Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
12961/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turn off haluta 40-vuotissynttäreillä syömään Mäkkäriin tms lastenpaikkaan. Toivottavasti kävivät jossain muuallakin illalla illallistamassa. 

Jenni odotti, että Jyrki ostaa kihlasormuksen ja tarjoaa pihvipäivällisen. Jyrki vei Jennin Mäkkäriin. "No on siellä hampurilaisen välissä pihvi, kato vaikka!"

Ja kun kutsuu kofeiiniaddiktin kotiinsa, niin ne kahvinkeittovehkeet nyt vaan on oltava! Se on ihan perushuomaavaisuutta.

Kofeiiniaddiktit voi tuoda itse omat kahvit ja keittimet mukanaan, ei mitään muitakaan addiktioita huomioida tai vaadita huomioimaan samalla tavalla mitä kahvi-ihmiset vaativat.

No kyllä se joskus vaatii. Kahvinkeittimet ovat sellaisia möhkäleitä, jotka vievät tilaa kaapissa ja pöydällä. Teen voi keittää vedenkeittimellä tai vaikka kattilassa, joita yleensä löytyy joka talosta.

Sivusta, mutta suodatinkahvin keittämiseen ei tarvita kuin se suodatin-osanen ja kiehuvaa vettä niiden kahvinpurujen päälle. 

Vierailija
12962/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on useammassa kommentissa mainittu, että Jyrki hakee _virkaa_ Kotkasta. Ja kuitenkin esitetään jonain faktana, että ei varmasti ole käynyt OKL:ssä opintoja.

Eikös pätevyys kuitenkin ole edellytyksenä viran saamiselle? Eli eiköhän ole pätevä. Tai esim. perinteinen gradu kesken -roikottaja, joka ajautunut pätkäsijaisuuskierteeseen opintojen vielä kesken ollessa, eikä saa paketoitua opintoja. Tällöin voisi ehkä hakea virkaa jos t.antajalla joustoa, että voi viimeistellä opinnot töiden ohella.

Täysin ilman opekoulutusta ei takuulla olisi mitään virkoja hakemassa.

Tunnen muuten päteviä aineenopettajia, jotka tekevät pätkää vuoden toisensa perään kun eivät ole saaneet virkaa, eivätkä esim. perhesyistä pääse muuttamaan työn perässä. Ei se niin tavatonta ole. Aineenopet tekevät jopa luokan- ja valmistavan luokan opejen sijaisuuksia paremman puutteessa. Riippuu opetettavista aineista, miten paljon ylitarjonta

Mä en ole nähnyt yhtäkään kommenttia (kuin tuon sinun), jossa Jyrkin sanotaan hakevan opettajan virkaa. Eikä niin sanottu ennakkojaksossakaan. Vai kuulinko väärin? Mielestäni jaksossa puhuttiin ihan vain opettajan töiden hakemisesta eli oletettavasti niitä määräaikaisia sijaisuuksia (lukuvuoden mittaisia). Jyrki pohti hakeeko opehommia myös Helsingistä, mihin Jenni vastasi, että hae pelkästään Kotkasta. Missä siis maininta opettajn virasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12963/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukausilla näytettiin enemmän, kun parit oli asiantuntijoiden pakeilla selvittelemässä asioita. Nyt tuon avun näyttäminen on nollissa. Olisi katselijoillekin hyvä kuulla, miten tilanteita vois puhumalla ratkoa, mitä annettavaa asiantuntijoilla olisi.

Vierailija
12964/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan ollut ihan kauhea, koko ajan puhuu Tainasta kauniisti ja miettii miten Taina kokee asiat, ja miettii onko itse ollut vääränlainen ja miten voisi parantaa. Ja Tainan kanssa ollessaan kohtelias ja huomaavainen. Ja hemmetin ymmärtäväinen.  Hirveän kylmä ja kamala! Apua! Pelastakaa Taina!

Matti on selvästi hyvin itsekriittinen ja reflektoi omaa toimintaansa melko ankarasti, eikä välttämättä realistisesti. Kyllähän tässä ohjelmassa jokainen on nähnyt, että Matti on käytännössä osoittanut olevansa hyvin lämmin ja välittävä ja empaattinen ihan liiallisuuksiin asti. Ihan naurettavaa käyttää yksittäistä Matin omaa kommenttia itsestään - ehkä se oli tarkoitettu ravistelemaan ja herättämään Tainaa siellä itsekeskeisyydessä rypemisestään - minään todisteena Mattia vastaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ohjelmaan ei edes pitäisi ottaa alle 30-vuotiaita. He ovat vielä liian nuoria raakileita tällaiseen. Heille pitää myös tehdä selväksi, että pettymyksestä huolimatta täytyisi vaikka sitten ihan kaveripohjalta jatkaa kausi loppuun. Ja että vaikka on ohjelmaan tosissaan mennyt, ei krampissa ja valtavin odotuksin. Vaikka tätä kautta katsellessa tulee mieleen, haluaako tuotanto edes auttaa ihmisiä löytämään parinsa? ;(

Eikö nämä kaikki edelleen jatka ja sillä kaveripohjalla ainakin?

Kestäisitkö sinä kaveria, joka koko ajan tenttaa ja analysoi sinua?

Kaikki piipittävät, että vielä on toivoa. Ja nämä naiset vellovat ikäänkuin miehet olisivat edelleen ja ikuisesti heistä kiinnostuneita

Vierailija
12965/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uusimmassa maksullisen Katsomon jaksossa Jyrki sanoo että Jenni on tosi siisti ihminen ja hän ei välttämättä niin siisti. Itse siistinä, järjestystä ja puhtautta rakastavana ihmisenä voin sanoa, että siinä vaiheessa kun pariskunnalle tulee lapsia, se on todella raskasta, jos toista joutuu patistamaan kotitöihin. Siinä on sitten yksi homma lisää patistajalle. Myös monet korkeakoulutetut ns. business-aviomiehet on patistettava kotitöihin.

Tuo voi vielä jotenkin mennä kun ovat kahdestaan mutta myöhemmin siitä tulee sadan riidan aihe. 

Jyrki kommentoi huumorilla noita siivousjuttuja, ja että ei kai lattioita tarvi luututa, mutta siinä menee siistimmällä harmillisesti aivan hermo kun toinen vitsailee ja itse kantaa vastuun. 

Jyrkillä on toki omassa kodissaan oikeus siivota tai olla siivoamatta mutta parisuhteessa erilainen siisteyskäsitys on usein riidan aihe.

Vierailija
12966/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla? Mikä on miehen rooli hänen mielestä? Ei ainakaan tsloudellista turvaa tuo. Eikä kotihommiakaan tee oma-alotteisesti. Onko se sit sitä, että mies istuu sohvalla ja katsoo jalkapalloa? 

Sehän on se perinteinen rooli Suomessa: vaimo maksaa  vähintään puolet menoista ja lasten menot kokonaan, hoitaa kodin ja lapset sekä pitää miehen tyytyväisenä. Mies on siinä mallissa yksi lapsista. Monelle se  "perinteinen" rooli on juuri tällainen. Kun jalkapallon mm-kisat tai jääkiekkoa tulee vain isällä on käyttöoikeus televisioon ja talossa on oltava hiljaa.

Siis minä en usko kyllä sekuntiakaan että tällainen on enää nykypäivää. Sanotaan nyt vaikka nykyisillä 30-50 -vuotiailla. Tai että on muka naisia, jotka vielä hyväksyvät tällaisen. Meillä ainakin tulee niin kova huuto molemmin puolin, jos ei kumpikin osallistu KAIKKEEN. Tai edes että jaetaan hommat jotenkin reilusti tasan. 

