Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytin 43 ja vanhenin yhtäkkiä kertaheitolla sekä fyysisesti että psyykkisesti

Vierailija
20.03.2025 |

Melkeinpä yhdessä yössä tuli 15 vuotta lisää ikää naamaan ja mieli alkoi tuntua myös ihan yhtä vanhalta. Kammottavaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin linjassa sen tuoreen vanhenemistutkimuksen kanssa. Mulle kävi vähän sama, ei noin radikaali mutta tunnistettava muutos about tuossa iässä, nyt 48.

Vierailija
2/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanfordin yliopistossa on tutkittu, ettei ihminen vanhene vähitellen. Tulee kaksi vanhenemispyrähdystä. Eka 40 vuoden kieppeillä ja toinen 60-vuotiaana. Oot nyt tullut "siihen ikään". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin friikkiä. Muillekin käy noita kummallisia juttuja. Ja jos hormonien koostumus muuttuu tai vähenee. Tai jos ollut kipeä näyttää mummolta tyyliin.

Vierailija
4/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stanfordin yliopistossa on tutkittu, ettei ihminen vanhene vähitellen. Tulee kaksi vanhenemispyrähdystä. Eka 40 vuoden kieppeillä ja toinen 60-vuotiaana. Oot nyt tullut "siihen ikään". 

Tutkimuksen mukaan ensimmäinen äkillinen piikki tapahtuu 44-vuotiaana, toinen noin 15 vuotta myöhemmin 60 vuoden iässä.

Vierailija
5/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy se kommentoija, joka kehottaa aloittamaan kuntoilun ja ihonhoidon?

Vierailija
6/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan ensimmäinen äkillinen piikki tapahtuu 44-vuotiaana, toinen noin 15 vuotta myöhemmin 60 vuoden iässä.

Ja kolmas sitten n. 75-vuotiaana.

t. äitiä ja appivanhempia seurannut

Vierailija
7/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itselleni ei tullut mitään näkyvää tai tuntuvaa vanhenemismuutosta 4-kymppisenä eikä vielä 5-kymppisenä. Myöskään 60 vuotta täytettyäni en huomannut tai tuntenut muutosta. Vielä vuosi sitten keväällä kun olin just täyttänyt 62 v, lääkäri hämmästeli ikääni ja sanoi, että luuli 48-vuotiaaksi. Venäläistaustainen n 68-v lääkärinainen oli. No, mutta nyt sitten on tulleet kaikki rysäyksellä ja olo on kuin 83-vuotiaalla (. Eli minulla alkoi  63-vuotiaana. Sanovat toki että olen nuorekas ja kaunis, no sitä en enää usko. Ehkä vähän auttaa terveelliset elämäntavat ja raittius, hyvät geenit, prx-t33 kasvohoidot säännöllisesti ja estrogeenikorvaushoito (mitä en lopeta ikinä). Kilpparivajis, raudanpuute, fibromyalgia, lyhyehköt unet taas kaikki vaikuttaa toiseen suuntaan. Nyt iskenyt ikäkriisi, hiuksetkin ohentuneet ja leikkasin lyhyen polkan. En osaa sopeutua tähän näkymättömyyteen ja raihnaisuuteen. Tarvitsisi kai mennä pari kertaa juttelemaan aiheesta johonkin. Vertaisryhmä olisi hyvä.

Vierailija
8/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin 52v.

Vierailija
9/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tuli joskus ihan kauhistuneena vessasta ja kysyi, että mitä mun naamalle on tapahtunut🤭. Oli suunnilleen just ton ikäinen ja rupsahti yhden yön aikana.

Vierailija
10/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähtyykö tämä nyt sitten tähän melkein 20 vuodeksi?

Vierailija
11/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi just näin 44-vuotiaana ja unettomuus pahensi asiaa. Olenko nyt turvassa 15 vuotta?

Vierailija
12/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin 42 v ja vieläpä voisin vannoa, että syntymäpäivänäni. Siis suunnilleen yhdessä yössä. Huojentavaa teille muille, että vanheneminen ei jatku samaa vauhtia vaan sitten on tasaista ja vähemmän hidasta vanhenemista ilmeisesti siihen 60 v asti.

55v

Vierailija
13/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin 55-vuotiaana. Kolotuksia, särkyjä, unettomuutta, tukka harveni ja kasvot valahti.

Vierailija
14/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

53vee alkoi liikunnasta palautuminen hidastua merkittävästi.

M54

Vierailija
15/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tähän kirjottaa? Kiitos, nyt mä kirjotan.

mä päätin etten vanhene. Tee säki

Vierailija
16/16 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 60 v. Alankin nyt vahtaamaan peilistä ryppyjä ja voivottelemaan vanhenemista.