Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Uudistusehdotus: ohjelmaan valitaan 4-5 paria ja lopullisessa ohjelmassa näytetään vain kolme. Eli kuvausten päätyttyä valitaan ne kolme, joille ei käy mitään totaalikatastrofia, jonka näyttäminen saattaisi jopa vahingoittaa heitä. Mieleen tuli nyt heti Veera ja Matti (2.0), Oskari ja Heidi ja Taina ja Matti. Tällaisia liian syviä henkilökohtaisia draamoja ei pitäisi päätyä ohjelmaan katsojien pällisteltäväksi.
Hyvä idea, mut luulen, että tuotantoyhtiöllä ei ole varaa tällaiseen, kun just ja just pystyvät raapimaan kuvaukset kasaan kolmen parin osalta.
Taina ei ollut henkisesti valmis ohjelmaan ja tämän voi laskea asiantuntijoiden virheeksi. Tämä ohjelma itse asiassa vaatii tavallista parempaa paineensietokykyä ja sitä ei Tainalla todellakaan ole.
Ymmärrän jos Anna ja Hai ovat paperilla näyttäneet hyvältä parilta. Se keskinäinen kemia on kuitenkin aina mysteeri eikä sitä voi papereista päätellä. Tosin joskus jollain saattaa olla hyvä vaisto näiden asioiden suhteen.
Jennillä ja Jyrkillä on potentiaalinsa. Kyse on nyt siitä, kuinka hyvän alun jälkeen voidaan selättää ongelmat ja ristiriidat.
Ensitreffit alttarilla todellakin on formaatti, jossa hypätään heti syvään päätyyn eli virallisen avioliittoon. Tämä ei ole Maajussille morsian eikä mikään muukaan paritusohjelma. Eli tässä ei leikitä avioliittoja ja olla missään tapailuvaiheessa tai katsellaan rauhassa blaa blaa. Tässä, (ainakin pitäisi), olla tosissaan ja sitoutua. Jos homma ei sitten luonnistu, otetaan avioero. Mutta ensin se tosissaan yrittäminen ja sitoutuminen. Pitäisi harkita vaatimuksia ennen kuin lähtee ohjelmaan.
Asiantuntijoita arvostellaan, mutta me emme tiedä, mitkä olisivat olleet vaihtoehdot. Eli tämä saattoi silti olla parasta, mitä tämän kauden hakijoilla saatiin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistäkää minulle mikä Tainaa vaivaa?
En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.
Kamala akka, terapeutin tarpeessa selvästi.
Taina ei tässä todellakaan ole mikään kamala akka. Kuka nainen (eikä kukaan mieskään) haluaa, että muutaman päivän tuttavuuden jälkeen toinen alkaa "haastamaa" ihmistä, jonka kanssa olisi tarkoitus saada aikaan romattinen suhde? Pariskunta istuu penkillä ja Matti kertoo miten haluaa haastaa tuoretta tuttavuutta, saadakseen tältä totuuden esiin. Taina alistuneest
"Tuollaiseen mukaan", siis mihin Matin toimintaan? Rehelliseen kommunikaatioon vai mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Matti kylmä ? Jos Matti ei ollut Tainan tyyppiä , niin en ymmärrä miksi nainen puhuu koko ajan traumoista ja juoksee karkuun. Mitä siellä alttarilla olisi pitänyt olla , että ei tule niitä traumoja. Vaikea uskoa , että kaikki johtuisi Matista. Mitä jäi katsojille kertomatta ?
Olen itse katsonut ohjelmassa pätkän, jossa Matti kertoo olevansa kylmä ihminen. Taina hämmästyy ja vielä varmistaa, onko ymmärtänyt oikein. Matti kertaa ja Taina toteaa ajattelevansa asiasta toisin.
Tämäkö tapahtui vain harhaisessa mielessäni?
Minäkin olen kylmä ihminen, siis järki-ihminen, vaikka olen lämminkin.
Semantiikkaa, eli sanalla "kylmä" Matti ja Taina tarkoittivat eri asioita.
Spekua:
Entä jos joku eksä ottikin yhteyttä Tainaan kesken kuvausten ja Taina huomasi rakastavansa tätä enemmän kuin uutta aviomiestään? Se selittäisi mielestäni ahdistuksen ja kyyneleet.
EI HEMMETTI, JENNI! Kuulinko oikein!? Käsitinkö oikein?!
Jenni sanoi, että hänelle on tärkeämpää se, mitä hänen läheiset ja ystävät ajattelevat hänen kumppanivalinnoistaan kuin mitä hän itse kumppanistaan ajattelee,
Olen 65N ja minulla on ollut elämäni aikana muutama parisuhde. Mutta ensimmäistä kertaa kuulen, että joku haluaa kumppanistaan lähipiirin mielipiteen. Eipä ole tullut mielenikään omalla kohdallani. Olen ihan itseäni varten kumppanini valinnut enkä ole koskaan edes kysynyt muiden mielipiteitä. Eikä niitä kukaan kyselemättä tule kertomaankaan.
Onko tuo miten yleistä? Siitähän saa sellaisen vaikututelman, että kumppani valitaan näyttelypuudeliksi.
Mitä Jenni tekee työksensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina tuntuu maalailevan päässään ja jutuillaan Mikosta jotain sarjamurhaajasta seuraavaa. Nyt se yksi väärä kysymys illalla sata vuotta sitten on kasvanut jo koko päivän kestäneeksi kauhukokemukseksi, joka huipentui sadistiseen turvattomuuden aiheuttamiseen ja elämän pilaamiseen. Voi luoja, Taina ja Anna ovat todella harhaisia molemmat. Anna itkee kuin häntä ei tueta sairaana, eikä tajua ettei hänellä edes ole mitään suhdetta, on karkottanut miehensä kauan sitten. Missä todellisuudessa noi elää?
Tainasta ja Annasta pari! Voivat luoda toisilleen turvallista tilaa 24/7 ja herkästi huomioida molempien tarpeita. Ja tietysti analysoida, jos tulikin paha mieli.
Joo oon huomannut että lemmikit ja psyykeongelmat käy käsi kädessä vaikken tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta koiraihmiset vois
On siis hyvä että vihdoin pääsin mt-ongelmistani kun 20v kissa kuoli alkusyksystä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ärsyttää, että Jyrki alkaa heti itkemään, että on epäonnistunut olo jos ei saa määräaikaista opettajan virkaa. MENE TÖIHIN! Ei sillä ole merkitystä onko työ sinun omaa alaasi vaan sinä olet aikuinen 40-vuotias ihminen, jonka tulee tulla toimeen itsenäisesti. En voi kunnioittaa ihmisiä jotka hakevat vain oman alan töitään ja itkevät sitten kun ei pääsytkään sinne. Et voi elämässä valita aina rusinat pullan päältä. Itse olen naisena aina mennyt sinne töihin mistä töitä saa ja aina on ollut töitä!
Tämän hetkisessä tilanteessa suomessa on jättityöttömyys ja edes koulutetut ei saa mitään töitä. Ei sinne vaan mennä, kun työpaikkoja on pieni osa työttömien määrään nähden.
Ei tiedetä, mikä koulutus Jyrkillä
Se yo siellä 40 perässä on lyhenne sanoista year old. Eli 40-year-old.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus:"Jenni sanoo, ettei hän pidä siitä, kun Jyrki pyytää häntä maksamaan jotakin ja lupaa maksaa hänelle palkkapäivänä takaisin."
Eli kyllä. Ja huom noin kuukausi tunnettu, ohjelmaan haki ja pääsi - ei mitään siltikään tilillä, että voisi edes esittää sitä ns perheenpäätä.
I rest my case.
