Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
8661/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako turvallinen tila siis sellaista keskustelukumppania, jolla on samat arvot kuin minulla ja joka ajattelee samoin kuin minä ja on asioista samaa mieltä? Ja turvaton tila siis sitä, että keskustelukumppani on asioista eri mieltä kuin minä?

Suunnilleen noin. Tarkalleen ottaen turvallinen tila tarkoittaa sitä, että kaikki tehdään naisen tahdon mukaan ja mies tossuna myötäilee "kyllä kultaseni, juuri näin rakkaani". Naisten isät ovat opettaneet tämän mallin tyttärilleen hemmottelemalla neitoset pilalle. 

Naisten isät? Suuri osa naisistahan on käytännössä isättömiä naisia. Isä häipynyt uuden perheen luo tms ja ollut poissa tyttärensä kasvuvuosista. 

Niinkö? M

Muurisen Antti ei ole Jennin isä

Vierailija
8662/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on rasittavin nainen koskaan. Toivottavasti ei saa ketään miestä enää ikinä ja katselee vaikka että minkälaisia plussia ja miinuksia itsestään löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8663/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennissäkin on joku tommonen jotenkin liian "konsulenttimainen" vapaallakin.

Mikä ihmeen konsulentti? Joku kahvia maistattava Paula tyttö vai?

Yliolemus, feikki. Wt

Voi jessus.. yks kirjoittaa väärin ja toinen pätevänä selittää väärin..

Vierailija
8664/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin naiset, eiköhän yhteistuumin lopeteta Annan mollaaminen ja keskitytä tästä lähtien muihin mielihyvää tuottaviin asioihin omassa elämässä. 

Ei se ole mollaamista, että kertoo faktoja. Anna rupeaa käyttäytymään asiallisesti niin saattaa joku päivä saada kehujakin. 

Vierailija
8665/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon Tainan ja Matin onnistuvan, olen heidän puolellaan. Itselläni särähti korvaan kun Taina totesi niin ykselitteisesti, että ON aina lämmin ja muita ajatteleva ihminen - eikö tässä ohjelmassakin olla nähty toisenlaistakin käytöstä. Voisi vaikka sanoa, että PYRKII olemaan tällainen. Tämä vaikutti vähän omaa itseä nostavalta ja toista dissaavalta. Matti taas on liiankin itsekriittinen ja tuntuu arvioivan itseään aika armottomasti, vaikka pystyy hyvin huomioimaan toista ja hänen tarpeitaan ainakin tässä ohjelmassa. Hänellä on minusta pyrkimys kehittyä omien havaintojensa pohjalta

Onkohan tämä enemmän kommunikointitavan eroja, josta voi päästä eteenpäin tutustumisen myötä - jos molemmat niin haluavat

Kirjoitin itse juuri tästä muutama tunti sitten. Itse- ja ihmistuntemusta puuttuu, jos kuvittelee aina olevansa jotain myönteistä, tässä tapauksessa lämmin ja muita ajatteleva. Matti sen sijaan osaa reflektoida itseään rehellisesti. Lisäksi Matti puhui, miten on toiminut kylmästi, ei miten tässäkin tapauksessa aikoo toimia kylmästi.

Vierailija
8666/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa Maaret Kallio ja pistäis lujasti lempeästi Annan rauhoittumaan. Pitäis jo olla asiantuntijoiden interventio.

Vierailija
8667/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jauhetaan turvallisesta tilasta, niin eikö Haillekin pitäisi antaa sellainen?

Hai on ohjelmassa ainut, jolla on aidosti turvaton tila. Nuo A ja T "turvattomuudet" ovat heidän itsekkyytensä tuotetta. 

