Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että hai on kovin kiinnosta koska eri maasta juuret. Harvaa suomalaista kiinnostaa oikeasti eri maan ihmiset.
Ei kissakaan, ole lehmä jos sattuu syntymään navetassa.
Meitä on moneen junaan. Tunnen monia ihmisiä, joita juuri ei kiinnosta oman kulttuurinsa miehet/naiset. Annalle ei olisi paritettu Haita jos hän olisi ilmaissut, että eri kulttuuri- tai etninen tausta olisi este.
Anna vaan olisi mielummin ottanu Brittiläisen liikemiehen, jolla on ruskeat kiharat hiukset ja miellyttävä aksentti.
Mutta alkuperäiseen kommenttiin todettakoon, että kyllä minä ainakin tunnen monia, joita kiinnostaa muut kulttuurit ja kielet. Ikävää, että olet kasvanut noin ahtaassa kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Anna on yksi epämiellyttävimmistä osallistujista ikinä.
Toisaalta säälittää, että kontrolloiva ihminen nolaa itsensä televisiossa kaiken kanssa edessä, toisaalta hän on ansainnut kaiken kritiikin mitä tälläkin palstalla lukee.
#freehai
Minulla on empatiaa Annaa kohtaa ja olen surullinen, missä jamassa hän on elämässään. Hommia on tehtävä ja paljon.
Tähän Suomen ensitreffeihin tarvittaisiin asiantuntijaksi suomalainen John Aiken. Sellainen, joka konfrontoi suoraan mutta tyylikkäästi osallistujia, jos ne käyttäytyy täysin pässisti, vahingollisesti tms. Minusta Stolbowilla oli edes vähän yritystä konfrontointiin, kurjaa että hän ei ole enää mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo Anna edes juurikaan meikkaan ja on luonnollisen näköinen. Miten Hai semmoista meni kommentoimaan. Aika moni mies töksäyttelee sammakoita suustaan.
Mimmoista hän meni kommentoimaan?
Ei mimmoista, eikä mummoista. Annan kuvitelmia! Kannattas muuten katsoa sarjaa itsekin, niin tietäsit.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo Anna edes juurikaan meikkaan ja on luonnollisen näköinen. Miten Hai semmoista meni kommentoimaan. Aika moni mies töksäyttelee sammakoita suustaan.
Noin sadannen kerran: Hai EI, EI. EI kommentoinut Annan ulkonäköä!!!!! Hai kysyi: "käytätkö usein kynsilakkaa" ja tämä hirveä, suorastaan törkeän loukkaava kysymys Annan omien sanojen mukaan ylitti Annan sietokyvyn. Että sellaista settiä siltä naiselta. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tuo hyssyttely ja "ymmärtäminen"! Anna on vaan simppelisti ilkeä ja töykeä ihminen jolla ei ole tippaakaan empatiaa muita kohtaan. Minä mimä minä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hailta hyvin epäkohteliasta jättää Anna ilman synttärijuhlakutsua, mutta Anna otti tämän fiksusti ja mietti omaksi syykseen, eli että tuskin Hai tarkoitti sillä pahaa.
Kuka VIRALLISTA kutsua synttäreille lähettää?!?!? Siitähän Anna veti herneet, eli hänelle ei kelvannut suullinen kutsu!!! Älkää levittäkö vääriä juttuja.
Näinkö asia meni? Sitten on kyllä Anna pikkusen seko jos suullisesti kutsuttu ja nostaa esiin, että virallista kutsua ei esitetty. Ymmärsin itse asian niin ettei kutsuttu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei Taina päästänyt häämatkan jälkeen Mattia edes asunnossaan käymään, vaan passitti tämän hotelliin, on tökeröin teko enskareissa miesmuistiin. Kehtaa itkeä omaa ahdistustaan tuon tempun jälkeen. Minustakin asiantuntijoiden pitäisi puuttua selvästi tilanteeseen, jos näkevät selkeästi huonoa käyttäytymistä/tökeröä kohtelua tms. Australian enskareissa näin tosiaan tehdään.
Ja ihme eufenismi se, että kaveri tulee kantamaan laukkuja. Kai normaali aikuinen laukkunsa saa talon edestä asuntoonsa. Ei ole kyse niin hentoisesta ihmisestä.
Tuskin tuossa on takana se, ettei jaksaisi, mutta joskus kasseja on niin monta, ettei kaikkea yksi ihminen saa kannettua kerralla, eikä niitä voi jättää odottelemaan, että vie ensin osan. Mutta outoa on se, ettei Matti voinu
Ehkäpä se ystävä oli hankittu paikalle "turvaksi", ettei Matti alkaisi väittelemään asiasta tai haluaisi käydä mitään Tainan mielestä vaikeita ja pelottavia keskusteluja, vaan lähtisi suosiolla pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai Hain kommentit ulkonäöstä olivat vähän pöhköjä. Mutta kyse onkin Annan reaktiosta. Ei voi aikuinen ihminen noin hajota niistä ja tehdä niistä elämää suuremman asian. Jokainen päästää välillä suusta sammakoita. Ja vaikka Hai ehkä pitäisikin enemmän naisesta joka ei meikkaa, ei se tarkoita, ettei hän voisi pitää myös meikkaavasta naisesta. Anna on niin kovin mustavalkoinen, jyrkkä, itsekeskeinen ja omaa vaarallisen huonon itsetunnon. Vaatii liikaa itseltään ja muilta. Miten hän voisi olla onnellinen missään suhteessa.
Annalla on huono itsetunto kyllä ja on neuroottinen, mutta en sanoisi hänen tehneen noista elämää isomman asian. Sanoo vain, mikä hänet on saanut varautuneeksi eli miksi ei koe luottamusta ja läheisyyttä. Ne pitäisi rakentaa ensin eikä niitä rakenneta noin kuin Hai tekee. Mutta Hai on kyllä ihan symppis ja tuosta pitäisi nyt vaan menn...
"Vielä on jäänyt kertomatta, mitä "pöhköä" se Hai tarkalleen ottaen sanoi. Oli ihmetellyt että A on urheilijaksi tosi laitettu tai laittautuu usein tms, eikö niin? Lakkaa kyntensä jne.
Lähinnä hän on kysellyt melko viattomasti ja kautta rantain antanut ymmärtää, että A olisi varsin nätti laittautumattakin.
Ehkä häneltä ei ole jäänyt huomaamatta tuo Annan perfektionismi ja kontrollinhalu, joka näkyy mm. siinä, että pitää suunnilleen tiara päässä hakata halkojakin. Että relaa, Anna. Tämä sitten oli sitä kauheaa kritiikkiä? Voi voi."
Voin kertoa mitä "pöhköä" on siinä, että ensitreffeillä alkaa kysellä toisen tavoista pukeutua, juoda, meikata. Se on yksinkertaisesti tarpeetonta. Epäolennaista, ja liittymätöntä kahden ihmisen väliseen tutustumiseen ja kohtaamiseen.
Mieti kysyisitkö näitä asioita, kun tapaat ensi kertaa työkaverin, harrastusporukan tai muun uuden henkilön?Jos et, niin mikset? Miksi kysyisit sitä kuitenkin uuden kumppanin kohdatessasi? Onko syynä se, että etsit kumppanuudesta jotain muutakin kuin lämpöä ja rakkautta - nimittäin statusta, muotisi jatketta ja jotain muutakin pinnallisempaa. Ihan pohdittavan arvoisia asioita, sanoisin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina puhuu vain itsestään. Minä, minä, minä, minä, minä, mä, mä, ,mä ,mä
Minä sain hermoromahduksen, mieti miltä musta tuntuu kun haluan omaa rauhaa mutta en olla erossa, minä olen, minä minä, mä, mun tunteet minun asunto, minäminäminäminä. MINÄ MINÄ MINÄ. Minun ura, minun rauha, minun koira, minun tunteet, minä minä minä minun olo, minun tunne minun vaatimukset, minun odotukset minä minä. Sanoinko jo että minua kiinnostaa minä, puhua minusta, minun elämästä ja minun kaverista ja minä minä minä.
