Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
14501/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paria katsellessa tulee mieleen mahdollisesti "aseistettu osaamattomuus" (eng. weaponized incompetence). Siinä parisuhteen (tai ystävyys- tai työsuhteen) toinen osapuoli käyttää toista hyväkseen heittäytymällä osaamattomaksi ja haluttomaksi. Keinovalikoimaan voi kuulua myös itsesääli itkuineen ja toisen hoivaviettiin vetoaminen. Lisäksi se, että toivoo perinteistä avioliittomallia saattaa tukea tätä, mikäli se miehelle tarkoittaa vain sitä, että mies makaa ja vaimo tekee liki kaiken. Hyödyntavoittelija ei toki pohdi tätä perinteistä avioliiton mallia toivoessaan, mitä hän antaa, vaan mitä hän saa.

Hieno analyysi Jennin ja Jyrkin tilanteesta. Saattaa olla, että Jenni tuntee itsensä hieman petetyksi- ja ihan oikeutetusti.

Vierailija
14502/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä luettuna Tainalla ollut traumaattinen isäsuhde (narsisti, väkivaltainen,päihteet). Kumppani nostaa vanhat kokemukset miesmallista esiin.

Silloin varmaan ei ole oikea paikka osallistua tällaisiin ohjelmiin. 

Eiköhän se ole aika yleistä. Onhan Jyrkikin yksi äitinsä traumatisoima äitihahmoa etsivä itkeskelevä lokinpoikanen, jos ruvetaan kärjistämään asioita. 

Toisaalta, Jykä ei ole haluamassa eroa traumojensa takia, toisin kuin Taina :/

Kaikilla meillä on omat kipupisteemme. Jos on isoja traumoja, niin riskit henkisen tasapainon menettämiseen on isommat. Luulenpa, että Tainakin on ajattelut tämän korjaavana kokemuksena, mutta onhan sellainen nyt aika utopistinen toive.

En usko hetkeäkään, että taina olisi lähtenyt ohjelmaan mukaan "korjaamaan" itseään. Tainalle vaan kävi todella huono tuuri ja hänelle paritettiin täysin Tainan arvojen vastainen mies. Taina olisi tarvinnut jonkun lämpimän ja huomioivan ja ihmisen, joka ei haasta Tainaa ja hänen ajatuksiaan joka käänteessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14503/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakso 9 katsottu. Nyt olin aistivinani, että Jenni alkaa hermostua Jyrkiin. Ovat todellakin erilaisia. Jenni kertoi olleensa aina tavoitteellinen ja tarkka. Jyrki on suurpiirteinen hetkessä eläjä. En itse voisi olla hänen tyyppisen ihmisen kanssa. Jotain on pinnan alla nyt kummallakin, ennustaa huonoa.

Annalla ja Hailla menee paremmin. Rennompaa ja hyväksyviä katseita puolin ja toisin. Puhelimessa puhuivat paljon ja antoivat hyvää palautetta. Tässähän onkin vielä toivoa. Annakin mukavampi nyt.

Hämmentävää, kun Matilla ja Tainallakin tuntui menevän ihan mukavasti, niin teaserissa Taina taas itkuinen ja eron partaalla. Taitaa omia traumojaan heijastaa Mattiin.

Ehkä Anna ja Hai ovat keskenään sopineet, että vetävät ohjelman loppuun, vaikka eivät yhdessä sen jälkeen jatkakaan.

Kyllähän se johtuu just niistä traumoista, jos triggeröityy ihan överisti suhteessa sanottuun tai tehtyyn. Kun on traumaa taustalla, ne hälytyskellot todennäköisesti kilkattaa aivan liian herkästi, eli kaikki tulkitaan pelottavaksi.

Se oma vaisto voi olla kalibroitu aivan liian herkälle, jolloin näet punaisia lippuja ihan kaikessa. 

