Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
En ymmärrä yhtään tätä Jyrkin haukkumista täällä. Hän on minusta ihan tavallinen, mukavan oloinen mies. Ei juoppo eikä ilkeä, ei rikas eikä köyhä. Tekee töitä. Pukeutuu yhtä hyvin kuin useimmat muutkin. Antaa itsestään ihan fiksun vaikutelman. Jos tyttäreni rakastuisi häneen, minulla ei olisi mitään sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten tässäkin ketjussa joku syyllistää siitä, että puolisolta edellyttää taloudellista toimeen tulemista. Anteeksi nyt vaan, mutta mielestäni seuraavat asiat ovat niin peruskauraa parisuhdemarkkinoilla, ettei näiden "vaatimista" tarvitse pyydellä anteeksi:
-huolehtii hygieniastaan: pesee hampaat ja käy suihkussa niin, ettei haise
-huolehtii toimeentulostaan: opiskelee / käy töissä tai etsii aktiivisesti töitä joko omalta alalta tai muuten
-huolehtii arkisista asioista: saa lämmintä ruokaa eteensä, osaa pestä pyykit ja tiskit sekä perussiivota kodin
-huolehtii henkisestä / fyysisestä hyvinvoinnistaan ja on tarvittaessa valmis hakemaan apua esim. lääkäristä, jos terveydentila sitä edellyttää.
Olet pihalla. "opiskelee / käy töissä", heh. Etkö ole kuullut työkyvyttömistä? Esim. Ylen kolumnisti on työkyvyttömyyseläkkeellä ja parisuhteessa. Mullistava uusi tieto sinulle, että tällaisia ihmisiä on olemassa? https://www.apu.fi/artikkelit/tyokyvyttomyyselake-myonnettiin-vaikka-en…
Yhtä pihalla olet muunkin peruskaurasi kanssa.
"Olet pihalla. "opiskelee / käy töissä", heh. Etkö ole kuullut työkyvyttömistä? Esim. Ylen kolumnisti on työkyvyttömyyseläkkeellä ja parisuhteessa. Mullistava uusi tieto sinulle, että tällaisia ihmisiä on olemassa? https://www.apu.fi/artikkelit/tyokyvyttomyyselake-myonnettiin-vaikka-en
Yhtä pihalla olet muunkin peruskaurasi kanssa. "
Heikkoja ihmisiä, yleensä mielenterveyssyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Matti kylmä ? Jos Matti ei ollut Tainan tyyppiä , niin en ymmärrä miksi nainen puhuu koko ajan traumoista ja juoksee karkuun. Mitä siellä alttarilla olisi pitänyt olla , että ei tule niitä traumoja. Vaikea uskoa , että kaikki johtuisi Matista. Mitä jäi katsojille kertomatta ?
Olen itse katsonut ohjelmassa pätkän, jossa Matti kertoo olevansa kylmä ihminen. Taina hämmästyy ja vielä varmistaa, onko ymmärtänyt oikein. Matti kertaa ja Taina toteaa ajattelevansa asiasta toisin.
Tämäkö tapahtui vain harhaisessa mielessäni?
Minäkin olen kylmä ihminen, siis järki-ihminen, vaikka olen lämminkin.
Semantiikkaa, eli sanalla "kylmä" Matti ja Taina tarkoittivat eri asioita.
Taina yritti kyllä etsiä yhteistä käsitystä, mutta joutui luovuttamaan. Ainakin minä jäin käsitykseen, että Matti on mielestään sekä kylmä että lämmin ja sinut asian kanssa eikä yritä muuttaa sitä mitenkään. En voisi luottaa puolisona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran Kotkassa ei ole opettajan töitä (tai siellä on jo ennestään ihan liikaa opettajia ja siksi osa työttömänä), niin Jyrkin kannattaisi ihan oman itsensä takia ja uransa hakea Pk-seudulta töitä. Mikä häntä siellä Kotkassa oikein pitää jos siellä ei ole töitä, vaimoa eikä edes hienoa omistusasuntoa?
Jospa on kavereita ja ne kummilapset ja heidän perheensä. Ymmärrän hyvin, jos yksinäiset halunnevat pitää kiinni sosiaalisista suhteistaan.
Kotkaan ei ole pk-seudulta mikään mahdoton matka. Reilun tunnin ajaa. Ihan hyvin voisi kulkea moikkaamassa läheisiä vaikka kerran viikkoonkin. Porvoostakin olisi lyhyt matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jyrki siis on pätevä, niin hän on kyllä saanut aiemmista opettajan töistä ihan hyvää palkkaa. Ei siis epäpätevän sijaisen parin tonnin palkkaa vaan brutto noin 3500-4000 kuussa luokanopen palkkaa. Miksi sitten on joutunut ottamaan siihen vielä kakkostyön myyjänä? Ja miksi ei ole saanut säästöön opettajan palkastaan? Kotkassa on halvat asumiskustannukset, siellä pystyy kyllä helposti kerryttämään säästöjä 3500 euron palkasta. Ettei tarvisi pennosia ravintolassa laskea. Vaikka ei rikas olisikaan.
