Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
15361/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täältä poistuu kaikki Mattia asiallisesti kritisoivat kommentit mutta Tainan ulkonäön haukkumiset saa olla ? Ihan Miika-ilmiö all over again

Ilmoitan kaikki näkemäni herjaukset. Käyn palstalla suht harvoin, siksi jää paljon näkemättä. Tehdään talkoot: siivotaan yhdessä ketju sellaiseksi, että kaikki kommentit kykenisi julkistamaan ihan omalla nimellään ja kuvallaan. Kun ohjelma on peruspositiivinen vireeltään: autetaan kumppanin etsinnässä, miksi sen kommentoinnin pitää olla luotaantyöntävän negatiivista, kunnianloukkauksen rajat ylittävää?

Vierailija
15362/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Matti herättää mussa vähän outoja fiiliksiä...

Lisäksi musta tuntuu, että ohjelman kautta ei nyt ihan kokonaan välity, mistä tämän pariskunnan välillä on kyse. Tainan on täytynyt käydä pitkiä keskusteluja asiantuntijoiden kanssa ja tilanteen täytyy olla jollain lailla vakava, että tällaiseen ratkaisuun päädyttiin. Enkä usko, että kyse on pelkästään Tainan omista traumoista ja menneisyyden haamuista, tällainen olisi pitänyt osoittaa soveltumattomuutta formaattiin jo hakuvaiheessa. Minusta Taina vaikuttaa hyvin ahdistuneelta ja jopa pelokkaalta.

Matin niukkaeleisyys ja kylmähkö katse saa miettimään, että olisko persoonassa jotain vähän spookya kuitenkin ja me ei telkkarin kautta nähdä ihan aitoa Mattia kuitenkaan?

Hänhän voi kameroille osata puhua lämpimikseen kaikenlaista, mutta millainen hän sit todellisuudessa on? 

Voisko kyse Matin kohdalla olla vain siitä, että tämä tilanne on aika ahdistava hänellekin? Tälläiseen ohjelmaan osallistuminen on jo iso juttu sinänsä, mutta entäs sitten kun homma alkaa mennä vihkoon jo alusta alkaen ja tuore kumppani tuntuu traumatisoituvan ihan kaikesta mitä sanot? Tilannehan on Matillekin tosi vaikea, hän on itsekin sanonut että ei tiedä mitä tehdä koska ei ymmärrä mitä tapahtuu. Luulen että Matti on tässä tilanteessa vetäytynyt koska tilanne on stressava hänellekin eikä halua tehdä mitään mikä voisi pahentaa tilannetta. Niukkaeleisyys = varovaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15363/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenniä häiritsee puuttuva RAHA. Ei koulutus. Lopettakaa siis jauhaminen minun ja mieheni akateemisesta koulutuksesta, vaikka kuinka saisitte siitä tyydytystä.

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestyneet businessmiehet eivät pidä merkinomeista Jotenkin näin kirjoitit. Saako nauraa😂. Onkohan tässä nyt itse menestynyt pisnesmies itse äänessä vai pakit saanut merkonomi tytsy tekemässä aikamoista yleistystä? 

Mieheni on kauppatieteen maisteri ja talousjohtajana pienessä yrityksessä. Hänen ystävänsä ovat myös ekonomeja. Kaikilla on koulutetut vaimot. Kaikilla ekonomeilla on myös varaa valita. Fiksut ihmiset eivät huoli älyllisesti keskinkertaisia ihmisiä. 

Mitens sitten, kun joku kirjoitti, että rikkaat seurapiirimiljonäärit ottavat somemissejä tyyliin Topi Sukari, Risto-Matti Ratia, Donald Trump ?

Kukaan noista ei taida olla itse mitenkään kouluttautunut, Risto-Matille äiti maksoi jonkun englantilaisen

Vierailija
15364/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennille tekisi mieli sanoa, että mieti tarkkaan hyväksyykö Jyrkin hälläväliä asenteen rahan suhteen. On todella huolestuttavaa jos nelikymppisellä ei rahat riitä palkkapäivää asti. Jyrki ei vaikuta haluavan muuttua. Ja alkaa vaan itkemään kun hänelle antaa kritiikkiä :D oli huvittavaa kun Jenni lohdutti häntä. Ja hieman myötähäpeää. 

jenni osaa kyllä suhtautua tilanteeseen tosi hienosti. 

asiantuntijat pitäisi kyllä potkia pihalle. Aivan törkeän huonosti hoitaneet hommansa.

