Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Anna ja Taina olisi pitänyt laittaa parisuhteeseen keskenään. Saisivat jauhaa keskenään loputtomiin turvallisesta tilasta ja kumpikin mielestään tietää, mistä ja millä sanoilla parisuhteessa saa keskustella, toisin kuin miehet joilta heidän mielestä puuttuu tunneäly. Voisivat löytää toistensa kanssa syvän henkisen yhteyden, tai todennäköisemmin, saisivat maistaa omaa lääkettään, eli joutuisivat kokemaan miten vastenmielistä tuollainen käytös on, kun vastassa ei olisi kärsivällinen joustava mies vaan takakireä ylitulkitsija-triggeröityjä.
Anna pudottelee ihan rutiinilla ja vailla myötätuntoa todella raskaita tuomioita Haista. Hailla on kuulemma puutteellista kommunikaatiota ja puuttuu tunneälyä.
Kommunikaatio tapahtuu kahden osapuolen välillä. Ja jos Anna on todella tunneälyllään keittänyt kokoon nuo jäätävät Hain tenttaushetket, niin sitten hän on ilmeisesti aika ilkeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Taina on ihminen, jota ymmärrän täysin. Ymmärrän, mitä hän tarkoitti, kun sanoi luulleensa, että Matti ymmärtää, kun oli puhe Tainan oman ajan tarpeesta, mutta myöhemmin Matin käytös antoikin ymmärtää, ettei mies ollut ymmärtänyt mitään.
On olemassa ihmisiä, joita ymmärtää puolesta sanasta ja jotka ymmärtää sinua. Sitten on olemassa ihmisiä, jotka ei ymmärrä yhtään mitä puhut, vaikka väännät rautalangasta, ja varmaan sitten sama myöskin toisin päin. Matti ja Anna on niin erilaiset persoonat, että eivät koskaan tulisi ymmärtämään toisiaan.
On totta, että jos toinen ei ala ollenkaan ymmärtää toista jossain tärkeässä asiassa, suhteella ei ehkä ole loistavaa tulevaisuutta. Tämä "Matti ei ymmärrä Tainaa"-draama syntyi ilmeisesti kuitenkin vain joitakin päiviä tutustumisensa jälkeen. Jos päättää nopeasti jonkun yksittäisen asian tai riidan perusteella, että ihminen, johon juuri tutustuin, ei voi koskaan(!) ymmärtää minua, niin ihmissuhteiden löytäminen ja rakentaminen on totisesti aika vaikeaa. Tämä pätee myös ystävyyssuhteisiin.
En tarkoita, että pitää alkaa vuosikaupalla jotain kivirekeä vetää, mutta ymmärtäminen vaatii useimmiten tutustumista, joka taas vaatii jonkin verran yhdessäoloa ja keskusteluja, eli kun tähän ohjelmaan on kerran lähtenyt, niin sille voisi antaa aikaa ainakin ne muutamat viikot, jotka parien on ohjelmassa tarkoitus yhdessä viettää.
Vierailija kirjoitti:
Siis ongelma kahdella parilla on se että vetovoimaa ja kiinnostusta ei ole tarpeeksi. Tainaa ei kiinnosta Matin ulkonäkö ja asenne ja Anna ei pidä Hain emotionaalisesta kyvyttömyydestä. Tero ja Katri puivat asiaa hyvin vodcastissaan. Kun toinen ei vedä puoleensa, itsestäkin tulee ne huonoimmat piirteet esiin.
Lakkaa mainostamasta jotain typerää vodcastia. Ihan oikeasti, joku saa rahaa siitä, että vie tämän vauvapalstan kyökkianalyysin podcastiin?
Asiantuntijat selittävät opettavaisia lauseita katsojille eli kameralle. Missä dialogi osallistujien kesken? Milloin ratkovat osallistujien ongelmia ja auttavat osallistujia? Minua katsojana turhauttaa, kun joku saarnaa minulle enkä näe, mitä asiantuntijat keskustelevat osallistujien kanssa.
Hai kiva, rento oma itsensä kaverinsa kanssa jutustellessa. Kirjakieltä ja kysymyksiä kuin lapselle esittävä Cruella-Anna-Lilith on "kuumeessa".
Hai on upea persoona. CruellAnna kutistaa pallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan järkevä ihminen menee sokkona naimisiin? Tänä päivänä kun ei järjestettyyn avioliittoon ole pakko suostua.