Minusta ei ole yliherkkää vetäytyä, jos huomaa olevansa aviossa kylmän haastajan kanssa, kun tiedostaa terveesti itsekin tarvitsevansa lämpimän ja turvallisen ihmisen. Itse olen lämmin ja turvallinen ihminen, enkä ikipäivänä alkaisi haastaa ketään puolivierasta ihmistä kaivaakseni ulos totuuden. Jo tuo, että ajattelee lähtökohtaisesti toisen valehtelevan on ihan terveesti todella iso red flag.

Vierailija
14504/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainan ja Matin tilanteesta tulee outo ja hämmentävä kuva, on mahdoton saada kiinni mistä heillä ja Tainalla on nyt oikein kyse. Onko tuotanto päättänyt leikata pois kohdat, joissa asiat selitetään? Vai mitä kummaa? Toivottavasti ohjelman päätyttyä antavat haastattelun, että mitä oikein oikeasti heillä tapahtui.

Se mitä tapahtui oli että Taina ei ollut fyysisesti viehättynyt Matista. Se on juurisyy parin "ongelmille". Kaikki muu on selittelyä.

Tasoteoreetikkokin on herännyt luolassaan.

Ei puhuttu tasoista, vaan ihan siitä, ettei toinen viehättynyt toisesta. 

Voihan sen toisen taso olla vaikka jonkun muun mielestä 10, eikä sittenkään kaikki viehäty. Esim. itse karsastan liian kauniita miehiä, eli fyysisesti mua ei sytytä joku suosikkimalli.

Vierailija
14505/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan ja Hain suhde vaikuttaa jo kaverivyöhykeelle tuomitulta. Anna ei ilmeisesti pysty rentoutumaan kylliksi koska on Haille sanonut että ei pysty vielä näyttämään sitä Annaa jonka näimme häissä. Hai tuntuu ehkä pelästyneen ja sitten hiukan kyllästyneen eli kenties nyt on jo liian myöhäistä. Luulen että hänelle olisi ollut iso juttu tavata Annan perhettä, kenties tuo tuntui taas sellaiselta rajojen vedolta Annan puolelta. "Voin osallistua sinun elämääsi, mutta en anna sinun osallistua minun elämääni."

Hai taisikin siinä kokkauskohtauksessa todeta että tavallaan ovat vielä hyvin alkuvaiheessa suhteessaan, vaikka ovatkin jo tunteneet kuukauden.

Jos on tunnettu kuukaisi, suhde on alkuvaiheessa. 

Vierailija
14506/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä luettuna Tainalla ollut traumaattinen isäsuhde (narsisti, väkivaltainen,päihteet). Kumppani nostaa vanhat kokemukset miesmallista esiin.

Silloin varmaan ei ole oikea paikka osallistua tällaisiin ohjelmiin. 

Tuo isäsuhdehan on täällä  keksitty, eikä sillä välttämättä ole totuuspohjaa. 

Taina oli iloinen ja suloinen niissä ensimmäisissä jaksoissa ja minusta Taina vaikuttaa ihmiseltä, jonka voisi haluta ystäväksi.  Matti on vain herkälle ja tunteikkaalle Tainalle täysin väärä valinta. Vastavihitty tuntematon aviomies alkaa saman tien haastaa tuoretta vaimoaan??? Mikä järki? Miksi Matin pitää haastaa ihmisiä ja jopa tuntematonta aviopuolisoa, johon pitäisi ehkä yrittää tutustua ihan eri tavalla?

Matti sanoo olleensa osasyyllinen

Onneksi täällä on edes joku järjen ääni. 

Vierailija
14507/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Jennin ja Jyrkin suhde voisi itse asiassa toimia ehkä yhdellä tavalla. Jos molemmat hyväksyisivät itsensä radikaalisti sellaisena kuin ovat ja eläisivät sen mukaan. Jyrki jäisi vaikka koti-isäksi (skarppaisi vähän kotitöissä) ja Jenni keskittyisi työntekoon. Hänellä saattaisi löytyä parempipalkkainenkin työ. On nimittäin sen verran tehokas ja organisoitunut. Jyrki oli taas ainakin kummilapsensa kanssa aivan luontevasti. 

Mitä helevattia? Jyrkihän nimenomaa HALUAA olla PERINTEINEN MIES. Ei mikään koti-isä :D

Jyrki laskee ravintolassa senttejä, että varmasti menee lasku tasan ja vähän aikaisemmin on kertonut, miten haluaa olla perheen pää ja voi kyllä joskus vähän autella vaimoa kotitöissä. Mikä se Jyrkin perinteinen perheenpää on, jos kerran vaimo maksaa kaiken puoliksi ja terkee sitten vielä ne kotityöt päälle?

Jenniä

Niin mutta ne Jyrkin kuvitelmat siitä, ettävoisi olla perheenpää ovat kyllä pelkkiä fantasioita. Kirjoitinkin, että kannattaisi radikaalisti hyväksyä tietyt piirteet itsessään. 

Vierailija
14508/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus:"Jenni sanoo, ettei hän pidä siitä, kun Jyrki pyytää häntä maksamaan jotakin ja lupaa maksaa hänelle palkkapäivänä takaisin."

Eli kyllä. Ja huom noin kuukausi tunnettu, ohjelmaan haki ja pääsi - ei mitään siltikään tilillä, että voisi edes esittää sitä ns perheenpäätä.

I rest my case.

30 v nainen, haluaa perheen, lapsia ja koko setin. Menee hyväuskoisena EA ja saa sieltä itseään 10 v vanhemman miehen (toiveiden mukaan), kenelle perinteiset arvot ovat tärkeitä. Sitten paljastuu hyvin nopeasti, että puoliso on rahaton, epäsiisti hunsvotti, joka pukeutuu kakkosduunistaan saatuihin vääränkokoisiin urheilupaitoihin. Kaikissa tilanteissa.Bonuksena työtön / epämääräiset työsuhteet ja mahdollisesti suuretkin velat päällä (ihme jos ei olisi, kun niin tottuneesti pummii jopa tv-ohjelman tuotannon aikana uudelta puolisoltaan).

Ei tämä nyt ihan reilu peli ole. Toki Jenni yrittää vaikka hammasta purren ja varmasti jatkavat hetken aikaa ohjelman jälkeenkin.

Tämä ei ole Jykän haukkumista, vaikka siltä kuulostaakin. Jokainen saa elää tasan miten haluaa, vaikka lähimetsässä kossua juoden. Mutta koen katsojana, että tässä on johdettu Jenniä todella pahasti harhaan. Ei ehkä edes tahallaan, vaan Jykä on omissa mielikuvissaan (tästäkin on saatu jo osviittaa) hyväkin catch.

Vierailija
14509/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei luoja heikkoja elätä."

Ryökäle sentään, kaippa osallistujilta on alussa kysytty, että kelpaako lahkolainen tai ex sellainen...

Itsellä särähti tuo myös korvaan. Lestathan noin sanoo

Vierailija
14510/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Matti kylmä ? Jos Matti ei ollut Tainan tyyppiä , niin en ymmärrä miksi nainen puhuu koko ajan traumoista ja juoksee karkuun. Mitä siellä alttarilla olisi pitänyt olla , että ei tule niitä traumoja. Vaikea uskoa , että kaikki johtuisi Matista. Mitä jäi katsojille kertomatta ?

Vierailija
14511/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki on hieman liiaksi poikamiesvuosiinsa takertunut ja saamaton. En voi sitten sietää tuon tason mieslapseutta, että sukatkin jää lojumaan lattialle. Miksi opinnotkin jääneet kesken? Vähän voisi ottaa niskasta itseään kiinni, niin hyvä tulisi. Jenni taas voisi hiukan höllätä siivousvimmansa kanssa, voisivat tulla toisiaan vastaan. En ymmärrä Jennin jauhamista rahasta ja toimeentulosta. Hänhän oli myyjä, onko hänen oma toimeentulonsa jotenki erityisen vakaalla pohjalla, vai toivoiko rahakasta puolisoa?

