Pesen kaikki pyykit aina sekaisin väreistä välittämättä eikä vielä ole koskaan tapahtunut mitään
40 astetta ja sinne vaan. Että älkää sölköttäkö.
Kommentit (25)
No eihän niistä kuluneista vaatteista enää mitään väriä lähde.
Lakanat ja pyyhkeet on pestävä 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lakanat ja pyyhkeet on pestävä 60 asteessa.
Älä paskana sänkyyn nii puhdistuu kyllä
Mitä siitä liian vaikeaa tekee. Sinne vaan samaan kasaan saman koneeseen. Hyvä siitä tulee👍
Kannattaa kuitenkin toivoa parasta, jos heittää valkoisen puuvillamekon ja upouudet kirkkaanpunaiset sukat samaan koneeseen.
Eli kaikki sun valkoiset vaatteet on likaisen värisiä ja haiset pahalle. No eihän siinä mitään, kunhan et kaupan kassajonossa seiso mun lähellä.
Oletko pessyt niin, että on jotain punaista vaatetta siellä joukossa ja valkoista. Ei sitä lasketa kokeeksi jos peset vain samanlaisia vaatteita vaan pitää olla valkoisia vaatteita siellä johon väri voi tarttua ja tosiaan punaisia vaatteita jotka on vasta ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki sun valkoiset vaatteet on likaisen värisiä ja haiset pahalle. No eihän siinä mitään, kunhan et kaupan kassajonossa seiso mun lähellä.
Mistä se haju tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se haju tulee?
Bakteereista ja liasta.
Sama täällä , enkä tosiaankaan silitä, mankeloi lakanoita jotka ovat seuraavan jumppayön ja painajaisten myötä kuitenkin aamulla rullalla, joten antaa olla, seuraava lakana tulille.
Veli pesi pari vuotta pyykkinsä noin, eikä hänellä enää ollut yhtään valkoista vaatetta. Kaikki olivat muuttuneet harmaiksi. Värilliset olivat suht ok kunnossa, mutta valkoiset hyvin harmaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, et sinä edes tiedä sitä kuka niin tekee besservisseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se haju tulee?
Bakteereista ja liasta.
Tarkoitin että miten värien sekoittuminen aiheuttaa hajua?
Sama täällä, tosin vaatteet yms on enimmäkseen mustia.
Sama juttu. Minulla ei tosin ole koskaan ollut täällä peräänkuulutettuja kirkkaanvalkoisia eikä kirkkaanpunaisia vaatteita, molemmat ovat mielestäni "räikeitä" :D Luonnollisemmat värit tuntuvat menestyvät oikein hyvin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se haju tulee?
Bakteereista ja liasta.
Tarkoitin että miten värien sekoittuminen aiheuttaa hajua?
En ole sama, mutta edellinen taisi viitata siihen, kun sanoit peseväsi kaiken 40 asteessa. Hän ei taida olla sitä mieltä, että se olisi riittävä lämpötila poistamaan lian ja bakteerit kaikesta pyykistä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pessyt niin, että on jotain punaista vaatetta siellä joukossa ja valkoista. Ei sitä lasketa kokeeksi jos peset vain samanlaisia vaatteita vaan pitää olla valkoisia vaatteita siellä johon väri voi tarttua ja tosiaan punaisia vaatteita jotka on vasta ostettu.
Tietysti jos tahalleen laittaa värjäävää niin silloin värjäytyy
Vierailija kirjoitti:
Veli pesi pari vuotta pyykkinsä noin, eikä hänellä enää ollut yhtään valkoista vaatetta. Kaikki olivat muuttuneet harmaiksi. Värilliset olivat suht ok kunnossa, mutta valkoiset hyvin harmaita.
No sit jos sinun veljellä niin kaikilla sitten. Minulla on valkoiset valkoisia. Teen varmaan jotain väärin sit
Kyllä se pesuaaine nykyään toimii matalammassakin lämpötilassa
Sanotaan kirjopyykiksi