Kaikissa ihmissuhdeoppaissa kehoitetaan ihmisiä puhumaan aina minä-lähtöisesti ja siitä miltä itsestä tuntuu. Pitää sanoa"minusta tuntuu pahalta", eikä niin, että "aina sinä sanot noin".....
Annahan taas kyselee koko ajan Hailta, että mitä sinä ajattelet/miltä sinusta tuntuu/miten sinä selität tämän. Anna haluaa suoria vastauksia mutta ei sitten kuitenkaan halua kuulla niitä.
On täysin eri asia puhua pelkästään itsestään kuin siten että ei syytä toista. Jos ne Tainan lauseet menisikin tyyliin: minä sain hermoromahduksen ja kysyin Matilta miltä hänestä tuntuu... olisi täysin eri asia. Taina ei puhu Matista eikö suhteen dynamiikasta. Eikä kyllä mistään muustakaan kuin itsestään ja omista tunteistaan.
Hai on hyvä tyyppi ja kiltti. Saanut vaan vaimokseen ilkeän sellaisen.
Hai ei kutsunut Annaa synttäreille, mikä Annan logiikan mukaan tarkoittaa sitä, että Hai pelkäsi hänen kieltäytyvän.
En minäkään olisi kutsunut, jos olisin Hai. Ei kukaan jaksa tuollaista negatiivisuutta ja (tahallaan) väärin ymmärtämistä.
Anna ajattelee kaiken todella monimutkaisesti ja ottaa kaiken loukkauksena.
Hän analysoi ja ymmärtää väärin, hyökkää ja torjuu. Hai ei voi sanoa yhtään mitään oikein.
Tämä on pattitilanne:
Hai sanoi "mitä kuuluu"
Anna kuulee "haista paska"
Ehkä Taina oli jättänyt kämppänsä hyrskyn myrskyn ennen häitä eikä sen takia halunnut Mattia sinne suoraan hää-matkalta. Ymmärtäisin tällaisen täysin, en itsekään halua uusia tuttavuuksia kotiini ennen kuin olen siivonnut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Taina oli jättänyt kämppänsä hyrskyn myrskyn ennen häitä eikä sen takia halunnut Mattia sinne suoraan hää-matkalta. Ymmärtäisin tällaisen täysin, en itsekään halua uusia tuttavuuksia kotiini ennen kuin olen siivonnut.
Joo, ja kuvausryhmä vielä pällistelemässä ja filmaamassa koko Suomelle.
Ymmärrän täysin, että Hai menee lukkoon ja yrittää puhua edes jotakin. Annan koko kehonkieli on torjuva ja ilmeet lähes vihamielisiä. Haluaisin sympata ihmistä, joka on noin hukassa itsensä kanssa, mutta en vain pysty.
Avioliittoasetuksen mukaisessa siviilivihkimisen kaavassa: Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Teiltä [vihittävän nimi]: Tahdotteko ottaa tämän [vihittävän nimi] aviopuolisoksenne rakastaaksenne häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?
Mitä vastoinkäymisiä kestää avioliitto, jos se ei kestä edes työsuhteen määräaikaisuutta?
Avioliittolain 46 :n mukaan kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna on yksi epämiellyttävimmistä osallistujista ikinä.
Toisaalta säälittää, että kontrolloiva ihminen nolaa itsensä televisiossa kaiken kanssa edessä, toisaalta hän on ansainnut kaiken kritiikin mitä tälläkin palstalla lukee.
#freehai
Minulla on empatiaa Annaa kohtaa ja olen surullinen, missä jamassa hän on elämässään. Hommia on tehtävä ja paljon.
