Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen tuntea vahvasti täytyy uskaltaa olla heikko.
Tänne voisi kerätä kootut kanalismit... 🤣
Kanalismeissa on usein sama kaava, jonka avulla ne on rakennettu. Ensin otetaan joku vastakohtapari, esim. vahva-heikko, kaukana-lähellä, suuri-pieni, yhdessä-erikseen jne. Ja sitten niiden ympärille laitetaan puppugeneraattorista muutamia sanoja niin, että saadaan kauniin kuuloinen, mutta sisällötön ja lattea lause aikaiseksi. Lopuksi kanalismi vielä sanotaan rauhallisen lempeällä, mutta päättäväisen vakaalla äänellä, päätä heiluttamatta. Ja avot, täydestä menee.
Onkohan Jyrkillä mennyt laskuja ulosottoon. Tämä selittäisi, ettei voi omistaa mitään eikä säästää. Onkohan joutunut ottamaan kalliskorkoisia kulutusluottoja nuorempana?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tulot julki. Jennillä vuositulo pari tonnia suurempi kuin Jyrkillä. 36 tonnista 34 tonniin. Joten onhan tuo Jyrki tienannut kohtalaisesti joten en tajua hänen valitustaan ettei ole varaa, ei tuu taloja eikä autoa. Hai on suurituloisin liki 50 tonnia. Annalla n 38 tonnia. Taina pienituloisin tais olla hieman päälle 20 tonnia ja Matti lähelle 40 tonnia ja sai veronpalautuksia viisi tonnia.
Jotkut on ns. tarkan markan ihmisiä. Eivät halua kuluttaa mihinkään, vaikka tuloja olisi. Toisaalta, ei kyllä tarvitse silloin lainaillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Annan käytöksen täyskäännös on melkein pelottavaa katseltavaa. Nyt ollaan niin hunajaista vaikka alussa moodi oli tyystin toista.
Jos oli vaikka pms tuolla häämatkalla? Naisen elämää, ja oikeus muuttaa mielipidettä tai asennetta on kaikilla ;)
Luultavasti leikkauksilla on korostettu tätä asiaa. Mutta silti, on erilaisia päiviä, joskus ahdistaa ja toiste taas ei. Nyt kun on vähän tutustunut Haihin niin oppi, ettei tämä ole paha.
Taisi tie käydä Annan sydämeen tai ainakin sai Annan myötämielisemmäksi se, miten mukavasti Hai suhtautuu Retuun ja miten Retukin tykkää Haista.
Hain tilanne on herkullinen. 50 000 euron vuositulot ja oletettavasti varsin minimaaliset asumiskulut, jos ollenkaan. Ei kalliita harrastuksia kuten moottoripyörä, ökyautot jne. Eli säästövarallisuutta täytyy olla paljon. Hän on itse asiassa aika hyvä saalis :D , kun on kaiken lisäksi niin mukava ja rauhallinen.
Keskituloisia ovat siis pariskunnat. Opettajien palkat eivät tosiaan työn raskauteen suhteutettuina ole mitenkään houkuttelevia, mutta niillä pärjää. Säästöön ei isoilla asumiskuluilla kyllä paljon jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tulot julki. Jennillä vuositulo pari tonnia suurempi kuin Jyrkillä. 36 tonnista 34 tonniin. Joten onhan tuo Jyrki tienannut kohtalaisesti joten en tajua hänen valitustaan ettei ole varaa, ei tuu taloja eikä autoa. Hai on suurituloisin liki 50 tonnia. Annalla n 38 tonnia. Taina pienituloisin tais olla hieman päälle 20 tonnia ja Matti lähelle 40 tonnia ja sai veronpalautuksia viisi tonnia.
34 000 euron vuositulot (Jyrki) on ihan hyvä taloudellinen tilanne etenkin kun asuu Kotkassa, jossa asumiskulut on aika pienet. Nyt entistä enemmän ihmetyttää miten hänellä ei sitten ole säästössä ollenkaan rahaa. Itse olen kerryttänyt samoilla vuosituloilla noin 50 000 euron säästövarallisuuden (toki siitä lähes kaikki on sijoitettuna eri instrumentteihin, mutta pahan tilanteen tullen otettavissa käyttöön).
Eli jos jaetaan kuukausipalkoiksi niin Jyrki tienasi keskimäärin n. 2700 e /kk, lomarahat päälle niin tule aika tarkkaan tuo 34 000/annum. Pienehkö liksa mutta riittävä jopa saamaan säästöön. Pelaako Jyrki, onko taannut lainoja, pikavippikierteessä.jne...
"Eli jos jaetaan kuukausipalkoiksi niin Jyrki tienasi keskimäärin n. 2700 e /kk, lomarahat päälle niin tule aika tarkkaan tuo 34 000/annum. Pienehkö liksa mutta riittävä jopa saamaan säästöön. Pelaako Jyrki, onko taannut lainoja, pikavippikierteessä.jne..."
Tästä voidaan jo päätellä ettei Jyrki ainakaan opettaja ole tehnyt mitään tiliä, koska on se toinenkin duuni kaupassa. Lienee ollut osa-aikaisena sijaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen tuntea vahvasti täytyy uskaltaa olla heikko.
