Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
16081/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Mitähän se heidän äiti teki, kun Jrkin piti niin kovasti huolehtia siskostaan? "

Ei äidin tarvitse tehdä kuin vuorotyötä niin äkkiä siinä joutuu se vanhin sisarus venymään kun äiti on koko viikon ilta- tai yövuorossa.

Yksinhuoltajan lapset joutuvat usein koville jos se vanhempi ei ole normi päivätyössä ja vielä aika hyväpalkkainen.

Monin eri tavoin lapset voivat joutua tiukoille. Eikä ne tunteet ole väärin. Jos siltä tuntuu.

Meillä äiti teki alkuun harrastuksena töitä  soitonopettajana. Kun isä lähti, jäi ison asunnon maksaminen yksi äidin harteille. Teki sit arkisin kahta työtä ja lauantait päälle. Meillä siskon kanssa oli kauppa, siivous ja pyykit hoidettavana. Olin kymmenen v. kun vuorot alkoivat. Isoveljiä oli, mutta olivat vanhempia, eivätkä osallistuneet kotihommiin. Ai niin, koiran hoito kuului meille myös.

Tilanne ei ollut kenenkään syy, silti se oli aika raskasta aikaa. Ja kesti siis siihen asti, kunnes muutin kotoa pois.

Vierailija
16082/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennin esittelyssä kerrotaan, että hän haluaa miehen jonka unelmissa on oma perhe ja hyvä parisuhde. Jenni on itse nostanut keskusteluissa esille tuon lapsiasian. Eli selvästi sellaisen haluaa. On myös kertonut että hän tietää ettei pankkilainaa saa ilman vakituista työpaikkaa. 

Suora lainaus Jennin esittelystä "Ihmisenä Jenni on ystävällinen hassuttelija, joka menee kohti päämääriään ja unelmiaan vaikka läpi harmaan kiven.".

Olisiko nyt niin että lapsiasia on tarkistettu, Jykä voisi sellaiseen olla valmis. Mutta seuraavan Jennin päämäärän kohteen eli isomman kämpän oston tiellä on puolison määräaikaiset työsuhteet. 

Jenni ei yksin saa pankista määräänsä isompaa lainaa joten tarvitsee sen puolison, jotta saa mieleisensä lainasumman.

Kyllä uskon, että saa lainan ilman Jyrkiäkin, kun pappa Muurinen takaa.

Mihin tuota Jyrkiä tarvitaan ? Ei yhtään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16083/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mielestäni ohjelmaaan hakevilta kysellään varoista/veloista. Muutenhan tuonne menisi monenlaisia onnenonkijoita."

Avioehto kyllä karsii nuo onnenonkijat. Luuletko että joku haluaa lahjoittaa random-tyypille puolet omaisuudestaan eron tullessa.

Kun toinen oikein rakastuu, vaikka sitten huijarihurmuriin, kyllä siinä rahaa palaa, jos sitä on käytettävissä. Toisen siivellä voi päästä ulkomaille, ostattaa designkamppeita ja muuta kivaa.

Tämä nähty ihan läheltä. Eikä pari ollut edes naimisissa. Tyttö ei halunnut menettää komeaa "ritariaan" ja osteli hänelle kaikenlaista, asumisen ja elämisen kulujen lisäksi.

Vierailija
16084/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva, jos näille matkan kesken jättäneille pareille annettaisiin sitten sellainen b-vaihtoehto, jonka kanssa alkaisivat seurustelemaan sitten heti, kun on tehty päätös avioerosta. Voitaisiin sitten katsoa, että mätsääkö b-versio paremmin. Ja sitä b-versiota ei saisikaan ohjelman valitisijatiimi valita, vaan joku muu taho

Vierailija
16085/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mielestäni ohjelmaaan hakevilta kysellään varoista/veloista. Muutenhan tuonne menisi monenlaisia onnenonkijoita."