30 v nainen, haluaa perheen, lapsia ja koko setin. Menee hyväuskoisena EA ja saa sieltä itseään 10 v vanhemman miehen (toiveiden mukaan), kenelle perinteiset arvot ovat tärkeitä. Sitten paljastuu hyvin nopeasti, että puoliso on rahaton, epäsiisti hunsvotti, joka pukeutuu kakkosduunistaan saatuihin vääränkokoisiin urheilupaitoihin. Kaikissa tilanteissa.Bonuksena työtön / epämääräiset työsuhteet ja mahdollisesti suuretkin velat päällä (ihme jos ei olisi, kun niin tottuneesti pummii jopa tv-ohjelman
Hei.
Olen mies ja kirjoitin tuon. Työttömyys jne on kaikki ihan arkipäivää tänään. Mutta koen, että tässä on kyse enemmän ko herran luonteesta kuin (raha-)tilanteesta sinänsä.
Sitä voi kutsua laiskuudeksi tai rennoksi elämänasenteeksi, mutta hän on (nämä kait ovat faktoja): epäsiisti, pukeutuu huonosti, ei ammatillista kunnianhimoa, ei koulutusta, ei säästöjä eli elää ne hetkessä, ei omaisuutta eli ei kykene hoitamaan taloutta pitkäjänteisesti jne. Lisäksi on herkästi vaatimassa toisen palveluja eli hoida sinä kämppää, vippaa mulle ruokarahaa jne.
Kritisoin paritusta, en Jykää. Jenni haki selvästi stabiilia tilannetta, johon voisi hankkia lapset. Joo, lapset voi hankkia vaikka asunnoton, mutta Jennile se ei taida olla optio.
Jos he lisääntyvät, niin arvatkaa kuka hoitaa KAIKEN meta- ja oikean työn siinä perheessä. Aivan.
"Mutta ensimmäistä kertaa kuulen, että joku haluaa kumppanistaan lähipiirin mielipiteen. "
En minä sitä varsinaisesti halua mutta on se elämä ihan valtavan paljon helpompaa jos se oma kumppani solahtaa helposti siihen omaan ystäväpiiriin ja sukulaisyhteisöön. Ainakin siis tällaiselle ihmiselle kuin minä jolle nuo ovat tosi läheisiä ja tärkeitä.
Kyllä itselleni oli yksi ihan tärkeäkin pointti siinä että sitouduin mieheeni että hän oli heti kuin kala vedessä meidän sukuporukassa. Toki jollekin muulle asia ei ole yhtään tärkeä ja silloin sen ei tarvitse merkitä mitään.
Olen ymmärtänyt, että perinteisellä roolijaolla tarkoitetaan sitä, että mies käy töissä ja vastaa toimeentulosta ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Nyt Jyrki on sitä mieltä, että kulut tulee pistää puoliksi, vaimo käy töissä ja tekee kotihommat ja mies itse käy töissä, jos sellaisia sattuu löytymään. Jos ei, niin lainaa vaimolta rahaa, jotka sanoo maksavansa seuraavana palkkapäivänä, josta ei ole edes harmainta aavistusta, milloin se on, kun ei ole siitä palkan maksajasta vielä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei luoja heikkoja elätä."
Ryökäle sentään, kaippa osallistujilta on alussa kysytty, että kelpaako lahkolainen tai ex sellainen...
Itsellä särähti tuo myös korvaan. Lestathan noin sanoo
En oo ikinä kuullutkaan tuollaista sanontaa.
T.lesta
Vierailija kirjoitti:
Spekua:
Entä jos joku eksä ottikin yhteyttä Tainaan kesken kuvausten ja Taina huomasi rakastavansa tätä enemmän kuin uutta aviomiestään? Se selittäisi mielestäni ahdistuksen ja kyyneleet.
Kiva teoria mutta täyttä BS:iä.
Matista ja Tainasta tulee mieleen Tähkän Aavikko biisi.
Matti voisi laulaa: Mä olen aavikko. Ja sinä olet puu. Näissä käsissä kaltaises kuihtuu ja pois lakastuu....Ne rohkeet, jotka on lähteneet vaeltaan, ennen pitkää mun polttavissa tuulissa uupuvat.
