Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
6001/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse köyhä moniongelmainen työtön, enkä tuomitse esim. työttömiä, mutta siltikin jaksan aina ihmetellä sitä, miten paljon keskustelua tällä palstalla on aina ihan arkipäivisinkin keskellä päivää.

Vierailija
6002/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennille voisi sopia mies jostain toisesta, perhekeskeisestä kulttuurista. Missä mies tuo sen leivän, mutta naista arvostetaan perheen ja kodin päänä. Se, mitä Jenni hakee on vähän jo kadonnut Suomesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6003/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä kommentoisi mitään seksiasioita tässä ohjelmassa. Sanoisin että sovittiin että me pidetään nämä asiat kahdenkeskisinä. Olisin varmaan tylsä osallistuja.

Samoin. Ainakin Tapsa olisi voinut ennen kameroita kysyä, onko ok, että hän kysyy seksin harrastamisesta. Liekö tehnyt niin. 

Öö, no mitäpä luulet? Tottakai on kysytty ennen kuin kamerat on laitettu päälle. Tsiisus.

Ei välttämättä ja jopa todennäköisesti. Näinhän käsikirjoittajat draamaa hakevat. Olet taas yksi Anna joka näkee oman totuuden ainoana oikeana ja yrittää osoittaa muiden huonommuutta omilla kommenteilla. Vinkki: Ihmisen mielenmaisemaa ei kerro useinkaan se mitä sanoo (asia), vaan miten sanoo (mm. sanavalinnat).

Olen itse alalla töissä ja tiedän millaiset sopimukset ja käytänteet on tv-produktioissa. Mitään ei tehdä ilman suostumusta.

Vierailija
6004/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä Anna itselleen kokkaili, täysjyvämakaronia ja parsakaalia samassa kattilassa yhdessä kypsymässä liiassa vedessä? Parsakaalin kypsyminen kestää paljon makaronia kauemmin.

Jotain terveellistä vissiin. Mausta viis. Parsakaalia voi kyllä syödä raakanakin, joten samapa tuo.

Vierailija
6005/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse köyhä moniongelmainen työtön, enkä tuomitse esim. työttömiä, mutta siltikin jaksan aina ihmetellä sitä, miten paljon keskustelua tällä palstalla on aina ihan arkipäivisinkin keskellä päivää.

Eletään etätyö -aikakautta. Ehkä siksi.

Vierailija
6006/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennille voisi sopia mies jostain toisesta, perhekeskeisestä kulttuurista. Missä mies tuo sen leivän, mutta naista arvostetaan perheen ja kodin päänä. Se, mitä Jenni hakee on vähän jo kadonnut Suomesta. 

Eli joku afrikkalainen tai latinomies Jennille?

Vierailija
6007/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapani on todella tökerö, mutta eihän muuten aika vastenmielinen Kari Kanala ole tässä ohjelmassa kenellekään uskontoa tuputtanut, eikä tässä ohjelmassa uskonnosta puhu tai ota vertauksia uskonnosta. Muutenkin Kari Kanala on juurikin moderni ja liberaali pappi, joka on halunnut toimia eräänlaisena uudistajana. Kari Kanalan ajatuksena on, että jos kirkko haluaa vielä 2020-luvulla tavoittaa ihmisen ja saada sen kiinnostumaan pitää kirkon olla moderni ja toimia eri tavoin kuin se on 500 vuotta toiminut. 

Kari Kanala nyt on liberaaliutta äärimmäisimmillään. Olis se aika paha, jos se puhuisi uskosta, rehellisyydestä ja uskollisuudesta, kun takana on kasa ryssittyjä avioliittoja ja salasuhteita.

Lasten rippikirkkojen ja nykykirkkoa semisti seuranneena meno näyttää raikkaalta eikä siihen yhtä Kanalaa tarvita. Niinkuin ei mun mielestäni seuraaville kausillekaan. Se Harri (Henttinen??) vois ihan hyvin lunastaa Kanalan paikan. Puhuu yhtä vakuuttavasti eikä tarvetta tuoda esiin jotain syrjähyppyjään.

Vierailija
6008/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna haluaa, että Hai kysyy tiettyjä kysymyksiä. Vaikea kyllä tietää mitä milloinkin pitäisi/saisi kysyä. Sitten, kun Hai kertoo omaa ajatustaan keskustelun alla olevasta aiheesta, hän tympeästi antaa ymmärtää ettei Hain mielipiteet miellytä.

Vierailija
6009/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyin, kun täällä ei ollut vielä yhtäkään pantakommenttia tuoreimmasta jaksosta. Taina oli ottanut Oulun reissulle mukaan mustan muhkupannan ja ulkoilutti sitä myös minigolf-radalla, ihmisten ilmoilla! Ennustan, että pantahullu herää pian uuteen päivään ja tuomitsee jälleen Tainan tyylivalinnat.

