Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
5161/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin huvittaa tuo autohomma 😆 Kysynkin, et onko jollekin naiselle kynnyskysymys, jos miehellä ei ole autoa? Siis kun alatte tapailee tai suhteeseen. Toki varmasti riippuu taustoista, et vaikuttaa varmasti mielipiteeseen syy miksi ei ole tai on auto. Mut jos näin yleisesti miettimättä sen syvemmälle syitä vastaatte yläpeukku, jos miehellä pitää/olisi hyvä olla auto ja alapeukku, jos ei merkitystä. 

Sit vois kysyä vielä et millanen auto pitää olla, kun joillekin varmasti sekin tärkeää et millaisella oma mies ajelee. Mut jääköön nyt tuohon onko autoa ylipäätään vai ei. 

Se olisi kynnyskysymys silloin varmaan jos itselläni olisi auto ja miehellä ei. Tulisi se olo, että kuskailen miestäni kuin lasta. 

Tulisiko sinulle siis sellainen olo, vaikka miestä ei tarvitsisi konkreettisesti kuskata ollenkaan?

Sisältyykö tähän myös tilanne jossa mies lainasi autoa satunnaiseen tarpeeseen ja tankkaisi tietty itse käytön jälkeen?

Vierailija
5162/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin huvittaa tuo autohomma 😆 Kysynkin, et onko jollekin naiselle kynnyskysymys, jos miehellä ei ole autoa? Siis kun alatte tapailee tai suhteeseen. Toki varmasti riippuu taustoista, et vaikuttaa varmasti mielipiteeseen syy miksi ei ole tai on auto. Mut jos näin yleisesti miettimättä sen syvemmälle syitä vastaatte yläpeukku, jos miehellä pitää/olisi hyvä olla auto ja alapeukku, jos ei merkitystä. 

Sit vois kysyä vielä et millanen auto pitää olla, kun joillekin varmasti sekin tärkeää et millaisella oma mies ajelee. Mut jääköön nyt tuohon onko autoa ylipäätään vai ei. 

Se olisi kynnyskysymys silloin varmaan jos itselläni olisi auto ja miehellä ei. Tulisi se olo, että kuskailen miestäni kuin lasta. 

Tulisiko sinulle siis sellainen olo, vaikka miestä ei tarvitsisi konk

Jos se on joku periaate että ei halua autoa niin sitten kulkee ilman. Silloin ei käytä muita henkilökohtaisena kuskinaan eikä myöskääm lainaa toisten autoja. Jos tarvitsee autoa niin sitten vuokraa tai ostaa oman. 

Itselleni tuo autottomuus olisi vain merkki siitä että meidän maailmat ei vaan kohtaa. Mulle oma auto on niin itsestäänselvyys, elämää helpottava ja yksinkertaistava asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5163/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu Pimiä on Seiskan mukaan liittynyt #metoolynkkaus2024-tiimiin...

"Viimeisimmässä Enskarit -jaksossa selviää, että Anna on loukkaantunut tuoreelle puolisolleen. Annan mukaan Hai on kommentoinut hänen ulkonäköään ikävään sävyyn. Pöyristyneenä kuulemastaan Vappu ojentaa Haita sometarinoissaan. "

Ihan idiootti koko Pimiä. Olisi hiljaa. Ei ketään kiinnosta hänen kommenttinsa. Haluaa vain keinolla millä hyvänsä pysyä jotenkin relevanttina. 

Vierailija
5164/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisiko sinulle siis sellainen olo, vaikka miestä ei tarvitsisi konk

Jos mies ajelisi sillä minun autollani, niin silloin tulisi tunne, että siipeilee. 

Vierailija
5165/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mitä se on keneltäkään pois jos vietnamilaistaustainen haluaa identifioitua suomalaiseksi? Eikös juuri sillon ole hyvin yhteiskuntaan sopeutunut. Vaikkei geneettisestä perspektiivistä katsoen etninen suomalainen olekaan. 

Välillä voisi ajatella positiivisen kautta, mutta nämä keskustelupalstat välillä äityy aika myrkyllisiksi valitettavasti.

Ei tämä toimi näin missään muuallakaan, ihan sama kuinka posin kautta haluaisit ajatella että se ei ole keneltäkään pois. Jos itse muuttaisin vaikkapa Thaimaahan, saisin siellä lapsen suomalaisen mieheni kanssa ja muuttaisimme lapsen ollessa 2v Vietnamiin, ei lapsemme yhtäkkiä muuttuisi Vietnamilaiseksi.

Juu ei. Mutta kun se lapsenne käy vietnamilaiset koulut ja hankkii vietnamilaisen korkeakoulututkinnon, vietnamilaisen kaverip

Mulla on ulkomaisen miehen kanssa suomessa syntyneet ja kasvaneet lapset, mieskin 18 vuotta asunut suomessa. Lapset on suomalaisia, miehen kulttuuri ei kulu pois, eikä häntä edes kiinnosta siitä luopua. Hai FB kautta näkee että hänen suomessa asuvat sukulaiset pitää hyvin yllä Vietnamilaista kulttuuria, muutenkin Vietnamin suomiyhteisä on kiinteä. En teidä miten Hai identifoituu, luultavasti niinkuin asia on, suomessa kasvaneena Vietnamilaisena. Kahden kulttuurin välimaastosta, lapset saisivat vielä osittaisen perinteisen Vietnamilaisen kulttuurin Hain vanhempien osalta, mutta siitä se lähtee laimentumaan sukupolvi kerrallaan. 

Vierailija
5166/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kuuluisa p0rn0tähti sanoi, että deittailee vain miehiä, jotka omistavat oman kodin ja auton mutta tämä on ehkä keino yrittää välttää hyväksikäyttäjiä. Lisäksi hlö asuu luultavasti Los Angelesin alueella missä autoilu lähes välttämätöntä.

Vierailija
5167/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä täytyy kommentoida etten ole kiinnittänyt mitään huomiota Tainan hiuspantoihin tai edes muista hänen pitäneen mitään sellaista. Täytyypä seurata seuraavassa jaksossa mistä kohu johtuu.

Kärpäsestä on tehty härkänen tässä pantajutusta. Tai sanotaanko näin, että "pannasta on tehty pullapitko"

Vierailija
5168/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kortittomuus/autottomuus olisi mulle lapsiperhe-elämässä ihan mahdottomuus. Tietty jos on joku sairaus tai muu syy, jonka takia ei voi ajaa, niin sit täytyis selvitä muutoin. Nykyään harrastavien lasten kuljetuksia on niin paljon, että riitaa tulisi, jos vain toinen osallistuisi. 

Vierailija
5169/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki on kyllä outo jos haluaa perinteiset sukupuoliroolit parisuhteessa mutta ei sitten pysty olemaan elättäjä. Ilmeisesti Jennikään ei ole niin hullu, että haluaisi maksaa kulut 50/50 tai että jopa maksaisi itse enemmän, vaikka toivoisi miehen olevan perheenpää ja haluaisi naisena olla se, joka siivoaa kotona.

Auton renkaat vaihdetaan 2 x vuodessa, ei vastaa sitä työmäärää mitä "kodinhengetär" tekisi.

Vierailija
5170/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jatkossa asiantuntijaraadin avuksi otettava ihan joku tavis sinkku, nuori ihminen, arvioimaan osallistuvien valmiuksia tollaseen. Annasta näki heti ekassa jaksossa, että kuka tahansa mies tulee puolisoksi, haastetta on. Mitä asiantuntijat näkivät? Oikeastiko tasapainoisen, vakaan, parisuhteeseen valmiin naisen? Asiantuntijat on lehtihaastatteluitten perusteella itse kaikki pitkissä parisuhteissa. Kapeuttaako se näkemystä osallistujan valmiuksien arvioinnista?

Vierailija
5171/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Matti on kaukana kirjoilla olemisesta. Hänellä on rentoutta, kykyä heittäytyä tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ei stressaa tulevasta eikä murehdi menneitä. On fiksu ja asiallinen joka varmasti korostuu tv-kameroiden ollessa mukana. 

Enkä kyllä lokeroisi Haitakaan tähän kastiin. Annan käytös häntä kohtaan on vain saanut hänet lukkoon. 

Kaikki on omalla tavallaan ihania ja sosiaalisia persoonia. Huonosti vain toisilleen yhteensovitettu.

Niin. Diagnooseja en osaa enkä halua tehdä, mutta sen sijaan vaan, että Matin mattimaisuudelle on luonnollinen selitys: hän on kainuulainen mies.

Vierailija
5172/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen asiantuntijaksi tähän ohjelmaan tai ehkä Krista Kiuru tai se terapeuttikansanedustaja. Joku poliitikko tähän pitäisi kuitenkin saada mukaan tuomaan uutta näkökulmaa. 

Kyllä ja kyllä Stubbiltakin tarvittaisiin näkemys, sillä hän on ollut jo tänä kesänä kaikkialla muualla paitsi tässä ohjelmassa (konsertit, olympialaiset, syntymäpäivät, koskiuinti). Nyt tarvitaan ne tärkeät kolme pointtia, joihin Kanala ei yksin eikä kolmisinkaan pysty.

