Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ministeri Lulu Ranne kertoo, miksi sähköauto ei ole köyhille hyväksi

Vierailija
31.08.2026 |

Liikenneministeri Lulu Ranne tyrmää pienituloisten 6 000 euron sähköauton romutuspalkkion.

”Olen aivan varma, että pienituloisella olisi rahalle varmasti paljon tärkeämpiäkin käyttökohteita”, Ranne sanoo.

Romutuspalkkio | Ministeri kertoo, miksi sähköauto ei ole köyhille hyväksi
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012236414.html

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin piti lopettaa klikkiotsikot. Jo tuo köyhä-sanan käyttö on niin klikkiä, niin klikkiä. Ja itseasiassa tuo on aivan totta. Ei köyhällä ole varaa ostaa sähköautoa. Sen mahdolliset korjauskustannukset voi olla tähtitieteellisiä ja arvo laskee paljon enemmän kuin polttomoottoriautolla. Itse en edes hyvätuloisena ostaisi sähköautoa omilla rahoilla. Ja aika moni niistä taitaakin olla työsuhdeautoja

Vierailija
2/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin eu sta on tulossa päätös josta myös vähemmän varakkaat hyötyisivät. niin jo on persut sitä torpaamassa!  On kyllä ärsyttävin ja surkein puolue mittä on ikinä ollu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran persu on oikeassa. Kyseisessä tuessa ei ole mitään järkeä

Vierailija
4/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos persu avaa suunsa, niin paskaahan sieltä tulee.

Kaikkea mikä liittyy Euroopan unioniin pitää haukkua, sillä Venäjän asialla.

Vierailija
5/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nyt saataisiin 6000 euroa EU:lta  ja köyhät saisivat 10 x halvemman "polttoaineen" sähkössä mutta miten käy Venäjän tulonmuodostuksen? Kaalia myymällä ei 3 päivän erikoisoperaatiot rahoitu. 

Vierailija
6/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suurituloisella oli rahoille tärkeämpiä käyttökohteita kun aikaisemmassa haastattelussa toimittaja kysyi voisiko Lulu Ranne itse ajaa sähköautolla. 

Kun saastutus-ideologia estää niin ei kai sille mitään voi. 

Vierailija
7/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nyt saataisiin 6000 euroa EU:lta  ja köyhät saisivat 10 x halvemman "polttoaineen" sähkössä mutta miten käy Venäjän tulonmuodostuksen? Kaalia myymällä ei 3 päivän erikoisoperaatiot rahoitu. 

Persaukinen ajaa ne alla olevat renkaat loppuun ja jää odottamaan mistä rahat uusiin.  Ovat huomattavasti kalliimpia ja kuluu nopeammin.  Maksoin bensa-autostani 2v sitten samanverran kaksilla renkailla kun pelkkä rengas sarja maksaa sähköautoon.

Vierailija
8/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös suurituloisella oli rahoille tärkeämpiä käyttökohteita kun aikaisemmassa haastattelussa toimittaja kysyi voisiko Lulu Ranne itse ajaa sähköautolla. 

sähköautot (patteriautot) ovat vieläkin liian kalliita. Ja akkutakuut epäselviä. Minulla ei keskiluokkaisena 20000 km vuodessa ajavana ole mitään järkeä ostaa sähkistä. 

Sitäpaitsi nykypäivän polttikset ovat erittäin bensapihejä. Ei ne mitään isolohko-v8:ja ole

Vierailija
9/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on totta toinen puoli, niiden viat / alustan kolhiintumiset ovat kalliita korjata. Voisin pystyä ostamaan yhden sähköauton, mutta en enää voisikaan maksaa uuden auton hintaa kolhiintuneen akun uusimisesta.

Vierailija
10/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sähköautot (patteriautot) ovat vieläkin liian kalliita. Ja akkutakuut epäselviä. Minulla ei keskiluokkaisena 20000 km vuodessa ajavana ole mitään järkeä ostaa sähkistä. 

Sitäpaitsi nykypäivän polttikset ovat erittäin bensapihejä. Ei ne mitään isolohko-v8:ja ole

Eihän kyse ole siitä  että "ovat vieläkin liian kalliita". Hinnat ovat jo pudonneet niin että uuden saa reilusti alle 30000 mikä ei vielä joku aika sitten ollut mahdollista.

Ongelma on siinä että vaikka sähköautot maksaisivat alle 1000 euroa ne olisivat eräille "vieläkin liian kalliita". Lulu Ranne voisi ministerinpalkallaan ostaa sähköauton mutta ei missään olosuhteissa tule sitä tekemään. 

Vierailija
11/11 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jälleen kerran persu on oikeassa. Kyseisessä tuessa ei ole mitään järkeä

meinaatko että persu sitten on valmus antamaan jokin muunlaisen tuen tuo eu n tuen tilalle, siis sellaisen jota ei jaeta ennestään rikkaille ja yrittäjille! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä