Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Onneksi maailmassa miehiä ja naisia löytyy! Mikä tulee, anna tulla, mikä menee, anna mennä!
Taas kävi niin, että katsoin pari ekaa jaksoa ja loppujaksoja olen seurannut vain täältä vauvan ketjusta. Jaksot on jotenkin niin tylsästi kuvattuja ja lähinnä vain ahdistusta ja tylsiä monologeja, niin ei pää kestä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaan hakiessa kannattaa varmaan olla rehellinen, vaikka se kuulostaisi vaativalta. Jenni ehkä halusi rikkaan miehen ja käytti kohteliaasti sanaa vanhempi mies.
Jos joku haluaa lihaksikkaan kumppanin, ei kannata käyttää sanaa liikunnallinen koska se tarkoittaa niin eri asioita. Toisaalta, niinkuin aussien asiantuntija näpäytti yhtä valittavaa osallistujaa. Ei tämä ole mikään mulle täydellinen kumppani postimyynti. Vaan ohjelma aidoista ihmisistä. Itse toivoisin kumppanilta sitkeyttä ja kestävyyttä, sekä kykyä suhtautua huumorilla asioihin. Joku saattaa tietysti kuvata itseään noin olematta sitä.
Tämäpä se pihvi juuri onkin. Pitäisi olla rehellinen sen suhteen mitä haluaa ja mitä on. Jos haluat vakavaraisen puolison, sano se. Jos olet penkkiurheilija, älä sano olevasi urheilullinen. Tässä varmaan on myös syy miksi pariutuminen on hankalaa, emme aina uskalla/kehtaa sanoa rehellisesti mitä haluamme tai mitä olemme. Ja oma juttunsa on vielä se, mitä meidän kannattaisi haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvausten leikkauksilla yritetään tehdä draamaa mitä ei ollutkaan. Näin helppoa on uunottaa katsojia.
No onhan ne asiat kuitenkin sanottu, itkut itketty jne oli leikkaus mitä hyvänsä.
No katsopa tuo Jyrkin ja Jennin juhannus. Lopulta mitään draamaa ei ollut eikö kukaan ottanut nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa saa kun on kouluttautunut oikein. Jos ei ole koulutusta tai on merkonomi, liksa pyörii jossain alle kolmessa tonnissa. Silloin ei mitään lapsia kannata tehdä. Ekonomeilla se pyörii helposti kuudessa ja yli, joten vauvoja voi tehtailla vaikka fudisjoukkueen ja rouva voi jäädä kotiin.
Ekonomin luulisi tietävän että Suomen verotussysteemillä kaksi kolmen tonnin palkkaa jättää käteen enemmän kuin yksi kuuden tonnin palkka.
Ero on vieläpä merkittävä. Ei Suomessa kannata elää yhdellä palkalla. Parempi tienata sen 3-4 t ja ottaa loput lisääntyneenä vapaa-aikana mieluummin. Sitten ihmetellään kun lääkärit tekee lyhyttä viikkoa ja syntyvyys on laskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisia: menestynyt mies voi tietenkin olla kiinnostunut vaikka sairaanhoitajasta, jos ajatusmaailma ja muu kohtaa. Mutta Jennin ongelma on se, että hän on liian kiinnostunut rahasta ja haluaa muuttaa miehen munattomaksi palveluskoiraksi. Siihen pitää olla hyvin pehmeä ja tahdoton mies.
Sellainen mies Jyrki nimenomaan on: pehmeä ja tahdoton, lisäksi tahditon. Ongelma onkin siis siinä, että Jenni on saanut sen mikä hänelle kuuluu, mutta hän valittaa asiasta. Jyrkin ainoa mahdollisuus ottaa tilanne haltuun olisi nopeasti tiputtaa 25 kiloa painoa, tehdä joka aamu 500 etunojaa ja 500 burpeeta, sekä hankkia tilille vähintään puolisen milliä ekstraa. Kaikki tietää, ettei tämä tule onnistumaan. Lopputulema on, että Jyrki siirtyy Kotkaan makaamaan sohvalle ja painon pudottamisen sijaan lisää sitä. Hän saattaa saada jonkun alkoholistin baarikärpäsen vaimoksi, mutta
Pakko sanoa, että nauran katketakseni tälle kommentille. 😂 Nää av-vauvan kommentit on parhaimmillaan suurta hupia. Toivottavasti Jyrki ei kuitenkaan lue tätä, tai jos lukee, niin ymmärtää, että tän ketjun Jykä on alkanut elää ihan omaa elämäänsä.
Jenni on ihan oikeassa, että vaatii itseään kymmenen vuotta mieheltä toimia, että töissä pitää olla. En katselisi itsekään 4-kymppistä miestä, jolla ei olisi halujakaan työelämään, siis jos ei tosissaan yritä työllistyä. Ymmärrän Jenniä täysin. Arkeen kuuluu työ ja tulot jos vaan on kykenevä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jenni on ihan oikeassa, että vaatii itseään kymmenen vuotta mieheltä toimia, että töissä pitää olla. En katselisi itsekään 4-kymppistä miestä, jolla ei olisi halujakaan työelämään, siis jos ei tosissaan yritä työllistyä. Ymmärrän Jenniä täysin. Arkeen kuuluu työ ja tulot jos vaan on kykenevä tekemään.
itseään 10 vuotta -vanhemmalta- mieheltä*
Ei ole vielä selvinnyt, mitä Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla. Kovasti oli alussa sitä mieltä, että mies on mies ja perheenpää ja nainen saa olla nainen. Tämähän on aina tarkoittanut sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset, miehen käydessä töissä elättäen perheen ja tuoden taloudellista turvaa ja vakautta. Nyt tämä ei kyllä toteudu millään lailla Jennin ja Jyrkin suhteessa kun nainen hoitaa ihan kaiken, jopa laskujen maksamisen.
Missä Hain iso perhe oli, kun viettivät juhannusta kotonaan Annan ja kaverien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Samat. Jyrki on symppis mutta vähän epäilyttää, että onko hänellä riittävä työmoraali. Mikään huippuduuni ei tarvitse olla mutta pitäisi sen verran kunnianhimoa olla että hakee vakitöitä tai opiskelee sellaista tavoitellakseen.
Mulla jotenkin epämukava olo katsoa miten Jenni puhuu Jyrkin asioista, rahankäytöstä jne.. argumentit on hänellä toki vahvoja, mutta tuntuu tarpeettoman repivälle hänen tyylinsä. Tai sitten Jyrki on yksinkertaisesti liian pehmeä Jennille. Haluaa miellyttää, pelkää tuomitsemista, ei oikein tiedä elämänsä suuntaa..
Toisaalta Jenni ihan itse sanoi että älä hae töitä pk-seudulta, vaikka sieltä niitä töitä varmasti löytyisi paremmin kuin Kotkasta. Ei selvästi ole valmis että Jyrki muuttaa pysyvästi lähelle.
Seuraavan jakson pätkässä Jenni itkee ettei siltikään ole varma onko Jyrki se mitä hän puolisolta haluaa..
Jos mies on kuin Peter Pan, niin alussahan se on kivaa ja ihanaa, mutta pian nainen tajuaa, että tämän miehen kanssa en voi koskaan saada vakaata tasapuolista parisuhdetta eikä tämän miehen kanssa kannata perustaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tuo Tainan juttu oikeasti oli, mutta pidemmän päälle tuntuu, että Taina vain tajusi heti ettei hän tunne minkäänlaista vetoa Mattiin ja kauhistui siitä, että tässäkö nyt pitäisi olla ja sitten ajan myötä siitä muotoutui jo paniikki ja ahdistus kun joutuu toimimaan oikeita tunteitaan vastaan? Mennä tiedä sanoa, mutta olen nähnyt katsojana hänellä aina helpottuneen hymynhäivähdyksen kun tarjotaan vaihtoehtoa olla poissa Matin luota.
Mitä ihmeen kauhistumista siinä nyt on?
Ongelma on siinä että ei tullut unelmien prinssiä, ja minä-minä-minä ja mun tunteet -Taina ei ole miettinyt hetkeäkään, että hommaan pitäisi sitoutua vaikka tunteet ei roihahtaisikaan välittömästi. Jättää täysin huomiotta sen, että myös Matilla oli odotuksia ohjelmaan lähtiessä, tai muutenkaan ajattele Matin tunteita millään tavalla.
Verrataan vaikka Sallaan ja Lauriin, jotka myös jäivät tunnepuolella telineisiin, mutta veivät homman läpi kunnolla, sitoutuneesti, toista arvostaen ja tukien. He olivat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä selvinnyt, mitä Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla. Kovasti oli alussa sitä mieltä, että mies on mies ja perheenpää ja nainen saa olla nainen. Tämähän on aina tarkoittanut sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset, miehen käydessä töissä elättäen perheen ja tuoden taloudellista turvaa ja vakautta. Nyt tämä ei kyllä toteudu millään lailla Jennin ja Jyrkin suhteessa kun nainen hoitaa ihan kaiken, jopa laskujen maksamisen.