Vierailija
5173/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.

Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.

Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.

Näihin 👇 vaativan persoonan piirteisiin

Hyvä kommentti (harmi ettei palsta nykyään suostu lainaamaan pitkiä kommentteja kokonaan).

Itsessänikin on näitä samoja piirteitä ja mainitsin keskustelun alussa seuraavani siitä syystä Annaa ja Haita erityisellä mielenkiinnolla. Minulla oli onnea: tapasin 25-vuotiaana miehen, joka oli itsekin vaativuuteen ja perfektionismiin päin taipuvainen. Rakastuimme toisiimme mutta toisen vaativuus alkoi myös saman tien ärsyttää molempia ja riitelimme alussa hyvin kiivaasti. Koska olemme myös analyyttisia ja itsereflektioon taipuvaisia, ärsytys johti sen tajuamiseen, kuinka kamalia omatkin piirteet voivat olla toisen kannalta. Aloimme sitten tukea toisiamme muutosprosessissa. Olennaista oli päästä samalle puolelle ja käydä yhteistyöllä "ongelman" kimppuun sen sijaan että olisimme jatkaneet tuhoon tuomittua taistelua toista vastaan.

Olimme pitkään oikein onnellisesti yhdessä ja lopulta erosimme kun lapsitoiveet eivät kohdanneet. Suhde oli molemmille henkisen kasvun kannalta hyvin tärkeä. Nyt olemme jo yli nelikymppisiä ja kummankin pahimmat kulmat ovat hioutuneet. Totta kai ne tietyt piirteet ovat edelleen osa persoonaa, mutta kun itse ymmärrän että ne ovat enemmän haaste kuin siunaus, osaan myös hallita paremmin sitä miten piirteeni ilmenevät sosiaalisissa tilanteissa.

Koska asiantuntijat sanoivat että myös Hailla on suorituskeskeinen persoona, arvelin että parhaassa tapauksessa näemme nyt vastaavan kasvutarinan tv:ssä! Harmi kyllä neljän ekan jakson perusteella ei näytä siltä että Anna pystyisi edes harkitsemaan minkään sortin yrittämistä Hain kanssa. Toivon olevani väärässä.

Vierailija
5174/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on sillä asun hevonkorvessa ja ukkeli ei ikinä ikinä pääsis mun luo jos ei ole autoa. Kyllä pyörällä kunto loppuis ensimmäisen 50 km jälkeen! Niih!

Vierailija
5175/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on sillä asun hevonkorvessa ja ukkeli ei ikinä ikinä pääsis mun luo jos ei ole autoa. Kyllä pyörällä kunto loppuis ensimmäisen 50 km jälkeen! Niih!

Auto on kaupunkiasujilla vähän passe` jo nykyään. Maalla toki välttämätön.

Vierailija
5176/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin ottaa pappiasiantuntijaksi se transpappi Marja-Sisko Aalto. Hänen oma liittonsa taisi kestää jopa sen transprosessin. 

Joo siinä on kyllä kokemusta itsensä löytämisestä, itsensä hyväksymisestä, kipeiden asioiden käsittelystä, joustamisesta, sopeutumisesta järisyttävään muutokseen ja toisen ihmisen täydellisestä hyväksymisestä. Olisi varmasti painavia asioita sanottavana.

Vierailija
5177/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on kaupunkiasujilla vähä

Mutta osa meistä kultanupuista asuu just maalla ja siltikin kyllä tahtoo olla sen miehen kanssa. Mies pitää saada kuljetettua jollain lähetyksellä tänne ja kun bussit on lopetettu eikä mikään rikshakaan tuo niin miehen on hypättävä rattiin jos mielii viekkuun päästä. Aito ei ole passe eikä tule olemaan. Mä vaikka ite opetan miehen ajamaan, mutta pitäähän pirtissä olla isäntä (kaupungissa on varmasti kivoja miehiä, mutta sinne ne jääkin jos ei handlaa ratin kääntelyä).

Vierailija
5178/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#kaupunkimiehilleauto #naisiamaalla #isäntäpirttiinautolla

Vierailija
5179/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aussiformaatin yksi miesasiantuntija olisi kyllä hyvä. Mitenhän saataisiin hänet vierailevaksi tähdeksi tänne. 

Vierailija
5180/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta niin kauan kun ei ole lapsia ja käy päivätöissä tai tekee etätöitä. 

Ketju on lukittu.