Vierailija
12967/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei mennä siistimmän mukaan. Olen tehnyt sen alusta asti selväksi. Totuus on jossain puolessa välissä. 

Olemme asuneet yhdessä 7 vuotta. Jos ukkoa ärsyttää mun sotkut, sitten vaan rätti käteen tai tunkekoot mun tavarat vaikka kaappiin. 

Hyvin olemme onnistuneet jopa tekemään lapsia ja remontoimaan vanhan omakotitalon yhdessä. Jos ei millään voi luopua valkoisesta kodista ja aina puhtaasta tiskipöydästä, asukoot yksin. 

Vierailija
12968/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla? Mikä on miehen rooli hänen mielestä? Ei ainakaan tsloudellista turvaa tuo. Eikä kotihommiakaan tee oma-alotteisesti. Onko se sit sitä, että mies istuu sohvalla ja katsoo jalkapalloa? 

Sehän on se perinteinen rooli Suomessa: vaimo maksaa  vähintään puolet menoista ja lasten menot kokonaan, hoitaa kodin ja lapset sekä pitää miehen tyytyväisenä. Mies on siinä mallissa yksi lapsista. Monelle se  "perinteinen" rooli on juuri tällainen. Kun jalkapallon mm-kisat tai jääkiekkoa tulee vain isällä on käyttöoikeus televisioon ja talossa on oltava hiljaa.

Joo, tää on ehkä se perinteisin näistä parisuhteen malleista ja rooleista. Eli se miehen miehekäs rooli onkin olla yksi lapsista. Sen takia nainen tekee eroaloitteen miestä useammin. Ja sen takia, tutkimustenkin mukaan, naiset ovat onnellisimpia sinkkuina, miehet parisuhteessa. Mutta tottakai on olemassa myös pariskuntia, joissa tilanne on tasapuolinen tai jopa päinvastainen.  

Vierailija
12969/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa uusimmassa maksullisen Katsomon jaksossa Jyrki sanoo että Jenni on tosi siisti ihminen ja hän ei välttämättä niin siisti. Itse siistinä, järjestystä ja puhtautta rakastavana ihmisenä voin sanoa, että siinä vaiheessa kun pariskunnalle tulee lapsia, se on todella raskasta, jos toista joutuu patistamaan kotitöihin. Siinä on sitten yksi homma lisää patistajalle. Myös monet korkeakoulutetut ns. business-aviomiehet on patistettava kotitöihin.

Tuo voi vielä jotenkin mennä kun ovat kahdestaan mutta myöhemmin siitä tulee sadan riidan aihe. 

Jyrki kommentoi huumorilla noita siivousjuttuja, ja että ei kai lattioita tarvi luututa, mutta siinä menee siistimmällä harmillisesti aivan hermo kun toinen vitsailee ja itse kantaa vastuun. 

Jyrkillä on toki omassa kodissaan oikeus siivota tai olla siivoamatta mutta parisuhteessa erilainen siisteyskäsitys on usein riidan aihe.

Totta, että erilainen siisteyskäsitys on yleinen riidan aihe, mutta ei se minusta niinkään mene, että pitäisi aina siivota sen siistimmän osapuolen standardien mukaan. Jos haluaa yhteiselon sujuvan jatkuvuutta riidoitta, niin pitää löytää siivoamiseen taso, jonka molemmat voivat hyväksyä, ja sillä sitten mennään. Useimmiten tämä tarkoittaa jonkinlaista kompromissia molemmille. 

Vierailija
12970/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en usko kyllä sekuntiakaan että tällainen on enää nykypäivää. Sanotaan nyt vaikka nykyisillä 30-50 -vuotiailla. Tai että on muka naisia, jotka vielä hyväksyvät tällais

Valitettavasti on nykypäivää ainakin meillä yli 40-vuotiailla. En sitten tiedä, onko nuori polvi tässä täysin erilainen. Mistä en erot sitten johtuvat?

