Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
8621/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli käytöstavat, nykyään on turvallisempi tila.

Osuva tiivistys, tekee mieli lainata.

Vierailija
8622/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on 100 % pielessä Annan ja Hain viestintä.

Hain kannattais lähteä äkkiä ja erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8623/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan omissa sanomisissa (siis sanomisissa, jotka eivät ole vastauksia hänen kokemaansa loukkaykseen) on kummallisia sisään rakennettuja näpäytyksiä, vaatimuksia ja epäilyjä. 

Esimerkiksi:

Häämatkalla, kun lähtivät kävellen vanhaan kaupunkiin yli neljän kilometrin päähän: Anna sanoi olevansa "tällainen kävelijä" ja siihen Hain pitää tottua. "Mutta ei niin, että mä ajattelisin, että sä olet laiska." (Ja Haihan piipitti, etä kyllähänkin kävelee.)

Kun Anna antoi keittokirjan Haille syntymäpäivälahjaksi: "Ei niin, että mä patistaisin sua."

Tuntuu että asiaan kuin asiaan Annalla liittyy jokin soimaavan arvostelun uhka - kumpaankin suuntaan. Niin että hän itse arvostelee tehdessään jotain tai antaessaan jopa lahjan ja niin, että toinen ilman muuta arvostelee.

On kyllä raskasta.

Anna ei kyllä tuossa kävelytilanteessa käyttänyt itse ensin laiska-sanaa, vaan kun hän sanoi olevansa kävelijä, niin Hai sanoi jotenkin, et kyllä hänkin, ettei hän mikään laiska ole. Siihen Anna vastasi, ettei hän sitä niin tarkoittanutkaan, et Hai olisi laiska. Ymmärsin tuossa täysin Annaa ja ärsyttää ihmiset, jotka heti tulkitsee tuollain väärin, et he olisi sitten muka laiskoja tms. Äh, joko ymmärtävät tahallaan väärin tai ovat niin yksinkertaisia, etteivät vain tajua tai esim. Hai tossa tilanteessa, ei ehkä osaa suomeksi puhua ja kertoa ja tulee tuollain sanottua jotain ns. vääriä sanoja. Hai olisi voinut sanoa vaikka, et "mä taas ajattelin et mentäis autolla, niin ehtis siellä perillä sitten enemmän kävellä ja katsella paikkoja" tms. Molemmathan siinä naureskeli, muttaei tosiaankaan Anna tarkoittanut tuolla kävelyllään, et Hai olisi laiska kun/jos ei kävele tuollain niin kuin Anna. 

Vierailija
8624/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pitäisi vaan sanoa että oltaisko vaikka viikko analysoimatta joka asiaa, tehdään jotain kivaa! Mennään seinäkiipeilemään, melomaan, maalaamaan, mitä tahansa!  Koitetaan ottaa vähän kevyemmin hetki ja tutustua. 

---

Asiantuntijat väliin ja analysointi seis. Näin on tehty aiemmillakin kausilla, kun homma on lähtenyt analysoinnin suhteen laukalle. Ei se välttämättä suhdetta pelasta, mutta tuo hetken helpotuksen sekä pareille että katsojille. 

Vierailija
8625/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on 100 % pielessä Annan ja Hain viestintä.

Hain kannattais lähteä äkkiä ja erota.

Hai on sanansa mittainen mies ja vetää kuvaukset kunnialla läpi. Sen jälkeen erotaan sivistyneesti. 

Vierailija
8626/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tehtävä vois olla vaan vuoron perään kuunnella toista eikä toinen sais puhua omista tunteistaan siihen väliin.Kuunnella mitä toisella on mielessä.

Klassinen mindfullnes-harjoitus: Aikaa 2 minuttia. Istutaan vastakkain ja pidetään katsekontakti. Toinen puhuu koko ajan, toinen on hiljaa koko ajan. Seuraavat 2min toisinpäin. Saisi Hai edes hetken rauhaa. 

Mutta Anna sanoisi käyttäbänsä myös sen toisen vuoron, kun on alan ammattilainen

Vierailija
8627/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon Tainan ja Matin onnistuvan, olen heidän puolellaan. Itselläni särähti korvaan kun Taina totesi niin ykselitteisesti, että ON aina lämmin ja muita ajatteleva ihminen - eikö tässä ohjelmassakin olla nähty toisenlaistakin käytöstä. Voisi vaikka sanoa, että PYRKII olemaan tällainen. Tämä vaikutti vähän omaa itseä nostavalta ja toista dissaavalta. Matti taas on liiankin itsekriittinen ja tuntuu arvioivan itseään aika armottomasti, vaikka pystyy hyvin huomioimaan toista ja hänen tarpeitaan ainakin tässä ohjelmassa. Hänellä on minusta pyrkimys kehittyä omien havaintojensa pohjalta

Onkohan tämä enemmän kommunikointitavan eroja, josta voi päästä eteenpäin tutustumisen myötä - jos molemmat niin haluavat

Vierailija
8628/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ja Hai puhuvat toistensa ohi eikä yhteistä puhuttavaa tunnu löytyvän (asiantuntijat haloo??). Taina ei ole tippaakaan kiinnostunut Matista, ainakaan fyysisessä mielessä.

Jyrki ja Jenni kyllä jatkavat ohjelman jälkeenkin, mutta kuinka pitkään.

Tuo kuuluisa "turvaton tila" on Hailla ja Matilla. Tosin Hai voi yllättää ja saada jutusta nopeasti tarpeekseen.

Annasta ei todellakaan saa sitä kuvaa, että olisi "pienentänyt" itseään aikaisemmissa suhteissa vaan mistäpä näitä tietää. Vaikutelma kuitenkin se, että Annalle mikä tahansa toisen huomioon ottaminen, puolitiehen tuleminen on liiallista miellyttämistä.

Vierailija
8629/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jyrkillä ja Jennillä sujuu yhtä mukavasti jatkossakin. Tänään näytetyt kipeä aihe -keskustelut oli hyvin herkät. Kiitos, että saimme katsoa ne. Molemmat tuntuvat saavan toisiltaan hyvää itselleen.

Vierailija
8630/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako turvallinen tila siis sellaista keskustelukumppania, jolla on samat arvot kuin minulla ja joka ajattelee samoin kuin minä ja on asioista samaa mieltä? Ja turvaton tila siis sitä, että keskustelukumppani on asioista eri mieltä kuin minä?

Suunnilleen noin. Tarkalleen ottaen turvallinen tila tarkoittaa sitä, että kaikki tehdään naisen tahdon mukaan ja mies tossuna myötäilee "kyllä kultaseni, juuri näin rakkaani". Naisten isät ovat opettaneet tämän mallin tyttärilleen hemmottelemalla neitoset pilalle. 

Naisten isät? Suuri osa naisistahan on käytännössä isättömiä naisia. Isä häipynyt uuden perheen luo tms ja ollut poissa tyttärensä kasvuvuosista. 

Niinkö? Mikäs tuo Muurisen Antti sitten on, jolla on ohjelmassa melkein isompi rooli kuin Jennillä?

Vierailija
8631/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako turvallinen tila siis sellaista keskustelukumppania, jolla on samat arvot kuin minulla ja joka ajattelee samoin kuin minä ja on asioista samaa mieltä? Ja turvaton tila siis sitä, että keskustelukumppani on asioista eri mieltä kuin minä?

Suunnilleen noin. Tarkalleen ottaen turvallinen tila tarkoittaa sitä, että kaikki tehdään naisen tahdon mukaan ja mies tossuna myötäilee "kyllä kultaseni, juuri näin rakkaani". Naisten isät ovat opettaneet tämän mallin tyttärilleen hemmottelemalla neitoset pilalle. 

Naisten isät? Suuri osa naisistahan on käytännössä isättömiä naisia. Isä häipynyt uuden perheen luo tms ja ollut poissa tyttärensä kasvuvuosista. 

Niinkö? Mikäs tuo Muurisen Antti sitten on, jolla on ohjelma

Hän on poikkeus valtavirrasta.

Vierailija
8632/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennillä oli keittiön hyllykössä kaksi jähmeähymyistä hymytyttöpatsasta. Osuvaa :D

Vierailija
8633/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tehtävä vois olla vaan vuoron perään kuunnella toista eikä toinen sais puhua omista tunteistaan siihen väliin.Kuunnella mitä toisella on mielessä.

Klassinen mindfullnes-harjoitus: Aikaa 2 minuttia. Istutaan vastakkain ja pidetään katsekontakti. Toinen puhuu koko ajan, toinen on hiljaa koko ajan. Seuraavat 2min toisinpäin. Saisi Hai edes hetken rauhaa. 

Mutta Anna sanoisi käyttäbänsä myös sen toisen vuoron, kun on alan ammattilainen

Sanoisi mitä sanoisi, mutta ei käyttäisi. Ohjaaja pitäisi siitä huolen katkaisemalla harjoituksen ja aloittamalla 2 minuuttisen aina alusta, jos Anna tai joku muu lipsuu säännöistä. Kyllä sitä itsekkäinkin ihminen taipuu, kun tarpeeksi laitetaan rajoja. 

Vierailija
8634/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on ns. kuuma mies, mut sit jotenkin yksinkertainen. Alusta asti olen ajatellut Haista vähän et on ns. yksinkertainen eikä kykene syvällisempään keskusteluun, enkä siis mikään Hai-fani ole ollut. En tiiä johtuuko osittain kielestä, osaisiko äidinkielellään paremmin/syvällisemmin keskustella?  

