Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
5101/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viestissä viittaan aiempiin kausiin eli jos ei kiinnosta, niin skippaa viestini.

Uskon, että asiantuntijoilla nousi keltainen neste hattuun kahdeksannesta kaudesta, jossa kolme paria neljästä onnistui. Niinalla ja Larilla natsasi heti, heillä ja Henna + Samilla on jo jälkikasvua, Venla ja Karlkin muuttivat Keravalle. Tuo kausi oli todella onnistunut, mutta isoin kiitos kuuluu asiantuntijoiden sijaan osallistujille. Kaudella oli ihania ihmisiä, jotka antoivat toisilleen aidosti mahdollisuuden vastoinkäymisisistä huolimatta. Nämä osallistujat olivat hyvällä asenteella liikenteessä. Toki oli tuuriakin, että kaudelle hakeutui erityisiä ihmisiä, joille löytyi sopiva pari.

Tuon kauden jälkeen asiantuntijoilla on ollut todella huonoja mätsejä. Onko nyt liikaa luotettu siihen, että tuon kahdeksannen kauden tavoin osallistujilla klikkaisi hyvin? Onko tehty sinnepäin valintoja parien suhteen ja luotettu siihen, että kyllä se mahdollinen kemia poistaa esteet? Itse olen sitä mieltä, että nyt on jo niin monta peräkkäistä huonoa kautta asiantuntijoilla, että porukasta olisi syytä laittaa osa tai koko kööri vaihtoon. Katsojan näkökulmasta tekisi myös hyvää saada ruutuun uusia asiantuntijoita, sillä osalla jutut kiertävät jo vuosien jälkeen samaa kehää.

Vierailija
5102/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanalalla ei ainakaan ole katsojan kannalta enää mitään uutta annettavaa ohjelmaan. Kana vaihtoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5103/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Kanala haluaa hengailla monissa ohjelmissa. Niistä saa rahaa ja julkisuutta.

Vierailija
5104/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin ottaa pappiasiantuntijaksi se transpappi Marja-Sisko Aalto. Hänen oma liittonsa taisi kestää jopa sen transprosessin. 

Vierailija
5105/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.

Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.

Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.

Näihin 👇 vaativan persoonan piirteisiin

Hyvä kirjoitus. Aika selvää on, että tällainen ihminen ei sovi ohjelmaan. Miten ihmeessä "asiantuntijoilta" meni tällainen ihminen läpi?

Vierailija
5106/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Kanala haluaa hengailla monissa ohjelmissa. Niistä saa rahaa ja julkisuutta.

Täysi klovni ja leipäpappi koko mies.

Vierailija
5107/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin ottaa pappiasiantuntijaksi se transpappi Marja-Sisko Aalto. Hänen oma liittonsa taisi kestää jopa sen transprosessin. 

Samaa mieltä. Miksi sarja-avioituja häärää pappina tällaisessa ohjelmassa?

Vierailija
5108/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina joutuu kyyhöttämään ja lyyhistymään Matin rinnalla, koska on tätä pidempi. Se näkyy kamerassa. Moni nainen ei pidä siitä, että tuntee olonsa isommaksi miehen rinnalla. Biologinen fakta. On mukavampaa, että miehen olkapää on korkeammalla. Tämä homma ei tietenkään ole Matin vika. Ihmisten fyysinen yht.sopivuus vaikuttaa alitajunnassa.

Taina on tosiaan romuluinen nainen ja hänelle olisi ollut parempi pari joku parimetrinen tanakka "kaappi". Ei voi mitenkään tuntea itseään naiselliseksi pienen hiirulaisen rrinnalla, jollaiselta Matti vaikuttaa.

Muinakin vuosina on ollut samaa. Kuitenkin osallistujien pituuksien pitäisi olla tiedossa jo etukäteen. Koska tämän pituuksien ja toiseen mieltymyksen vaikutuksen pitäisi olla asiantuntijoiden tiedossa kun se on meidän maallikoidenkin. 

Ihan varmasti osallistujilta kysytään millainen ruumiinrakenne ja pituus on sellainen, että kumppani tuntuu sopivalta. Nämä ominaisuudet on vieläpä ratkaisevasti helpompi havainnoida tarjokkaista kuin vaikka kumppaniehdokkaan todellinen luonne. Eikä laiteta vain hujopeista syttyvää lyhyen kanssa yhteen tai romuluista sille joka viehättyy siroista.

Turhaa keksiä täällä itse sellaisia "vikoja" joita osanottajat eivät ole kokeneet ongelmaksi.

Vierailija
5109/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä Jennille selvisi se, ettei Jyrki ole vakituisessa työsuhteessa? Näytti siltä, että olisi saanut tiedon vierailtuaan isänsä luona. Koska sen jälkeen itki järkytystään autossa. 

Oliko Jyrki jättänyt kertomatta asioita tai antanut ymmärtää, että on vakipestissä tai omistaisi auton? Tai oliko Jenni perheineen vaan päätellyt itse niin?

Mistä tämä tieto tuli Jennille, jos ei Jyrkiltä itseltään? Oliko isä selvitellyt asiaa oma-aloitteisesti? Soittanut Verohallintoon ja kysynyt miehen tulot? Kuulostaa vähän erikoiselta.

Ehkä häissä jutellut Jyrkin vieraiden kanssa.

Vierailija
5110/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi klovni ja leipäpappi koko mies.

Epävakaa? Halu olla julkisuudessa "fiksuna" omanelämänkin sarja-amorina😂

Vierailija
5111/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mitä se on keneltäkään pois jos vietnamilaistaustainen haluaa identifioitua suomalaiseksi? Eikös juuri sillon ole hyvin yhteiskuntaan sopeutunut. Vaikkei geneettisestä perspektiivistä katsoen etninen suomalainen olekaan. 

Välillä voisi ajatella positiivisen kautta, mutta nämä keskustelupalstat välillä äityy aika myrkyllisiksi valitettavasti.

Ei tämä toimi näin missään muuallakaan, ihan sama kuinka posin kautta haluaisit ajatella että se ei ole keneltäkään pois. Jos itse muuttaisin vaikkapa Thaimaahan, saisin siellä lapsen suomalaisen mieheni kanssa ja muuttaisimme lapsen ollessa 2v Vietnamiin, ei lapsemme yhtäkkiä muuttuisi Vietnamilaiseksi.

Sun lapsesi saattaisi kuitenkin kolemkymppisenä kokea itsensä enemmän vietnamilaiseksi kuin suomalaiseksi jos koko ikänsä siellä asuisitte, tai ainakin vietnaminsuomalaiseksi. Huomaa että tänne kirjoittelee ihmisiä joiden lähipiiri ei ole kovin kansainvälistä.

Vierailija
5112/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kausi on hyvä. Draamaa, tappeluita, syytöksiä, mökötystä. Litsareita ja turpiinvetoja puuttuu.

Vierailija
5113/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen asiantuntijaksi tähän ohjelmaan tai ehkä Krista Kiuru tai se terapeuttikansanedustaja. Joku poliitikko tähän pitäisi kuitenkin saada mukaan tuomaan uutta näkökulmaa. 

Vierailija
5114/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.

Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.

Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.

Näihin 👇 vaativan persoonan piirteisiin

Itsessäni taitaa olla jotain samaa kuin Annassa ja olen vaikea ihminen, jonka kanssa mukaan ei halua olla tekemisissä. Vietän paljon aikaa omissa oloissani. Oma diagnoosini on kuitenkin autismikirjo. Tämän kauden osallistujista vahviten tuota tyyppiä on kuitenkin selkeästi Matti.

Vierailija
5115/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mitä se on keneltäkään pois jos vietnamilaistaustainen haluaa identifioitua suomalaiseksi? Eikös juuri sillon ole hyvin yhteiskuntaan sopeutunut. Vaikkei geneettisestä perspektiivistä katsoen etninen suomalainen olekaan. 

Välillä voisi ajatella positiivisen kautta, mutta nämä keskustelupalstat välillä äityy aika myrkyllisiksi valitettavasti.

Ei tämä toimi näin missään muuallakaan, ihan sama kuinka posin kautta haluaisit ajatella että se ei ole keneltäkään pois. Jos itse muuttaisin vaikkapa Thaimaahan, saisin siellä lapsen suomalaisen mieheni kanssa ja muuttaisimme lapsen ollessa 2v Vietnamiin, ei lapsemme yhtäkkiä muuttuisi Vietnamilaiseksi.

Sun lapsesi saattaisi kuitenkin kolemkymppisenä kokea itsensä enemmän vietnamilaiseksi kuin suomalaiseksi jos koko ikänsä siellä asuisitte

Aivan, enkä usko ettei esim. Teemu Selänteen lapsia pidettäisi jenkeissä amerikkalaisina, vaikka molemmat vanhemmat ovatkin Suomesta.

Vierailija
5116/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanalalla ei ainakaan ole katsojan kannalta enää mitään uutta annettavaa ohjelmaan. Kana vaihtoon. 

Jep Kanala latelee latteuksia ohjeinaan. Pitää pysyä lähellä ja olla tarpeeksi kaukana tyyliin. Ei hänestä saa oikein mitään irti. Eikä hän mikään parisuhteiden asiantuntija ole, vaan julkkispappi jonka omatkaan suhteet ei ole aina onnistuneet. Joku psykologi voisi olla parempi neuvomaan noissa tunneasioissa. 

