Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
17481/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tolle Tainalle annetaan noin paljon ruutuaikaa rutista noita itse lietsomiaan kuormittavuuksiaan. Nolo pillittäjä, vaikuttaa ettei ole minkään laista resilienssia.

Vierailija
17482/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä kyllä ymmärrän hyvin, että luokanopettajan koulutuksen hankkinut ihminen ensisijaisesti yrittää saada koulustustaan vastaavaa työtä. Onhan myyjän palkka paljon pienempi kuin luokanopettajan palkka. Ja mä en edelleenkään ymmärrä, että kuka on keksinyt päästään sen, että Jyrki ei ole koulutettu luokanopettaja. Jos joku esittlee itsensä luokanopettajaksi, niin kyllä mä oletan, että hän on pätevä luokanopettaja (tai ainakin viittä vaille valmis kasvatustieteen opiskelija). En minäkään väitä olevani poliisi, kun en ole päivääkään käynyt poliisikoulua."

Jyrki EI ole esitellyt itseään luokanopettajana. 

"Jyrki toimii tällä hetkellä valmistavan luokan opettajana", mainostaa maikkari.

Avainsana "tällä hetkellä".

Eikä näköjään edes tällä hetkellä kuvausten aikana ole työsuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17483/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi tähän ohjelmaan hakee noin moniongelmaisia ihmisiä. Onhan se tiedossa miten tämä ohjelma menee ja mikä tahti tässä on. Taina ja Anna on ihan vääriä ihmisiä tähän ohjelmaan. Molemmilla on niin paljon epävarmuuksia ja ongelmia itsensä kanssa, että sitä on järkyttävää katsella. Sitten siinä miehet on ihan pihalla, että mikä homma. Molemmat naiset on super raskaita ihmisiä. Analysointia ja oman navan ympärillä pyörimistä. Matti ja Hai on molemmat tosi kivan oloisia miehiä ja varmaan oikeiden naisten kanssa voisi olla omia itsejään. Sekä Taina että Anna tarvisi terapiaa, ei miestä. Mattia erityisesti on käynyt sääliksi. Varmaan pirun raskasta ollut Tainan parina. Hailla tosin sama homma.

Millä tavalla Anna on väärä tähän ohjelmaan. Hän analysoi alussa paljon, mutta korjasi kurssia. 

Nyt hän käyttäytyy asiallisemmin Haita kohtaan, mutta kyllä siitä huomaa että ei ole muuttunut oikeasti mihinkään. Feikkaa nyt ohjelman loppuun. Ei niistä paria tule ohjelman jälkeenkään. Hain kannattaa juosta. 

Vierailija
17484/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai mutisee.

Minulla on aina tekstit alareunassa, jotta en missaisi yhtään repliikkiä.

Vierailija
17485/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010807229.html

On kyllä vätysukko tämä. Kertakaikkisesti. 

Vierailija
17486/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on aivan v...un sama onko Jyrki pätevä vai ei, mutta avioliitto ei jatku, se on nyt selvää tyhmemmällekin.

Vierailija
17487/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummipojan vanhemmat ainakin kehuivat. Ja voin jo kuvitella Jyrkin kannustamassa poikaansa jalkapallokentän laidalla ja käymässä yhdessä matseissa. Minusta vaikuttaa lapsirakkaalta tyypiltä.

Se, että on lapsirakas ei tarkoita että olisi hyvä vanhempi. Vanhemmuuteen kuuluu niin paljon vastuuta lapsista, erilaisten asioiden hoitamista jne. Tuollainen kentänl aidalla kannustaminen on häviävän pieni osa sitä vanhemmuutta.

Vierailija
17488/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Annan näyttelevän. Hänen katseessaan on mielestäni aitoa lämpöä ja ehkä pientä ihastustakin.

Veikkaan että hän alussa tulkitsi Hain kysymykset tämän maahanmuuttajataustan kautta ja sai kuvan että Hai yrittää kontrolloida ja muuttaa häntä. Ennakkoluulot saattoivat tässä ehkä ohjata Annaa niin että hän lukkiutui.

Kaikki muuttui sen jälkeen kun hän kävi Hain kotona. Olisikohan perhe tehnyt hyvän vaikutuksen? Tai se siisti ja kaunis koti? Ehkä Annalle valkeni että Hain kanssa on mahdollista päästä nauttimaan keskilokkaisesta elämäntyylistä omakotitalossa, ja että perhekin on mukava?