Ei ole herkästä ja tunteikkaasta Tainasta matilla poulisoksi. Ihan väärä paritus. Onneksi asiantuntijatkin tämän tunnustaa ja Taina saa jättää leikin kesken.
Oma kokemus on ollut, että jotkut vähävaraisen lapsuuden kokeneet elävät aikuisena näin (ei kaikki, mutta osa):
Kotoa ei ole saatu mallia pitkästä koulutuksesta/töiden ahkerasta hakemisesta, eikä siihen kotona kannusteta. Nämä ihmiset alisuorittavat elämässään, kun eivät ole tottuneet näkemään enemmän vaivaa eikä siihen kannusteta ympärillä. Versus ihmiset, joiden perhe arvostaa ja kannustaa opiskeluun/etenemään uralla. Perhetaustalla on ihan hurjan iso merkitys.
Osa niukasti lapsena eläneistä ei opi käyttämään rahaa, kun sitä ei lapsuudenperheessä ollut. Eikä lapsuuden perheessä sitä ole opetettu. Sitten kun tienataan, niin laitetaan rahaa surutta menemään eikä mietitä asiaa. Olen myös kuullut joidenkin sanovan, että haluavat hetkiä, jolloin ei tarvitse miettiä, paljonko jokin maksaa. Sitten tehdään kalliita hankintoja, kun unohtuu järki. Ei tajuta, että monet säästävät juuri sillä, että miettivät valintojaan.
Toiset siis laittavat palkan menemään, kun se tulee. Voin hyvin kuvitella, miten Jyrki ostelisi futismatsiin liput, reissun ulkomaille peliin tai viettäisi muutaman hyvin kostean illan kaverien kanssa baarissa. Sitten harmitellaan, kun ei ole varaa autoon ja lapsiin. Todellisuudessa olisi mahdollisuus säästää, mutta sitä ei osata tai haluta tehdä.
Tiedän myös vähävaraisia/pienituloisesta perheestä olevia, jotka ostavat kalliimmalla, kun eivät halua stressata rahasta. Ostetaan ne hampparit Lintsiltä sen sijaan, että otettaisiin omat eväät tai käytäisiin kotimatkalla Hesessä. Tai ostetaan perheelle 5 e/kpl irtojäätelöpallot, kun samalla parilla kympillä saisi kotiin erikoisjäätelöä useamman rasian, kastikkeet ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei luoja heikkoja elätä."
Ryökäle sentään, kaippa osallistujilta on alussa kysytty, että kelpaako lahkolainen tai ex sellainen...
Itsellä särähti tuo myös korvaan. Lestathan noin sanoo
En oo ikinä kuullutkaan tuollaista sanontaa.
T.lesta
Ei luoja laiskoja elätä...on oikea muoto.
Jennissä on jotain ärsyttävää. Toki Jyrkin pitää myös siivota. Tuntuu , että Jenni ei mihinkään siivous jälkeen tyytyväinen. Hauskaa heillä on ja seksiä on , mutta ei se riitä hyvään parsisuhteeseen. Molempien pitää joustaa arjen asioissa.
Tää on yks fiasko kausi.
Ensinnäkin tämä on ohjelma jossa nössöt eivät pärjää. Täytyy olla heittäytymiskykyä ja ottaa tämä koko setti vastaan sellaisenaan kuin se annetaan. Ymmärrän, että kemian näkee livenä. Mutta kunpa enemmän otetaan tänä mahdollisuutena kokeilla jotain eri tavalla kuin ennen. Tässä kaudessa vain 1 pari käytännössä asuu yhdessä edes jotenkuten.
Kaikilla 6 osallistujalla alkaa näkyä ne heikot kohdat jonka vuoksi edelleen ollaan sinkkuja. Näistä olette jo tänne kirjoitelleet hyvin.
Ps. Red flagit vilkkuu useamman kohdalla.
Eivätkä sano.