Liekö vain leikkaus, mutta Anna ja Hai herättivät tässä jaksossa jonkinlaista toivonkipinää. Anna on kontrollihirmu muttei mielestäni ansaitse näin suurta vihaa kuin täällä on annettu. Suorittajaluonne, olisi hyvä opetella rentoutta. Hai on niin symppis, hieman koiramainen toiminnassaan, kaipaisi lisää itsevarmuutta ja selkärankaa.

Matti ja Taina kaipa vikaa molemmissa päissä. Taina vaikuttaa herkkänahkaiselta ja Matti arva

Samaa mieltä Jyrkistä täysin. Uskon, että Jenni haluaisi varakkaan miehen itselleen. Luulen vähän, että kun Jenni sanoi haluavansa miehen olevan perheen pää, hän tarkoitti tällä sellaista kuten esim; tienaa hyvin, (ehkä enemmän kuin vaimo) omistaa auton, mielellään myös asunnon ja työpaikka on hyvä ja varma. Luonteeltaan luotettava, reipas ja oma-aloitteinen. Jne jne. Jyrki on täysi vastakohta, jos nämä kaksi olisivat tavanneet tinderissä niin Jennihän olisi swaipannut vasemmalle heti alkuunsa.

Vierailija
14512/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistäkää minulle mikä Tainaa vaivaa?

En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.

Kamala akka, terapeutin tarpeessa selvästi.

Matti sitä terapeuttia saattaisi tarvita, mutta kuten yleensä miehet Matti  ei hoidata itseään. Matti toistaa entisten suhteiden virheitä. Kertoo meneensä enstisissä suhteissa oma etu edellä, vaikka on tiennyt loukkaavansa toista ja tekee niin edelleen. Käsi sydämelle: Kuinka moni mamma haluasi miehekseen miehen, joka menee oma etu edellä suhteessa, vaikka tietää, että loukkaa sillä mammaa? 

Matin puolusteluista saa kyllä sen kuvan, että hyvin moni mamma on valmis tälläiseen suhteeseen. No ei muuta kuin onnea suhteeseen, jossa toinen ei välitä vaikka loukkaa kumppaniaan teoillaan.  Kuulostaapa tosi hyvältä. Not.

Vierailija
14513/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakso 9 katsottu. Nyt olin aistivinani, että Jenni alkaa hermostua Jyrkiin. Ovat todellakin erilaisia. Jenni kertoi olleensa aina tavoitteellinen ja tarkka. Jyrki on suurpiirteinen hetkessä eläjä. En itse voisi olla hänen tyyppisen ihmisen kanssa. Jotain on pinnan alla nyt kummallakin, ennustaa huonoa.

Annalla ja Hailla menee paremmin. Rennompaa ja hyväksyviä katseita puolin ja toisin. Puhelimessa puhuivat paljon ja antoivat hyvää palautetta. Tässähän onkin vielä toivoa. Annakin mukavampi nyt.

Hämmentävää, kun Matilla ja Tainallakin tuntui menevän ihan mukavasti, niin teaserissa Taina taas itkuinen ja eron partaalla. Taitaa omia traumojaan heijastaa Mattiin.

Ehkä Anna ja Hai ovat keskenään sopineet, että vetävät ohjelman lopp

Tuskin Matti ajatteli Tainan valehtelevan, ainostaan pitävän kohteliasta fasadia päällä.

Jos joku sanoo "ei mua mikään vaivaa" (eikös Taina just näin tehnyt alussa kun itkeskeli), niin jokainen terve tajuaa, että toinen esittää vain. Ymmärrän tarpeen "kaivaa totuus", että mikä sitä toista oikeasti vaivaa.

Vierailija
14514/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.

