Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
12981/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on useammassa kommentissa mainittu, että Jyrki hakee _virkaa_ Kotkasta. Ja kuitenkin esitetään jonain faktana, että ei varmasti ole käynyt OKL:ssä opintoja.

Eikös pätevyys kuitenkin ole edellytyksenä viran saamiselle? Eli eiköhän ole pätevä. Tai esim. perinteinen gradu kesken -roikottaja, joka ajautunut pätkäsijaisuuskierteeseen opintojen vielä kesken ollessa, eikä saa paketoitua opintoja. Tällöin voisi ehkä hakea virkaa jos t.antajalla joustoa, että voi viimeistellä opinnot töiden ohella.

Täysin ilman opekoulutusta ei takuulla olisi mitään virkoja hakemassa.

Tunnen muuten päteviä aineenopettajia, jotka tekevät pätkää vuoden toisensa perään kun eivät ole saaneet virkaa, eivätkä esim. perhesyistä pääse muuttamaan työn perässä. Ei se niin tavatonta ole. Aineenopet tekevät jopa luokan- ja valmistavan luokan opejen sijaisuuksia paremman puutteessa. Riip

Tässä ketjussa mainittiin sana "virka" muutamaankin kertaan, kiinnitin siihen oikein erikseen huomiota. Valitettavasti en kirjoittanut ylös millä sivuilla kyseiset kommentit olivat eikä minulla ole aikaa tämän ketjun enempään kahlaamiseen. Itse seuraan sarjaa telkkariesitysten tahtiin.

Ehkä kyseessä siis on tyypillinen av:n rikkinäinen puhelin, eli mistään virasta ei sitten ole oikeasti puhuttu?

Vierailija
12982/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso jaksolta enemmän säälittää nuo Hai ja Matti, jotka naitettiin kylmille nirppanokille, joilta tässä vaiheessa ei enää odota mitään muuta reaktiota kuin "ahdistusta" ja torjuntaa.

Siihen naimakauppaan kariutui nuorten miesten unelmat yhteiselämästä sekä arjen ja juhlan antoisista kokemuksista yhdessä ihanan puolison (ja tulevien pienokaisten) kanssa.

Tässähän ihan sydän särkyy, kun liikaa miettii ja samaistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12983/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille usein paljastuu vasta lasten tultua että miehestä tuleekin yksi lapsista eikä nainen saakaan oma-aloitteista tiimipelaajaa perhe-elämää pyörittämään. Mies on voinut olla edukseen kahden aikuisen parisuhteessa, mutta univajeessa ja suuresta osasta omia menoja luovuttuaan (aika siirtyy lastenhoitoon ja kotitöihin) hänestä kuorituu äkäilijä, jota pitää ohjata tekemään asioita. Nuorena sitä ajattelee että itse ei ikinä hyväksyisi sellaista! Nelikymppisenä moni saattaa mielummin valita asua tilavassa perheasunnossa miestään patistellen, kuin esimerkiksi kaksiossa viikko sulle viikko mulle -vanhempana. Ehdottomuus usein karisee iän myötä. 

Vierailija
12984/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tosta Ensiteffeilä Vodcast? Mun mielestä on outoa etä dissaavat saman kanavan ohjelman asiantuntijoita sekä erityisesti osallistujia. Aika törkeetä että joku hakee ohjelmaan ja sitten sama kanava tuottaa roastaus ohjelman heistä

Odotan sitä jopa enemmän kuin itse jaksoa.

Hei, mulla on tuo sama innostunut odotus. Katri ja Tero sopivat hyvin yhteen, Katja Lintunen jäi vähän liikaa peesaajan rooliin. Katrilla ja Terolla on molemmilla yhtä suorat mielipiteet, mutten silti koe heitä ilkeiksi. Esim. mitä sanoivat asiantuntijoista aforismiluetteloineen ja "no en mä seuraa sitä ohjelmaa" sai mut nauramaan ääneen. 

Vierailija
12985/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin ei todellakaan ole mikään ongelma, niitä saa kaupasta jopa erittäin edullisesti.

Meillä minä juon kahvia, ukko enimmäkseen teetä. Molemmat hoitaa oman juomatonttinsa ja tarjoilee toisellekin  suosikkiaan, jos sattuis maistumaan. Usein maistuukin, mutta meikäläisen on PAKKO aamuisin saada kahvia, muuten ei päivä lähde, järki kulje eikä (ukonkaan) elämä hymyile.

Vierailija
12986/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne isä muurista. mutta laita nyt jotakin lukuja kun tunnut tietävän.

Vierailija
12987/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseessä siis on tyypillinen av:n rikkinäinen puhelin, eli mistään virasta ei sitten ole oikeasti puhuttu?

Jenni sanoi uusimmassa jaksossa virka, jäi mieleen kun itsekin ihmettelin että onko Jyrki tosiaan pätevä ope. Toisaalta Jenni puhui "virasta ensi lukukaudelle" tms, ja sellaistahan ei ole olemassa kun virka on periaattessa ikuinen.

Vierailija
12988/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vahinkoraskauden varalta tehdä laillisesti pitävän sopimuksen? Esimerkiksi niin että vahingon sattuessa tehdään abortti, tai että lapsi siirretään adoptoitavaksi. Ja jos ei kuitenkaan jostain syystä niin tehdä (sopimusrikkomus) niin mies ei ole millään tavalla vastuussa lapsesta tai lapsen äidistä.

Vierailija
12989/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmalta tuntuu se että jos osallistuu ea ohjelmaan, voi saada ikävän leiman loppuelämäksi ja vääriä tulkintoja, jotka kulkevat mukana ja voi aiheuttaa pahimmillaan vakavan masennuksen. 

Ja onhan se iso asia erotakin avioliitosta, useimmille ainakin. Että senkin joutuu ehkä käsittelemään. 

Ja mahdollinen uusi puoliso näkee nää jutut myöhemmin, kun esim kerrot seksistä jne tai jotain mistä tulee kuva et olet huono puoliso.

Niin iso riski tämä viihdeohjelman kautta avioliiton kokeilu. Mutta onneksi joku joskus onnistuu. Todennäköisyys on tosi pieni, koska vaikka kaikki kriteerit täyttyisi, eihän se tarkoita että on kemiaa. 

Esimerkiksi tunnen monta miestä jotka täyttää minun kaikki kriteerit, esim vanhoja opiskelukavereita ja nykyään hyvin työssä menestyviä ja ihan hyvännäköisiä, mukavia, siistejä, hauskoja ym. miehiä. En silti näe heitä romanttisesti mitenkään. En tiedä, jos olisi pakko vaan mennä avioon jonkun heidän kanssa, niin ehkä se siitä sitten onnistuisikin... Tai sitten ei.

Vierailija
12990/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni sanoi uusimmassa jaksossa virka, jäi mieleen kun itsekin ihmettelin että onko Jyrki tosiaan pätevä ope. Toisaalta Jenni puhui "virasta ensi lukukaudelle" tms, ja sellaistahan ei ole olemassa kun virka on periaattessa ikuinen.

Virka-sanaa nyt käytetään vähän miten sattuu. Jopa ammattinimikkeissä. Hotellin vastaanottovirkailijat, pankki- tai vakuutusvirkailijatkaan eivät ole virkamiehiä :D

Vierailija
12991/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo Jennin kestohymy. Mitään ei voi sanoa etteikö naama ole virneessä. Jenni vaikuttaa myös sellaiselta, että hänen kanssaan voi keskustella salkkareiden viimeisestä jaksosta, ei muusta.

PiiloAgressivinen! Loppukommentti jakson lopussa: täysi jäätyminen kun Jyrki sanoi: vähennä kouhottamista tms. 

Jenniä Ei saa arvostella / ohjeistaa. Esim. se grillistä suuttumien. Heti täysi jääkuningatar. Virne naamalla on yritys pysyä kasassa. 

Tietoa Jennin horoskooppimerkistä? Veikkaan, että on neitsyt.

Vierailija
12992/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turn off haluta 40-vuotissynttäreillä syömään Mäkkäriin tms lastenpaikkaan. Toivottavasti kävivät jossain muuallakin illalla illallistamassa. 

Jenni odotti, että Jyrki ostaa kihlasormuksen ja tarjoaa pihvipäivällisen. Jyrki vei Jennin Mäkkäriin. "No on siellä hampurilaisen välissä pihvi, kato vaikka!"

Ja kun kutsuu kofeiiniaddiktin kotiinsa, niin ne kahvinkeittovehkeet nyt vaan on oltava! Se on ihan perushuomaavaisuutta.

Kofeiiniaddiktit voi tuoda itse omat kahvit ja keittimet mukanaan, ei mitään muitakaan addiktioita huomioida tai vaadita huomioimaan samalla tavalla mitä kahvi-ihmiset vaativat.

Ei todellakaan vaadi liikaa hommata kahvinkeitin, jos omat ystävät/sukulaiset/tai oma kumppani juo kahvi

Ja tässä ilmainen vinkki kaikille halukkaille. Torista kun etsii käytetyn ja vähän likaisen / nuhjuisen Moccamasterin, niin halvalla lähtee. Kunhan on vaan ehjä. Kunnon puhdistus ja siinä on edullinen ja hyvä keitin seuraavat 15 vuotta. Siitä tulee tasan kuin pakasta vedetty - kokemus on! 

Joit sitten itse kahvia tai et, niin Suomessa vieraat sitä lähes aina arvostavat. Mehän juomme maailman eniten per capita.

Vierailija
12993/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, ei taida Jyrkistä ja Jennistäkään tulla mitään. Harmi. Heistä sai hyvän ensivaikutelman, ja olin varma, että tämä pari tulee jatkamaan. Luulen, että siinä kävi niin, että Jenni ihastui - ei Jyrkiin - vaan naimisiinmenoon ja siihen, että hän on vihdoinkin jonkun vaimo ja hänellä on ikioma aviomies. Nyt kun sen huuma on haihtunut, alkaakin huomata, että Jyrki ei vastaa hänen miesmakuaan.

Jennille olisi sopinut joku enemmän uraohjautunut, taloudellisesti hyvin toimeentuleva miehekäs mies, joka hoitaa mukisematta kodin "perinteiset miestenhommat", vaihtaa renkaat autoon, kantaa kauppakassit jne. Ja antaa Jennin puolestaan hoitaa ne "naisten hommat" arvostaen sitä, että vaimo on oikea kodin hengetär ja pitää huusollin tip-top kunnossa. Jyrki on super-järjestelmälliselle Jennille liian lepsu ja aikaansaamaton. Ja vaikka Jykä omasta mielestään onkin sporttinen tyyppi ja pukeutuu aina ja kaikkialla urheiluvaatteisiin, ei ehkä fysiikaltaan ja fyysiseltä olemukseltaan ole ihan Jennin toiveiden täyttymys. Ja anteeksi nyt - mutta ehkä Jykä on myös jollain tavalla hieman "neitimäinen", vai kuvittelenko vain? Ihan varmasti hauska ja symppis tyyppi ja joskus ihana ja omistautuva isä lapsilleen, mutta valitettavasti Jennin kanssa liian erilaisia.

Vierailija
12994/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksossa 8 Anna sanoo siinä alussa koiraa ulkoiluttaessa että lopettaa ylianalysoimisen. No miten käy? Siinä kipänä ollessaan puhuu taas siitä miten haluaa tulla KOHDATUKSI ja miten hänelle tulee niin TURVATON olo ja päläpälä.