Vierailija
8668/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon Tainan ja Matin onnistuvan, olen heidän puolellaan. Itselläni särähti korvaan kun Taina totesi niin ykselitteisesti, että ON aina lämmin ja muita ajatteleva ihminen - eikö tässä ohjelmassakin olla nähty toisenlaistakin käytöstä. Voisi vaikka sanoa, että PYRKII olemaan tällainen. Tämä vaikutti vähän omaa itseä nostavalta ja toista dissaavalta. Matti taas on liiankin itsekriittinen ja tuntuu arvioivan itseään aika armottomasti, vaikka pystyy hyvin huomioimaan toista ja hänen tarpeitaan ainakin tässä ohjelmassa. Hänellä on minusta pyrkimys kehittyä omien havaintojensa pohjalta

Onkohan tämä enemmän kommunikointitavan eroja, josta voi päästä eteenpäin tutustumisen myötä - jos molemmat niin haluavat

Minä välillä sanon ja koen olevani vähän kylmä. Olen aika rationaalinen, vaikka myös joustava ja tiettyyn rajaan asti ymmärtäväinen. Mutta esim. loputonta valittamista en jaksa, jos ei edes yritä tehdä valittamisen aiheena olevalle asialle mitään, en tiedä onko se sitten ratkaisukeskeisyyttä. Olen yllätyksekseni kuullut kaikilta ihmisiltä, joiden kanssa olen lähemmin tekemisissä, että olen lämmin, helposti lähestyttävä ja huomioiva ihminen, ja minun seurassani on helppo olla ja puhua mitä vaan. Joskus nämä kommentit ovat tulleet todella yllättäviltä ihmisiltä. 

Se, että Matti lopettaa suhteita jos ei saa niistä fiilistä, vaikka toinen haluaisi jatkaa, ei ole mielestäni kylmyyttä. todennäköisesti hän on niissä tilanteissa kuullut toiselta osapuolelta olevansa kylmä, eikä ehkä ole osannut olla tukena toiselle kun on pitänyt päänsä siinä, että ei tässä enää yritetä. Ja on voinut käyttäytyä kylmästi siinä tilanteessa, todennäköisesti näin on käynytkin. 

Minusta sekä Matti että Taina ovat molemmat vaikuttavat hyviltä tyypeiltä ja todennäköisesti tulisin molempien kanssa toimeen. Kunnon kemia varmaan puuttuu heidän väliltään etenkin Tainan puolelta. Ulkoisesti ovat vähän liian eripariset, minusta Matille sopisi keijukaismaisempi nainen ja Tainalle isokokoisempi mies. Näinkin yksinkertaisista ja pinnallisista asioista voi olla kiinni, että kiinnostus ei syvene. 

Vierailija
8669/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen kontrasti Annan ja Jennin välilä. Jenni katsoo hymyillen Jyrkiä ja odottaa häneltä hyvää. Anna ei ole yhtään avoin Haille. Hänen pitäisi katsoa Haita arvostavasti ja hyväksyä Hai omana itsenään. Mikään pakko ei ole ihastua tai rakastua, mutta toista ihmistä tulee arvostaa. Hai ei ole mitään velkaa Annalle. 

Vierailija
8670/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin naiset, eiköhän yhteistuumin lopeteta Annan mollaaminen ja keskitytä tästä lähtien muihin mielihyvää tuottaviin asioihin omassa elämässä. 

Oletitko just mun sukupuolen?

T. Ykäsonni Seppo Peräseinäjoelta

Vierailija
8671/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jauhetaan turvallisesta tilasta, niin eikö Haillekin pitäisi antaa sellainen?

Hai on ohjelmassa ainut, jolla on aidosti turvaton tila. Nuo A ja T "turvattomuudet" ovat heidän itsekkyytensä tuotetta. 

Onhan peräkammarinpojalla turvatila hikisen ahtaassa kopperossaan, kun vielä roikkuu äitinsä helmoissa.

Jo on taso.

Vierailija
8672/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilen Tainan ja Matin eroavan:

Kun pariskuntaa kuvataan yhdessä puhumassa kameralle, kiinnostunut ihminen kääntyisi katsomaan puolisoaan, kun hän puhuu. Jos katsoo Etan aiempia kausia, tämän näkee selvästi. Rakastuneet ja yhteen jääneet parit hakevat katsekontaktia toisiinsa paljon. Taina katsoo muualle, kun Matti puhuu.

Taina ei ole kiinnostunut Matista. Ei tässä ole kyse mistään ahdistuksesta, omasta tilasta tai hitaasti lämpenemisestä. Aiemmilla kausilla ne hitaastikin lämmenneet osapuolet ovat katsoneet puolisoaan tämän puhuessa, vaikka olisi ollut välillä ahdistusta ja oman tilan kaipuuta.

Vierailija
8673/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisimman kansan kirjoittamaa ETA-ketjua selatessa miettii lähinnä sitä, mikä on muiden kansojen mentaalipuolen tila.