Emme tiedä ihmisen taustojen vaikutusta taloustilanteeseen eikä meidän tarvitsekkaan. 90-luvun laman jäljiltä käi paljon ihmisiä vaikeuksiin takaajina. Voihan niin olla nytkin. Se ainoastaan merkitsee miten ihminen nyt rahaa käyttää. Jyrki menee syömään mäkkäriin eikä pihvi-illallista ravintolaan ja kuulemma laskee liiankin tarkasti laskun s
Niin. Jyrki ei syönyt lounaaksi pihvi-illallista. Hänenkö olisi pitänyt?
Anteeksi ranskani, mutta tuo Jenni on alkanut aivan h_lvetisti rasauttamaan viime aikoina. Tuo jatkuva tekovirne naamalla, "hössötys" ettei osaa olla yhtään paikallaan, neuroottinen käyttäytytyminen eri asioissa ja ihmisten arvostelu niiden "statuksen" mukaan. Ton muijan naama v_tuttaa mua nykyisin. Jennissä on säröiset energiat kun en muuten osaa paremmin sanoa.
Ja Jennin juurichakra ei ole oikein tasapainossa, siitä tulee tuo neuroottisuus ja turvallisuudentunteen etsiminen rahasta ja vanhemmista miehistä.
T. mies 36
Pappa Muurinen oli varmaan palkannut yksityisetsivän penkomaan Jykän tilanteen kun tiesi jo alussa varoitella Jenniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jyrki siis on pätevä, niin hän on kyllä saanut aiemmista opettajan töistä ihan hyvää palkkaa. Ei siis epäpätevän sijaisen parin tonnin palkkaa vaan brutto noin 3500-4000 kuussa luokanopen palkkaa. Miksi sitten on joutunut ottamaan siihen vielä kakkostyön myyjänä? Ja miksi ei ole saanut säästöön opettajan palkastaan? Kotkassa on halvat asumiskustannukset, siellä pystyy kyllä helposti kerryttämään säästöjä 3500 euron palkasta. Ettei tarvisi pennosia ravintolassa laskea. Vaikka ei rikas olisikaan.
Emme tiedä ihmisen taustojen vaikutusta taloustilanteeseen eikä meidän tarvitsekkaan. 90-luvun laman jäljiltä käi paljon ihmisiä vaikeuksiin takaajina. Voihan niin olla nytkin. Se ainoastaan merkitsee miten ihminen nyt rahaa käyttää. Jyrki menee syömään mäkkäriin eikä pihvi-illallista ravin
Jyrki on laman aikaan ollut 7-11-vuotias, meinaatko että on silloin taannut lainoja.
Vierailija kirjoitti:
EI HEMMETTI, JENNI! Kuulinko oikein!? Käsitinkö oikein?!
Jenni sanoi, että hänelle on tärkeämpää se, mitä hänen läheiset ja ystävät ajattelevat hänen kumppanivalinnoistaan kuin mitä hän itse kumppanistaan ajattelee,
Olen 65N ja minulla on ollut elämäni aikana muutama parisuhde. Mutta ensimmäistä kertaa kuulen, että joku haluaa kumppanistaan lähipiirin mielipiteen. Eipä ole tullut mielenikään omalla kohdallani. Olen ihan itseäni varten kumppanini valinnut enkä ole koskaan edes kysynyt muiden mielipiteitä. Eikä niitä kukaan kyselemättä tule kertomaankaan.
Onko tuo miten yleistä? Siitähän saa sellaisen vaikututelman, että kumppani valitaan näyttelypuudeliksi.
Minä ymmärrän, mikä merkitys läheisten mielipiteillä on. Ihastumishuumassa ei aina näe toista realistisesti. Läheiset taas näkevät paremmin, kun eivät itse ole siinä ihastumispöllyssä. Se läheinen voi hyvin sanoa, että nyt etenette turhan nopeasti/ oletko huomannut, että puolisosi piikittelee sinua tai meneekö tuo taloudellinen puoli nyt niin kuin toivot. Ei suhteelle läheisten lupaa tarvita, mutta heitä kannattaa kuunnella.
Hai on näistä miehistä ainoa, jonka kanssa voisin itse kuvitella olevani. Juu ei ole mikään supliikein, eikä oikein osaa käsitellä naisia ja töksäyttelee, mutta hänessä on eniten potentiaalia. On kehityskelpoinen, pukeutuu siististi ja tyylikkäästi, on kouluttautunut ja hyvä työ. Vaikuttaa hyväntahtoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ranskani, mutta tuo Jenni on alkanut aivan h_lvetisti rasauttamaan viime aikoina. Tuo jatkuva tekovirne naamalla, "hössötys" ettei osaa olla yhtään paikallaan, neuroottinen käyttäytytyminen eri asioissa ja ihmisten arvostelu niiden "statuksen" mukaan. Ton muijan naama v_tuttaa mua nykyisin. Jennissä on säröiset energiat kun en muuten osaa paremmin sanoa.
Ja Jennin juurichakra ei ole oikein tasapainossa, siitä tulee tuo neuroottisuus ja turvallisuudentunteen etsiminen rahasta ja vanhemmista miehistä.
T. mies 36
Aika harvoin puhuu mitään naama peruslukemilla ja ilman tuota ihmeellistä äänenkorkeuden nostamista.
10. jakso:
Annalla ja Hailla menee mukavasti. Yhdessäolo on rentoa ja hyväntuulista.
Jenni kyllästyy Jyrkin hälläväliä-tsuipaduidailuun ja toivoo tämän ottavan vastuuta elämästä/taloudesta. Suora puhe saa Jykän nyyhkimään taas.
Taina heittää pyyhkeen kehään. Ahdistuu ja haluaa tulla ehjäksi. Ihan väärä valinta ohjelmaan.
Matti saa 11. jaksossa verraistukea aiemman kauden Aleksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei luoja heikkoja elätä."
Ryökäle sentään, kaippa osallistujilta on alussa kysytty, että kelpaako lahkolainen tai ex sellainen...
Itsellä särähti tuo myös korvaan. Lestathan noin sanoo
En oo ikinä kuullutkaan tuollaista sanontaa.
T.lesta
Ei luoja laiskoja elätä...on oikea muoto.
En ole kuullut tuollaisestakaan.
t. Toinen vl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten tässäkin ketjussa joku syyllistää siitä, että puolisolta edellyttää taloudellista toimeen tulemista. Anteeksi nyt vaan, mutta mielestäni seuraavat asiat ovat niin peruskauraa parisuhdemarkkinoilla, ettei näiden "vaatimista" tarvitse pyydellä anteeksi:
-huolehtii hygieniastaan: pesee hampaat ja käy suihkussa niin, ettei haise
-huolehtii toimeentulostaan: opiskelee / käy töissä tai etsii aktiivisesti töitä joko omalta alalta tai muuten
-huolehtii arkisista asioista: saa lämmintä ruokaa eteensä, osaa pestä pyykit ja tiskit sekä perussiivota kodin
-huolehtii henkisestä / fyysisestä hyvinvoinnistaan ja on tarvittaessa valmis hakemaan apua esim. lääkäristä, jos terveydentila sitä edellyttää.
Olet pihalla. "opiskelee / käy töissä", heh. Etkö ole kuullut työkyvyttömistä? Esim. Ylen kolumnisti on työkyvyttömyyseläkkeellä
Totta kai on tuollaisia tilanteita. Mutta harva vaikka kolmekymppinen haluaa lähtökohdaksi parisuhdetta, jossa toinen on pysyvästi työelämän ulkopuolella/ihan perusasiat arjessa on hakusessa.
Vähän off topic mutta itse luokanopena kuulen tuota uutta termiä "turvallinen tila" nykyään tosi paljon nimenomaan töissä ja erilaisissa opetushenkilöille suunnatuissa koulutuksissa.
Eli mua ei ihmetytä lainkaan, että just Anna ja Taina puhuvat siitä jatkuvasti. Muilla aloilla ei taida niinkään kuulua sanavarastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä uusimmassa jaksossa minua nauratti tuo Jennin jatkuvasta valittamisesta Jyrkin työskentelystä määräaikaisissa työsuhteissa. Varsinkin jos muuttaisi Helsingin suuntaan, niin taatusti olisi jatkuvasti töitä opettajana ihan pitkän työkokemuksen perusteella. Tuo Jennin aiempi useamman kerran valittaminen Jyrkin puuttuvasta vakituisesta työstä osoittaa enemmän vain hänen omaa ajattelun suppeutta, kun ei ymmärrä että tuolla kokemuksella on aina töitä pkseudulla ja ettei se vakityökään ole hänen itsenkään alalla kiveen kirjoitettu vaan yhdet muutosneuvottelut voivat tulla ja viedä työn.
Jennin tapaan ajatteleville melkein toivoisin, että joutuvat joskus työttömiksi itsekin, ihan vain jotta saisivat opettavaisen kokemuksen. Tosin joo, ehkä isäpapalla on suhteita, joilla tyttärelle saadaan hommattua jotain duunia, eli se siitä opista sitten.
Mutta vakityö ei muutamaa harvaa ammattia lukuunottamatta nykyään takaa yhtään mitään. Merkonomina Jenni itse on koko ajan tulilinjalla.
No ehkä juuri siksi hän toivoo kumppaniltaan taloudellistakin turvaa.
Vierailija kirjoitti:
T. mies 36
Yrittää monkeybranchingia Papasta Puolisoon. Näin itse näkisin tilanteen.
Pitää löytää omat jalat ja oma selkäranka.
N50
Tv jakson lopussa: herranjumala tuota Annan ajotyyliä! Toinen käsi ratissa ja toinen puhelimessa ja lisäksi toinen JALKA koukussa ylhäällä! Ei auto ole mikään nojatuoli, ja puhelimeen puhuminen ilman hands freetä on laissa kielletty
Jos on ollut kauan seurustelematta, voi ehkä ajatella, että on jo "sinut" traumojensa kanssa. Minusta se on ihan inhimillistä. Enemmän laittaisin vastuuta asiantuntijoiden suuntaan.