Tänne voisi kerätä kootut kanalismit... 🤣
Kanalismeissa on usein sama kaava, jonka avulla ne on rakennettu. Ensin otetaan joku vastakohtapari, esim. vahva-heikko, kaukana-lähellä, suuri-pieni, yhdessä-erikseen jne. Ja sitten niiden ympärille laitetaan puppugeneraattorista muutamia sanoja niin, että saadaan kauniin kuuloinen, mutta sisällötön ja lattea lause aikaiseksi. Lopuksi kanalismi vielä sanotaan rauhallisen lempeällä, mutta päättäväisen vakaalla äänellä, päätä heiluttamatta. Ja avot, täydestä menee.
Kanalasta tulee mieleen toinen julkku pappi, Isä Mitron. Jonka ylpeys kävi lankeemuksen edellä. Saas nähdä tapahtuuko sama Kanalalle ?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on ns. tarkan markan ihmisiä. Eivät halua kuluttaa mihinkään, vaikka tuloja olisi. Toisaalta, ei kyllä tarvitse silloin lainaillakaan.
Minä olen sellainen. Olen viisikymppinen, eikä minulla koskaan ole ollut velkaa. Asun vuokralla.
Kuudenkympin Marjatat - tai ainakin sitä vanhemmat ovat hippisukupolvea - vaadittiin naistenoikeuksia. Miesten "palvelijat" ovat lottasukupolvea - anteeksi , jos teen vääryyttä heille.
Minulla on ikävä Marianna Stolbowia. Hän oli suorapuheinen asiantuntija, joka kysymyksillään haastoi osallistujia, ja sanoi myös suoraan, joku oli selvästi käyttäytynyt typerästi. Ei hymistellyt liirumlaarumeja ja unelmahöttöä. Harmi, että hän ei ole enää mukana.
"Jotkut on ns. tarkan markan ihmisiä. Eivät halua kuluttaa mihinkään, vaikka tuloja olisi. Toisaalta, ei kyllä tarvitse silloin lainaillakaan.
Minä olen sellainen. Olen viisikymppinen, eikä minulla koskaan ole ollut velkaa. Asun vuokralla."
Miksi ihmeessä pitäisi koko ajan kuluttaa kamalasti. Kannattaa miettiä mikä tekee onnelliseksi. Harvemmin se on kuluttaminen.
Voi v...u. Minkä tahansa median avaa niin koko ajan tulee näitä "katso kuka tienasi mitäkin"-juttuja. Aivan saa-anallisen kade ja pahansuopa kansa meillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa perinteisen miehen, niin silloin ei saa miestä, joka siivoaa kuten naiset.
Kyllä saa. Jokainen normaali ihminen, mies tai nainen vaistomaisesti halua, että koti on puhdas ja siisti. Jomihan terveydenkin tähden. Se ei vie kuin varttitunnin päivittäin, hommata koti kuntoon. Mutta sekin on liikaa laiskanpulskalle Jykälle.
Vierailija kirjoitti:
Hain tilanne on herkullinen. 50 000 euron vuositulot ja oletettavasti varsin minimaaliset asumiskulut, jos ollenkaan. Ei kalliita harrastuksia kuten moottoripyörä, ökyautot jne. Eli säästövarallisuutta täytyy olla paljon. Hän on itse asiassa aika hyvä saalis :D , kun on kaiken lisäksi niin mukava ja rauhallinen.
Herkullinen tilanne?
Itse lähtisin siitä, että mies joka asuu vanhempiensa kanssa on aika lailla poikanen. Eli selvittäisin, onko aikeissa piakkoin itsenäistyä ja aikuistua. En haluaisi miestä, joka muuttaisi vanhempiensa luota suoraan yhteen.
Hain rahat ovat Hain rahat, ja sellaisina lähtökohtaisesti pysyvät. Onhan se tietysti hyvä asia, että hänkin tulee toimeen ja pystyy laittamaan kortensa kekoon, mutta se on aika normaalia.
Parasta Haissa on hänen vilpitön persoonansa. Vaikuttaa ihan kunnon tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa muitakin syitä, miksi joistakin pidetään tai ei.
Ja se syy ei ole raha.
Haissa on monta miinustekijää. Todella monta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osallistujat ovat antaneet liian positiivisen kuvan itsestään valintaan. Tuskinpa vaikka Jenni on kertonut olevansa kettuileva nipottaja siivous friikki elättäjän etsijä
Ei ole etsimässä elättäjää, onko liikaa vaadittu että molemmat avioliitossa tekee töitä eikä vain nainen?
Muistan 70-luvun toisin.
Isä elätti, äiti kotona, Kyllä.
Hankki asunnon, kyllä. Auton, ei. Kaikki raha meni siihen asuntoon. Siksi perheessä ei myöskään harrastettu sellaista mikä maksaa.
Hemmotteli, no eipä juuri, Tyyliin äitienpäiväkahvit ja kakkua. Ravintolassa ei käyty. Matkailu: kotimaassa tai ruotsinlaivalla kerran vuoteen.