Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan mitä se on keneltäkään pois jos vietnamilaistaustainen haluaa identifioitua suomalaiseksi? Eikös juuri sillon ole hyvin yhteiskuntaan sopeutunut. Vaikkei geneettisestä perspektiivistä katsoen etninen suomalainen olekaan.
Välillä voisi ajatella positiivisen kautta, mutta nämä keskustelupalstat välillä äityy aika myrkyllisiksi valitettavasti.
Ei tämä toimi näin missään muuallakaan, ihan sama kuinka posin kautta haluaisit ajatella että se ei ole keneltäkään pois. Jos itse muuttaisin vaikkapa Thaimaahan, saisin siellä lapsen suomalaisen mieheni kanssa ja muuttaisimme lapsen ollessa 2v Vietnamiin, ei lapsemme yhtäkkiä muuttuisi Vietnamilaiseksi.
Juu ei. Mutta kun se lapsenne käy vietnamilaiset koulut ja hankkii vietnamilaisen korkeakoulututkinnon, vietnamilaisen kaverip
Näissä tapauksissa käy usein niin, että se usean kulttuurin vaikutuspiirissä kasvanut lapsi ei koe kuuluvansa kunnolla oikein mihinkään. Onkin kiinnostavaa seurata Haita ja Annaa, koska oletettavasti jollakin tavalla tuo Hain ei-täysin-suomalainen tausta kuitenkin näkyy siinä, miten suhdetta yritetään muodostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen tarve täällä diagnosoida autismi tai muu persoonallisuuden häiriö joka toisella osallistujalla. Ryhtykää toki lääkäreiksi jos näin taitavia olette! Muistakaa, että se mitä näemme on vain pieni osa ja käsikirjoituksella voidaan saada tietyt piirteet korostettua. Julmaa toki, jos tätä tehdään esimerkiksi Annalle ihan tarkoituksella. Luulisi heilläkin olleen onnistuneita keskusteluja, joita ei vain jostain syystä näytetä.
Olen itse saanut tahtomattani aikuisena ihan psykiatrin diagnosoimana kaksikin diagnoosia, joista toinen juurikin autismikirjon diagnoosi. Diagnoosi oli itselleni järkytys. Huomaan kuitenkin tuon diagnoosin saamisen jälkeen alkaneeni pitkän alkujärkytyksen jälkeen pikkuhiljaa tarkastelemaan ympäröivää maailmaa eri tavalla ja ymmärtämään, että en suinkaan ole ainoa tällainen. Toki kaapissa joudun tämän kanssa ainakin osittain ja myös o
Autismi & ADHD-diagnooseja saa nykyään lähes kaikki joten ihan huoleti vaan. Naurettavaksi on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä huvittavaa, että Jennillä oli useampi pönikkä tahranpoistoainetta. Mihin sitä niin paljon kuluu? Ihan tavallisilla pesuaineilla lähtee suurin osa tahroista. Itse olen kahden pojan lapsuusaikana kuluttanut yhden pönikän Vanishia. 😂
Meillä kuluu mm. miehen vaatteisiin. Ei rasvatahrat lähde normipesussa. Yksivärisessä paidassa vielä kivasti näkyy. Mies kokkaa ilman essua ja on vähän ronskin puoleinen sotkijatyyppi. Oon niin kyllästynyt tahra-aineella lutrailuun, et ostan essun viimeistään joululahjaksi. Saa luvan alkaa käyttää. Ja kun voisi edes vaihtaa vaatteet ennen kokkailua, mutta saattaa tulla lenkiltä ja siinä parhaimmassa/uusimmassa lenkkipaidassa ja shortseissa alkaa paistaa lihaa. Tai työvaatteissa. Jotenkin sillä se rasva lentää, paidan etumus ja hella täynnä rasvapisaroita.
Lapset 13v ja 9v tahraa myös edelleen vaatteita. 9v
Ympäristölle aika hirmuista ja usein tarpeetonta kuormitusta tunkea jotain vanishia joka koneelliseen. Sori offtopic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä huvittavaa, että Jennillä oli useampi pönikkä tahranpoistoainetta. Mihin sitä niin paljon kuluu? Ihan tavallisilla pesuaineilla lähtee suurin osa tahroista. Itse olen kahden pojan lapsuusaikana kuluttanut yhden pönikän Vanishia. 😂
Meillä kuluu mm. miehen vaatteisiin. Ei rasvatahrat lähde normipesussa. Yksivärisessä paidassa vielä kivasti näkyy. Mies kokkaa ilman essua ja on vähän ronskin puoleinen sotkijatyyppi. Oon niin kyllästynyt tahra-aineella lutrailuun, et ostan essun viimeistään joululahjaksi. Saa luvan alkaa käyttää. Ja kun voisi edes vaihtaa vaatteet ennen kokkailua, mutta saattaa tulla lenkiltä ja siinä parhaimmassa/uusimmassa lenkkipaidassa ja shortseissa alkaa paistaa lihaa. Tai työvaatteissa. Jotenkin sillä se rasva lentää, paidan etumus ja hella täynnä rasvapisaroita.