Taina ei tässä todellakaan ole mikään kamala akka. Kuka nainen (eikä kukaan mieskään) haluaa, että muutaman päivän tuttavuuden jälkeen toinen alkaa "haastamaa" ihmistä, jonka kanssa olisi tarkoitus saada aikaan romattinen suhde? Pariskunta istuu penkillä ja Matti kertoo miten haluaa haastaa tuoretta tuttavuutta, saadakseen tältä totuuden esiin. Taina alistuneesti sanoo, että eikö häntä voi uskoa ilman haastam

En nähnyt mitään pahaa tuossa Matin haastossa. Korkeintaan huono sanavalinta. Tainalla vain on niin huono tsetunto tai jotain muuta henk.koht. ongelmia tai traumoja, että otti tuon liian raskaasti.

Ihana huomata, että omat terapiaan uhratut rahat ja self helpiin pistetty aika eivät ole menneet hukkaan ja osaan nyt nähdä tuollaisen puheen hölynpölyksi. Surullisinta on se, että "tainat" kaasuvalottuvat tuollaisesta vääristyneeseen todellisuuteen, kunnes löytävät omat jalkansa, rajansa ja omanarvontuntonsa. 

Olisin sanonut Matille, että tulin ohjelmaan etsimään kunnioittavaa ja mahdollisesti myöhemmin myös rakastavaa kumppania ja homma on nyt niin, että minä en lähde tuollaiseen mukaan vaan edellytän itseltäni ja toiselta rakentavaa ja arvostavaa käytöstä. Ja sitten pitäytynyt rajoissa, jotka maalasin. Matti itse valitsee, haluaako toimia kanssani vai häipyä. 

Täysin epämiehekästä painostaa vierasta naista ja samalla tuoretta vaimoa häämatkalla.

Vierailija
14515/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eikä vaimon ainakaan tarvitse pummia toisilta kun molemmilla on reilusti yli 100 000 e tileillä.

Eihän tuo riitä mihinkään. Mulla ja mun vaimolla lojuu puoli miltsiä molempien tileillä. Ihan vain siivoamalla ja postia jakamalla ollaan rikastuttu. Kyllä kelpaa! 

Vierailija
14516/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Kotkassa ei ole opettajan töitä (tai siellä on jo ennestään ihan liikaa opettajia ja siksi osa työttömänä), niin Jyrkin kannattaisi ihan oman itsensä takia ja uransa hakea Pk-seudulta töitä. Mikä häntä siellä Kotkassa oikein pitää jos siellä ei ole töitä, vaimoa eikä edes hienoa omistusasuntoa?

Jospa on kavereita ja ne kummilapset ja heidän perheensä. Ymmärrän hyvin, jos yksinäiset halunnevat pitää kiinni sosiaalisista suhteistaan.

Vierailija
14517/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tämä. On vain ollut ahdistunut ja ahdistunut. En ole saanut kiinni mikä häntä vaivaa. Pakoilee vain ja valittaa ja ahdistuu. En ymmärrä miksi hän lähti ohjelmaan.

Minä en taas ymmärrä, miksi Matti on lähtenyt ohjelmaan. Äiti ja sisko ilmoittanut hänet, ei siis ole edes itse halenut. Tuollaisia toisten ilmoittamia, ei pitäisi hyväksyä mukaan. Matti ei ole aviomiesainesta. Liia itsekäs ja tietää sen itsekin.  Menee oma etu edellä ja se ei ole hyvä piirre avioliitossa. 

Vierailija
14518/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Matti kylmä ? Jos Matti ei ollut Tainan tyyppiä , niin en ymmärrä miksi nainen puhuu koko ajan traumoista ja juoksee karkuun. Mitä siellä alttarilla olisi pitänyt olla , että ei tule niitä traumoja. Vaikea uskoa , että kaikki johtuisi Matista. Mitä jäi katsojille kertomatta ?

Olen itse katsonut ohjelmassa pätkän, jossa Matti kertoo olevansa kylmä ihminen. Taina hämmästyy ja vielä varmistaa, onko ymmärtänyt oikein. Matti kertaa ja Taina toteaa ajattelevansa asiasta toisin. 

Tämäkö tapahtui vain harhaisessa mielessäni?