Jos tommosen menee, pitää ymmärtää,että sika tulee säkissä 🤑
Ymmärrän jos on keski-ikäinen eikä ole löytännyt ketään, niin tyytyy keneen vaan. Mutta jos on nuori alle 30v, Haloo.
Siis miten sä voit sanoa noin? Tuotantoryhmä on palkannut ASIANTUNTIJAT etsimään toisilleen sopivat ihmiset.
Siitä huolimatta, että asiantuntijat. Hain on pitänyt itse tyrkyttää itseään heille, kun kukaan ei vapaaehtoisesti ole ylib30 vuoteensa halunnut olla kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkihän kertoo esittelyssä huonoksi puolekseen saamattomuuden. Minusta se näkyy pukeutumisessa, työskentelyssä (pätkätöitä) ja muutenkin miehen olemuksessa. On Jennin kanssa saanut aluksi uutta virtaa, joka alkaa jakso jaksolta hyytyä.
Veikkaan, että tuo saamattomuus on syynä siihen, että ne hänen eilisessä jaksossa mainitsemansa haaveet eivät ole toteutuneet. Okei, puolisoa ja lasta ei ehkä hakemallakaan saa, mutta varmaankin listalla on ollut myös jonkun tutkinnon loppuunsaattamista ja sitä kautta vakituisen työn saamista, maailmanympärimatkustelua tms. Tuollaisiin tavoitteisiin päästään päättäväisyydellä ja sinnikyydellä. Mulle olisi naisena todella turn off, jos mies kertoisi aiemmin haaveilleensa jostain ja luopuneensa sitten haaveistaan kun ne eivät toteutuneetkaan. SIis wtf? Tosimies ja nainen tekee töitä haaveiden
Jyrki satuilee. Mitään tuollaista ei ole irl tapahtunut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Hai kiva, rento oma itsensä kaverinsa kanssa jutustellessa. Kirjakieltä ja kysymyksiä kuin lapselle esittävä Cruella-Anna-Lilith on "kuumeessa".
Lopeta jo Hai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan järkevä ihminen menee sokkona naimisiin? Tänä päivänä kun ei järjestettyyn avioliittoon ole pakko suostua.
Jos tommosen menee, pitää ymmärtää,että sika tulee säkissä 🤑
Ymmärrän jos on keski-ikäinen eikä ole löytännyt ketään, niin tyytyy keneen vaan. Mutta jos on nuori alle 30v, Haloo.
Siis miten sä voit sanoa noin? Tuotantoryhmä on palkannut ASIANTUNTIJAT etsimään toisilleen sopivat ihmiset.
Siitä huolimatta, että asiantuntijat. Hain on pitänyt itse tyrkyttää itseään heille, kun kukaan ei vapaaehtoisesti ole ylib30 vuoteensa halunnut olla kanssaan.
Korvaa asiantuntijat näkijällä niin lopputulos ei juurikaan muutu.
Jennin hymy ei ulotu silmiin asti, mutta hän kuitenkin yrittää, vaikka suhteessa on paljon ristiriitoja. Hän on alusta asti laittanut itsensä likoon epävarmaan suhteeseen. Kanala on huithapeli raha-asioissa (on itse kertonut) eikä hän ole osannut suhtautua tarpeeksi kriittisesti Jyrkin tilanteeseen. Tuntuu väärältä, että tarkan euron ihmiselle on naitettu Jyrkin kaltainen ajelehtija. Jyrki ei mielestäni ole paha. Kertomansa mukaa hän ei ole kovinkaan hyvästä perheestä. Hän on varmaankin jo tehnyt sosiaalisen nousun toimimalla vastuullisissa tehtävissä sijaisopettajana. Tämä nousu ei ehkä kuitenkaan ole riittävä Jennille. Veikkaan, että Jyrkin taloudellinen tilanne ja urakehitys määrää nyt tosi paljon sitä, jatkaako pari yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo Hai.
😂🤣😅Ota sinä kommentoija lääkkeet. Olen tuon kirjoittaja, wanha ja Nainen! Ota siis lääkkeeksi. Ja minä otin 💊ajoissa. 😁Terveisin 👵🏻
PS. Minäkin voin luulotauteilla: ootko CruellAnna ja työkyky kartoituksessa osastolla?🤕? Jokin muu alan voi sopia sulle paremmin.
