Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö nuhassa töihin?

Vierailija
14.06.2026 |

Siis jos olet vaikka asiakaspalvelijana tai ylipäänsä vaikka vain työskentelet yhdessä muiden kanssa, niin menetkö töihin, vaikka yskit ja  niiskutat ja silmät vuotaa kyyneliä niin että töistä ei meinaa tulla mitään ja pian kaikki muutkin ovat sairaina.

Moni kun sanoo, että nuha ei ole syy jäädä sairaslomalle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Pahinta on yskä, mutta silloinkin on töihin mentävä, kun se kestää neljä viikkoa aina. 

Vierailija
2/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin olotilasta ja oirekirjosta. Pikkunuhassa menen, miksipä ei. Jos olisin aloituksessa kuvatussa kunnossa, en todellakaan menisi. Lähes kaikki sairaslomani ovat johtuneet flunssasta.

Toisaalta, olen kyllä flunssakausina muutamaan otteeseen miettinyt pitäisikö tulla töihin räkäposkella, lähes taukoamatta yskien, räkää hihaan pyyhkien, eli jotakuinkin samanlaisessa kunnossa kuin päiväkodin lapsetkin... Tulisiko kenellekään mieleen, että olispa tuokin pysynyt kotona sairastamassa ja tartuttamasta muita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, en mene töihin jos olen vaikka nukkunut huonosti tai on huono sää.

Vierailija
4/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on mennä. Potilaat kyllä olivat kotiin ajamassa.

Vierailija
5/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain nuha niin kyllä menen. Ja sen saa nenäsuihkeella kuriin työpäivän ajaksi helposti. 

Vierailija
6/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhassa menen, mutta kunnon flunssassa en mene

Vierailija
7/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin olotilasta ja oirekirjosta. Pikkunuhassa menen, miksipä ei. Jos olisin aloituksessa kuvatussa kunnossa, en todellakaan menisi. Lähes kaikki sairaslomani ovat johtuneet flunssasta.

Toisaalta, olen kyllä flunssakausina muutamaan otteeseen miettinyt pitäisikö tulla töihin räkäposkella, lähes taukoamatta yskien, räkää hihaan pyyhkien, eli jotakuinkin samanlaisessa kunnossa kuin päiväkodin lapsetkin... Tulisiko kenellekään mieleen, että olispa tuokin pysynyt kotona sairastamassa ja tartuttamasta muita? 

Moni on päiväkodissa töissä tuossa kunnossa, koska pakko jonkun on töitä tehdä kun toiset saikuttaa. Terveelle ihmiselle ja lapselle tavallinen flunssa ei ole vaarallinen, enkä näe mitään syytä joka nuhasta jäädä kotiin, oli kyseessä lapsi tai aikuinen. 

Vierailija
8/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöihin

Vierailija
9/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhassa ei todellakaan mennä töihin. 

Vierailija
10/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on mennä. Potilaat kyllä olivat kotiin ajamassa.

Kävit tartuttamassa potilaasi?

Työnsankari! 
🎊

Vierailija
11/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes nuhassa pissi.

Vierailija
12/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin tapaa mahdollista saada lisää vapaata sen teen.

Vierailija
13/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuhasta. Mulla se yleensä alkaa kuivalla ärsyttävällä yskällä että juoksen oksentamaan. Se ei sovi töihin. Ne passittas kuiten heti kotiin, niin jään kotiin kun oksennus lentää. Ja mä menen alilämmön puolelle,ei kuumetta. Jos kolme peittoa ja pitkät vaatteet ei auta,soitan aamulla töihin et en tuu. Koko yö menny täristen.

Vierailija
14/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä.

Etäopetusta teen flunssassa, kun mikrofonin voi sammuttaa yskimisen ja niistämisen ajaksi.

Tavallisesta opetuksesta olen pois jos yskin, kun ei kukaan halua yskivää ihmistä töihin. Nuhassa menen jos riittää niistäminen sillointällöin, kun nuha kestää minulla yleensä kauan.

Vierailija
15/15 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa nuhassa menen töihin, flunssassa tai oksennustaudissa en. Kova yskäkin voi olla este, jos en pysty kunnolla puhumaan (osin puhetyö). Käytän maskia nuhaisena, etten tartuta muita + tarkempi käsihygienia. Olisin talvikautena puolet ajasta pois töistä, jos nuha olisi kriteerinä sairauslomalle. 

Mutta en voi tietenkään tietää Ap:n vointia, nämä ovat myös yksilöllisiä asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä