Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
12881/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös osa-aikatyötön, vaikka olenkin tuplamaisteri. Ihan omasta tahdosta tällainen järjestely. Teen siis puoli vuotta töitä ja puoli vuotta lomailen / matkustelen. Olen nyt 40 ja elämäntapa tuntuu toimivan edelleen. Päätin jo teininä, etten halua lapsia. Ei tule niin huono omatunto matkustelustakaan, koska jätin lapset hankkimatta. Eli kyllä työtön voi olla myös korkeakoulutettu, turhaan kritisoitte. 

Oot sitten lomillasi työnantajien tavoitettavissa ja käytettävissä? Ei työttömyys ole "lomailua" eikä matkustelua. Toivottavasti jäät kiinni tästä järjestelystä.

Mitähän nyt tarkoitat? Jäädä kiinni mistä? Kai jokainen vapaa-ajallaan ja omilla rahoillaan saa tehdä mitä haluaa. Mä elän ihan omilla säästöilläni enkä muiden rahoilla. Alallani tienaa hyvin ja puolen vuoden palkka riittää mainiosti kattamaan kuluni myös loppuvuodeksi. Työsuhteeni kestää n. puoli vuotta kerrallaan omasta tahdostani eli sen ulkopuolella en luonnollisestikaan ole työsuhteessa eikä siis tarvetta olla kenenkään tavoitettavissa.

Vierailija
12882/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkihän kertoo esittelyssä huonoksi puolekseen saamattomuuden. Minusta se näkyy pukeutumisessa, työskentelyssä (pätkätöitä) ja muutenkin miehen olemuksessa. On Jennin kanssa saanut aluksi uutta virtaa, joka alkaa jakso jaksolta hyytyä.

Veikkaan, että tuo saamattomuus on syynä siihen, että ne hänen eilisessä jaksossa mainitsemansa haaveet eivät ole toteutuneet. Okei, puolisoa ja lasta ei ehkä hakemallakaan saa, mutta varmaankin listalla on ollut myös jonkun tutkinnon loppuunsaattamista ja sitä kautta vakituisen työn saamista, maailmanympärimatkustelua tms. Tuollaisiin tavoitteisiin päästään päättäväisyydellä ja sinnikyydellä. Mulle olisi naisena todella turn off, jos mies kertoisi aiemmin haaveilleensa jostain ja luopuneensa sitten haaveistaan kun ne eivät toteutuneetkaan. SIis wtf? Tosimies ja nainen tekee töitä haaveiden

En ylipäätään ymmärrä Jyrkin asennetta, että "mun hyvä sydän riittää, tuu hakee beibi". Tietysti ideaalitilanteessa vain sisin ratkaisee, mutta ihan jo Jyrkin haaveilema perhe vaatii naiselta niin isoja uhrauksia, että ihmettelen ettei mies ole valmis laittamaam enempää tikkua ristiin tarjotakseen parempaa. Vain sisimmän pitäisi riittää. Ketä vakavasti otettavaa naista houkuttelee tällainen? Siis se, ettei edes yritä.

Joo, ja heti ilmoittaa, että minulta ei tule autoja jne. Että tälläinen olen, enkä muuksi muutu. Ei auto ole tavalliselle ihmiselle mikään ylipääsemätön hankinta. Lasten myötä tulee vaikka mitä muita kuluja. Eikö osallistu näihinkään?

Ota minut sellaisena kuin olen? Typerin lause ikinä. Ihmiset muuttuvat muuttuvien tilanteiden mukaan.

Nainen aika usein ihastuu miehen potentiaaliin. Siis esimerkiksi näkee, että tässä on kunnollinen mies jonka kanssa on kiva tehdä kaikkea ja voisimme hyvin vaikka remontoida kodiksemne vanhan omakotitalon.

Jyrki tyynesti ilmoittaa, että hän on tässä. Mitään potentiaalia ei ole. Paitsi tietty että lapsia olisi kiva hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12883/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös osa-aikatyötön, vaikka olenkin tuplamaisteri. Ihan omasta tahdosta tällainen järjestely. Teen siis puoli vuotta töitä ja puoli vuotta lomailen / matkustelen. Olen nyt 40 ja elämäntapa tuntuu toimivan edelleen. Päätin jo teininä, etten halua lapsia. Ei tule niin huono omatunto matkustelustakaan, koska jätin lapset hankkimatta. Eli kyllä työtön voi olla myös korkeakoulutettu, turhaan kritisoitte. 

Oot sitten lomillasi työnantajien tavoitettavissa ja käytettävissä? Ei työttömyys ole "lomailua" eikä matkustelua. Toivottavasti jäät kiinni tästä järjestelystä.

Mitähän nyt tarkoitat? Jäädä kiinni mistä? Kai jokainen vapaa-ajallaan ja omilla rahoillaan saa tehdä mitä haluaa. Mä elän ihan omilla säästöilläni enkä muiden rahoilla. Alallani tienaa hyvin ja puolen vuoden palkka r

Tilanteessasi ei kylläkään puhuta työttömyydestä. 

