Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Yks tehtävä vois olla vaan vuoron perään kuunnella toista eikä toinen sais puhua omista tunteistaan siihen väliin.Kuunnella mitä toisella on mielessä.
ei tarvi, kyllä Anna ainakin tietää mitä Hai miettii ja tarkoittaa asioilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain keskustelut ovat jotenkin kömpelöitä. En itsekään hänestä sen vuoksi pitäisi, vaikka katsoin alkuun, että onpa kuuma mies.
Olisikohan ihan siksi, ettei suomi ole hänen ensimmäinen kielensä? Veikkaan, että puhuu perheensä kanssa vietnamia ja yliopisto-opinnot on olleet pääosin englanniksi. Osaa suomea, muttei aivan täydellisesti.
Tyypillinen mies, sitä paitsi tuollaisen muikkelin kanssa menee kuka tahansa lukkoon, kun toinen ei muuta kuin tulkitsee, kyselee ja tenttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä pelkkää naisvihaa. Haita on haastateltu ehkä 1/100 Annaan verrattuna eikä hän ole antanut itsestään mitään, ei Annalle eikä ohjelmalle. Näkihän tuosta piknik-keskustelustakin, ettei Hailla ole mitään syvällisempää annettavaa kuin joku typerä omien kouluaikojen muisto, kun toinen haluaisi keskustella omasta ammatillisesta, ehkä vaikeastakin tilanteestaan. Hai ei ilmeisesti kykene käsitteelliseen keskusteluun kun pysyy käytännön tasolla. Anna taas fiksuna ihmisenä kaipaisi syvempää keskustelua.
Myös Tainaa haukutaan täällä ihan syyttä. Ei Matti ole yhtään hänen tasollaan vaan nostaa lähinnä karvat pystyyn. Miten te näette vikaa vain näissä naisissa?!Hyviä pointteja!
Se, että rinnastaa Annan ja ilmaisun "fiksuna ihmisenä" kertoo, ettei ole katsonut ohjelmaa ollenkaan tai vaihtoehtoisesti on joku Annan läheinen. Pitää olla täydellisen sokea ja kuuro, mikäli ei näe, että Annan käytöksestä on fiksuus yhtä kaukana kuin Pohjoisnapa on Etelänavasta.
Ennen vanhaan oli käytöstavat, nykyään on turvallisempi tila.
Tarkoittaako turvallinen tila siis sellaista keskustelukumppania, jolla on samat arvot kuin minulla ja joka ajattelee samoin kuin minä ja on asioista samaa mieltä? Ja turvaton tila siis sitä, että keskustelukumppani on asioista eri mieltä kuin minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain keskustelut ovat jotenkin kömpelöitä. En itsekään hänestä sen vuoksi pitäisi, vaikka katsoin alkuun, että onpa kuuma mies.
Anna on opettajana verbaalisesti hyvin lahjakas(+terävä) ja Hain kotikieli eikä työkielikään taida olla suomi. Eli kun tämä yksi tykittää täysillä, niin toinen menee ymmärrettävästikin hämilleen ja saattaa alkaa takeltelee tai loppuu sanat kesken. En siis sano ettei Hai osaisi riittävästi suomea. Samoin käy kyllä ihan suomea äidinkielenäkin puhuvalle jos toinen osapuoli on jatkuvasti ns.myrkyllinen.
Tän päiväinen jakso oli kyllä tuskaisaa katsottavaa..Annan naama menee sellaiselle jännän kireelle irvistykselle kun se pohtii Haita ja hänen tekemisiään ja arvelee sen ajatuksiaan( miksei synttärikutsua tullut :). En siis väitä Haita pyhimykseksi, mutta tollasessa tietyssä ilmapiirissä alkaa itsekin näpäyttää että oleppa
Kun noista kielistä puhuit, tuli mieleen että mihinkäs on hävinnyt se Annan englanninkielisten sanojen käyttö. Niitä ei olla enää kuultu laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks tehtävä vois olla vaan vuoron perään kuunnella toista eikä toinen sais puhua omista tunteistaan siihen väliin.Kuunnella mitä toisella on mielessä.
Klassinen mindfullnes-harjoitus: Aikaa 2 minuttia. Istutaan vastakkain ja pidetään katsekontakti. Toinen puhuu koko ajan, toinen on hiljaa koko ajan. Seuraavat 2min toisinpäin. Saisi Hai edes hetken rauhaa.
Jenniä ärsytti ja ehkä vähän nolottikin ensin likainen grilli ja sille naureskelu. Hänhän pitää itseään, ihan aiheesta, hyvin siistinä ihmisenä. Mutta eikö hän sitten yhdessä lyhyessä kommentissa todennut, että mitä minä nyt tuostakin hermostuin, mitä väliä, jos olikin likainen grilli.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki sano lopuksi jotenkin, että seksiä on YRITETTY. Siis, täh, eikö se onnistunut?
Eikun hän esittää vaatimatonta. Ei halua kehuskella.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako turvallinen tila siis sellaista keskustelukumppania, jolla on samat arvot kuin minulla ja joka ajattelee samoin kuin minä ja on asioista samaa mieltä? Ja turvaton tila siis sitä, että keskustelukumppani on asioista eri mieltä kuin minä?