Minulle tulee tästä sellainen fiilis, että Jyrki vääntää näissä tilanteissa tekoitkut, kun Jenniltä tulee kritiikkiä. Näin hän saa Jennin tuntemaan olon paskaksi ja nyt tilanne kääntyykin päinvastoin, Jenni onkin se pahis kun oli törkeä Jyrkille. Sehän toimi, Jennihän alkoi lohduttamaan Jyrkiä. Jenni alkaa lopulta aristelemaan kritiikin antamista Jyrkille koska mies alkaa itkemään tai muuten reagoi kritiikkiin aivan liian voimakkaalla tavalla. Jyrki saa näin ilmaispassin tehdä mitä huvittaa ja tästäpä alkaisi sellainen ikävä kehä missä toinen jatkaa niitä asioita mistä toinen ei pidä ja toinen ei uskalla kritisoida. 

Vierailija
15365/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikissa sarjan naisissa on selviä puutteita mutta täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan, eikä varsinkaan tässä ohjelmassa. Se on totta, että Tainan itkuisuus on vähän omituista ja Jenni on ihan hirveä nipottaja, turhaan loukkaantuu siitä kun eksät on näin sanoneet. Kuitenkin näen, että nämä molemmat voivat onnistua parisuhteessa sopivan miehen kanssa. KAIKKI ihmiset joutuvat parisuhteessa sitten kasvamaan ihmisenä kuitenkin. 

Jenni ja Jyrki voi mahdollisesti onnistua mutta se tulee vaatimaan sen, että Jenni oppii löystämään kireää pipoaan ja että Jyrki alkaa ottamaan enemmän vastuuta omasta urastaan/raha-tilanteestaan. 

Taina ja Matti on ohi. Ei mitään mahdollisuuksia. Uskon, että Matti on vähän kylmän analyyttinen ihminen (joka ajaa ensisijaisesti omaa etuaan) ja se on nyt se kohta mistä kenkä puristaa. Taina on puutteistaan huolimatta hyvin lämpimän oloinen persoona. 

Hai ja Anna on varmas

Minä en koe Tainaa lämpimänä ihmisenä, minulle tulee hänestä vahvasti "uniikki lumihiutale"-vibat. Taina tuntuu keskittyvän itseensä tosi paljon eikä hirveästi ole huomioinut kumppaniaan tai yrittänyt ymmärtää tämän puolta asioista. Matti on varmasti analyyttinen ihminen, mutta sellaistenkin kanssa voi tulla toimeen jos hyväksyy toisen sellaisena kuin on ja uskaltaa lähteä etsimään tapoja joilla toimia yhdessä.  Taina tuntuu heittävän hanskat tiskiin heti kun Matti kommunikoi jotain tavalla, joka särähtää Tainan korvassa. Tämä siitäkin huolimatta että Matti yrittää selittää mitä oikeasti tarkoitti. (Huom, tämä on periaatteessa sama tilanne jossa Anna ja Hai olivat aiemmin, erotuksena on vain se, että heidän tapauksessaan kritiikki kohdistui siihen parisuhteen kiltimpään osapuoleen.)

Toki, Taina on ollut suurimman osan ohjelmasta kriisitilassa, joten emme kenties ole nähneet oikeaa Tainaa.

Vierailija
15366/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenniä häiritsee puuttuva RAHA. Ei koulutus. Lopettakaa siis jauhaminen minun ja mieheni akateemisesta koulutuksesta, vaikka kuinka saisitte siitä tyydytystä.

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestyneet businessmiehet eivät pidä merkinomeista Jotenkin näin kirjoitit. Saako nauraa😂. Onkohan tässä nyt itse menestynyt pisnesmies itse äänessä vai pakit saanut merkonomi tytsy tekemässä aikamoista yleistystä? 

Mieheni on kauppatieteen maisteri ja talousjohtajana pienessä yrityksessä. Hänen ystävänsä ovat myös ekonomeja. Kaikilla on koulutetut vaimot. Kaikilla ekonomeilla on myös varaa valita. Fiksut ihmiset eivät huoli älyllisesti keskinkertaisia ihmisiä. 

Miten tässä nyt sinun ja miehesi akateemista koulutusta on jauhettu. Eikukaan muu kuin sinä itse.

Mitens sitten, kun joku kirjoitti, että rikkaat s

Vierailija
15367/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki, Taina on ollut suurimman osan ohjelmasta kriisitilassa, joten emme kenties ole nähneet oikeaa Tainaa."

Luulen kyllä että olemme nähneet ihan oikean ja aidon Tainan.

Vierailija
15368/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saa kun on kouluttautunut oikein. Jos ei ole koulutusta tai on merkonomi, liksa pyörii jossain alle kolmessa tonnissa. Silloin ei mitään lapsia kannata tehdä. Ekonomeilla se pyörii helposti kuudessa ja yli, joten vauvoja voi tehtailla vaikka fudisjoukkueen ja rouva voi jäädä kotiin. 