Lapset 13v ja 9v tahraa myös edelleen vaatteita. 9v
Mies pestöön jatkossa itse vaatteensa. Myös tuolle 13-vuotiaalle on jo hyvä opettaa, miten pyykkiä pestään, että osaa omat pyykkinsä jatkossa itse pestä. Tuon ikäisellä on jo murrosikäkin alkanut ja keho muuttunut ja omien pyykkien laittaminen muiden pyykkien sekaan voi olla hyvinkin kiusallista varsinkin, jos pyykin pesijä eli tässä tapauksessa äiti sitten tahrat huomaa ja jotain lisäksi vielä kommentoi. Homman voi hoitaa täysin neutraalisti niin, että sanoo lapselle, että kun lapsi on jo murrosiässä niin on kaikkien kannalta mukavinta, että lapsi pesee jatkossa pyykkinsä itse ja näyttää, miten pesukone toimii ja kertoa, mitä pestään 40 asteessa ja mitä 60 asteessa ja oikeastaan melkein kaiken voi pestä 60 asteessa niin lopputuloskin on puhtaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perfektionistille voi olla yksinkertaisesti helpompaa elää yksin. Toivon kuitenkin, että Anna saa jälkikasvua jos sitä toivoo."
Lasten kannalta toivon, että hellittää vähän ennen lisääntymistä.
Jep. Kaatunut maitolasi, tahra sohvakankaassa tms. tyypilliset lapsiperheskenariot saavat Annan todennäköisesti hulluuden partaalle. Lasten tulee toki jo yksivuotiaina osata käyttäytyä hillityn sivistyneesti.
Ja kävellä vähintään 20.000 askelta päivässä heti kun oppii kävelemään. Mielummin jo kontaten vetää ainakin puolet tuosta.
Siis mies pesköön jatkossa itse omat vaatteensa.
Tämä koko formaatti on menettänyt merkityksensä.
Jätän katsomisen tähän. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä formaatti ei (enää) toimi, niin millainen olisi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkee miten ilkeitä ihmiset on: Jos ei muuta niin pilkataan hiuspantaa tai lippistä. Ja mitäpä muuten luulette kuinka Annalle käy jos hän näkee tämän teidän kommentointinne netistä? Se teillä on varmaan tarkoituskin.
Kohtele muita siten kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Samaa mietin, no mutta paha saa palkkansa, ei niillä itsellään voi kovin hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä formaatti ei (enää) toimi, niin millainen olisi parempi?
Ensitreffit lähiöbaarissa. Jurriset oravanpyörästä tippuneet randomtyypit tekisi sokkotreffejä lähiökuppiloissa.
Tekee mieli sanoa/kirjoittaa, että Hai ja Anna saattavat olla ihan hyväkin pari kunhan kommunikaatiota vähän harjoitellaan yhdessä näiden asiantuntijoiden kanssa. Jos he ovat esimerkiksi päivällisellä viimeisenä lomailtanaan niin tuskin ovat tuntia samaa teemaa jankanneet, mutta meille katsojille näytetään just tuo kriittinen kohta - hehän olivat viikon Kroatiassa. Toki tunnen Anna-tyypin heitä oli keski-Euroopassa aika paljon, itse mielessäni pidin heitä gruppendynamische Wuehlereinä ( ei mikään virallinen nimitys). Mutta heissä on potentiaalia terapioida myös itseään. Huomasin Annastakin, että hän reflektoi omaa käyttäytymistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se Annan pusukommentti heti vihkimisen jälkeen jo kertoi, että homma ei toimi. Jos olet kiinnostunut toisesta ja haluat tehdä hyvän vaikutuksen, niin ethän sinä mene ensitöiksesi hänen pussailutaitojaan arvostelemaan. Enkä laske tätä asiaa edes huumoriksi, ei tuollaista heitettäisi edes läpällä kiinnostuksen kohteelle.
Surettaa Hain puolesta, kun hänelle osui kumppani, jonka kanssa homma kosahti karille jo alussa. Toivon, että antaa itsestään hyvän kuvan ohjelmassa ja löytää kumppanin muuta kautta.
Annahan pyysi jo samana iltana ainakin kaksi kertaa anteeksi sitä suudelmakommenttia.
Ai missä pyysi? Ei kyllä tuollaista näytetty.
Kundeista kivoin on Hai. Harmi , että hän tuollaisen suuttujan vaimokseen. Matti on mukava myös. Hän taisi ihastua nopeasti Tainaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, mistä Hai on saanut käsityksen, että urheilullinen nainen meikkaa vähän tai ei lainkaan. Ei tarvitse mennä kuin ihan tavalliselle kuntosalille niin siellä näkee, miten kynnet, ripset jne. on hyvinkin monella vimpan päälle laitettu, vaikka ollaan urheilemassa. Sama homma lenkkipolulla. Puhumattakaan urheilukilpailuista.