😂🤣😅🥳Terkut 👵🏻lta
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat selittävät opettavaisia lauseita katsojille eli kameralle. Missä dialogi osallistujien kesken? Milloin ratkovat osallistujien ongelmia ja auttavat osallistujia? Minua katsojana turhauttaa, kun joku saarnaa minulle enkä näe, mitä asiantuntijat keskustelevat osallistujien kanssa.
Eiköhän tätä tapahdu ilman kameroita. Ehkä se on päätetty tehdä niin, jotta osallistujat saisivat käydä intiimit keskustelut yksityisesti "turvallisessa tilassa".
Veikkaan, että Annalle on osoitettu, että Hai on liikkeellä hyvillä aikomuksilla ja että hän itse voisi vähän relata ja lopettaa tuon älyttömän kelaamisen.
Sen tyylisiä hänen viime kommenttinsa olivat. Eikä ole varmasti päätynyt noihin johtopäätöksiin ihan omin avuin. Itse näkee toisessa vain vikoja.
Jyrkillä ja Jennillä on näyttänyt olevan hauskaa yhdessä ja tykkäsin Jyrkistä kovasti tähän asti. Mutta.
Uusin jakso laittoi Jyrkin "mies on perheen pää" ja "on miesten työt ja naisten työt" vähän eri perspektiiviin. Ukko on rahaton, ei meinaa omistaa autoa tai asuntoa. Mitäköhän miesten töitä meinaa hoitaa kun ei ole edes sitä renkaan vaihtoa tai nurmikon leikkuuta. Vaimo hoitaa kodin ja lapset ja elättää perheen samalla kun perheen pää juo kaljaa ja katsoo potkupalloa. Hohhoijjaa mikä miesvauva.
Ei taida olla toivoa yhdelläkään tämän kauden pareista :(
Loppuun vielä mainos: https://www.mtv.fi/video/854f1f56ea8dec98a890/jakso-8-miesflunssa-iskee…;
Yleensä jätän nää oheisohjelmat katsomatta mutta tää Ensitreffeillä vodcast on kyllä hyvä.
9. jakso katsottu. Ei tule mitään Jykän ja Jennin hommasta. Jenni on TODELLA järjestelmällinen melkein neuroottisella tavalla. Kaiken on oltava kontrollissa ja suunnitelmat selvät niin seuraavan päivän kuin seuraavan 10 vuoden osalta. Jyrki haluaa vaan maata sohvalla kaivelemassa pallejaan ja miettiä sitten joskus pitäiskö siivota tai hakea töitä.
Taina on sekaisin kuin seinäkello. Hänellä on pakko olla jotain oikeita mt-ongelmia. Matti ottaa tilanteen todella fiksusti. Hän tulee vielö löytämään aivan varmasti parisuhteen.
Mietin, että voiko tässä käydä jopa niin, että ainoat jatkajat ovat Anna ja Hai. Ihme se olisi, mutta ehkä mahdollista. Anna alkaa vähitellen tajuta, ettei hän ole hoitanut hommaa kovinkaan hyvin, vaan lähinnä hiekoittanut tutustumista ja suhteen muodostumista. Toisaalta Hai kertoo, ettei ole ihastunut Annaan ja huolestuttavaa olisikin, jos Hai olisi ihastunut kiukuttelevaan ja osoittelevaan ihnmisjääpuikkoon.
En ymmärrä, miksi ihmiset hakeutuvat ohjelmaan, jossa mennään ensinäkemältä naimisiin, jos sitoutuminen on Tinder-deittailun tasoa (missä siinäkään ei ole mitään väärää, mutta voisi kenties sitten pitäytyä siinä).
Omaan silmääni on hassua, että kyse on viidestä (?) viikosta, jotka tulisi toisen ohjelmaan lähteneen ihmisen kanssa tulla toimeen. Vaikka kuinka toinen ei sytyttäisi, mille ei tietysti mitään voi, niin kai sitä voisi olla ihminen toiselle ja kunnioittaa tämän lähtöä ohjelmaan ottaa homman vaikka oppimiskokemuksena sen sijaan, että vaan nostaa kytkintä?
Ymmärrän miesten pettymyksen. Tosissaan lähdetty hakemaan kumppania ja sitten saat kumppaniksi ihmisen, joka laittaa hotelliin asumaan, haluaa viettää juhannuksen erillään, johon ei saa pitää yhteyttä kun ahdistaa ja ja ja... ei tällainen formaatti ole paikka etsiä vieraasta ihmisestä jotain korjaajaa omalle rikkinäisyydelleen :( Toivottavasti löytävät kivat kumppanit itselleen tämän jälkeen eivätkä heitä kirvestä kaivoon, hyviltä miehiltä vaikuttavat.