Vierailija
5117/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella sääli, että ohjelma tulee näin jälkikäteen. Hai joutui koko kesän sietämään jääkylmää riivinrautaa muka vaimonaan. Reaaliajassa katsojat olisivat saaneet painostettua tuon avioliiton irvikuvan purettavaksi ennen isompia vahinkoja.

Jos tekevät uuden kauden, niin nämä ns. asiantuntijat vaihtoon! Koko prosessi uusiksi. On tullut jo todistetuksi ettei nykymalli ainakaan toimi. Kysymykset mielummin niin, että mikä on ehdoton deal breaker, mitä missään tapauksessa ei saa olla. Ja korostetaan sitä, että tässä ei kysytä omaa toive-mielikuvaa itsestä, vaan sitä millainen ihminen todellisuudessa on. Valehtelemalla ei tule onnistumaan. Tällä tavalla saattaisi ehkä joku pari joskus onnistua.

Kyllä jo nyt taustakartoitus antaa mahdollisuuden laittaa tarkat rajat kumppanille. Voi olla, että ohjelmaan ei pääse ihmisiä, jotka rajaavat kumppanin tarkasti, koska sellaisi

Pointti oli se, että tämä nykyinen malli kun ei toimi! Selvästikään ei sitten pysty rajaamaan toiveita/ ei-toivottuja juttuja koska aivan väärät ihmiset laitetaan pareiksi. Ei voida lähteä siitä, että jos esim. 4 kriteeriä kymmenestä toteutuu niin pariksi vaan! Jätetään sit herran huomaan mahdollinen todennäköisyyksiä vastaan oleva onnistuminen.

Ellei löydy paria tiukemmilla kriteereillä niin sitten ei pariteta ollenkaan! Tai sitten muutetaan koko formaatti niin, että tarkoitus ei edes ole löytää sopivaa paria, kunhan huvitellaan viihteen vuoksi sillä miten kaksi ei-yhteensopivaa ihmistä kärsii yhden kesän ajan. Tai sitten jos ei kerta kaikkiaan löydy sopivia pareja ei tehdä ohjelmaa/ kysytään sopiiko osallistujille se, että ns. matchia ei löytynyt, onko valmis kokeilemaan epäsopivaa viritystä. Mä olen sitä mieltä ja pysyn kannassani, että näin tää ei vaan enää toimi!

Vierailija
5118/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna, Anna.. olisin ymmärtänyt jos Hai olisi kysynyt oletko miettinyt alkon käyttöäsi, mutta toinen kysyy kahvin juomisesta ??

Eihän Hai uskalla kommentoida tai kysyä mitään, kun Anna kääntää kaiken päälleen ja loukkaantuu.

Kahvikeskustelun pointti ei ollut kahvista, vaan että ylipäätään jostain keskusteltaisiin/saataisiin edes jotain jutun juurta. Rupattelua eri asioista kutsutaan keskusteluksi. En ymmärrä ihmisiä, jotka kysyvät "miksi kysyit tuota". No siksi, että olisi jotain puhuttavaa.

Jos Anna olisi keskustelutaitoinen, niin kahvikeskustelusta pääsisi aasinsillalla seuraavaan puheenaiheeseen. 

Kepeyttä elämään Anna!

Hai otti puheeksi kahvin, koska Annan kanssa ei voinut mitää syvempääkään puhua. Mutta sekin oli vikatikki An

Pyörä-Petri olisi kysynyt tältä, että laittaako hän kahviin mammaa ja tekeekö puuron mammaan vai veteen 🤭

Vierailija
5119/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli se pitää paikkansa, jota sekä Matti itse että kumppaninsa kuvasi eli että Matti on suoraviivainen tekijä sulkeutuu vaativa persoonallisuus pois.

Äärimmäinen suunnittelu, jokaisen vaihtoehdon huolellinen ja pikkutarkka puntarointi ovat keskeisessä asemassa täydellisyyden tavoittelussa. Mikään spontaanimpi tekeminen ei tule kysymykseenkään.

Ei ole lainkaan yllättävää, että autismin kirjollinen sivuaa vaativaa persoonallisuutta. Yhteistä varmasti on paljonkin ja molemmissa oma tiedostus ja avoimuus läheisille on ensiarvoisen tärkeää. Muutoin on riski, että kuormitus kasvaa liian suureksi ihan jokaiselle.

Vierailija
5120/30018 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Tainan "kyyristely" häissä pituudesta johtunut, vaan siitä kun se puku roikkui olkapäiltä, joten piteli sitä ylhäällä, siksi ryhti näytti vähän huonolta. Muissa vaatteissa ei näytä.

Ketju on lukittu.