Vierailija
8635/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? M

Nyt puhutaan tästä ohejlmasta, ei kaikista maailman naisista. 

Vierailija
8636/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotenkin nykyään tosi raskassävyinen ohjelma.

Kyllä, mutta Jenni ja Jyrki pelastaa tämän kauden. Heillä menee hyvin ja ongelmat ratkotaan sitä mukaa kun niitä tulee. Hienoa kommunikaatiota ja yhteistä tahtotilaa heillä😊 Hyvä Jenni ja Jyrki!

Kaatuu siihen, että Jennille tulee liian maskuliininen olo, kun hänen stereotypiset odotuksensa aviomiehestä eivät täytykään

Mä luulen kyllä, että Jyrki oikeasti kuuntelee nyt Jenniä ja ottaa koti-ja pihahommat itsenäisesti hanskaan. Nytkin ajoi nurmikon ja kasteli kukat. Heillä on selvästi molemmilla tahto,  että tämä suhde onnistuu.

Vierailija
8637/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Anna EA historian kamalin rouva - vapise Rosa 😂

Annalla on kyllä monta hyvää kilpailijaa 😂 En muista näiden nimiä... No Aliisa(?) oli se veturinkuljettaja-Esan vaimo, joka itki pettymystään jo hääpäivänä. Rosa oli kyllä aivan järkyttävä tapaus! Entäs se eukko, joka suuttui miehensä Napakymppi menneisyydestä... No Tuula oli myös rasittava narisija. Ja se rahka-Petrin eukko 🤣 Miten nuo vaimot on aina niitä "mulkkuja"?? No okei, onhan niitä jokunen ollut miehissäkin. Otto joka ei lämmennyt vaimolleen. Ja se.... Oliko Roni....?

Minulle miesosallistujista pahimmat ovat olleet nämä kolme:

1. Äijä-kissan isäntä Mikko, joka oli hyvin kylmäävä tyyppi. Ei hyväksynut puolison tanssiharrastusta ja raivosi kai jollain mökkilomalla niin, että puoliso joutui peittämään itkusta turvonneet silmänsä aurinkolaseillla, kun kamerat taas kävivät. Mikko vaikutti hyvin kontrolloivalta.

2. Epävarma Miika, jolla oli huono itsetunto, eikä juurikaan hymyillyt. Ymmärsi puolisonsa sanomiset aina kritiikkinä (mm. lasagne-kommentit). Pettyi suuresti, kun vaimo ei antanut heti suhteen alussa fyysistä läheisyyttä. Tiuski ja loukkaantui herkästi.

3. Otto, jolla oli selkeasti käsittelemättömiä traumoja aiemmasta suhteesta. Otto sanoi, ettei voi tarjota Assille läheisyyttää ennen henkisen yhteyden löytämistä ja henkinen yhteys ei löydy ilman läheisyyttä (=mahdoton yhtälö). Otto vaikutti epävarmaltä. Ei tuntunut kestävän sitä, että vaimonsa oli häntä parempi golfissa, tenniksessä ja keilaamisessa (huono häviäjyys ilmeni kiroululla), eikä sitä, että puolison koulutus ja urakehitys oli vaikuttavampi.

Tissitaulu-Ronikin oli karmea. Ei ollut selvästikään valmis avioliittoon. 

Vierailija
8638/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ja Hai puhuvat toistensa ohi eikä yhteistä puhuttavaa tunnu löytyvän (asiantuntijat haloo??). Taina ei ole tippaakaan kiinnostunut Matista, ainakaan fyysisessä mielessä.

Jyrki ja Jenni kyllä jatkavat ohjelman jälkeenkin, mutta kuinka pitkään.

Tuo kuuluisa "turvaton tila" on Hailla ja Matilla. Tosin Hai voi yllättää ja saada jutusta nopeasti tarpeekseen.

Annasta ei todellakaan saa sitä kuvaa, että olisi "pienentänyt" itseään aikaisemmissa suhteissa vaan mistäpä näitä tietää. Vaikutelma kuitenkin se, että Annalle mikä tahansa toisen huomioon ottaminen, puolitiehen tuleminen on liiallista miellyttämistä.

Turvaton tila ei voi olla kuin naisella. Kaikki on miehen syytä. Jopa se, että nainen ei ole käsitellyt menneisyyden traumojaan ennen tähän ohjelmaan hakemista. Turvaton tila syntyy mistä tahansa, mitä mies  tekee. 

t. Anna ja Taina

Vierailija
8639/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Muurisen Antti ole Jennin isä

Vierailija
8640/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Muurisen Antti ole Jennin isä