Avioehto kyllä karsii nuo onnenonkijat. Luuletko että joku haluaa lahjoittaa random-tyypille puolet omaisuudestaan eron tullessa.

Kun toinen oikein rakastuu, vaikka sitten huijarihurmuriin, kyllä siinä rahaa palaa, jos sitä on käytettävissä. Toisen siivellä voi päästä ulkomaille, ostattaa designkamppeita ja muuta kivaa.

Tämä nähty ihan läheltä. Eikä pari ollut edes naimisissa. Tyttö ei halunnut menettää komeaa "ritariaan" ja osteli hänelle kaikenlaista, asumisen ja elämisen kulujen lisäksi.

Tyhmyys käy kalliiksi elämässä.

Vierailija
16086/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, Jennin päsmäröinti on turhautumista. Kaipaa vahvatahtoista ja jämäkkää määrätietoista miestä ottamaan ohjat eikä mitään apupoikaa. Nyt sillä on miehenä rahaa vippaava apupoika jota turhautuneena päsmäröi.

Ihan aidosti ihmetyttää miksi nämä on pariksi laitettu. 

Vierailija
16087/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennistä tykkään muuten, paitsi siitä, että hän päättää, mitä kotitöitä Jyrki saa tehdä ja mitä ei. On asioita, jotka vain Jenni muka osaa tehdä "oikein". Kuitenkin odottaa, että Jyrki olisi omatoiminen kotitöiden suhteen? Yhtälö ei kuulosta mahdolliselta. En itsekään kestäisi, jos minun pitäisi olla joku "äidin pikku apulainen" ja olen nainen. Jos haluan, että jokin tehdään jollain tietyllä tavalla, teen sen sitten itse, enkä naputa puolisolle. Ja jos puoliso tekee saman, hän saa tehdä sen omalla tavallaan, en kulje selän takana vahtimassa. Yhdessäkin tehdään, mutta ei vahdita toisen osuutta. Kamalaa tommonen, että vaatteet pitää viikata tietyllä tavalla ja siivota tietyllä tavalla. Tämmlstä on ollut ennenkin, tomaatin pilkkomisesta lähtien ja revitäänkö salaatinlehdet vai leikataanko veitsellä. Ja ne parit ei oo selvinneet yhdessä.

Muuten tykkään Jennistä.

Jenni kouluttaa Jyrkistä sisäkköä, mutta huomaamatta kohtelee ja komentelee häntä, kuin lasta.

Vierailija
16088/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennistä tykkään muuten, paitsi siitä, että hän päättää, mitä kotitöitä Jyrki saa tehdä ja mitä ei. On asioita, jotka vain Jenni muka osaa tehdä "oikein". Kuitenkin odottaa, että Jyrki olisi omatoiminen kotitöiden suhteen? Yhtälö ei kuulosta mahdolliselta. En itsekään kestäisi, jos minun pitäisi olla joku "äidin pikku apulainen" ja olen nainen. Jos haluan, että jokin tehdään jollain tietyllä tavalla, teen sen sitten itse, enkä naputa puolisolle. Ja jos puoliso tekee saman, hän saa tehdä sen omalla tavallaan, en kulje selän takana vahtimassa. Yhdessäkin tehdään, mutta ei vahdita toisen osuutta. Kamalaa tommonen, että vaatteet pitää viikata tietyllä tavalla ja siivota tietyllä tavalla. Tämmlstä on ollut ennenkin, tomaatin pilkkomisesta lähtien ja revitäänkö salaatinlehdet vai leikataanko veitsellä. Ja ne parit ei oo selvinneet yhdessä.

Muuten tykkään Jennistä.

Mun mies oli suhteen alkuaikoina todellinen tyranni. En saanut tehdä oikein mitään, koska ei luottanut kykyihini. Seuraavaksi tuli vaihe, jolloin ei itse tehnyt paljon mitään. Nykyään on taas ahkera osallistuja, eikä ole vuosikausiin arvostellut minun tekemisiä tai tekemättä jättämisiäni. Nämä kaikki vaiheet aikuisiässä. 