Minua säälittää ne pienet henkilöt, jotka ovat tekemisissä tuossa jamassa olevan henkilön kanssa. Vaikka onkin ammattilainen niin kyllä tuo voi näkyä jo muussakin toiminnassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai Hain kommentit ulkonäöstä olivat vähän pöhköjä. Mutta kyse onkin Annan reaktiosta. Ei voi aikuinen ihminen noin hajota niistä ja tehdä niistä elämää suuremman asian. Jokainen päästää välillä suusta sammakoita. Ja vaikka Hai ehkä pitäisikin enemmän naisesta joka ei meikkaa, ei se tarkoita, ettei hän voisi pitää myös meikkaavasta naisesta. Anna on niin kovin mustavalkoinen, jyrkkä, itsekeskeinen ja omaa vaarallisen huonon itsetunnon. Vaatii liikaa itseltään ja muilta. Miten hän voisi olla onnellinen missään suhteessa.
Annalla on huono itsetunto kyllä ja on neuroottinen, mutta en sanoisi hänen tehneen noista elämää isomman asian. Sanoo vain, mikä hänet on saanut varautuneeksi eli miksi ei koe luottamusta ja läheisyyttä. Ne pitäisi rakentaa ensin eikä niitä rakenneta noin kuin Hai
Voin kertoa mitä "pöhköä" on siinä, että ensitreffeillä alkaa kysellä toisen tavoista pukeutua, juoda, meikata. Se on yksinkertaisesti tarpeetonta. Epäolennaista, ja liittymätöntä kahden ihmisen väliseen tutustumiseen ja kohtaamiseen.
Mieti kysyisitkö näitä asioita, kun tapaat ensi kertaa työkaverin, harrastusporukan tai muun uuden henkilön?Jos et, niin mikset? Miksi kysyisit sitä kuitenkin uuden kumppanin kohdatessasi? Onko syynä se, että etsit kumppanuudesta jotain muutakin kuin lämpöä ja rakkautta - nimittäin statusta, muotisi jatketta ja jotain muutakin pinnallisempaa. Ihan pohdittavan arvoisia asioita, sanoisin minä.
No höpö höpö. Ei siinä ole mitään ennalta määrättyä koreografiaa. Keskustelu etenee omalla painollaan. Vain hyvin pienen henkisen kapasiteetin ihmisillä on keskustelukenttä miinoitettu aiheilla, joista ei voi puhua.
Hai käsittääkseni kertoi hyvinkin henkilökohtaisia juttuja, mutta se oli Annalle aivan liikaa. Että ei saa olla pinnallinen (ja pinnallinen ei ole tietenkään se joka kynsiään huolella lakkaa ja käyttää paljon aikaa ja energiaa pintansa koristeluun, vaan se joka kehtaa näistä jotain kysyä). Ei saa olla liian syväluotaava. Mitä tässä Annan universumissa saa olla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä Jyrki on Jennille liian nuhruinen mies, kun kuvaukset loppuu niin Jyrki palaa takas kotkaan.
Jotenkin on kysymys merkki. Ottaisin selvää Jyrkin taloustilanteesta. Onko velkoja ja millaisia ja kuinka paljon? Vaistoni sanoo et se pitää selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Jyrki on Jennille liian nuhruinen mies, kun kuvaukset loppuu niin Jyrki palaa takas kotkaan.
Jotenkin on kysymys merkki. Ottaisin selvää Jyrkin taloustilanteesta. Onko velkoja ja millaisia ja kuinka paljon? Vaistoni sanoo et se pitää selvittää.
Olen melko varma, että pelivelat ovat niskassa. Liverpoolin peleistä on tullut varmasti lyötyä vetoa ja Valioliigan kovat betsit ovat tulleet Jykälle tutuiksi. Olen noin 91 prosentin varma tästä.
Kelaan sen parin ohi, en jaksa kuunnella/katsoa