Vierailija
15369/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Yleensä se, joka kutsuu ulos syömään, myös tarjoaa ravintolaillallisen.

Nyt kävi ilmi, että Jyrki on maksattanut paljon muitakin ostoksiaan ja shoppailujaan Jennilla. Ei ole kyse vain yhdestä ainoasta ateriasta.

Jos nimenomaan kutsuu sanomalla tarjoavansa lounaan tai illallisen, niin silloin kutsuja tietenkin maksaa. Mutta emme taida kuulla kuvattuna tuota kutsua. Siihen ei riitä  että mentäiskö illalla pihviravintolaan. Vai tarkoittaako tuo käyttämäsi sääntö, että vain.miehen puhuessa syömään menemisestä että sanoja maksaa ja ei suinkaan kun nainen sanoo. Mitenkä toimitaan naisen sanoessa. Maksaako nainen kokonaan vai kumpikin omat ruokansa

Jos Jyrki kertoo haluavansa lepytellä Jenniä viemällä ravintolaan, niin hassulta tuntuu jos lepyteltävä joutuu maksamaan oman

En ole nähnyt maksullista Katsomojaksoa ja milä onkaan syynä lepytellä Jenniä. Jyrkihän joutuu kokoajan kulkemaan munankuorilla Jennin kanssa. Tuokin oli outo tilanne,  kun Jyrki suunnitteli miten penkit ja grilli asetellaan terassilla ja Jenni loukkaantui että Jyrki edes sanoi asiasta jotain.

Vierailija
15370/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan hakiessa kannattaa varmaan olla rehellinen, vaikka se kuulostaisi vaativalta. Jenni ehkä halusi rikkaan miehen ja käytti kohteliaasti sanaa vanhempi mies.

Jos joku haluaa lihaksikkaan kumppanin, ei kannata käyttää sanaa liikunnallinen koska se tarkoittaa niin eri asioita. Toisaalta, niinkuin aussien asiantuntija näpäytti yhtä valittavaa osallistujaa. Ei tämä ole mikään mulle täydellinen kumppani postimyynti. Vaan ohjelma aidoista ihmisistä. Itse toivoisin kumppanilta sitkeyttä ja kestävyyttä, sekä kykyä suhtautua huumorilla asioihin. Joku saattaa tietysti kuvata itseään noin olematta sitä.

Vierailija
15371/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Nyt kävi ilmi, että Jyrki on maksattanut paljon muitakin ostoksiaan ja shoppailujaan Jennilla. Ei ole kyse vain yhdestä ainoasta ateriasta.

Jos nimenomaan kutsuu sanomalla tarjoavansa lounaan tai illallisen, niin silloin kutsuja tietenkin maksaa. Mutta emme taida kuulla kuvattuna tuota kutsua. Siihen ei riitä  että mentäiskö illalla pihviravintolaan. Vai tarkoittaako tuo käyttämäsi sääntö, että vain.miehen puhuessa syömään menemisestä että sanoja maksaa ja ei suinkaan kun nainen sanoo. Mitenkä toimitaan naisen sanoessa. Maksaako nainen kokonaan vai kumpikin omat ruokansa

Jos Jyrki kertoo haluavansa lepytellä Jenniä viemällä ravintolaan, niin hassulta tuntuu jos lepyteltävä joutuu maksamaan oman

Pahinta on, että tämä pienituloinen pariskunta harrastaa elämäntapaa johon heillä ei ole varaa. Ei jenninkään tuloilla pitäisi olla koko ajan varaa reissata ja käydä ravintoloissa.

Vierailija
15372/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että osaisin käsitellä Jyrkiä niin, ett hän innostuisi hoitamaan asiansa. Hän tarvitsee kannustajaa ja rohkaisijaa ja innostajaa Sanoisin, et hei laitatko terassin kondikseen, niin mä teen nuo keittiöhommat sillä aikaa. Kun tulisin terassille, sanoisin, että onpa mulla hyvät oltavat, kun oot laittanut täällä jo kaiken valmiiksi. Sanoisin, et hei, mistä voisit saada parhaiten noita sijaisuuksia? Pk-seudulta? Sehän kuulostaa tosi hyvältä. Katsotaanko vuokra-asuntotilannetta sieltä? Jne. 