Vierailija
12884/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tuo Jennin kestohymy. Mitään ei voi sanoa etteikö naama ole virneessä. Jenni vaikuttaa myös sellaiselta, että hänen kanssaan voi keskustella salkkareiden viimeisestä jaksosta, ei muusta.

Vierailija
12885/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo Jennin kestohymy. Mitään ei voi sanoa etteikö naama ole virneessä. Jenni vaikuttaa myös sellaiselta, että hänen kanssaan voi keskustella salkkareiden viimeisestä jaksosta, ei muusta.

PiiloAgressivinen! Loppukommentti jakson lopussa: täysi jäätyminen kun Jyrki sanoi: vähennä kouhottamista tms. 

Jenniä Ei saa arvostella / ohjeistaa. Esim. se grillistä suuttumien. Heti täysi jääkuningatar. Virne naamalla on yritys pysyä kasassa. 

Vierailija
12886/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Luuletko, että korkea koulutus tekee sinusta jotenkin paremman työttömän? En oikein osaa arvostaa ihmistä, joka ryhtyy tahallaan työttömäksi ja nostaa korvauksia. Ne korvaukset on tarkoitettu työttömille työnhakijoille eikä lomailijoille. Lomaile omalla kustannuksellasi!

Sanoin kylläkin vain, että myös työtön voi olla korkeakoulutettu, eli ei kannata suoriltaan tuomita. En ole puhunut kenenkään paremmuudesta, enkä pyytänyt sinun arvostustasi. Mistä ihmeen korvausten nostamisesta sinä puhut? Minulla ei ole tarvetta nostaa mitään tukia eikä korvauksia. Viimeksi olen nostanut tukea joskus 20 vuotta sitten (opintotuki). Sen jälkeen olen elänyt omillani. Ihan kuule itse tienatuilla säästöilläni elän silloin kun en ole työsuhteessa, joten voit lopettaa tuon naurettavan syyttelyn.

Vierailija
12887/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös silä Tainalla ollut kaksi äitiä. Miten saanut miehen ja naisen mallin avioliittoonsa?

Ei ollut. Sanoi olleensä äidin ja mummon kasvattama.

Vierailija
12888/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jenni ei tarjonnut synttäri-illallista Jyrkille Tallinnassa? 

Vierailija
12889/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Luuletko, että korkea koulutus tekee sinusta jotenkin paremman työttömän? En oikein osaa arvostaa ihmistä, joka ryhtyy tahallaan työttömäksi ja nostaa korvauksia. Ne korvaukset on tarkoitettu työttömille työnhakijoille eikä lomailijoille. Lomaile omalla kustannuksellasi!

Sanoin kylläkin vain, että myös työtön voi olla korkeakoulutettu, eli ei kannata suoriltaan tuomita

Tämä on keskustelu Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta. Montako kommenttia käytät nyt oman (epätavallisen) tilanteesi hehkuttamiseen? Voisitko laittaa ihan oman avauksen aiheesta "minä ja luksustyöttömyyteni"? 

Vierailija
12890/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä erottaa ahdistujat onnistujista?

Huumorintaju! Kaikista hankalimmat ja raatelevimmat liitot ovat aina sellaisia, että jommalta kummalta uupuu huumorintaju ja erityisesti kyky nauraa itselleen. 

Annan eilinen takinkääntö jääkylmästä ja huumorintajuttomasta yhtäkkiä empaattiseksi ja lämpimäksi ihmiseksi, on hämmentävintä mitä enskareissa on hetkeen nähty. 

Juokse Hai, juokse kovaa!

Vierailija
12891/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne kovinkaan monta tällaista Duracell -pupua, joilla on aina meno päällä, joten en osaa arvata onko hän sellainen vai onko koko ajan pieni show päällä. Minusta tällainen ihminen olisi äärimmäisen raskas suhteessa. Varmasti on kiva työkaveri joka selvästi on tiimipelaaja ja hoitaa tonttinsa. Mutta jotenkin tuntuu menevän eteenpäin sillä ajatuksella, että asenne ratkaisee. Joo, positiivinen asenne ratkaisee hyvin paljon. Silti kannattaisi välillä pysähtyä kuulostelemaan, että missä mennään ja mitä oikeastaan haluan tai tarvitsen.

Tulee tunne, että hän aistii, että kaikki ei ole ihan hyvin. Pohjafiilistä sitten hiljennetään sijaistoiminnalla kuten popsimalla pihviä ja etenkin juomalla drinksuja. Ja olemalla "hyvä jätkä".

Vierailija
12892/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennihän pukeutuu itsekin kokoajan sporttivaatteisiin. Samaa tyyliä edustavat.

Vierailija
12893/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossakin kerrottu Jyrkin palkka tai varallisuus tiedot? 

Vierailija
12894/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tuomitko. Yhtä kaikki me täällä rämmimme elämänsuossa. On helppo arvostella muiden suorituksia. Niillä joilla menee hyvin on tosi usein MYÖS onnea matkassa. Jopa useamman kerran. 

Vierailija
12895/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä erottaa ahdistujat onnistujista?

Huumorintaju! Kaikista hankalimmat ja raatelevimmat liitot ovat aina sellaisia, että jommalta kummalta uupuu huumorintaju ja erityisesti kyky nauraa itselleen. 

Annan eilinen takinkääntö jääkylmästä ja huumorintajuttomasta yhtäkkiä empaattiseksi ja lämpimäksi ihmiseksi, on hämmentävintä mitä enskareissa on hetkeen nähty. 

Juokse Hai, juokse kovaa!

CruellAnna sai selville että Hailla on masssia 🤑. Alkoi hymyilyttää ja "lämmetä väkisin". 💰💰💰💰💰 Hai on järkevä ja viisas, jättää Annan. Rennompi, koiraton ei opettaja mimmi joka ei kysele kuin lapselta sopii Haille paremmin. 

Vierailija
12896/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman pointti on se, että hypätään heti syvään päähän eli mennään juridisesti pätevään avioliittoon. Nyt se suhtautuminen on tosiaankin kuin Tinder-treffeille. Tämä ei ole pelkkää viihdettä ja ainakin osa on todella vakavissaan liikkeellä (ja altistaa itsensä kaikenlaiselle kommentoinnille).

Pitäisi se sitoutuminen olla ihan eri tasolla. Eli yritetään nyt ainakin ne ensimmäiset viikot tosissaan ja analysoidaan sitten se viimeinen viikko, kannattaako jatkaa vai ei. Tää ei sittenkään pitäisi olla niin vaikeaa. Maailmalla on paljon järjestettyjä avioliittoja ja niistä ei sitten niin vain pois pääsekään.

Ohjelma tarvitsee joka tapauksessa tauon. Todennäköisesti hakijoita ei vaan ole tarpeeksi. 

Vierailija
12897/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkari on kompadtunut nyt kansainväliseen draaamailuun. 

Tästä kaudesta puuttuu suht tasapainoiset aikuiset naimisiin ja perheen oikeasti haluavat, puolison kanssa pärjäävät ihmiset. 

Mt-tapauksia, turvattomuutta = draama-ainesta. 

Vierailija
12898/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin koulutettuna ja kunnianhimoisena nuorena naisena miehessä tärkeää on se potentiaali nimenomaan, niinkun tässä yks kommentoija hienosti sanoitti. Se että onko tilipussissa 200€ vai 300€ on sivuseikka. Rahaa voi aina tehdä lisää. Auton voi hankkia myöhemminkin. Talon voi yhdesä hankkia, ei tarvi olla valmiina. Päasia että mies näkee mahdollisuuksia ja on valmis tarttumaan toimeen. Uusavuttomuus ja laakereilleen makaanjääminen ei ole seksikästä miehessä eikä kyllä varmaan naisessakaan. Mitä olen miesten kanssa siis puhunut. 

Miksi Jyrki ylipäänsä on niin jyrkkä asioiden suhteen? Ja menee puolustuskannalle kun puhutaan rahasta? Meneekö kuitenkin ihon alle ja tajuaa että kyllä sillä rahallakin on väliä etenkin perhettä jos haaveilee. Lapset eivät ole ilmaisia ja heihin menee paljon kuluja. Oma asunto ja auto helpottavat myös arkea ja ovat pidemmän tähtäimen suuria mutta tärkeitä sijoituksia. 

Lisäksi, itse ainakin haluan parantaa elämänlaatuani jatkuvasti. Liittyy se sitten henkiseen, taloudelliseen, fyysiseen, sosiaaliseen yms hyvinvointiin. On kiva kun voi asettaa pieniä innostavia tavoitteita joilla pyrkiä parempaan elintasoonnja elämään. En pystyisi olemaan täysin kunnianhimottoman ja kädestä suuhun elävän miehen kanssa. Tämäkin on sellainen ihan yleinen juttu naisilla. Siis toivoa miestä joka osaa edes vähän säästöpossuunkin laittaa ja suunnitella tulevaa eikä vain tyytyä mäkkilounaisiin.

Vierailija
12899/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelu Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta. Montako kommenttia käytät nyt oman (epätavallisen) tilanteesi hehkuttamiseen? Voisitko laittaa ihan oman avauksen aiheesta "minä ja luksustyöttömyyteni"? 

Sain eiliseen kommenttiini 2 syyttävää vastausta, joten luonnollisesti vastasin niihin, koska ne sisälsivät vääriä oletuksia korvausten nostamisesta ja työnantajan huijaamisesta. On täällä puhuttu paljon enemmän mm. meikkipannoista, omista kahvinkeittimistä ja ties mistä muusta asian vierestä :)

Vierailija
12900/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossakin kerrottu Jyrkin palkka tai varallisuus tiedot? 

Kysypä isä Muuriselta, hän varmaan tietää, kun jostain syystä Jenni itki autossaan heidän juttutuokionsa jälkeen. 

Isäpappa soitti Jennille joka ilta Venetsiaan, ja heti häämatkan jälkeen Jenni riensi tapaamiseen. En ikinä kehtaisi häiritä nuorta paria häämatkallaan. 

Ketju on lukittu.