Minä luulen että Jyrki on tarkoittanut tuossa enemmänkin sitä ihannekuvaansa, hän haluaisi sellaisen perinteisen perheen, mutta ei ole kuitenkaan miettinyt ihan loppuun asti sitä, mitä se hänen omalta kannaltaan tarkoittaisi. Tätähän se deittailu juuri usein pahimmillaan on, haluamme asioita joiden luulemme olevan hyviä meille, mutta oikeasti eivät kuitenkaan toimi oman persoonamme tai elämäntilanteemme kohdalla. Esimerkiksi nainen voi haluta kunnianhimoisen ja aktiivisen miehen ja sitten harmittaa kun se kunnianhimoinen ja aktiivinen on koko ajan menossa eikä ole niin paljon yhteistä perheaikaa. Jyrki on halunnut perinteisiä arvoja vaalivan naisen, mutta ei kuitenkaan ole ihan valmis siihen perinteisen miehen rooliin.
Jyrkin ja Jennin suhde olisi vielä pelastettavissa, mutta se vaatii kovaa tsemppausta ennenkaikkea Jyrkiltä, koska arvelen että Jenni ei pysty rentoutumaan ennenkuin näkee että voi luottaa Jyrkiin tässä asiassa. Se naputtaminen ja kontrollointi lienee tapa jolla Jennin stressi ja huoli tulee esiin ja ne katoavat kun Jenni kokee voivansa luottaa toiseen. Siispä Jyrkiltä tarvitaan tässä tekoja ja miehen rooliin asettumista - mutta pystyykö Jyrki siihen vai onko hän liian hauras? Itkeskely viittaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tuo Tainan juttu oikeasti oli, mutta pidemmän päälle tuntuu, että Taina vain tajusi heti ettei hän tunne minkäänlaista vetoa Mattiin ja kauhistui siitä, että tässäkö nyt pitäisi olla ja sitten ajan myötä siitä muotoutui jo paniikki ja ahdistus kun joutuu toimimaan oikeita tunteitaan vastaan? Mennä tiedä sanoa, mutta olen nähnyt katsojana hänellä aina helpottuneen hymynhäivähdyksen kun tarjotaan vaihtoehtoa olla poissa Matin luota.
Mitä ihmeen kauhistumista siinä nyt on?
Ongelma on siinä että ei tullut unelmien prinssiä, ja minä-minä-minä ja mun tunteet -Taina ei ole miettinyt hetkeäkään, että hommaan pitäisi sitoutua vaikka tunteet ei roihahtaisikaan välittömästi. Jättää täysin huomiotta sen, että myös Matilla oli odotuksia ohjelmaan lähtiessä, tai muutenkaan ajattele Matin tunteita millään tavalla.
Verrataan vaikka S
Salla ja Lari oli kuitenkin samalla aaltopituudella vaikka heillä ei ollut tunteita syttynyt. Taina ja Matti EIVÄT ole samalla aaltopituudella. En näe edellytyksiä sille, että heistä tulisi pari.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se perinteinen asetelma toteutuu korkeintaan sängyssä, jos sielläkään. Näitä lusmumiehiä on Suomessa yllättävän paljon. Sotien aikana ja jälkeen suomalaiset naiset olivat varmaankin kovilla ja piti tehdä yksin vähän sitä sun tätä. Ehkä se pärjääminen on peruja jostain sieltä. Mutta ei ole millään tavalla tervettä, että naiset hoitavat kaiken ja miehet vähän sinne päin ja käyttävät tilannetta hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä Hain iso perhe oli, kun viettivät juhannusta kotonaan Annan ja kaverien kanssa?
Ehkä jossain reissussa, vaikutti siltä että halusivat antaa nuorille tilaa juhlia omalla tavallaan? Onhan Anna tavannut Hain perhettä, joten en usko että tuossa on mitään tosi kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jotenkin epämukava olo katsoa miten Jenni puhuu Jyrkin asioista, rahankäytöstä jne.. argumentit on hänellä toki vahvoja, mutta tuntuu tarpeettoman repivälle hänen tyylinsä. Tai sitten Jyrki on yksinkertaisesti liian pehmeä Jennille. Haluaa miellyttää, pelkää tuomitsemista, ei oikein tiedä elämänsä suuntaa..
Toisaalta Jenni ihan itse sanoi että älä hae töitä pk-seudulta, vaikka sieltä niitä töitä varmasti löytyisi paremmin kuin Kotkasta. Ei selvästi ole valmis että Jyrki muuttaa pysyvästi lähelle.
Seuraavan jakson pätkässä Jenni itkee ettei siltikään ole varma onko Jyrki se mitä hän puolisolta haluaa..
Jenni oli fiksu, kun sanoi Jyrkille, että ei hakisi töitä Helsingistä. Siinähän olisi käynyt niin, että Jyrki olisi päätynyt majailemaan Jennin kämppälle. Ehkä olisi saanut jonkun sijaisuuden ja sen jälkeen makoillut sohvalla.