Vierailija
17489/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ihmettelen, miksi Jyrki etsii vain opettajan töitä. Miksi ei esim. yritä saada enemmän myyjän töitä. Kuvio on jotenkin vaikeasti hahmotettava. Hänhän ei ilmeisesti ole koulutukseltaan opettaja.

Mä kyllä ymmärrän hyvin, että luokanopettajan koulutuksen hankkinut ihminen ensisijaisesti yrittää saada koulustustaan vastaavaa työtä. Onhan myyjän palkka paljon pienempi kuin luokanopettajan palkka. Ja mä en edelleenkään ymmärrä, että kuka on keksinyt päästään sen, että Jyrki ei ole koulutettu luokanopettaja. Jos joku esittlee itsensä luokanopettajaksi, niin kyllä mä oletan, että hän on pätevä luokanopettaja (tai ainakin viittä vaille valmis kasvatustieteen opiskelija). En minäkään väitä olevani poliisi, kun en ole päivääkään käynyt poliisikoulua.

Niin, kuka tietää. Jos Jyrki on pätevä opettaja, niin sitten kannattaisi lähteä Kotkasta. Jos hän on tehnyt opettajan töitä vuosia Kotkassa, eikä uutta sijaisuuttakaan ole tiedossa juhannukseenkaan mennessä, jolloin reksit lähtevät lomille ja seuraavan lukuvuoden paikat on jaettu, niin ei vaikuta hyvältä. Pk-seudulla löytyy varmasti sijaisuuksia. 

Vierailija
17490/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nämä perinteiset roolit, mitä molemmat Jyrki sekä Jenni ovat hakuprosessissa toivoneet? Eikös perinteiset roolit ole sitä, että vaimo huolehtii kodin ja mies käy töissä ja tuo rahan pöytään. Vaikuttaa siltä, että molemmat haluaa perinteisistä rooleista vaan ne itseä miellyttävät osuudet. Jenni selkeästi toivoo, että Jyrki osallistuisi enemmän kotitöihin, eikä Jyrki ole kiinnostunut siitä taloudellisen puolen hoitamisesta. Kuulostaa siis nyt siltä, että Jenni toivoi itselleen elättäjää ja Jyrki jotain kotipiikaa, joka hoitaisi kaiken hänen puolestaan. 

Vierailija
17491/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahamiehet tai muutkaan paremmin palkat korkeammassa asemassa olevat miehet ei Jennin kaltaista naista ottaisi vaimokseen. Ei tälläinen pissis tyttö kelpaa kuin korkeintaan toiseksi naiseksi kun vielä tuntuu olevan halukas seksiin. 

Vähän samaa miettinyt. Onhan Jenni aika pissis: kumihuulinen kikattelija, jolle alko maistuu, ja sitten tulee avauduttua kameralle Jyrkin yksityisasioista. Eikä kovin korkea koulutuskaan. Ei tuollaista kehtaisi hienompiin seurapiireihin viedä, ei oikein mikään varsinainen edustusrouva.

Mutta miten olisi joku ihan duunarialan yrittäjä? Sellaisetkin voivat olla varakkaita, ja ainakin olisi ne perinteiset arvot, hyvässä ja pahassa. Vai nyrpistelisiko Jennin ystäväpiiri liikaa, jos jonkun maansiirtourakoitsijan terassibileisiin roudaa?

Ja Jyrkille puolestaan etäsuhde jonkun lähiön siiderivalaan kanssa, jolla on lapset jo valmiina? Plösö elämäntapa ja varattomuus yhdistäisi.

Vierailija
17492/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna paljastui loppujen lopuksi kaikkein tasapainoisimmaksi naiseksi.

Kukaan naisista ei ole tasapainoinen. 

Jenni eniten, mutta sillä on vaan heikko itsetuntemus. Jos myöntäisi itselleen, että haluaa olla perheen pää, niin jatkossa kumppanin etsiminen olisi realistisemmalla pohjalla.

Vierailija
17493/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei Jenni hae elättäjää vaan kanssa eläjää, joka elättää itse itsensä. "

Kenen rahoilla se Jyrki siis nyt elää jos ei elätä itse itseään?

Lainaa kavereilta niin kuin Jenniltäkin?

