Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia... Ei saa miellyttää, mutta silti pitäisi tehdä täysillä kotitöitä, mikä ei ole mitään muuta kuin sitä miellyttämistä.
Olet täysin väärässä. Se, että kannat työtaakasta(siis kotitöistä) sinulle kuuluvan osan, eli puolet EI ole miellyttämistä, vaan työtaakan jakamista. Jos ajatellaan vaikka työelämää, niin teetkö siellä oman osasi sen takia, että sinun kuuluu tehdä sinulle kuuluvat työt, vai teetkö ne siksi, että haluat miellyttää työkaveria????
Eikö olisikin outoa, jos tekisit sinulle kuuluvat työt sen takia, että haluat miellyttää työkaveria, etkä sen takia, että ne työt KUULUU sinulle?
Sama näissä kotitöissä, ei ne kuulu naiselle vaan MOLEMMILLE kotona asuvalle aikuiselle. Miksi sen toisen
Suurin osa oli niin karrikoitua, etten jaksa vaivautua korjaamaan, mutta tämä..
"Töissäkin siis jättäisit vain osan töistä tekemättä, koska et kokisi niitä tarpeelliseksi tehdä, koska sinun mielestä ei tarvitse just nyt tehdä. Jättäisit mummon sairaalassa syöttämättä, koska sun mielestä se ei just nyt tarvii ruokaa, vaikka ruoka-aika onkin, kun näyttäähän tuo pysyvän hengissä vaikka saa ruokaa vasta huomenna. "
KYLLÄ. Naiset saavat burnoutin töissä ja alistuvat huonosti palkatuille naistenaloille juuri tuosta syystä. Jos minä en työaikana ehdi tehdä töitäni sillä tarkkuudella ja ammattitaidolla sekä työvälineillä kuin haluan (mikä luonnollisesti lukee työsopimuksessa), niin jätän tekemättä. Ei mulle maksettas reilua kuutta tonttua kuussa, jos olisin samanlainen tohveli kuin muutkin. Teen töissä sen mikä on tarpeellista ja kaikki turha ulkoistetaan tai automatisoidaan. Jos mummoja ei ehdi syöttää ruoka-aikana, ei ratkaisu ole se, että itketään kiirettä ja huonoja työoloja, vaan ne helvetin mummot jätetään vaikka syöttämättä ja soitetaan pomolle, että etsi syöttäjät muualta, me ei ehditä. Jos pomo ei ole k*pää ja olette timanttisia työntekijöitä, joita ei löydy viittätoista tusinasta, niin pomo korjaa tilanteen.
Ja voin minä siivouksestakin kotona jotain sanoa.. jos minulle riittää, että robotit imuroi ja leikkaa nurmikon, mutta vaimo olisi sitä mieltä, ettei se riitä ja minun pitäisi nurkkia hinkata, niin vaimo lähtis mäkeen. Jos vaimo haluaa palkata siivoojan, niin fine, mikäs siinä.
Älkää uhriutuko mitättömistä asioista. Jos lopetatte viikoksi ruoanlaiton, niin kukaan mies ei siihen kuole ja jos on parempi ilman miestä, niin lähtekää vetään.. tai miehelle kenkää, jos on teidän asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennistä tuli mieleen, että jos kerran ei halua olla suhteen "äitinä", niin pitää muuttaa myös omaa käytöstään, eikä vaan odotaa siltä toiselta. Eli luopua vaatteiden viikauksesta, mitä sen toisen vaatteisiin tulee. Sanoa, että hei, leikkaatko nurtsin, mä kastelen nuo kasvit (tai toisinpäin) ym, eli peilata omaa käyttäytymistään ja miettiä, miksi on aiemmin mennyt pieleen. Äitinä olon voi lopettaa, niin ongelma poistuu, eikö niin?
Miten se ongelma poistuu, kun miehet eivät saa omatoimisesti aikaiseksi mitään kotona?
Ajattelin ihan samaa. Nainen syyllistetään siitä, että hän edes yrittää pitää huushollin siistinä ja ihmiselle kelpaavana asumuksena. Ja jos nainen vaan lopettaa kaiken tekemisen niin sitten kaikin on hyvin. Näinköhän.
Millaisia asumuksia on näillä miehillä, joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluu naiselle? En ehkä haluasi nähdä :(
Vierailija kirjoitti:
En ole Anna-fani, mutta turhaa vikisette niistä aurinkolaseista. Itse ainakin olen niin herkkä auringonvalolle että migreeniä pukkaa heti, jos en pidä laseja. Kamoon nyt.
Kamoon itsellesi. Sateella ja pilvisellä säällä ei kauheesti aurinko silmiä häikäise... Anna piilottelee lasien takana, epäkohteliaalla tavalla. Piste.
Vierailija kirjoitti:
"Sairaaloinen siivoaminen on juttu erikseen, mutta sitä harrastaa harvempi nainen ja taas sairaaloissa siivoojissa on miehiäkin. Normaali siisteys on asia, johon miehenkin pitää osallisua halusi tai ei. Puhtaus on puoliruokaa sanoo vanha sananlasku ja on ihan oikeassa. "
Normaali siisteys, kuinkahan tuo määritetään - ja kuka sen määrittää? Olen melkein varma, että jos laitetaan kaksi palstan mielestään siistiä ihmistä keskustelemaan asiasta, heillä useampia eroja tuossa käsityksessä. Ja palstan mukaan nainen määrää parisuhteessa normaalin tason, mies yrittää sopeutua siihen.
Meillä asia on toisinpäin. Mies selvästi siistimpi kuin minä, joka hajamielisenä jätän tavaroita jälkeeni, saattaa löytyä nytkin makuuhuoneen lattialta sukat tai sukkahousut. Keittiössä sen sijaan pidän pinnat puhtaana, pesen tiskirättiä ja pintoja säännöllisesti. Kompromissina meillä mies imuroi ja viikkailee vaatteita paljon ahkerammin k
Melkein jo luulin, että vaimoni kirjoittamaa, mutta ei aivan.. mutta muitakin fiksuja naisia näyttää olevan 😊
Vierailija kirjoitti:
Noille ei näytetä kuvia juuri noista valittavana olevista ihmisistä. He saavat nähdäkseen kuvia eri ihmistyypeistä, joista sitten kertovat mikä miellyttää ja mikä ei. On siis pallonaama, kapeat kasvot, viikset/ parta, kalju, semikalju, pitkä tukka, lyhyt tukka, sian silmät, semi isot silmät, isot silmät jne. jne. Jotta tulee mahd. iso otanta, mutta just noita mukana olevia he eivät näe. Ohjelma kun on edelleen ensitreffit alttarilla. Eli eivät saa nähdä puolisoaan ennen sitä.
Minulla on muistikuva, että jossain haastattelussa joku asiantuntija sanoi, että näkevät niin paljon potentiaalisten ehdokkaiden kuvia, etteivät luultavasti muista nähneensä toistaan. En nyt ihan sanasta sanaan muista ja oli mielestäni se pappi jossain ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia... Ei saa miellyttää, mutta silti pitäisi tehdä täysillä kotitöitä, mikä ei ole mitään muuta kuin sitä miellyttämistä.
Olet täysin väärässä. Se, että kannat työtaakasta(siis kotitöistä) sinulle kuuluvan osan, eli puolet EI ole miellyttämistä, vaan työtaakan jakamista. Jos ajatellaan vaikka työelämää, niin teetkö siellä oman osasi sen takia, että sinun kuuluu tehdä sinulle kuuluvat työt, vai teetkö ne siksi, että haluat miellyttää työkaveria????
Eikö olisikin outoa, jos tekisit sinulle kuuluvat työt sen takia, että haluat miellyttää työkaveria, etkä sen takia, että ne työt KUULUU sinulle?
Sama näissä kotitöissä, ei ne kuulu naiselle vaan MOL
"robotit imuroi ja leikkaa nurmikon" ... :DDD
Kylläpäs siinä nyt siivottiinkin ahkerasti. Toki vaimo on onnellinen ja tyytyväinen ja sinäkin tietenkin, kun 10 vuoden paskat on pöntönreunolla ja vaatteet vallan pesemättä, vuodevaatteet vaihdettu 5vuotta sitten viimeiksi ja kaikkia kodin pintoja peittää pöly ja lika:D Eihän se robotti-imuri ihmeisiin pysty. Vaimon pitää hommata siivooja kun sinä et miehenä siihen kykene... On se kamaa, tuo kodin siistinä pito. Ihan pitää vaimille antaa kenkää, jos ei tajua noita asioitaihan yksin hoitaa..