Vierailija
15373/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Jos Jyrki kertoo haluavansa lepytellä Jenniä viemällä ravintolaan, niin has

En ole nähnyt maksullista Katsomojaksoa ja milä onkaan syynä lepytellä Jenniä. Jyrkihän joutuu kokoajan kulkemaan munankuorilla Jennin kanssa. Tuokin oli outo tilanne,  kun Jyrki suunnitteli miten penkit ja grilli asetellaan terassilla ja Jenni loukkaantui että Jyrki edes sanoi asiasta jotain

Ei se minusta erikoisemmin loukkaantunut, kunhan teki vain selväksi että asia on hänellä pohdinnassa. Naiset usein miettivät näitä sisustuksellisia asioita vähän eri kulmalla ja Jenni näytti olevan ns. suoritus-moodissa, eli keskittynyt siihen että saadaan asiat kuntoon ajoissa, halutulla tavalla. Joo, tuntuu vähän neuroottiselta ja raskaalta, mutta toisaalta se kuvastaa sitä, että tilaisuus oli Jennille tärkeä. (Uusi puoliso tapaa kaverit kunnolla ensi kertaa ja kamerat paikalla. Kukapa ei olisi siivonnut ja asetellut tuoleja.) Todennäköisesti olisi halunnut Jyrkin suhtautuvan asiaan samalla vakavuudella ja kenties niin kävikin, aika vähänhän näimme tuosta tapahtumasta.

Vierailija
15374/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pitää tosi kivoja vaatteita. Silmä lepää. 

Anna ja Hai ovat parhaiten pukeutuva pari. 

Täällä joku maalaili, että Taina olisi sopinut Haille mutta ei edes tyylillisesti mielestäni.

Vierailija
15375/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvausten leikkauksilla yritetään tehdä draamaa mitä ei ollutkaan. Näin helppoa on uunottaa katsojia.

Vierailija
15376/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toki, Taina on ollut suurimman osan ohjelmasta kriisitilassa, joten emme kenties ole nähneet oikeaa Tainaa."

Luulen kyllä että olemme nähneet ihan oikean ja aidon Tainan.

Niinpä. Jos joku ihminen on kovin usein kriisitilassa niin se on aika vahva osa sitä millainen hän oikeasti on.

Vierailija
15377/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että osaisin käsitellä Jyrkiä niin, ett hän innostuisi hoitamaan asiansa. Hän tarvitsee kannustajaa ja rohkaisijaa ja innostajaa Sanoisin, et hei laitatko terassin kondikseen, niin mä teen nuo keittiöhommat sillä aikaa. Kun tulisin terassille, sanoisin, että onpa mulla hyvät oltavat, kun oot laittanut täällä jo kaiken valmiiksi. Sanoisin, et hei, mistä voisit saada parhaiten noita sijaisuuksia? Pk-seudulta? Sehän kuulostaa tosi hyvältä. Katsotaanko vuokra-asuntotilannetta sieltä? Jne. 

Ts. Jyrki tarvitsee äitiä ja sinä haluat mieslapsen.

Vierailija
15378/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvausten leikkauksilla yritetään tehdä draamaa mitä ei ollutkaan. Näin helppoa on uunottaa katsojia.

No onhan ne asiat kuitenkin sanottu, itkut itketty jne oli leikkaus mitä hyvänsä. 

Vierailija
15379/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa kun on kouluttautunut oikein. Jos ei ole koulutusta tai on merkonomi, liksa pyörii jossain alle kolmessa tonnissa. Silloin ei mitään lapsia kannata tehdä. Ekonomeilla se pyörii helposti kuudessa ja yli, joten vauvoja voi tehtailla vaikka fudisjoukkueen ja rouva voi jäädä kotiin. 

Ekonomin luulisi tietävän että Suomen verotussysteemillä kaksi kolmen tonnin palkkaa jättää käteen enemmän kuin yksi kuuden tonnin palkka.

Vierailija
15380/30018 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna pitää tosi kivoja vaatteita. Silmä lepää. 

Anna ja Hai ovat parhaiten pukeutuva pari. 

Täällä joku maalaili, että Taina olisi sopinut Haille mutta ei edes tyylillisesti mielestäni.

Minä luulen että Taina olisi voinut tykätä Haista, mutta en tiedä olisiko Taina Hain tyyppiä. Luulen että Tainakin olisi liian herkkä kaikenlaisille sanomisille. Jenni olisi siinä mielessä sopivin, mutta hän saattaisi olla persoonana vähän liikaa Haille enkä tiedä onko Hai nyt se Jennin kuvittelema pihvi-mies. Anna taitaa olla lähinnä sitä Hain toivetta, mutta Hai ei vaan nyt jostain syystä täytä Annan kriteerejä, vaikka tavallaan täyttääkin.

Ketju on lukittu.