Anna puhuu Haille kuin opettaja ja Jenni puhuu Jyrkille kuin lapselle. Minun ex oli samanlainen - puhui minulle kuin koululuokalle. Siitä tuli yhteinen vitsi meidän välille. Ero ei johtunut tästä huvittavasta piirteestä. En vain suostunut ottamaan puhetyyliä vakavasti ja tilanteet alkoivat naurattaa puolisoakin. Mutta en näe tällaista lässyttävää tai ohjailevaa puhetyyliä esteenä parisuhteelle. Puolisoni osasi kuitenkin nauraa myös itselleen eikä vain minun omituisuuksille. Tiedä sitten, onko sarjan osallistujilla kykyä nauraa itselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkihän kertoo esittelyssä huonoksi puolekseen saamattomuuden. Minusta se näkyy pukeutumisessa, työskentelyssä (pätkätöitä) ja muutenkin miehen olemuksessa. On Jennin kanssa saanut aluksi uutta virtaa, joka alkaa jakso jaksolta hyytyä.
Veikkaan, että tuo saamattomuus on syynä siihen, että ne hänen eilisessä jaksossa mainitsemansa haaveet eivät ole toteutuneet. Okei, puolisoa ja lasta ei ehkä hakemallakaan saa, mutta varmaankin listalla on ollut myös jonkun tutkinnon loppuunsaattamista ja sitä kautta vakituisen työn saamista, maailmanympärimatkustelua tms. Tuollaisiin tavoitteisiin päästään päättäväisyydellä ja sinnikyydellä. Mulle olisi naisena todella turn off, jos mies kertoisi aiemmin haaveilleensa jostain ja luopuneensa sitten haaveistaan kun ne eivät toteutuneetkaan. SIis wtf? Tosimies ja nainen tekee töitä haaveidensa eteen ihan niin kauan kunnes ne toteutuvat! Ei se
En ylipäätään ymmärrä Jyrkin asennetta, että "mun hyvä sydän riittää, tuu hakee beibi". Tietysti ideaalitilanteessa vain sisin ratkaisee, mutta ihan jo Jyrkin haaveilema perhe vaatii naiselta niin isoja uhrauksia, että ihmettelen ettei mies ole valmis laittamaam enempää tikkua ristiin tarjotakseen parempaa. Vain sisimmän pitäisi riittää. Ketä vakavasti otettavaa naista houkuttelee tällainen? Siis se, ettei edes yritä.
Olen nainen, jolle omistuasunto (enkä tarkoita mitään luksuskivitaloa, vaan kiva kerristalokämppä tai rivarinpätkä on täysin ok) ja auto (ei mikään luksusauto vaan perusajopeli on täysin ok) on ihan niitä perusasioita, jotka nelikymppisellä pitäisi mielestäni jo olla. Ei kokonaan maksettuna välttämättä, mutta jo ostettuna. Minusta vaatimukseni eivät ole erityisen suuret.
Siksi ymmärrän Jenniä täysin. Olisin itsekin huolestunut ja pettynyt. Minusta hänen iloisen kuorensa alta näkyy suru ja huoli. En usko, että hän haluaa jatkaa liitossa.
Siis miten niin ei yritä? Onhan hänellä kaksikin (?) työtä, mitä hänen pitäisi mielestäsi konkreettisesti tehdä? Jos ei saa vakkarivirkaa niin minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tuo saamattomuus on syynä siihen, että ne hänen eilisessä jaksossa mainitsemansa haaveet eivät ole toteutuneet. Okei, puolisoa ja lasta ei ehkä hakemallakaan saa, mutta varmaankin listalla on ollut myös jonkun tutkinnon loppuunsaattamista ja sitä kautta vakituisen työn saamista, maailmanympärimatkustelua tms. Tuollaisiin tavoitteisiin päästään päättäväisyydellä ja sinnikyydellä. Mulle olisi naisena todella turn off, jos mies kertoisi aiemmin haaveilleensa jostain ja luopuneensa sitten haaveistaan kun ne eivät toteutuneetkaan. SIis wtf? Tosimies ja nainen tekee töitä haaveiden
Jennille olisi sopinut se 2.0 version menestynyt ja charmikas töitä paiskova ja perheestä haaveileva kiinteistönvälittäjä Petri.