Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Aika epätoivoisia yritelmiä ovat nuo kaksi paria. Jennillä ja Jyrkillä on mahdollisuus. Tuo että ollaan iloisia ja keskustelevia, vie eteenpäin kuin se että täytyy varoa koko ajan sanojaan. Anna ahdistaa minuakin.
Et tosiaankaan taida olla työelämästä kovin hyvin perillä. Moni on vuorotyössä.
Vierailija kirjoitti:
Jennille voisi sopia mies jostain toisesta, perhekeskeisestä kulttuurista. Missä mies tuo sen leivän, mutta naista arvostetaan perheen ja kodin päänä. Se, mitä Jenni hakee on vähän jo kadonnut Suomesta.
Ei minusta. Jenni sopisi ennemminkin pankinjohtajaksi. Hän on vahva ja järjestelmällinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennille voisi sopia mies jostain toisesta, perhekeskeisestä kulttuurista. Missä mies tuo sen leivän, mutta naista arvostetaan perheen ja kodin päänä. Se, mitä Jenni hakee on vähän jo kadonnut Suomesta.
Eli joku afrikkalainen tai latinomies Jennille?
Onhan noita perhekeskeisiä kulttuureita muitakin. Vaikka jostain päin Etelä-Eurooppaa. Jalkapallokin yhdistäisi.
Onkohan Hai seurustellut minkä verran, tulee hieman kokematon olo. Ettei tiedä kuinka naisten kanssa ollaan ja keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Jenni sopisi ennemminkin pankinjohtajaksi. Hän on vahva ja järjestelmällinen nainen.
Pankinjohtajalta vaaditaan aika paljon muutakin kuin se, että osaa pitää kodin siistinä. Vahvuutta en Jennissä näe. Päinvastoin. On hyvin epävarma, koska ottaa heti itseensä jos häntä vähän "kritisoi". Sellainen henkilö ei pärjää päivääkään johtotehtävissä. Ja kenties juuri siksi Jenni on puhelinaspa eikä johtaja.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulinko väärin. Sanoiko Matti olevansa kylmä ihminen.
En ole vielä itse nähnyt joten en tiedä. Mutta sanon itseänikin joissain asioissa kylmäksi ihmiseksi. Ystäväni pitävät minua empaattisena ja kilttinä ja lämpimänä ja niitäkin olen, mutta ajattelen esim. omien vanhempien kuolemasta hyvin rationaalisesti. Totta kai itketään ja ikävöidään, mutta siinä se, ikääntyvien ihmisten kuolema kuuluu elämään eikä asiaa tarvitse sen kummemmin märehtiä, elämä jatkuu.
Samoin parisuhteessa monet asiat pitää ottaa järjellä eikä tunteella.
En pidä Mattia lainkaan kylmänä, vaan loogisena. Logiikka voi tuntua "kylmältä", mutta ei se sitä ole. Matti on harkitseva ja analyyttinen, Taina ei niinkään. Siksi Taina ahdistuu ongelmista. Hän ei pysty loogisesti käsittelemään niitä, vaan toimii enemmänkin tunteella.
Näkisin, että loogisuus ja tunteellisuus on kaksi eri ulottuvuutta. Ei loogisuus tunteita sammuta.
Luulisin, että Matti luonnehtii itseään kylmäksi, jos hänellä ei ole juurikaan sellaisia tunteita, joita "kuuluisi" olla. Esimerkiksi sellaisia romanttisen rakkauden kokemuksia, jotka saavat huokailemaan kumppanille "mä rakastan sua", ja jota naiset tuntuvat olettavan. En ihmettele, jos hänen metsästysharrastuksestaankin on kysytty tyyliin "eikö susta tunnu pahalta ampua viattomia eläimiä", johon Matti joutunut hämmentyneenä vastaamaan "ei".
Mutta onhan niitä tunteita paljon muitakin! Moni järkevänä itseään pitävä mies kokee suuria onnen tai epätoivon tunteita lätkämatsissa, ja rattiraivoa tuon tuostakin. Tai sentimentaalisesti kaipaa vanhaa, vaikkapa pois myytyä mummolaansa. Rakastaa lemmikkiään yli kaiken.
Anna ja Hai juttelivat Annan työstä. Anna kertoi , kun joutuu nyt eroon oppilaista. Hai heittää voithan sinä käydä niitä morjestamassa. Minun mielestä oli ihan hyvä heitto. Anna siihenkin mutta ei se ole sama juttu vai mitä sanoi ? Hai varmasti tarkoitti ihan hyvää. Muistan itse kun alakoulun ope kävi yläasteella morjestaa oppilaita ja ainakin mun poika tykkäsi siitä. Noilla kahdella ihan kaikesta vääntöä ja toinen loukkaantua vähän liiankin herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Hai seurustellut minkä verran, tulee hieman kokematon olo. Ettei tiedä kuinka naisten kanssa ollaan ja keskustellaan.
Ei tuollaisen naisen kanssa tiedä kukaan, miten pitäisi olla. Hai ei ole kokematon, mutta Anna tekee hänestä varovaisen sillä, että vääntää joka helkkarin asian loukkaukseksi itseään kohtaan. Ei siinä pysty kukaan olemaan luonteva ja keskustelemaan rennosti.
Miksi ns: asiantuntijoina parien muodostuksessa ovat a) homo b) monipettäjä? Ehkä ainut, jollain on kompetenssia on tuo Hanna, jolla on sekä koulutus että omaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Et tosiaankaan taida olla työelämästä kovin hyvin perillä. Moni on vuorotyössä.
