Mitä joku muu mies tekisi tilanteessa (jos lähtökohdat olisi samat kuin Jyrkillä)? Ajattelisi, että nyt on sellainen nainen, että oksat pois ja millä pidän tämän? No hurmaamalla tietenkin! Mies huhkisi hiki hatussa, jotta antaisi tuoreelle vaimolle mahdollisimman hyvän kuvan. Ryhdistäytyisi työn haussa, ottaisi vastaan muutakin kuin haluamaansa työt
Kukaan meistä ei pääse Jyrkin pään sisään. Itse "entisenä" huonoitsetuntoisena miehenä olin rakentanut pääni sisälle valmiin tarinan, että mikään ei onnistu ikinä, esimerkiksi rakkauselämässä. Ja sitten jos vahingossakin näytti siltä että voisi onnistua, niin tuli puolitahallaan (juuri sen verran että ei selvästi pilaa itse, koska muuten voisi syyttää itseään) pilattua asiat, jotta sitten marttyyrinä voi uhriutua ja vahvistaa tarinaansa todeten "voi minua, kun koko maailma on vastaan". Näen Jyrkissä vähän samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon perintövarallisuutta? Rikas vaimo? Miten tämä tuttavamiehesi liittyy ETA pareihin?
Ei perintöjä eikä rikasta vaimoa. Liitäntä ETA-pareihin on raha. Kun rahasta ja perheen perustamisesta tässä puhutaan, niin esimerkkini havainnollistaa sen, että persaukisellakin voi olla jopa suurperhe.
Esim. somaleilla.
Samanlaisia kolhooseja, kuin sekin missä meidän verorahoilla koko Hain suku loisii ja Hai jossain
siivouskomerossa.
Kylläpäs on suomalaiset vieraantuneet omasta historiastaan. Suomessa on ihan yhtälailla asuttu suvun vanhempien kanssa samassa talossa. Eikä siellä talossa ollut edes noita vaatekomeromakuuhuoneita, vaan isommassa huoneessa nukkuivat, useampi ihminen samassa huoneessa. Vasta teollistumisen aikakausi ja sen aikaiset asumismuodot, pienkerrostalot, alkoivat muuttaa tapaa. Uudet sukupolvet saivat tehtaista töitä ja muuttivat sen aikaisiin "kaupunkeihin". Asuttiin tehtaan asuntoloissa ja perustettiin perhe siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen tuntea vahvasti täytyy uskaltaa olla heikko.
Tänne voisi kerätä kootut kanalismit... 🤣
Kanalismeissa on usein sama kaava, jonka avulla ne on rakennettu. Ensin otetaan joku vastakohtapari, esim. vahva-heikko, kaukana-lähellä, suuri-pieni, yhdessä-erikseen jne. Ja sitten niiden ympärille laitetaan puppugeneraattorista muutamia sanoja niin, että saadaan kauniin kuuloinen, mutta sisällötön ja lattea lause aikaiseksi. Lopuksi kanalismi vielä sanotaan rauhallisen lempeällä, mutta päättäväisen vakaalla äänellä, päätä heiluttamatta. Ja avot, täydestä menee.
Joku näppärähän saisi näistä aineksista tekoälyn avulla värkättyä vaikkapa Instagram-tilin, jossa olisi uusi kanalismi tarjolla joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen tuntea vahvasti täytyy uskaltaa olla heikko.
Tänne voisi kerätä kootut kanalismit... 🤣
Kanalismeissa on usein sama kaava, jonka avulla ne on rakennettu. Ensin otetaan joku vastakohtapari, esim. vahva-heikko, kaukana-lähellä, suuri-pieni, yhdessä-erikseen jne. Ja sitten niiden ympärille laitetaan puppugeneraattorista muutamia sanoja niin, että saadaan kauniin kuuloinen, mutta sisällötön ja lattea lause aikaiseksi. Lopuksi kanalismi vielä sanotaan rauhallisen lempeällä, mutta päättäväisen vakaalla äänellä, päätä heiluttamatta. Ja avot, täydestä menee.
Joku näppärähän saisi näistä aineksista tekoälyn avulla värkättyä vaikkapa Instagram-tilin, jossa olisi uusi kanalismi tarjolla joka aamu.
Niin! Päivän kanalismi, sen avulla pelastat parisuhteesi! Tai kanalistinen joulukalenteri - joka joulukuun aamu aukeaa uusi luukku, jossa odottaa uusi kanalismi!
Näinpä. Heikot miehet on yhteiskunnan syöpä.