Annas kun arvaan asian oikean laidan. Sinä olet syrjäytynyt luuseri, etkä nähnytkään työelämää. Et sinä muuten ehtsi täällä vauvalla päiväkausia trollata :D
Eikän siellä kunnan/kaupungin vuokrakerrostalossa ole edes pihaa jota tarvitsi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sille reflagille löytyy ihan suomenkielinen käsite ilman minkään värisen lipun liehutusta. Se esim. varottava asia ja moni muukin. Kyllä vähän pitemmänkin sanan ehtii sanoa, ei ole niin kiire.
Red flaghan tarkoittaa, että homma oli siinä. Peli poikki. Ei siinä enää mitään varota.
Red flag tarkoittaa punaista lippua ja sen voi kääntää suomen kieleen ihan sanasta sanaan, eikä sen merkitys muutu. Punainen vaate toimii yhtä hyvin. Jollekin se on ehdoton no no ja jollekin varottava asia. Anna ei ole eronnut tai pistänyt hommaa kokonaan jäihin, vaikka tuota hokee, joten hänkään ei ajattele sillä sitä, että peli on poikki - muutenhan hän olis ilmoittanut tuotantoyhtiölle näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että tilanne on tosi hasardi. Deittaillessa kun tajuaa, ettei toinen yhtään natsaa, on mahdollista vain perääntyä. Tässä pitäisi viettää aikaa tiiviisti kameroiden edessä ja takana. Sitä kun luottaa asiantuntijoihin, voi olettaa, ettei ihan täysi huti se toinen olisi (ja siksi uskaltautua mukaan), mutta juuri kommunikaatiotilanteiden toimimattomuus on kyllä todella paha kynnys ainakin itselle. Tuollaisissa tilanteissa sitä helposti alkaa ärsyttää sitten ihan kaikki toisessa ja tie on vain alas. Symppaan Annaa. Vähän räväkämmän ja arkianalyyttisemmän kaverin ois tarttenut. Haille taas rauhallisempi kaveri toimisi, introvertimpi.
Itse tulen toimeen monenlaisten tyyppien kanssa, mutta pari tiedän, joiden seuraa maksimiaika on pari tuntia jonka jälkeen voi kohteliasti kertoa heille lähtevänsä kotiin. Tuollaisen kun onnistusivat minulle parittamaan, niin menisi kyllä pata
Kaikki ovat työssäkkäyviä ihmisiä, omat asunnot ja tuskin niin persaukisia, etteikö omaa huonetta sais reissun päällä vuokrattua, jos oikeasti niin paljon ahdistaa. Sitä en tiedä miten paljon tiukemmat sopparit on, onnistuuko reissussa ilman sanktiota ottaa omaa huonetta. Oman kodin hallintaan eivät voi sopparilla vaikuttaa, siihen ei ala kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanna Myllymaa on Julkiterhikissä (terveydenhoitaja, sairaanhoitaja), omilla sivuillaan kertoo olevansa kasvatustieteiden maisteri ja psykoterapian maisteri. Jälkimmäiseksi ei voi opiskella Suomessa, todennäköisesti Englannissa opiskeltu tutkinto ja Suomessa kohtuu hyödytön. Joku terapeuttikoulutus hänellä myös on, mutta ei Valvira hyväksymä vaan sellainen minkä voi käydä lähes kuka vaan.
Omilla sivullaan esittäytyy "rakkausterapeuttina".
.
Höh, veit valittajilta kaiken ilon salaliittoteorioista, totuuden kertomalla.
Eihän tuokaan vatvonta tuohon loppunut 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille ei näytetä kuvia juuri noista valittavana olevista ihmisistä. He saavat nähdäkseen kuvia eri ihmistyypeistä, joista sitten kertovat mikä miellyttää ja mikä ei. On siis pallonaama, kapeat kasvot, viikset/ parta, kalju, semikalju, pitkä tukka, lyhyt tukka, sian silmät, semi isot silmät, isot silmät jne. jne. Jotta tulee mahd. iso otanta, mutta just noita mukana olevia he eivät näe. Ohjelma kun on edelleen ensitreffit alttarilla. Eli eivät saa nähdä puolisoaan ennen sitä.