Vierailija
8674/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pariskuntaa kuvataan yhdessä puhumassa kameralle, kiinnostunut ihminen kääntyisi katsomaan puolisoaan, kun hän puhuu. Jos katsoo Etan aiempia kausia, tämän näkee selvästi. Rakastuneet ja yhteen jääneet parit hakevat katsekontaktia toisiinsa paljon. Taina katsoo muualle, kun Matti puhuu.

Taina ei ole kiinnostunut Matista. Ei tässä ole kyse mistään ahdistuksesta, omasta tilasta tai hitaasti lämpenemisestä. Aiemmilla kausilla ne hitaastikin lämmenneet osapuolet ovat katsoneet puolisoaan tämän puhuessa, vaikka olisi ollut välillä ahdistusta ja oman tilan kaipuuta.

Tottakai eroaa, Tainaa ei kiinnosta ..tai ...luulen että inhottaa koko äijänkuvatus. Ei halua edes istua lähellä. Pelkkä ahdistuskimppu koko akka.

Vierailija
8675/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai vanhanaikainen, kun en ymmärrä tuota kaiken sanoittamista ja analysoimista. Miten voi elää rennosti, kun joka ikinen liike ja ilme pitää analysoida ja jatkuvasti sanoitetaan omia tunteita. Anna sekä Taina keskittyvät molemmat vaan omiin tunteisiin ja kaiken analysoimiseen sen sijaan, että antaisivat vaan mennä. Olisi kamalaa elää parisuhteessa ihmisen kanssa, joka kertoisi koko ajan miltä minun toimintani tai sanomiseni tuntuu ja minun pitäisi selittää miltä minusta tuntuu. No, toki en lähtisikään parisuhteeseen sellaisen sanoittavan ihmisen kanssa, en osaisi rentoutua hetkeksikään. Tietysti tunteista voi keskustella, mutta sellainen ihan jatkuva tunteiden sanoitus ei ole normaalia. 

Kiitos, vihdoinkin joku sen sanoi. En olisi paremmin osannut tiivistää.

Jos tuohon tyyliin olisi pitänyt puolisooni tutustua, niin eihän siitä olisi tullut muuta kuin turhaa tressiä ja päänvaivaa kaikille. 

Vierailija
8676/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai eroaa, Tainaa ei kiinnosta ..tai ...luulen että inhottaa koko äijänkuvatus. Ei halua edes istua lähellä. Pelkkä ahdistuskimppu koko akka.

Taina ja Anna ovat kauhusta kankeana, menivät naimisiin mutta ilmeisesti kuvittelivat saavansa jonkun Ken-nuken puolisokseen, eivät oikeaa ihmistä, johon pitäisi tutustua ja jonka kanssa opetella olemaan. Kumpikaan ei todellakaan ole valmis minkäänlaiseen parisuhteeseen. He eivät osaa jakaa,tehdä mitään toisen kanssa eivätkä aidosti olla läsnä. Kuvittelevat itsestään liikoja ja luulevat olevansa valittua puolisoaan parempia sekä ulkoisesti että henkisesti. Miksi tällaisiä valitaan tähän formaattiin?

Vierailija
8677/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksenne, että sanan muhkupanta anagrammeja on munaskut ph, mutkan hups ja tukan humps.

>muhkupanta

>munaskut ph, mutkan hups ja tukan humps

MIstä se s-kirjain sinne ilmesty?

Vierailija
8678/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi ihmisenkuvatus, miten rumasti kirjoitat.

Vierailija
8679/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksenne, että sanan muhkupanta anagrammeja on munaskut ph, mutkan hups ja tukan humps.

>muhkupanta

>munaskut ph, mutkan hups ja tukan humps

MIstä se s-kirjain sinne ilmesty?

https://www.arrak.fi/fi/ag

Vierailija
8680/30018 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain suomenkieli on ymmärrettävästi suoraviivaista, vähän töksähtävää, mutta ei normaalin ihmisen kanssa olisi kuitenkaan mitään ongelmaa keskustella. Mutta Anna kun ei anna Haille minkäänlaista arvoa keskustelussa - heti puuttuu yhteenkin väärään sanaan. Hai-parka....

Ketju on lukittu.