Ihmisen käytös voi kyl muuttua pitkin elämää, vaikka täällä usein ollaan sitä mieltä, ettei ihminen muutu.

Vierailija
16089/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennin esittelyssä kerrotaan, että hän haluaa miehen jonka unelmissa on oma perhe ja hyvä parisuhde. Jenni on itse nostanut keskusteluissa esille tuon lapsiasian. Eli selvästi sellaisen haluaa. On myös kertonut että hän tietää ettei pankkilainaa saa ilman vakituista työpaikkaa. 

Suora lainaus Jennin esittelystä "Ihmisenä Jenni on ystävällinen hassuttelija, joka menee kohti päämääriään ja unelmiaan vaikka läpi harmaan kiven.".

Olisiko nyt niin että lapsiasia on tarkistettu, Jykä voisi sellaiseen olla valmis. Mutta seuraavan Jennin päämäärän kohteen eli isomman kämpän oston tiellä on puolison määräaikaiset työsuhteet. 

Jenni ei yksin saa pankista määräänsä isompaa lainaa joten tarvitsee sen puolison, jotta saa mieleisensä lainasumman. 

Jyrki on valmis katsomaan matsia oluttölkki kourassa. Vaikea kuvitella ottamaan (saamaan) mitään asuntolainoja tuolla luonteella ja lapset päälle niin Jennin motkottamisesta ei tulisi lainkaan loppua. Jennin kannattaa vähän miettiä tuota geenipooliasiaakin ennen lapsentekoa:))

Vierailija
16090/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, Jennin päsmäröinti on turhautumista. Kaipaa vahvatahtoista ja jämäkkää määrätietoista miestä ottamaan ohjat eikä mitään apupoikaa. Nyt sillä on miehenä rahaa vippaava apupoika jota turhautuneena päsmäröi.

Koska Jyrki tykkää jalkapallosta ja Jennin isä on valmentaja. Näin kevyillä perusteilla paritetaan kun aina menee metsään.

Kerran oli sporttisuuden perusteella paritettu extreme urheilua harrastava ja koiran lenkittäjä. No liikuntaa molemmat, muuta yhteistä ei sitten ollutkaan. 

Vierailija
16091/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennistä tykkään muuten, paitsi siitä, että hän päättää, mitä kotitöitä Jyrki saa tehdä ja mitä ei. On asioita, jotka vain Jenni muka osaa tehdä "oikein". Kuitenkin odottaa, että Jyrki olisi omatoiminen kotitöiden suhteen? Yhtälö ei kuulosta mahdolliselta. En itsekään kestäisi, jos minun pitäisi olla joku "äidin pikku apulainen" ja olen nainen. Jos haluan, että jokin tehdään jollain tietyllä tavalla, teen sen sitten itse, enkä naputa puolisolle. Ja jos puoliso tekee saman, hän saa tehdä sen omalla tavallaan, en kulje selän takana vahtimassa. Yhdessäkin tehdään, mutta ei vahdita toisen osuutta. Kamalaa tommonen, että vaatteet pitää viikata tietyllä tavalla ja siivota tietyllä tavalla. Tämmlstä on ollut ennenkin, tomaatin pilkkomisesta lähtien ja revitäänkö salaatinlehdet vai leikataanko veitsellä. Ja ne parit ei oo selvinneet yhdessä

Mun mies oli suhteen alkuaikoina todellinen tyranni. En saanut tehdä oikein mitään, koska ei luottanut kykyihini. Seuraavaksi tuli vaihe, jolloin ei itse tehnyt paljon mitään. Nykyään on taas ahkera osallistuja, eikä ole vuosikausiin arvostellut minun tekemisiä tai tekemättä jättämisiäni. Nämä kaikki vaiheet aikuisiässä. 