Vierailija
12971/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turn off haluta 40-vuotissynttäreillä syömään Mäkkäriin tms lastenpaikkaan. Toivottavasti kävivät jossain muuallakin illalla illallistamassa. 

Jenni odotti, että Jyrki ostaa kihlasormuksen ja tarjoaa pihvipäivällisen. Jyrki vei Jennin Mäkkäriin. "No on siellä hampurilaisen välissä pihvi, kato vaikka!"

Ja kun kutsuu kofeiiniaddiktin kotiinsa, niin ne kahvinkeittovehkeet nyt vaan on oltava! Se on ihan perushuomaavaisuutta.

Kofeiiniaddiktit voi tuoda itse omat kahvit ja keittimet mukanaan, ei mitään muitakaan addiktioita huomioida tai vaadita huomioimaan samalla tavalla mitä kahvi-ihmiset vaativat.

Ei todellakaan vaadi liikaa hommata kahvinkeitin, jos

"Kyllä se joskus vaatii. Kahvinkeittimet ovat sellaisia möhkäleitä..."

No voihan sitä pitää vaikka pikakahvipurkin kaapissa, jos on ystäviä, jotka juo kahvia.  Eihän siinä mitään, jos ei omista kahvinkeitintä, jos ei itse juo kahvia, mutta ehkä sellaisilla ihmisillä ei sitten  varmaan ole kovin vilkas seuraelämä/käy kavereita kylässä. Tuntuis muuten hullulta, jos pyyttää kaverita kylään ja iltaa istumaan, ja sanoo sitten, että jos joku juo (yleesä kavereista kyllä tiedetäänkin mitä juovat) kahvia, niin tuo kahvinkeitin tullessasi :D

Itse juon sekä kahvia, että teetä ja mulle käy kumpi vaan, mutta tiedän myös paljon ihmisiä, jotka ei koskaan juo teetä tai ei koskaan juo kahvia ja tuntuu huulluta, jos sitä sitten kaveri tarjoaa, kun on ensin pyytäänyt toisen kylään juoman kupposen kuumaa. Ei se kahvinjuoja ehkä mene seuraavalla kerralla, jos joutuu juomaan teetä  ja toisin päin. 

Minusta on mukavaa tavata ystäviä/tuttavia ja istua iltaa teetä/tai kahvia nauttien, mutta en kyllä tarjoasi vannoutunelle kahvinjuojalle teetä, tai pyytäisi häntä tuomaan kahvinkeitintä tullessaan, mutta kukin tavallaan. 

Ja ehkä jollakin todellakin on niin pienét tilat, ettei sinne keittiöön kahvinkeitin mahdu. Mutta sitten ei voi kumappanin/ystävien kanssa viettää iltaa kahvin merkeissä rupatellen. 

Vierailija
12972/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan vaadi liikaa hommata kahvinkeitin, jos omat ystävät/sukulaiset/tai oma kumppani juo kahvi

Vedenkeitin on varsin helppo "huollettava" - kalkinpoistajaa silloin tällöin. Ei tarvi tiskata eikä puunata. Kahvinkeitin sen sijaan pitäisi puhdistaa joka keittokerran jälkeen ja kaikki ne suppilot ja pannut ja kannet jne. Ja kahvinkeitin haisee yleensä perseelle jos näin ei tee. Itse teen juojana en halua kahvinkeitintä haisemaan asuntooni.

Vierailija
12973/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en usko kyllä sekuntiakaan että tällainen on enää nykypäivää. Sanotaan nyt vaikka nykyisillä 30-50 -vuotiailla. Tai että on muka naisia, jotka vielä hyväksyvät tällais

Voi apua... en pystyisi sellaista elämää, että "sä ostit viimeksi maitopurkin niin mun vuoro on nyt ostaa maitopurkki" tai ravintolassa.... "Siis sä oot sit mulle velkaa 18,75 euroa... tai jos mä ostan sen jätskipaketin jälkkäriksi kotimatkalla, niin sitten voit maksaa vaan 14,85 euroa". Jee jee.