En ymmärrä miksi joku vetää pulttia toisten pukeutumisesta 🤔

Vierailija
6010/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen gradua ja olen loppusuoralla, on aikaa myös heittäytyä viihdeohjelmien vietäväksi :) 

Vierailija
6011/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennemminkin osa-aikakautta. Ja etätyöaikakausi on yhdyssana ilman yhdysviivaa.

Vierailija
6012/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarin tahdissa viimeistä jaksoa tässä katson. Surkeaa on.

- Pampulapää ottaa selvästi pesäeroa herrasta. Ei taida ns kelvata. Tälle ei toki mitään voi, kuka sitä nyt oman tasonsa (kuvitellun / oikean) alle haluaa mennä. Harmittaa aidosti, kaveri on mun mielestä tosi symppis, fiksu ja jalat maassa.

- Espoon ope on ihan skitso tyyppi. Kuinka voi joka ikisestä lauseen puolikkaastakin hermostua, ylitulkita yms - no, hän voi. Minä (olen mies), en katsoiko ko tyyppiä ekaa treffiä (jonne voisin mennä ulkonäön perusteella) kauempaa. En usko, että ihan vaan leikkaamalla on saatu kasaan näin iso määrä tätä asennetta. Hailla voi vaikuttaa (vaikka tämän kaikki varmasti kieltävät) hienoinen kielellinen kankeus (kun ei ole äidinkieli) ulosannin osalta negatiivisesti tähän tilanteeseen. En siitä häntä syytä, mutta voi olla osaltaan myös mukana vaikuttamassa. 

- Futarin tytär kävi kotona, vähän mahdollisesti ylisuojeleva iskä kertoi faktat. Peli on pelattu. Ei tietenkään halua alkaa köyhän miehen kotirouvaksi ja elättäjäksi. Eikä hankkia lapsia taloudellisesti epävarmaan tilanteeseen. Pettymys oli valtava. En usko, että tästä päästään yli.

Ja Kanala horisee jotain ihan jonninjoutavia. Taas 3 paria pieleen. Sanoisin, että viimeistään nyt on tuotannon pakko katsoa peiliin. Osallistujat ovat kuitenkin tässä ihan täysillä mukana ja paritus on jälleen kerran täydellisesti epäonnistunut. Note: siis jos se, mitä meille on näytetty, edustaa aitoa tilannetta (näin ei välttämättä toki ole).

Harmittaa.

Vierailija
6013/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa surullista uusimmassa jaksossa kun saivat tehtävän kertoa toisilleen jotain uutta itsestään, joka vaikuttaa suhteeseen, ja Jyrki itki ja kertoi että tämä on ensimmäinen suhde, jossa hänen ulkonäköään ja tapaansa toimia ei ole arvosteltu.

Ai itki, onkohan kuitenkin liian beta Jennille? Jennistä tulee sellainen kuva, että haluaa henkisesti vahvan miehen, johon tukeutua. Jos mies jo näin aikaisessa vaiheessa itkien tilittää haavoittuvuuttaan, onkohan vähän turn off Jennille. Voin olla tietysti väärässäkin, mutta tällainen tuntuma itselleni tulee.

Miehen ei ikinä kannata näyttää haavoittuvaisuuttaan tai herkkyyttään naiselle. Se kuuluisa kipinä katoaa hetkessä, eikä enää syty siitä uudelleen. Kyyneleet on parempi vuodattaa silloin kun ketään ei ole näkemässä.

Näin se EI ole terveiden normaalien naisten kanssa. Instabeibet sitten asia erikseen, mutta täytyykö just sellainen pinnallisuus saada itselle?

Vierailija
6014/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus että Suomessa on huomattava määrä työttömiä, eläkeläisiä ja opiskelijoita. Lisäksi viestejä on tullut paljon klo 11-13 eli ruokkiksella. On myös vuorotyöläisiä, jotka ovat päivät kotona. Jaksan aina ihmetellä sitä, että jotkut jaksavat ihmetellä sitä, että tänne joku laittaa kommentin keskellä päivää. Ihmettelevätkö samat henkilöt, miten jotkut ehtivät käydä röökillä, soittaa puhelun , katsoa Facea, syödä välipalaa, siivota tai tehdä oikeastaan yhtään mitään?? Miten yleisesti joku ehtii yhtään mitään. Sillä kiirettä pitää vai mitä?

Vierailija
6015/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyin, kun täällä ei ollut vielä yhtäkään pantakommenttia tuoreimmasta jaksosta. Taina oli ottanut Oulun reissulle mukaan mustan muhkupannan ja ulkoilutti sitä myös minigolf-radalla, ihmisten ilmoilla! Ennustan, että pantahullu herää pian uuteen päivään ja tuomitsee jälleen Tainan tyylivalinnat.