Vuosikausia elatuksekseen? Tuskin.

Vierailija
17494/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on yllättävästi naisista tasapainoisin. Taina on noloin. Kuormitus, kuormitus, voi v***u... Jenni on bimbo jolle ovat ulkoiset asiat tärkeitä. Ja se kotileikki.

Vierailija
17495/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin oman mieheni kanssa siihen lankaan, että kuvittelin hänestä tulevan hyvä isä koska oli lapsirakas ja viihtyi hyvin kaikkien ystävien ja sukulaisten lasten kanssa. Kuvittelin, että viimein löysin miehen jonka kanssa oikeasti kannattaa perustaa perhe, kun mies selvästi tykkää niin paljon lapsista. (Teki hän toki kotitöitäkin). Mutta vielä mitä, hän ei juurikaan viitsi kantaa vastuuta omasta lapsestaan eikä jaksa paljoakaan viettää lapsensa kanssa aikaa. Joudun olemaan melkein kuin yksihuoltaja parisuhteessa. Neuvoni kaikille teille on, että älkää te menkö samaan lankaan kuin minä. Miehen tapa olla muiden lasten kanssa ei kerro mitään siitä kuinka osallistuva isä hän on oman lapsen kohdalla.

Vierailija
17496/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma kertoo tämän päivän alle 35-vuotiaista naisista paljon eikä se ole hyvää eikä kaunista. On Jenni jolle on tärkeää matkailu, ravintolaillalliset ja sitten leikitään kotia. Mies on Jennin elämässä kuin huonekalu, se pitää olla jossain kohtaa oikean kokoisena, hintaisena ja värisenä. Sitä käytetään kun tarvitaan, se kehystää omaa elämää. Se voidaan panna myös kiertoon tai kaatopaikalle.

On Taina joka on sitä naistyyppiä joka on kasvatettu ylikiltiksi ja yliempaattiseksi. Ammatinvalintakin kertoo tästä. On toisaalta omat mielihalut miehen suhteen, mutta sisäistä taistelua käydään omien halujen ja sen välillä ettei toista halua loukata vaikka juttu olisi niin yksinkertainen, että jos Matti ei kiinnosta niin ei kiinnosta eikä sellaisen takia kannata yöunia menettää ja itkeä tihrustaa. Sellainen ero kuin mitä nähtiin Petrin ja Marin välillä on just hyvä. Ei selityksiä, ei itkuja. 

Mä olen vähän erimieltä tuosta Jennistä. Ei Jenni hakenut huonekalua, vaan oikeasta miehistä miestä, mutta sai vätyksen. Ei matkustamisessa ole mitään pahaa ja kyllä sitä harrastaa miehet ihan yhtälailla (paitsi Jyrki) Aika paljon myös miehet käy ravintololoissa, mutta se ei varmaan ole yhtä paha juttu, kuin jos nainen siellä käy(?) vai.

Jyrki ei oikein ymmärtänyt  mitä "perinteinen mies" tarkoittaa. Jyrki kertoi tuovansa suhteeseen tuen ja turvan, mutta se tarkoittaa myös taloudellista tukea ja turvaa. Sellainen mies ei ole koko ajan pa, eikä lainaa vaimoltaan rahaa. Jyrki haluaa perinteisen naisen joka kokkaa ja passaa, mutta ei ymmärrä, että jos se nainenkin käy töissä, ei se sitten ihan yksin ala siellä kotona kaikkea tekemään. Varsinkin, jos ei se mies käy töissä ollenkaan. 

Taina tosiaan on liian kiltti.  Olis tarvinnut sellaisen miehen, kuin Sami kaudelta 2021. 

Vierailija
17497/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennin olisi parempi elää yksin elämäänsä. Juoda viiniä ystäviensä kanssa ilman, että täytyy stressata toisesta ihmisestä. 

Jennille sopisi sellainen seurustelu, että kummallakin olisi oma koti, jonka järjestyksestä kumpikin saisi itse päättää. Nähtäisiin silloin kun halutaan, ja nautittaisiin välillä omasta ajasta.

Jennille sopisi herrasmies, joka keräisi kalsarinsa makkarin lattialta päälleen  ja jolla olisi jo kiire kotiin oman vaimon luo. 