Näillä ihmettelijöillä on ilmeisesti myös vuosilomalaki uusi tuttavuus. Viime kesänä joku jossain ketjussa ihmetteli taas kerran, miten on aikaa roikkua palstalla. Satuin olemaan kesälomalla ja hän oli hyvin hämmästynyt, kun kerroin vuosiloman kertymisestä. Vieläpä palkallisena. Ajatella! Kyllä ruudinkeksijöitä riittää. Aamen.
(Ja tiedoksi ihmettelijöille: olen tällä hetkellä kotona. Töihin kahdeksi, hoitoala, Varsinais-Suomi. Ajatella! )
Kiitos! Olisi niin kiva, jos edes yksi pari jatkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ns: asiantuntijoina parien muodostuksessa ovat a) homo b) monipettäjä? Ehkä ainut, jollain on kompetenssia on tuo Hanna, jolla on sekä koulutus että omaa kokemusta.
Miksi ei voisi olla homoa? Meinaatko, että homot eivät ole parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joku afrikkalainen tai latinomies Jennille?
Unohtakaa, äsken ehdotettu putkimies-Miikka olis just eikä melkeen 😍 Hitto, että näen jo heidät parina. Jos joku heidät tunteva on täällä, niin vinkatkaa 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kertoo myös opettajuuden murroksesta jotain, kun opettajat hakeutuvat näihin ohjelmiin. Aiemmin, vielä 10 vuotta sitten töitä oli vaikka kuinka paljon. Tällä hetkellä syntyvyys laahaa. Nyt vakkarit pitävät kynsin hampain kiinni pestistään kun muualta valtion hommista potkitaan porukkaa.
Nuo tämänkertaiset opettajat on kyllä kunnan hommissa, ei valtion.
Ei tsiisus! Samasta valtion kassasta se on lopulta pois, on sitten kunnan tai valtion hommissa. Asian ydin oli siinä, että kymmenen vuotta oli reilusti vakkaripaikkoja ja valtiolla/kunnissa ties mitä paperinpyörittäjää. Nyttemmin työmarkkinat ovat sirpaloituneet, on pätkää pätkän perään ja valtion/kunnan leipä ei ole enää niin leveä kuin aiemmin eivätkä työsuhteet ikuisia.
Kunnallisverokin on olemassa.
"paperinpyörittäjien" poistuminen tarkoittaa sitä, että mm. lääkärit saavat nykyään toimia omina sihteereinään.
"Jotenkin tuossa Tapanin tökerössä kommentissa korostuu taas se Tapanin oikein kunnon stereotyyppinen homous ja irstaus sekä ylipäätään se, että on myös mies. "
"Olen itse aseksuaali sinkku ja iloinen siitä, että ei tarvitse olla fyysisessä kanssakäymisessä kenenkään kanssa. Tuskinpa enää koskaan loppuelämäni aikana olen tai enää koskaan ketään tapailen. En koe tässä suhteessa mitään tarvetta esittää muuta kuin olen."
Ehkä sinä näet Tapsan tökerönä ja irstaana (homo)miehenä juuri siksi, että olet aseksuaali, jota ällöttää kaikki seksiin liittyvä? Et halua kuulla puhuttavan mitään seksistä ja mielestäsi nykymaailma on yliseksualisoitunut? Muissakin palstan ketjuissa kirjoittelee joku aseksuaali kommentoija (en tiedä oletko sama), joka tuo aina tätä aseksuaalisuuttaan esille ja sanoo, ettei voi sietää paljasta pintaa TTK-tanssijoiden asuissa eikä halua nähdä seksikohtauksia Salkkareissa. Seksi selvästi herättää joissakin aseksuaaleissa hyvin negatiivisia tuntemuksia.
Jännä juttu, koska itse olen myös aseksuaali, mutta minulla ei ole mitään ongelmaa puhua tai kuunnella seksiin liittyvää keskustelua. Minua ei inhota elokuvien tai sarjojen seksikohtaukset enkä paheksu flirttailevia tanssiasuja tai seksuaalisuudella leikittelyä. En näe myöskään mitään tökeröä tai irstasta siinä, että seksuaalitetapeutti kysyy vastaanotollaan ETA-pareilta seksistä. Se kuuluu hänen työnkuvaansa.
Törkeetä menoa! Mennään "naimisiin" sitten erotaan. Tämä on kristillisen näkemyksen pilkkaamista.
Eikö voisi mennä vaikka kihloihin?? Silloin eroaminen on helpompaa. Eikä rasittaisi yhteiskunnan palveluita. Eroaminen vaatii kuitenkin näissä "avioliitoisssa" turhaa työtä.
En haluaisi tietää mitään Jennin ja Jyrkin intiimielämästä. Liikaa informaatiota tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Anna haluaa tietää koko ajan mitä mieltä Hai on hänestä ? Annaa ei kiinnosta mitkään Hain jutut tekemiset , harrastukset. Tuossa naisessa ei näy ilon pilkahdusta yhtään. Koko nainen negatiivinen. Noh kertoo miksi on sinkku. Säälin toisaalta Haita.
Ihan selvästi kerjää kehuja. Niin kuin huomiota vaille jäänyt lapsi, joka hakee huomiota kiukuttelulla tai "Äiti kato mua" -hokemilla
Ei hätää, Jennillä ja Jyrkillä menee ensi viikon jaksossa paljon paremmin ja kriisit on unohdettu. Toivoa vielä siis on!