Minulla on muistikuva, että jossain haastattelussa joku asiantuntija sanoi, että näkevät niin paljon potentiaalisten ehdokkaiden kuvia, etteivät luultavasti muista nähneensä toistaan. En nyt ihan sanasta sanaan muista ja oli mielestäni se pappi jossain ohjelmassa.
Saattaa olla muuttunut vuosien saatossa sitten noin, mutta ihan ekalla kaudella 2015 kerrottiin niistä kuvista, että mukana ei ole puolisoehdokkaitten kuvia, vain eri ihmistyyppejä. Ehkä ovat sitten lisänneet kuvien määrää ja sillä tavoin saavat ujutettua mukaan myös sen kauden hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sille reflagille löytyy ihan suomenkielinen käsite ilman minkään värisen lipun liehutusta. Se esim. varottava asia ja moni muukin. Kyllä vähän pitemmänkin sanan ehtii sanoa, ei ole niin kiire.
Parempi ilmaus olisi hälytyskellojen soiminen. "Vähemmästäkin pitäisi alkaa hälytyskellojen soida."
100 kertaa nopeampi sanoa: Toi oli red flag, kuin tuottaa tuo lause: Tuossa alkaa minulla soida hälytyskellot. Haloo?! Miksi tää on joillekin niin vaikeaa? Puhekieli muuttuu, siihen vaan pitää sopeutua.
Eikö ois vielä hienompaa sanoa tuo Ukrainaksi?
R*stit valittaa, kun ulkomaalaiset ei opi maan tavoille ja puhumaan suomea, mutta samaan aikaan suomalaiset ite rai*kaa kieltään ja käyttää vieraskielisiä termejä, joiden merkitystä eivät edes tunne. Ties montako versiota tuon merkityksestä on tässäkin ketjussa nähty.
Mies imuroi ja nainen tekee kaiken muun. Miehen mielestä hyvä diili. Siitä voimme kaikki olla samaa mieltä :D
Mies vielä tuli oikein kehumaan miten "fiksu" nainen palstalla. Tottakai nainen on miehen mielestä "fiksu" jos suostuu tuohon. Minäkin kehuisin miestäni, miten fiksu se on kun suostuu siihen, että minä imuroin ja mies tekee kaiken muun. Ihana hurmaava ja niiin rakastettava mies. Kannattaa todella pitää kiinni ja kehua maasta taivaaseen.
Onneksi on olemassa niin ihania miehiä, jotka tekee kaiken mun, kun minä sitten vain kompromissiksi imuroin. Jee.
Jennille kyllä kelpaa Jyrkin kanssa peuhaaminen mutta miehellä pitäisi vielä olla auto ja vakituinen työ. Lisäksi sen pitäisi nikkaroida ja ottaa rouvan kanssa iso asuntolaina. Just joo. Ei ihme, että tissi-Jenni oli naimaton.
Vierailija kirjoitti:
100 kertaa nopeampi sanoa: Toi oli red flag, kuin tuottaa tuo lause: Tuossa alkaa minulla soida hälytyskellot. Haloo?! Miksi tää on joillekin niin vaikeaa? Puhekieli muuttuu, siihen vaan pitää sopeutua.
Tuottaako ä-äänne sinulle tuon hitauden vai miksi kestää noin kausn pidempään? Olen vain utelias, sillä kyllä minä luen todella sujuvasti ihan tuon koko kappaleesi, kirjoitusvirheistä huolimattakin.
Hmm..katsoin nyt tuon viimeisimmän jakson TV:sitä.
Hai, jos luet tätä, niin olet aivan ihana mies! Saat vielä jonkun ihanan naisen kainaloosi, jonka kanssa saatte molemmat oikeesti rentoutua. Sillä sehän on tärkeintä, että toisen kanssa on Hyvä ja Helppo olla.🤗🤗 Et menetä mitään, kun Anna jää pois elämästäsi. Päinvastoin, jos yrität olla kohtelias ja kiltti ja aina yrität ymmärtää ja etsit korjaamista vain itsessäsi, niin kadotat itsesi tuohon alistavaan ihmissuhteeseen Annan kanssa.
Anna, jos luet tätä, niin käytöksesi on aivan Hirveää! Ihmettelen, jos kukaan koskaan jaksaa olla alustavassa ja ahdistavassa seurassasi. Loukkaannu vain jos haluat, selitä vain kaikki aina toisen syyksi, niin kuin aina teet. Jos et koskaan analysoi rehellisesti, että millainen Sinä ihan itse olet kumppaniasi kohtaan, niin voit valmistautua olemaan ikisinkku.
Tämä ei ole haukkumista. Minä itsekin olen ollut oikea kovis ja sydämetön toisen masentajaja syyttelijä käytökseltäni mutta olen opetellut ajattelemaan asioita myös sen toisen kannalta. Se ei ole helppoa, mutta se kannattaa, koska silloin voi kestää pahatkin välirikot ja nousta uudelleen. Joten tsemppiä Anna jatkoon. Toivottavasti olet saanut eväitä itsetutkiskeluun tämän ohjelman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat toki nähdä, muutenhan siinä voisi mennä naimisiin sukulaiset tai baarihoidot....FWB kaverukset.
Kun eivät saa. Ihan ekalla kaudella näytettiin koko toi prosessi! Siihen meni yksi jakso. Näytettiin juurikin niitä kuvia ja miten niiden perusteella valitaan ihmistyyppi. Näytettiin niitä lomakkeita ja kysymyksiä. Eiköhän suk
Ja formaattihan ei ole sen jälkeen muuttunut 🤦🏾
LouLou kirjoitti:
Millä tavalla tuota Annan kaltaista ihmistä pitäisi käsitellä? Pitäisikö vain sitten lakata kokonaan esittämästä kysymyksiä hänestä? Puhua ihan neutraalisti ihan kuin olisi jossain työpaikan taukohuoneessa?
Ei valitettavasti toimi sekään.
"Onpa kiva ilma."
"Aijaa, yritätkö kritisoida valintaani olla tällä hetkellä sisätiloissa? Pitäisi ilmeisesti mielestäsi olla ulkona nyt, kun paistaa aurinko. En kelpaa, kun en ulkoile tarpeeksi."
Vierailija kirjoitti:
Jennille kyllä kelpaa Jyrkin kanssa peuhaaminen mutta miehellä pitäisi vielä olla auto ja vakituinen työ. Lisäksi sen pitäisi nikkaroida ja ottaa rouvan kanssa iso asuntolaina. Just joo. Ei ihme, että tissi-Jenni oli naimaton.
Tuollaisiahan suurin osa miehistä on. Ja Jennillä ilmeisesti on jo oma asunto. Hieno pesämuna. Hänellä ei ollenkaan suuret toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä tosissani sitä, että kun täällä on julkaistu jo varmaan sata Annan sietämättömyyttä ja hirveyttä julistavaa kommenttia, että mikä saa ihmisen arvioimaan, että tuon viestijoukon jatkeeksi tarvitaan vielä yksi täysin samanlainen kommentti. Kai sitten on kyse siitä iänikuisesta inhimillisestä tarpeesta kuulua porukkaan. Vaikka tuo porukka olisikin pinnallisten, kateellisten, tympeä-älyisten, omaan avioelämäänsä pettyneiden aikuisten koulukiusaajien porukka. Sama porukka täällä vahtaa, että ETA:n keskiluokkainen tunnelma ja käsikirjoitus pitää eikä vain missään kohtaa lipsuta Unelmahäiden duunarismin ja valkoisen roskan puolelle. Koska siitä räjähtäisivät pää ja muumimuki kädessä.
Et voisi enempää väärässä olla. Itselleni katsojana ja hyvin satunnaisena kommentoijana Annan käytös vaan on tod
Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä, jos tuo on normaalia käytöstä.. tai älä sittenkään.. pysy siellä, missä on kotoista, niin et mene annaileen mihinkään
Hai ei ole esittänyt kysymyksiä. Esim. Tykkäätkö lakata kynsiä/meikata?, vaan ihmetellyt, miksi Anna meikkaa, kun on urheilullinen ja urheilullinen nainen ei meikkaa. Hailla on ihan ihmeellisiä stereotypioita siitä, minkälaisia naisten pitäisi hänen mielestään olla ja sitten töksäyttelee niitä ääneen puolisolleen, ja ihmettelee, miksi toinen ahdistuu.