En ymmärrä miksi joku vetää pulttia toisten pukeutumisesta 🤔

Sehän se vitsi onkin, kun tällä kaudella täällä on ollut se pullapitkopannasta, froteekylpytakeista ja kylpytohveleista jauhava tiktok-muotiasiantuntija, joka on nauranut Tainan "meikkipannoille". Itse tykkään Tainan pannoista ja lähinnä ihmettelin onko pantamaanikko vihdoin lopettanut aiheen käsittelyn. Jos on, niin hyvä niin.

Vierailija
6016/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuossa Tapanin tökerössä kommentissa korostuu taas se Tapanin oikein kunnon stereotyyppinen homous ja irstaus sekä ylipäätään se, että on myös mies. Hirveä itsestäänselvänä pidetty oletus siitä, että nyt kun parit ovat naimisissa niin fyysistäkin kanssakäymistä ylipäätään on mukana suhteessa. Tässähän mentiin kuitenkin ensitreffeillä naimisiin vieraan ihmisen kanssa. Toisaalta tämän kauden miehistä Jyrki ja Matti edustavat valitettavasti sellaista stereotyyppistä miestä, jotka selkeästi pitävät tällaista asiaa täysin selvänä asiana ja loukkaantuvat, jos näin ei olekaan ja puoliso kieltäytyy, johon on täysi oikeus. Tämä ei kuitenkaan rajoitu ollenkaan tähän ohjelmaan, näihin pareihin tai tökeröön terapeuttiasiantuntijaan, vaan vastaavaa saa ihan jatkuvasti lukea tältäkin palstalta.

Olen itse aseksuaali sinkku ja iloinen siitä, että ei tarvitse olla fyysisessä kanssakäymisessä kenenkään kanssa. Tuskinpa enää koskaan loppuelämäni aikana olen tai enää koskaan ketään tapailen. En koe tässä suhteessa mitään tarvetta esittää muuta kuin olen.

Vierailija
6017/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Anna haluaa tietää koko ajan mitä mieltä Hai on hänestä ? Annaa ei kiinnosta mitkään Hain jutut tekemiset , harrastukset. Tuossa naisessa ei näy ilon pilkahdusta yhtään. Koko nainen negatiivinen. Noh kertoo miksi on sinkku. Säälin toisaalta Haita. 

Vierailija
6018/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa surullista uusimmassa jaksossa kun saivat tehtävän kertoa toisilleen jotain uutta itsestään, joka vaikuttaa suhteeseen, ja Jyrki itki ja kertoi että tämä on ensimmäinen suhde, jossa hänen ulkonäköään ja tapaansa toimia ei ole arvosteltu.

Ai itki, onkohan kuitenkin liian beta Jennille? Jennistä tulee sellainen kuva, että haluaa henkisesti vahvan miehen, johon tukeutua. Jos mies jo näin aikaisessa vaiheessa itkien tilittää haavoittuvuuttaan, onkohan vähän turn off Jennille. Voin olla tietysti väärässäkin, mutta tällainen tuntuma itselleni tulee.

Oikeat alfa-miehet uskaltavat kyllä itkeä ja näyttää haavoittuvuutensa saman tien. Wanna-be-alfat sitten voivat kokea tarvetta esittää kovaa "mies ei itke"- ajatuksella

"Onko Jyrki muutoin mielestäsi "oikea alfa-mies", mitä sitten tarkoittaakin?"

En tunne Jyrkiä vielä tarpeeksi hyvin arvioidakseni, voi ollakin, tai sitten ei. Aidolta vaikuttaa, ja ainakin sellainen alfan olla pitää.

Vierailija
6019/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Anna haluaa tietää koko ajan mitä mieltä Hai on hänestä ? Annaa ei kiinnosta mitkään Hain jutut tekemiset , harrastukset. Tuossa naisessa ei näy ilon pilkahdusta yhtään. Koko nainen negatiivinen. Noh kertoo miksi on sinkku. Säälin toisaalta Haita. 

Säälin molempia, Haita sekä Annaa, ei ole helppoa kummallakaan.

Vierailija
6020/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei ikinä kannata näyttää haavoittuvaisuuttaan tai herkkyyttään naiselle. Se kuuluisa kipinä katoaa hetkessä, eikä enää syty siitä uudelleen. Kyyneleet on parempi vuodattaa si

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Suhteen alussa ei varmastikaan kannata, mutta suhteen syvennyttyä  ja kun on oltu jo pidempään yhdessä ja myös henkinen yhteys parempi, voi olla haavoittuvampi, se voi myös lujittaa suhdetta. Sillä on tietysti myös merkitystä miten tuo asioita esille ja missä kontekstissa. T. Nainen

Ketju on lukittu.