Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
16941/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätkää! Kaikki eivät halua omistaa asuntoa. Kaikki eivät halua omistaa autoa. Kaikki eivät myöskään kerää rahaa säästöön. Jotkut meistä haluavat elää sillä palkkarahalla kuukauden, maksaa laskut ja elää. Haudassa ne rahat pankissa ei lämmitä yhtään. Mä en ole koskaan säästänyt senttiäkään! Ja mulla on ollut hitokseen hyvä elämä! On nähty maailmaa, on syöty ja juotu hyvin. on rakastettu, erottu ja rakastettu taas. Eletty yksin, mutta joka ikinen päivä on eletty. Vailla latiakaan säästössä, vuokrakämpässä. Ja edelleen elämä on hyvää!

Älä sitten kitise jos tulee yllättävä meno tai sairastuminen mikä romahduttaa hetkessä taloutesi ilman säästöjä. Kyllä raha luo turvaa, joka muuta väittää, valehtelee. Kaikki myös haluaa rahaa mutta toisilla se ei pysy taskussa.

Vierailija
16942/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai on kyllä väärässä ohjelmassa. Hänellä ei ilmeisesti kovin paljoa ole kokemusta naisista kun olkapäähän kosketteluun ja pussailemiseen tarvitsee ohjeistusta. Ja kommunikointi on kankeaa ja empatiakyvytöntä. Ilmeisesti asuu vieläkin perheensä kanssa. Hienosti Anna kyllä jaksaa ymmärtää ja ottaa Hain sellaisena ihmisenä kuin Hai on. 

No tuon Annan asenne on kyllä tehnyt hyvin selväksi että mitään ylimääräistä ei haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16943/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin koulutusjankkaus, nyt mökkijankkaus. Älkää jankuttako täällä omista mökeistänne! Voisitteko lopettaa itsestänne puhumisen tässä ketjussa?? 

Minä haluan puhua pareista. Tänä vuonna on harvinaisen epäonnistuneet valinnat asiantuntijoilta. Aiemmin sanoin, että kaksi oululaista rakennusinssiä sopisivat ehkä tosi hyvin yhteen (Pauliina ja tämän vuoden Matti) ja nyt keksin, että kaksi espoolaista opettajaa myös (Anna ja Lauri).  Pitäisi tehdä all stars -kausi, jossa vielä vapaat kaikkien kausien osallistujat vietäisiin etelän lämpöön love island -tyyppisesti asumaan ja tutustumaan toisiinsa. 

Juu Annassa ja Laurissa voisi olla tosiaan ehkä potentiaalia. Laurilla on aika sanavalmis, niin ei löisi tyhjää, kun tulisi yhtäkkisiä kysymyksiä tunteista, ja hän varmaan puhuisi oma-aloitteisesti tunteistaan ja vaikuttaa kärsivälliseltä. Ja ei tiedä vaikka Lauri tykästyisi sporttisesta blondista, jossa olisi luonteessa haastetta (Sallahan oli kaiketi ''liian rauhallinen ja mukautuvainen''). Lauri hurmaisi Annan koirankin täysin. Mutta Laurilla oli omanlaisensa huumori, ja Annasta ei ole hirveästi näkynyt humoristista puolta, vaikuttaa vähän tosikkomaiselta, ellei se sitten näkyisi enemmän Laurin kanssa, tai sitten ei. Ja sitten taas voisi tulla konflikteja, jos Anna ei tajuaisikaan Laurin huumoria.

Kieltämättä Pauliina ja tämän vuoden Matti ovat kyllä kummatkin suorapuheisia, suoraviivaisia ja jämptejä, voisi ehkä toimia.

Jos olisi etelään lämpöön sijoittuva all stars-kausi, niin osallistujien huomio saattaisi vain ehkä kiinnittyä liikaa rantakroppaan ja ulkonäköön eikä luonteiden yhteensopivuuteen. Ehdottaisin ehkä erämökkeilyretriittiä järvimaisemissa tai vastaavaa, niin olisi ehkä yhteistä tekemistä.

Vierailija
16944/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ei voi rehellisenä vannoa aviovalaa: rikkaana ja köyhänä, sairaana ja terveenä lupaan rakastaa. Hänen rakkautensa ja sitoutumisensa ja pinnallista ja ehdollista:  vain vakavarainen mies kelpaa. Aika kylmää minusta. Minun rakkauteni ei katso lompakkoon, mutta meitähän on moneen junaan.

Tämä! Tuota samaa yritin kysyä aiemmin, että onko ihmisarvon mitta sama kuin pankkitilin saldo/ hyvä työpaikka. Jos "rakkaus" on sidottu maalliseen mammonaan, niin mä en ainakaan haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa päivääkään. Siinä vasta turvaton olo oliskin, kun aina saisi pelätä sattuuko jotain, joka vie talouden miinukselle. Se kun tietäisi myös sitä, että se toinen puolisko lähtee kävelemään ja etsimään uutta kumppania jolla on rahaa.

Ja myös tuo, että kaikki ei oikeesti halua omistusasuntoa! Ei halua 10 vuoden lainoja niskaansa. Vuokrallakin voi asua todella mu

Eihän me tiedetä mitä Jenni päättää tehdä, juuri nyt heillä oli vähän riitaa rahasta ja siivouksesta - mitkä muuten ovat ne yleisemmät asiat joista parit riitelevät. Voipi olla että päättää rakastaa Jyrkiä mutta haluaa että Jykä nyt ottaa itseään niskasta ja säästämään pikkuisen. Ja ei, edelleen ei ole kyse lompakon rakastamisesta vaan siitä, että Jenni haluaisi perustaa perheen ja sitä varten voisi olla kiva olla rahaa pankissa.

Ja kyllä, vuokrallakin voi asua. Ihan kummin vaan saa toimia. Jenni tuntuu preforoivan omaa asuntoa, joten sallitakkoon se hänelle.

Vierailija
16945/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoitellaan kauheita vihjauksia Jyrkistä ja Matista.

Kukaan mies ei ole puhunut kameroille toisesta pahaa, ei myöskään kavereilleen kahden tai porukalla. 

Naiset taas puhuvat kokojan mikä toisessa on vikana ja mitä mies teki väärin. Kaikki on naisilla vain minun tunteet ja toiveet itkemistä. Mitäpä jos Hai puhuisi, että Anna on vaan tuollainen sijaisope ei sellaisen kanssa voi perhettä perustaa. Taas minä maksoin kaupassa... mutta niin hän ei tee, koska ei ole materialisti ja kunnioittaa selvästi toisia.Todennäköisesti Hai haukuttaisiin täällä jos atvostelisi Annan työtä.

En ymmärrä mikä Tainassa, Annassa tai Jennissä on niin erityistä, että heidän pitää saada arvostella muita vaikka oma käytös ei ole kannustavaa ja turvallista toiselle. Ja tämä ei ole mikään sukupuolikysymys. Olen itse nainen enkä kenenkään vihaaja, ihmettelen vaan tätä jakau

Eikös se Hai ihan pelästynyt jo jokin aika sitten, että Anna jättää leikin kesken? Eli vaikutelma oli se, ettei Hai ole niin ärsyyntynyt Annan tivaamisista, kuin palsta. Ja sanon vaikutelma, kun tuossa ohjelmassa annetaan ymmärtää niin paljon asioita, jotka ovatkin jotain ihan muuta. Kuten se tilanne, missä Jyrki sanoo, et Jenni vois vähemmän vouhottaa. Ennakkomainoksessa siitä sai todella kohtalokkaan vaikutelman. Käyyännössä ei sitä ait ollut ollenkaan.

Vierailija
16946/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuliko kellekään muulle sama viba, kun istuivat kolmistaan nurmikolla Hannan kanssa puhumassa, että siinä on pikkupoika äiskän ja open kanssa itkemässä kun jäänyt kiinni jostain kolttosesta."

Nimenomaan. Sama mielikuva. Ja vielä: "Mie en oo Jennin veroinen."

Jyrki ei vaikuta vastuulliselta, turvalliselta mieheltä. 

Miksi ihmeessä Jenni haukkuu koko ajan Jyrkiä tuosta vakituisen työn puutteesta. Opettajilla on niin tavallista nykyisin olla määräaikaisella vuosikausia  vaikka olisivat päteviä. Jos kuten tuntuu se on Jennille kynnyskysymys, niin miksi ihmeessä tämän.asian esillä pitämistä kameroille. Jos vaikka joku mies pitäisi jonkun naisen kohdalla tälläistä kynnyskysymystä, n

Ja neuvot on luokkaa: "viettäkää aikaa yhdessä". Hohhoijaa, miten omaperäistä, tätähän ei kukaan ilman asiantuntijaa olisi tullut ajatelleeksi.

Vierailija
16947/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku muukin sitä mieltä, että sateisen sumuisen harmaassa Islannissa jo paikan  takia mieliala alkoi mennä alaspäin? Taina ja Matti olisivat saaneet ihan toisenlaisen alun jossain lämpimässä, vaikka jollain kauniilla Kreikan saarella.

Toisaalta eihän Dubrovnikin lämpö auttanut tuomaan romantiikkaa Annan ja Hain välille. 

Vierailija
16948/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät Jyrkin työhistoriasta tai taloudellisesta tai työtilanteesta?

Ei ole somessa maininnut, että olisi jotain pidempää koulutusta lukion tai amiksen jälkeen käynyt. Ihmiset sen kyllä sanovat. Ja toisi Jyrki esille sen, jos olisi opettajaksi lukenut. 

Taloudellisen tilanteen voi päätellä siitä, jos ihminen tv-kameroidenkin läsnä ollessa vippaa tuoreelta vaimoltaan rahaa. Kukaan, jolla on säästöjä, ei tekisi noin.

En mä mainitse koulutustani somessa. Miksi sanoisinkaan?

Vierailija
16949/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätkää! Kaikki eivät halua omistaa asuntoa. Kaikki eivät halua omistaa autoa. Kaikki eivät myöskään kerää rahaa säästöön. Jotkut meistä haluavat elää sillä palkkarahalla kuukauden, maksaa laskut ja elää. Haudassa ne rahat pankissa ei lämmitä yhtään. Mä en ole koskaan säästänyt senttiäkään! Ja mulla on ollut hitokseen hyvä elämä! On nähty maailmaa, on syöty ja juotu hyvin. on rakastettu, erottu ja rakastettu taas. Eletty yksin, mutta joka ikinen päivä on eletty. Vailla latiakaan säästössä, vuokrakämpässä. Ja edelleen elämä on hyvää!

Kukaan ei ole puhunut sun elämästäsi. Kiva että menee hyvin. Jokaisella on oikeus omiin valintoihin. Ollaan erilaisia. Mä en voisi elää tuolla tavalla, mutta ymmärrän että joku muu voi ja se sopii hänelle. Ei kuulu mulle.

Vierailija
16950/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ja jyrki nähty yhdessä Vantaan Ikeassa lokakuussa!

Harmi. Olisivat saaneet erota. Jenni kamala käskyttäjä ja kaikki pitäisi mennä hänen melensä mukaan tai on naama norsunveellä.

Muutaman minuutin klippien perusteella tosiaan voikin tehdä moisen päätelmän.

Vierailija
16951/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten kitise jos tulee yllättävä meno tai sairastuminen mikä romahduttaa hetkessä taloutesi ilman säästöjä. Kyllä raha luo turvaa, joka muuta väittää, valehtelee. Kaikki myös haluaa rahaa mutta toisilla se ei pysy taskussa.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mulla on hajonnut pesukone, telkkari, digiboxi. Ostetaan uusi ja sitten siinä kuussa ei syödä ulkona vaan kokataan itse. Ei ole myöskään pakko päästä etelään samana kesänä jos on pitänyt ostaa jotain isompaa. Asiat on todella helppo suhteuttaa, jos vaan haluaa. Meillä on myöskin julkinen terveydenhuolto, eli sairastuminenkaan ei kaada taloutta. Pitempi saikkukin on ollut, ilman palkkaa, mutta sairauspäivärahallakin pystyi elämään. Toistan itseäni, sitten tingitään jostain ja kun palkka taas alkaa tulla normaalisti voi lisätä aktiviteetteja. Helppoa kuin heinänteko. Elämä on valintoja. Vähemmälläkin rahalla pärjää jos haluaa.

Vierailija
16952/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrki vaikuttaa ihan tavalliselta mieheltä. Osaa pestä omat pyykkinsä ja huolehtia omasta kodistaan. Tämä kaikki nyt vaan korostuu ja kärjistyy, koska jenni on täysi kontrollifriikki ja hänen käsityksensä kodinhoidosta on tuhat yliampuvan aktiivista.

Millainen koti Jyrkillä on? Onko sitä näytetty kunnolla? Onko siisti, kaikki järjestyksessä, värimaailma silmiä kauniisti kohteleva jne...miehen kodista saa aika hyvän kuvan miehestä itsestään, sen olen kokenut.

Jenni oli iloisesti yllättynyt Jykän kodista, sanoi, että hän odotti pahempaa. 

Kaikkea oli paitsi kahvinkeitin. Polkupyörä somisteena olohuoneessa.

Vierailija
16953/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, jollet ikinä tarvitse autoa. Mutta jos joudut kerjäämään autoa tai kyytiä...