Vierailija
14519/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus:"Jenni sanoo, ettei hän pidä siitä, kun Jyrki pyytää häntä maksamaan jotakin ja lupaa maksaa hänelle palkkapäivänä takaisin."

Eli kyllä. Ja huom noin kuukausi tunnettu, ohjelmaan haki ja pääsi - ei mitään siltikään tilillä, että voisi edes esittää sitä ns perheenpäätä.

I rest my case.

30 v nainen, haluaa perheen, lapsia ja koko setin. Menee hyväuskoisena EA ja saa sieltä itseään 10 v vanhemman miehen (toiveiden mukaan), kenelle perinteiset arvot ovat tärkeitä. Sitten paljastuu hyvin nopeasti, että puoliso on rahaton, epäsiisti hunsvotti, joka pukeutuu kakkosduunistaan saatuihin vääränkokoisiin urheilupaitoihin. Kaikissa tilanteissa.Bonuksena työtön / epämääräiset työsuhteet ja mahdollisesti suuretkin velat päällä (ihme jos ei olisi, kun niin tottuneesti pummii jopa tv-ohjelman tuotannon aikana uudelta puolisoltaan).

"30 v nainen, haluaa perheen, lapsia ja koko setin. Menee hyväuskoisena EA ja saa sieltä itseään 10 v vanhemman miehen (toiveiden mukaan), kenelle perinteiset arvot ovat tärkeitä. Sitten paljastuu hyvin nopeasti, että puoliso on rahaton, epäsiisti hunsvotti, joka pukeutuu kakkosduunistaan saatuihin vääränkokoisiin urheilupaitoihin. Kaikissa tilanteissa.Bonuksena työtön / epämääräiset työsuhteet ja mahdollisesti suuretkin velat päällä (ihme jos ei olisi, kun niin tottuneesti pummii jopa tv-ohjelman tuotannon aikana uudelta puolisoltaan)."

Tässä langassa on ainakin tullut ilmi kuinka ilkeitä naiset ovat miehiä kohtaan joilla syystä tai toisesta on talousongelmia. Luulin että vuonna 2024 on ihan OK jos mies vaikka opiskelee tai on työttömänä osan vuodesta vaikkapa omasta halustaan, olen näköjään ollut naiivi.

Ymmärrän tietenkin että Jenni ei toivonut tätä ja varmaan unelmoi ns. "provider" tyyppisestä miehestä, mutta aika pahasti Jyrkiä nyt teidän naisten toimesta kritisoidaan tässä langassa. Se että on köyhä ei tarkoita että olisi automaattisesti "laiska vätys" tms. Köyhyyden juurisyyt ovat paljon syvemmällä, usein köyhyyteen synnytään. Pidän tätä "rikkaat ovat ahkeria ja köyhät laiskoja" ajattelutapaa todella vanhanaikaisena ja elitistisenä. Ja en edes ole vasemmistolainen taikka koskaan äänestänyt niitä.

Vierailija
14520/30018 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti sitä terapeuttia saattaisi tarvita, mutta kuten yleensä miehet Matti  ei hoidata itseään. Matti toistaa entisten suhteiden virheitä. Kertoo meneensä enstisissä suhteissa oma etu edellä, vaikka on tiennyt loukkaavansa toista ja tekee niin edelleen. Käsi sydämelle: Kuinka moni mamma haluasi miehekseen miehen, joka menee oma etu edellä suhteessa, vaikka tietää, että loukkaa sillä mammaa? 

Matin puolusteluista saa kyllä sen kuvan, että hyvi

Harmittaa kun osa ei tajua, että Matti puhui asiasta koska on ottanut opiksi, ja nimenomaan siksi sanoo, ettei halua enää olla samanlainen. Jotain ymmärryksen puutetta, et halutaan vääntää asia päinvastaiseksi.

Minä haluan miehen, joka tunnistaa ja myöntää omat virheensä. Mielestäni raatorehellisyys on miehekästä, arvostan! 

Ketju on lukittu.