Suunnilleen noin. Tarkalleen ottaen turvallinen tila tarkoittaa sitä, että kaikki tehdään naisen tahdon mukaan ja mies tossuna myötäilee "kyllä kultaseni, juuri näin rakkaani". Naisten isät ovat opettaneet tämän mallin tyttärilleen hemmottelemalla neitoset pilalle.
Kyllä on 100 % pielessä Annan ja Hain viestintä.
Ymmärsinkö oikein, että Anna lähetti Haille viestin, että ahdistaa kun meidän pitää tavata tällä viikolla. Ja sitten aidosti ihmetteli kun ei saanut muutamaan tuntiin vastausta viestiin (Hailta, joka luuli Annan tarkoittaneen, että haluaa lopettaa suhteen). Minkälainen vastaus olisi Annalle mahtanut tuohon viestiin kelvata?
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä pelkkää naisvihaa. Haita on haastateltu ehkä 1/100 Annaan verrattuna eikä hän ole antanut itsestään mitään, ei Annalle eikä ohjelmalle. Näkihän tuosta piknik-keskustelustakin, ettei Hailla ole mitään syvällisempää annettavaa kuin joku typerä omien kouluaikojen muisto, kun toinen haluaisi keskustella omasta ammatillisesta, ehkä vaikeastakin tilanteestaan. Hai ei ilmeisesti kykene käsitteelliseen keskusteluun kun pysyy käytännön tasolla. Anna taas fiksuna ihmisenä kaipaisi syvempää keskustelua.
Myös Tainaa haukutaan täällä ihan syyttä. Ei Matti ole yhtään hänen tasollaan vaan nostaa lähinnä karvat pystyyn. Miten te näette vikaa vain näissä naisissa?!
Mitkä on nämä tasot? Millä perusteella ihmiset luokitellaan tasoihin? Tässä on juuri varmasti yksi syy miksi ihmiset kiinnittää huomiota naisiin. Ne selkeästi lyttää miehiään ja kuvittelevat olevansa korkeammalla tasolla. Kumpikaan ei tunnu aidosti edes yrittävän tutustua kumppaniinsa! Keksivät ongelmia ja testaavat kumppaniaan erinäisillä haasteilla ja tunteiden vuoristoradoilla. Ja silti nämä naiset ja ilmeisesti sinä koet, että he ovat jollakin tavalla näiden miesten yläpuolella?! Näiden naisten käytös on niin ala-arvoista, jotta sanoisin miesten tällä taso logiikalla olevan monta askelta vaimojensa yläpuolella.
Joku asiantuntijoista vois puhua niiden kanssa siitä perusjutusta, että kun toinen on nainen ja toinen mies. Että ne nyt on vaan erilaisia, vaikka voissa paistais. Nykyään miesten pitäs puhua ja ajatella kuten nainen, mut ei se vaan mene niin. Annan kannattais olla naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä pisteessä, että joudun vaihtamaan kanavaa, kun Anna aloittaa nuo häiriintyneet, negatiiviset ja vainoharhaiset monologinsa.
Voi vain kuvitella, miten pahalta tuntuu yrittää tulla toimeen tuollaisen ihmisen kanssa televisio-ohjelman puitteissa ja millaiset jäljet se jättää.
Kyllä, tämä tuotanto on muutaman terapia session Haille velkaa, kun tämä tuotantokausi on ohi💟💟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan siksi, ettei suomi ole hänen ensimmäinen kielensä? Veikkaan, että puhuu perheensä kanssa vietnamia ja yliopisto-opinnot on olleet pääosin englanniksi. Osaa suomea, muttei aivan täydellisesti.
Tyypillinen mies, sitä paitsi tuollaisen muikkelin kanssa menee kuka tahansa lukkoon, kun toinen ei muuta kuin tulkitsee, kyselee ja tenttaa.
Hain pitäisi vaan sanoa että oltaisko vaikka viikko analysoimatta joka asiaa, tehdään jotain kivaa! Mennään seinäkiipeilemään, melomaan, maalaamaan, mitä tahansa! Koitetaan ottaa vähän kevyemmin hetki ja tutustua.
Mitä mieltä olette, heijastaako tämä kausi turvallisine tiloineen ja tunteiden sanoituksineen jotenkin nykyaikaa?
Onko kolmekymppiset nykyisin todella tuollaisia? Ainoastaan konservatiiveilla (Jyrki & Jenni) tuntuu olevan kivaa, muut ahdistuu?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä näin naisihmisenä osais puhua mun tunteistani ja tarpeistani koko ajan. Jos joku ohjelman tekijä haastattelisi, niin aika kehnoja vastauksia saisi.
Ja jotku näemmä ajattelevat lähinnä omia tunteitaan 24/7.
Kun nyt loppui koulukin niin voi uppoutua 24/7 omien tunteiden analysointiin koko kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen noin. Tarkalleen ottaen turvallinen tila tarkoittaa sitä, että kaikki tehdään naisen tahdon mukaan ja mies tossuna myötäilee "kyllä kultaseni, juuri näin rakkaani". Naisten isät ovat opettaneet tämän mallin tyttärilleen hemmottelemalla neitoset pilalle.
Naisten isät? Suuri osa naisistahan on käytännössä isättömiä naisia. Isä häipynyt uuden perheen luo tms ja ollut poissa tyttärensä kasvuvuosista.
Jennillä olivat aurinkolasit päässä syödessäkin, vain nostettuna ylös. Luulisi edes siksi aikaa ottavan ne pois. Ja taas muhkupanta Tainalla.