Taas sellaista opettaja työnohjauskeskustelussa -puhetta. Jättäisi sen psykologiapuheen pois ja relaisi oikein kunnolla! Ei kukaan normaali ihminen tee asioista noin vaikeita. Ja MINÄ olen tottunut siihen, että saan hoivaa kun olen sairas ja miten MINÄ haluan nyt kertoa miten ja mitä toisen pitäisi kysellä kun on kipeä.

Kauhean raskasta seurata ihmistä, joka tekee koko ajan asioista analysoitavia. Heh, huomasi juuri, että Hai on oppinut kysymään että "minkälaiset sun fiilikset on?". Siitä Anna tykkää.

Vierailija
12995/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#freehai

Vierailija
12996/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena ajattelen, että osa naisten suuremmasta työkuormasta perheissä johtuu myös siitä, että naisilla on monille lapsiin ja kotiin liittyville asioille tiukemmat standardit kuin miehillä. Tämä on myös yhteiskunnallinen normi, koska jostain syystä se tuntuu olevan nolompaa äidille kuin isälle, jos lapsi menee hoitoon eriparisukissa tai kurahousut unohtuu kotiin tai opettajalle jää lahja ostamatta tai hammaslääkäristä ollaan myöhässä tai lapset syö joskus eineksiä tai koti on siivoamatta tai mitä milloinkin.

Tämä on minusta asia, jota pitää lähteä purkamaan, jos naisten kuormaa haluaa kollektiivisesti keventää. Ja jokainen nainen voi tietysti omalla kohdallaan ja muita äitejä kohdatessaan (ja tällä palstalla kirjoitellessaan - mutta tämä on varmasti liikaa vaadittu :-D) olla sekä itselleen että muille naisille hieman armollisempi, jos kaikki ei ole niin justiinsa.

Vierailija
12997/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Taina on alkanut ärsyttää yhä enemmän ja enemmän. Vaikuttaa todella tylsältä, ilottomalta ja mielenkiinnottomalta persoonalta, mutta ennen kaikkea tylyltä ja itsekkäältä. Vaikka Matti ei häntä parisuhdemielessä kiinnostaisikaan, niin jonkinlaisia kohteliaita käytöstapoja voisi olettaa aikuiselta ihmiseltä. 

Matti on kuitenkin oikeasti yrittänyt ja ymmärtänyt, enemmän kuin olisi voinut pyytääkään. 

Vierailija
12998/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnellisen liiton resepti on siinä, että pitää sietää erilaisuutta, sitä toista omine tapoineen, epätäydellisyyttä, pitää osata tehdä kompromisseja ja ennen kaikkea rentoutua, ei ottaa kaikkea niin vakavasti. En nyt ihan löydä noita ominaisuuksia kuin tämän kauden miehissä. Tosin Anna haluaa nyt yrittää löytää itsessään niitä. Hienoa! 

Vierailija
12999/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanooko Jyrki tosiaan seur jaksossa, että Jennin pitäisi vähentää "vouhotusta"? Voi ei Jyrki!

Tämä särähti kyllä itselläkin korvaan. Ihmetyttää ihan yleisesti, miksi joitain rassaa niin toisten iloisuus/"kuplivuus". Arvostaisi puolisoaan sellaisena kuin tämä on tai valitsisi itselleen sopivamman puolison. Plus että Jyrkistä tuli Tallinnan reissulla esille se suomalaisille miehille aika tyypillinen ikävä puoli, että ollaan ärtyneitä jostain, mutta ei kerrota, että mistä ja kumppani sitten joutuu sitä sietämään ja ihmettelemään, että mikä on. Sellainen on tosi tukalaa. Pitäisi ottaa vastuu omista tunteistaan.

Vierailija
13000/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on yliopiston käynyt, työssä käyvä, sporttinen, sosiaalinen, ystävällinen, taloudesta ja kodista vastuu ottava ja ihan jees näköinen mies, joka osallistuu ea ohjelmaan.

Noi olisi minun kriteerit, minimi vaatimukset. Ja joo täytän ne naisena myös.

Anna kun arvaan, kauniskin vielä. Juupa juu.

Ketju on lukittu.