Ihmisen käytös voi kyl muuttua pitkin elämää, vaikka täällä usein ollaan sitä mieltä, ettei ihminen muutu.

Käytös voi muuttua. Ihmiset eivät muutu siksi, että suurin osa ei halua kehittää itseään. Tällöin muuttuu toki myös, yleensä paljon huonompaan suuntaan. 

Vierailija
16092/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuohon viittaa ne Jyrkin sanat: multa ei sitten mitään asuntoja ja autoja tule.

Vierailija
16093/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisi kiva, jos näille matkan kesken jättäneille pareille annettaisiin sitten sellainen b-vaihtoehto, jonka kanssa alkaisivat seurustelemaan sitten heti, kun on tehty päätös avioerosta. Voitaisiin sitten katsoa, että mätsääkö b-versio paremmin. Ja sitä b-versiota ei saisikaan ohjelman valitisijatiimi valita, vaan joku muu taho

Se nyt vielä puuttuisi, että keskenjättäneet joutuisivat henkisten haavojensa nuoleskelun sijaan heti yrittämään jonkun toisen kanssa

Vierailija
16094/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Mitähän se heidän äiti teki, kun Jrkin piti niin kovasti huolehtia siskostaan? "

Ei äidin tarvitse tehdä kuin vuorotyötä niin äkkiä siinä joutuu se vanhin sisarus venymään kun äiti on koko viikon ilta- tai yövuorossa.

Yksinhuoltajan lapset joutuvat usein koville jos se vanhempi ei ole normi päivätyössä ja vielä aika hyväpalkkainen.

Monin eri tavoin lapset voivat joutua tiukoille. Eikä ne tunteet ole väärin. Jos siltä tuntuu.

Meillä äiti teki alkuun harrastuksena töitä  soitonopettajana. Kun isä lähti, jäi ison asunnon maksaminen yksi äidin harteille. Teki sit arkisin kahta työtä ja lauantait päälle. Meillä siskon kanssa oli kauppa, siivous ja pyykit hoidettavana. Olin kymmenen v. kun vuorot alkoivat. Isoveljiä oli, mutta olivat vanhempia, eivätkä osallistuneet kotihommiin. Ai niin, koiran hoito kuului meille myös.

Oisin etsinyt tuon äijän käsiini ja potkinut munille aikuisena.

Vierailija
16095/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostunut tassia harrastava Hai sopisi paremmin Jennin siistiin kotiin, kuin possu -Jyrki.

Vierailija
16096/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla tuota oäsmäröinti liikkeellä Jennin kaveriporukassa, kun juhannusjuhlissa ystävä kertoi toimineensa samoin aluksi miehensä kanssa. Siis ei turhautumisesta johtuvaa

Vierailija
16097/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienostunut tassia harrastava Hai sopisi paremmin Jennin siistiin kotiin, kuin possu -Jyrki.

*tanssia

Vierailija
16098/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jyrki maininnut että äitinsä oli jossain tehtaalla töissä eli on hyvinkin voinut olla vuorotyöstä kyse? Sen lisäksi tietysti se että kuinka paljon äidillä on ollut voimia auttaa lapsia henkisesti jos itselläkin on vaikeaa. Jyrkistä on helposti tullut se joka katsoo että sisko lähtee kouluun, hoitaa läksyt jne. Ei se toki ole ihan sitä huoletonta teinielämää. 

Vierailija
16099/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliselta statukseltaan samantasoiset, jos Jyrki opettaja. Molemmat syövät sitäpaitsi pihviä. 

Vierailija
16100/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanalan elämän tärkeysjärjestys on jalkapallo, Jeesus ja juusto. Siksi on paritettu Jenni & Jyrki, jalkapalloilun perusteella. Kanala näkee Jyrkissä jotain samaa kuin itsessään. 

Ketju on lukittu.