Näin miehenä ihmettelen miten jotakuta jätkää voi vaivata naisen laittautuminen ylipäätänsä :D yleensä itseä on kismittänyt jos nainen on halunnut olla au naturelle 24/7.
Joku tykkää suudellessa huulipunan tai pakkelin mausta, itse suutelen miuluiten naturellia naista. Miksi sinua kismittää luonnollinen nainen? Oletko itsekin keinotekoinen?
Mua jotenkin huvittaa tuo autohomma 😆 Kysynkin, et onko jollekin naiselle kynnyskysymys, jos miehellä ei ole autoa? Siis kun alatte tapailee tai suhteeseen. Toki varmasti riippuu taustoista, et vaikuttaa varmasti mielipiteeseen syy miksi ei ole tai on auto. Mut jos näin yleisesti miettimättä sen syvemmälle syitä vastaatte yläpeukku, jos miehellä pitää/olisi hyvä olla auto ja alapeukku, jos ei merkitystä.
Sit vois kysyä vielä et millanen auto pitää olla, kun joillekin varmasti sekin tärkeää et millaisella oma mies ajelee. Mut jääköön nyt tuohon onko autoa ylipäätään vai ei.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkkejä tästä keskustelusta: ketjuun kirjoittavat rasistit näkevät Annan vaikeilun johtuvan siitä että Anna on rasisti, vaikka asiasta ei ole mitään viitteitä."
Ei kai nyt tarvitse rasisti olla jos joku etninen ryhmä ei nappaa. Moniko vastaavassa tilanteessa olisi ollut tyytyväinen. Väitän ettei kovin moni Suomi-nainen. Toki aina löytyy niitä tonnikeijuja joille joku gambialainen gold-digger on lottovoitto.
Voi taivas mitä ihmiset kirjoittaa. (Tuosta gambiasta tulee mieleen, että palstapelle on tässäkin ketjussa kommentoimassa :D)
Hai on hyvännäköinen ja varmaan kelpaa ihan tavalliselle ja normaalipainoiselle Suomi- naiselle. Ihminen tottuu äkkiä toisen ulkonäköön ja joku tuollainen rotujuttu uhohtuu äkkiä kokonaan. Vai luuletko, että esim Ernest Lawsonin vaimo miettii joka kerta, kun näkee miehensä, että se on musta :0 Eiköhän hän näe vain aviomiehensä.
Jokainen jolla on yksikin hyvä ystävä "värillisissä" ei takuulla koko ajan mieti sitä, että kaveri on sen ja sen rotuinen/värinen ja sillä on silmät sen tai tuon muotoiset :D Hän on vain kaveri/ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin huvittaa tuo autohomma 😆 Kysynkin, et onko jollekin naiselle kynnyskysymys, jos miehellä ei ole autoa? Siis kun alatte tapailee tai suhteeseen. Toki varmasti riippuu taustoista, et vaikuttaa varmasti mielipiteeseen syy miksi ei ole tai on auto. Mut jos näin yleisesti miettimättä sen syvemmälle syitä vastaatte yläpeukku, jos miehellä pitää/olisi hyvä olla auto ja alapeukku, jos ei merkitystä.
Sit vois kysyä vielä et millanen auto pitää olla, kun joillekin varmasti sekin tärkeää et millaisella oma mies ajelee. Mut jääköön nyt tuohon onko autoa ylipäätään vai ei.
Se olisi kynnyskysymys silloin varmaan jos itselläni olisi auto ja miehellä ei. Tulisi se olo, että kuskailen miestäni kuin lasta.
Vappu Pimiä on Seiskan mukaan liittynyt #metoolynkkaus2024-tiimiin...
"Viimeisimmässä Enskarit -jaksossa selviää, että Anna on loukkaantunut tuoreelle puolisolleen. Annan mukaan Hai on kommentoinut hänen ulkonäköään ikävään sävyyn. Pöyristyneenä kuulemastaan Vappu ojentaa Haita sometarinoissaan. "
Satuhäissä oli nyt jo vuosia sitten yksi raivostuttava ruotsinkieliseltä Pohjanmaalta kotoisin ollut pari, jossa molemmat olivat tuollaisia Annoja, mutta mies noista vielä pahempi ja kontrolloi täysin puolisoaan. Nainen oli sosiaalipolitiikan tai sosiaalityön tutkija tai jotain tuon alan hallintohommia teki ja mies oli opiskellut sekä DI:ksi, että psykologiksi. Tuo pari oli raivostuttavan tosikkomainen, tylsä ja reflektoi ja analysoi koko ajan kaikkea.
Lopulta ei esim. se viime kauden Mattikaan sosiaalisesti kovinkaan lahjakas ollut. Veti vain jotain ihmeellistä roolia, jossa oli muka jotain suurtakin seuramiestä. Tuon sosiaalisen lahjakkuuden sijaan tämä Matti oli oikeasti vain erittäin huomiohakuinen, itsestään liikaa luuleva, ehkä luonteva ja kokenut esiintyvä, itsevarma ja hyvä manipuloimaan.