Ja kun vielä ennen tuota kalsarien  riisumista olisi käyty pihviravintolassa tottakai romanttisesti miehen maksamana. Kyllä siinä miehen ylityöt menivätkin jo pitkiksi ja laukeamisen jälkeen kiire kotiin oman vaimon luo. 

Vierailija
17498/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei Jenni hae elättäjää vaan kanssa eläjää, joka elättää itse itsensä. "

Kenen rahoilla se Jyrki siis nyt elää jos ei elätä itse itseään?

Lainaa kavereilta niin kuin Jenniltäkin?

Vuosikausia elatuksekseen? Tuskin.

Eikö se ole työtön? Silloin saa työttömyys päivärahaa ja asumistukea. Sen lisäksi näyttää lainailevan muilta.

Vierailija
17499/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko avata että millaiselle naiselle Jyrki olisi hyvä puoliso. Itse olen nähnyt hänessä pelkkää punaista lippua kauden alusta saakka: nelikymppinen mies, joka on elänyt pitkään sinkkuna, kaksi työtä mutta ei säästöjä ja käyttörahatkin loppu, epäsiisti, passiivinen ellei jopa flegmaattinen, ylitunteellinen, ei tulevaisuudensuunnitelmia (paitsi lapsien hankinta, mutta mitään konkreettista tai varautumista tämän eteen ei ole tehty). Ei innostu matkailusta, ei oikein liikunnastakaan, ei osallistu kotitöihin, on takertuvan ja tarvitsevan oloinen. Kenelle tämmöinen puoliso sopii? Nöyrä elätti ei taida olla kovin monen naisen haavelistalla kovinkaan korkealla.

Vierailija
17500/30018 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti asiantuntijat tai ainakin hakuprosessi vaihtoon! Pari kautta sitten oli Emma ja Tuomas, jotka yhdistettiin, koska molemmat mainitsivat olevansa "seikkailijoita". Tuomakselle se tarkoitti oikeasti aika meneviä juttuja, extremeäkin, ja Emmalle ei mitään sinnepäinkään. Nyt Jenni ja Jyrki yhdistettiin erityisesti siksi, että he sanoivat arvostavansa perinteisiä rooleja, mutta selvästikin asiantuntijat ovat vain muikistelleet "joo just kiva kiva, sitten seuraava kysymys" eikä ole yhtään alettu kaivelemaan: Mitä ne perinteiset roolit sinulle ovat? Haluaisitko, että mies tuo rahan taloon? Haluaisitko, että nainen saisi olla kotirouva tai kotiäiti? Miten kotityöt mielestäsi jaetaan, kun roolit ovat perinteiset? Mitä perinteiset roolit sinulle EIVÄT tarkoita?

Jyrkihän olisi heti vastannut tähän jotain sellaista, että no mulle miehen rooli on sitä, että olen sellainen tuki ja turva ja mulle saa kertoa huolet. Tähän asiantuntijat olisivat heti voineet tarttua, että eikös naisellekin kerrota omat huolet (eli tekeekö tämä asia ihmisestä muka perheenpään)? Ja taas kaivella, että onko Jyrkissä oikeasti sitä perinteistä perheenpään roolin ottajaa. 

Jennille ihan samat kysymykset, jolloin hän olisi voinut suoraan tuoda esiin, että on tärkeää, että mies on elämässään sellainen päämäärätietoinen, kouluttautunut, on vakituinen työ ja vähintään ok-palkka ja että mies pitää itsekin tärkeänä tavoitella näitä asioita.

Lopputuloksena olisi huomattu hyvin nopeasti, että vaikka molemmat sanovat pitävänsä perinteisistä rooleista, heille ne tarkoittavat ihan eri asioita. Jennille ne ovat sitä mitä niillä yleisesti tarkoitetaan, Jyrkille pelkkää sanahelinää.

Ihme hymistelyä muutenkin moni asia tässä sarjassa. Se Jyrkin kaveri (Katsomo+:n jaksossa) sanoi, että tässä taisi olla pientä kriisinpoikasta mutta siitähän kivasti taidettiin päästä yli. Häh? Millä perusteella päästiin yli? Jenni nosti ongelman pöydälle ja ei se ongelma sillä mihinkään hävinnyt, että Jyrki riiputti päätään viime jaksossa ja sanoi, että mie en ole Jennin veroinen. 

Ketju on lukittu.