Vierailija
16954/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa osallistujassa on myös hyvää. Ja heikkouksia on jokaisessa ihmisessä!

Ehkä eniten toivoisin osallistujien kriittisyyttä omaan kommunikaatioon ja myös vastapuolen huomioimista: on tärkeää muistaa, että he ovat samassa liemessä.

Tässä vaan se myös, että leikkauksessa päätetään, mitä näytetään. Ja tämän tyyppisissä ohjelmissa usein keskitytään jokaisen ihmisen kohdalla tietynlaisiin juttuihin. Silloin ne tietyt jutut korostuu ja katsojat saavat kauhisteltavaa. Meistä jokaisesta katsojasta saisi perattua aika monta  eri persoonaa, jos meidän päiviä kuvattais ja sit kutistettais materiaalista 20min per viikko.

Vierailija
16955/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok, jollet ikinä tarvitse autoa. Mutta jos joudut kerjäämään autoa tai kyytiä...

Pääkaupunkiseudulla on todella hyvä julkinen liikenne! Ja taksit on myös keksitty. Omaa autoa ei tarvitse mihinkään. Sitä paitsi pysäköinti keskustassa on aivan painajainen!

Vierailija
16956/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta huomaa kyllä hyvin selvästi, että matalapalkkainen mies ilman varallisuutta ei ole parisuhdemateriaalia. Tietty taloudellinen asema on valitettavan usein edellytys rakkaudelle. Mutta tämä koskee jostain syystä ainoastaan miehiä, sillä matalapalkkaiset naiset kelpaavat kyllä ihan normaalisti.

P

Ei näistä Jyrkin rahoista puhuttais, jos ei pummis Jenniltä ja jos ei olis niin suurta ristiriitaa heidän preferensseissä. Ei ole esitelty muidenkaan miesten rahatilanteita, joten ei se itsessään ole mikään kriteeri. Turha tehdä tästä jotain sukupuolikysymystä. Jos joku nainen harakkana ostelis kaikkea ylelliseen viittaavaa, ilman kunnon tuloja, haukuttais harakaksi ja lompakkoloiseksi. 

Enemmän naisia palstalla haukutaan pummimisesta, kuin miehiä varattomuudesta.

Vierailija
16957/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ei voi rehellisenä vannoa aviovalaa: rikkaana ja köyhänä, sairaana ja terveenä lupaan rakastaa. Hänen rakkautensa ja sitoutumisensa ja pinnallista ja ehdollista:  vain vakavarainen mies kelpaa. Aika kylmää minusta. Minun rakkauteni ei katso lompakkoon, mutta meitähän on moneen junaan.

Tämä! Tuota samaa yritin kysyä aiemmin, että onko ihmisarvon mitta sama kuin pankkitilin saldo/ hyvä työpaikka. Jos "rakkaus" on sidottu maalliseen mammonaan, niin mä en ainakaan haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa päivääkään. Siinä vasta turvaton olo oliskin, kun aina saisi pelätä sattuuko jotain, joka vie talouden miinukselle. Se kun tietäisi myös sitä, että se toinen puolisko lähtee kävelemään ja etsimään uutta kumppania jolla on rahaa.

Ja myös tuo, että kaikki ei oikeesti halua omistusasuntoa! Ei halua 10 vuoden

Perheen perustamisesta. Lapseni juuri vaimonsa kanssa ensimmäistä odottaa. Kaikki tarvikkeet ostavat käytettyinä ja paljon saavat myös ystäviltä. Ovat  siis tarkkoja rahoistaan. Ja silti menee rahaa todella paljon, ihan perusasioihin.

Jos perhe on haaveissa, pitää siihen todellakin molempien panostaa, rahallisestikin. Koko elämä mullistuu joka tapauksessa kaikin tavoin. On ihan hirveetä, jos raha-asiat sit vielä tökkii.

Vierailija
16958/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kera parempi hän varautua.

Vierailija
16959/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan halunnut omistaa asuntoa. Asun onnellisena vuokralla. Minulla on säästöjä, ja laitan sivuun jokaisesta palkastani. Saan elää unelmieni elämää, matkustella, käydä kulttuuririennoissa, ulkoilla, käydä ravintoloissa jne. Eikä ole euroakaan velkaa. Koen olevani enemmän turvassa kuin asuntolainaa ja sen korkoja makseleva. Hautaan en rahoja kuitenkaan saa. Rahat on elimistä varten.

Vierailija
16960/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*elämistä  :)

Ketju on lukittu.