Vierailija
12974/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan vaadi liikaa hommata kahvinkeitin, jos

Miten mulle tulee sellainen olo, että sulla ei ole ystäviä tai muitakaan ihmisiä, jotka käyvät vieraisilla? Itsekkäimmät ovat aina yksinäisimpiä. 

Vierailija
12975/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiempien kausien osallistujista huomaa usein, että ohjelma toimii heille hyvänä deittimainoksena, vaikka liitto päättyisikin.

Tämän kauden mainokset:

Yksi nainen on kylmä analysoija

Toinen terapian tarpeessa

Kolmas tekorempseä kouhkaaja.

Yksi mies kertoo olevansa kylmä

Toinen julistaa olevansa tyhjätasku.

Ainoastaan Hai on ainakin tähän asti selvinnyt hyvin.

Hai asuu vanhempiensa kanssa ja on aivan liian arka, joten ei ole onnistunut valinta. 

Ei muuten asu. Ohjelman aikana asuu veljensä kodissa. Eikä enää sielläkään.

Vierailija
12976/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi siivousasia on kyllä totta :D Mun ex-mies oli aivan tolkuttoman sotkuinen. Siis heitteli ulkotakeista lähtien tavarat keittiön pöydälle ja tuoleille niin, ettei pöydän ääreen mahtunut koskaan, joten söimme sohvalla. Astiat, kalsarit, sukat ja muut lainehtivat ympäri asuntoa. En kehdannut pyytää ketään kylään ilman puolen tunnin raivausta.

Miestä ei haitannut sotku, eikä voinut ymmärtää että se häiritsee. Lopulta kyllästyin ja lähdin olisi varmasti käynyt raskaaksi vielä lapsia tuoda tuohon kuvioon. Nykyinen mies on onneksi perussiisti, kuten minä, ja elämä ihanan helppoa näin.

Vierailija
12977/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tosta Ensiteffeilä Vodcast? Mun mielestä on outoa etä dissaavat saman kanavan ohjelman asiantuntijoita sekä erityisesti osallistujia. Aika törkeetä että joku hakee ohjelmaan ja sitten sama kanava tuottaa roastaus ohjelman heistä

Odotan sitä jopa enemmän kuin itse jaksoa.

Vierailija
12978/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se joskus vaatii. Kahvinkeittimet ovat sellaisia möhkäleitä..."

No voihan sitä pitää vaikka pikakahvipurkin kaapissa, jos on ystäviä, jotka juo kahvia.  Eihän siinä mitään, jos ei omista kahvinkeitintä, jos ei itse juo kahvia ...

Kyllähän Jyrkilläkin saattaa olla kaapissa pikakahvipurkki kahvia juovien vieraiden varalle. Pointti oli se, että täällä leimattiin Jyrki masentuneeksi, koska hänen Kotkan asunnossaan ei näkynyt kahvinkeitintä.

Vierailija
12979/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on yliopiston käynyt, työssä käyvä, sporttinen, sosiaalinen, ystävällinen, taloudesta ja kodista vastuu ottava ja ihan jees näköinen mies, joka osallistuu ea ohjelmaan.

Noi olisi minun kriteerit, minimi vaatimukset. Ja joo täytän ne naisena myös.

Vierailija
12980/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jennin äiti menehtynyt / poistunut hänen elämästä kokonaan, vai miksi Jenni puhuu sekä ohjelmassa että somessaan pelkästään isästään? Ja välillä isoveljistään. Äidistä ei mitään mainintaa.

Eikös äitinsä ollut kuitenkin häissä. Isällä uusi vaimo.

Jos Jennin äiti on ollut kuten Jenni itse, niin en ihmettele, että Antti on etsinyt mukavamman ja leppoisamman vaimon.

Ketju on lukittu.